Algemene reviews over belastingdienst
5,0
Receptionist (m/v) |
Apeldoorn | 28 apr. 2014
Een leuke werkomgeving op de afdeling B/CFD.
Het werken als receptioniste bij de Belastingdienst heb ik als uiterst prettig ervaren. Een typische dag bij de receptie De Plint is er eigenlijk niet. Elke dag is weer anders. Sommige dagen zijn erg rustig, andere zeer hectisch. Vooral als er diverse cursussen worden gegeven. Dan verwijs je regelmatig grote groepen door naar de juiste vergaderzalen of cursuslokalen.
De afdeling Centrale Facilitaire Dienst waar de receptie onder valt, heeft twee supervisors en een teamleider. Gelukkig kon je bij alle drie de heren terecht, mocht je ergens mee zitten.
Goede contacten met je naaste collega's is erg belangrijk want je werkt nauw met ze samen. Gelukkig trof ik het wel om gezellige en leuke collega's te hebben op de afdeling B/CFD.
Het moeilijkste van de baan vond ik de avonddiensten. Niet omdat het werk dan moeilijk is, maar juist het tegenovergestelde. Na 16.00 uur was er nauwelijks iets te doen. Je kon alleen je tijd maar uitzitten.
Het leukste was natuurlijk het persoonlijke contact met klanten. Vooral klanten die je regelmatig terugzag en een band mee opbouwde, die je begroette bij hun naam, iets wat men erg waardeerde.
PluspuntenOmgang met klanten, leuke collega's
MinpuntenWerktijden
1,0
Meest slechte werkgever die je kan treffen. Management gedraagt zich als onschendbaar. Als medewerker word je continue angst in geboezemd.
Bedrijf verwacht dat je continue gedraagt als voorbeeldburger, maar zodra je een fout maakt word je direct met de grond gelijk gemaakt. Tijdens mijn carrière zoveel mensen om mij heen gezien die zonder onderzoek of waarheidsvinding werden geschorst. Zelfs soms een jaar lang en als achteraf bleek dat diegene niets fout had gedaan, verwacht dan geen excuses. Nee deze medewerkers wordt het juist moeilijk gemaakt omdat de belastingdienst/douane zich onschendbaar acht en uiteindelijk altijd hun gelijk willen halen. Intern gaat het niet anders dan bijvoorbeeld hoe zij met burgers omgaan.
Helaas gelden niet dezelfde regels voor de werkvloer en het management. Daarbij is de organisatie stroef, werkt met verouderde systemen en doet vaak alsof problemen niet bestaan. Als zich dan vervolgens problemen voordoen die het nieuws halen, ligt het eigenlijk nooit aan hen. Althans dat vinden zij. Zijn ook nooit bereid samen te werken met andere overheidsinstanties. Slechtste werkgever ooit!
PluspuntenHelaas geen. Misschien salaris voor overheidsbegrippen.
MinpuntenTe veel om op te noemen
5,0
Callcentermedewerker (m/v) |
Leeuwarden | 31 aug. 2016
met headset 8uur lang wanhopige burgers helpen
Een prima baan. Geselecteerd uit een groep. Opleiding gekregen en als enige overgebleven. Was te combineren met druk gezinsleven. Cursus en uitvoering werkzaamheden is voor mij makkelijker gebleken dan voor anderen. Belastingdienst wil meer met mij, bijvoorbeeld het helpen/inwerken/begeleiden van nieuwe medewerkers. Ik zoek echter nu een andere uitdaging. .
De eentonigheid (bellen, bellen en nog eens bellen) was minder.
Het kunnen indelen van mijn eigen tijd (24 uren/week), dat de belastingdienst niet van mij afhankelijk was betreft inplannen, is een positief aspect geweest. Hoeft nu niet meer ivm oudere kinderen nu.
Geleerd om tegelijkertijd meerdere zaken te behartigen. Eigen geworden met een gecompliceerd computersysteem. Kennis gekregen van alle belastingregels (inkomstenbelasting). Goede vaardigheden in beltechnieken gekregen.
Vertrouwen gekregen dat ik makkelijker de dingen kan oppakken, dat ik eerder ingewerkt ben dan anderen (bijv. jongeren).
PluspuntenWas te combineren met druk gezinsleven
MinpuntenEentonig
4,0
Administratief Medewerker (m/v) |
Apeldoorn | 3 jan. 2017
Prettige en fijne werkopgeving en collega's.
Het werk bij de Belastingdienst was zeer afwisselend. Ik ben gestart op de afdeling ETM (registratie van aangiften/verminderingen en overige belasting specialisaties. Na een poosje werken merkte ik dat er intern veel frustraties waren zoals het niet tijdig aanleveren van verwerkte informatie/opgevoerde zaken. Op basis hiervan heb ik de werkwijze aangepast/verduidelijkt en hierdoor was er sprake van minder frustraties en de werksfeer een stuk beter. Later heb ik op veel andere afdelingen gewerkt en werd er zeer veel flexibiliteit gevraagd. Soms werkte ik per dag al op verschillende afdelingen. Overal was er wel een collega bij wie ik terecht kon met vragen en aangezien ze me elke keer weer terug vroegen kun je wel zien dat ik aan de wensen voldeed. De afdelingshoofden waren zeer tevreden en wij vonden het dus allemaal heel vervelend dat het contract niet werd verlengd i.v.m. de eis dat er sprake moest zijn van een HBO opleiding.
PluspuntenZelf kunnen bepalen vaan aanvang en vertrektijd.
MinpuntenFlexplekken.
4,0
Medewerker Klantenservice (m/v) |
Heerlen | 13 mei 2014
Gezellige werkomgeving
Zeer diverse werkzaamheden aan de telefoon waarbij de je klanten met uiteenlopende belastingvragen helpt in de Nederlandse, Duitse en Engelse taal. Het kunnen invulvragen van buitenlandse aangiftebiljetten zijn of vragen over de opgelegde aanslagen. Tevens kunnen de klanten formulieren bestellen, rekeningnummers doorgegeven etc. De vragen betreffen klanten die in het buitenland werken of wonen. Ook dien je vragen te beantwoorden over de belastingplicht en premieplicht en over toeslagen en loonheffingen.
De samenwerking met de collega's was zeer fijn.
Het leukste van de baan was dat je mensen kon helpen met verkeerd ingevulde aangiftes en informatie kon geven. De klant was dan altijd zeer dankbaar.
Het moeilijkste was om de klantvraag te achterhalen van mensen die zeer slecht Engels of Duits spraken en het antwoord in duidelijke taal over te brengen. Hierbij heb ik geleerd om in korte heldere zinnen te spreken.
PluspuntenKlantcontact
MinpuntenAlleen drinken uit afgesloten beker
4,0
Informant belastingtelefoon |
Eindhoven | 17 feb. 2016
Callcentermedewerker
Een typische dag op het werk zou ik willen beschrijven als prestatiegericht, eentonig, grote werkdruk. Weinig tijd voor eigen inbreng, geen tot weinig doorgroeimogelijkheden na het behalen van de skills. Geen mogelijkheid tot vast contract bij goed functioneren of bij bepaalde tijd in dienst.
Ik was al goed in het omgaan met mensen, maar heb door het werken bij de Belastingtelefoon nog meer mensenkennis gekregen en me communicatief heel erg ontwikkeld.
Collega's waren altijd leuk en gezellig en er was ook echt sprake van een hecht team.
Echte moeilijkheden heb ik niet ondervonden in mijn tijd bij de Belastingtelefoon.
Het leukste van de baan vond ik toch wel wanneer mensen dankbaarheid toonden aan de andere kant van de lijn, en wanneer je van de klant een compliment kreeg dat je hem of haar zo fijn geholpen had.
PluspuntenGezellige werksfeer, leuke collega's
MinpuntenWeinig mogelijkheden voor eigen inbreng, geen mogelijkheid tot vast contract na bepaalde tijd in dienst of goed functioneren
4,0
Leuke baan met fijne collega's
Als je arriveert ga je eerst je computer opstarten, dit neemt ongeveer 10 minuten in beslag. Wanneer het tijd is om te starten zet je jezelf op beschikbaar en gaat wachten op het eerste telefoontje. Dit kan kort of lang duren naar gelang de drukte. Er komen diverse personen of bedrijven aan de telefoon met heel diverse vragen. Deze vragen beantwoordt je met info uit je hoofd of uit de infomap. Als het een hele lastige vraag is kun je de "vraagbaak" raadplegen. Dit zijn collega's met meer ervaring. Als er wijzigingen moeten plaatsvinden kun je deze doen in diverse computerprogramma's of via het invullen van formulieren.
Ik heb veel geleerd d.m.v. een drietal cursussen.
Met de directie heb je niet veel te maken.
De collega's zijn heel prettig, ik mis ze nog elke dag.
Het moeilijkste van de baan is dat je heel moeilijk vrij kan krijgen als dat eens plotseling nodig was, je kan dan wel proberen te ruilen met collega's (wat meestal wel lukt).
Het leukste van de baan is de variatie in het soort vragen wat je krijgt.
3,0
Klanten telefonisch helpen en uitleg geven
Het leukste van de baan was klanten uitleg geven om problemen op te lossen en te voorkomen.
Zodra je binnenkomt en je spullen hebt gepakt zet je je koptelefoon op en logt in op de computer. Gesprekken komen vanaf dat moment automatisch binnen. De variatie in gesprekken is prettig, Iedere klant is anders. Sommige dagen komen er de hele dag veel dezelfde vragen, maar andere keren is juist ieder gesprek verschillend. Dan vliegt de dag voorbij.
Het moeilijkste is dat er gesprekken komen over onderwerpen die vrijwel onbekend zijn en om dan zodanig door te vragen dat het toch duidelijk wordt waarover de vraag gaat. Dan kan er worden doorverbonden.
Het minst prettige was dat helaas erg weinig tijd besteed mag worden aan service en dat er erg veel controle uitgeoefend op wat je doet, zodat het de indruk geeft dat personeel geen verantwoording kan dragen.
Pluspuntengratis koffie, thee en chocolademelk
Minpuntenpauzes worden geroosterd
5,0
Behandelfunctionaris IH niet-winst (PDB), project |
Den Haag | 19 sep. 2014
Een mooie ervaring bij een mooie organisatie die ik niet snel zal vergeten
Dagelijks contact hebben met belastingplichtigen, zowel telefonisch als schriftelijk is het leukste aan deze baan. De veelzijdigheid van de werkzaamheden. Geen dag was hetzelfde bij de Belastingdienst. Veel geleerd over bepaalde onderdelen uit een aangifte. Denk hierbij aan de ouderschapsverlofkorting, dividendbelasting, levensonderhoud kinderen < 30 jaar.
Sprake van leuke collega's die het werk nog leuker maken. Af en toe een praatje moet immers kunnen. Begeleiding bij de Belastingdienst was goed. Het lastigste is wellicht belastingplichtigen aangeven dat zij hun biljet verkeerd hebben ingevuld waardoor zij de voorlopige aanslag terug moeten betalen. Deze gesprekken zijn vaak lastig te voeren omdat je immers aan de portemonnee van de belastingplichtige komt.
PluspuntenVeelzijdigheid, goede arbeidsvoorwaarden
4,0
Management bij de Overheid |
Apeldoorn | 14 okt. 2014
Goede werkgever met oog voor talentontwikkeling.
Kort en duidelijk: een prima werkgever met oog voor ontwikkeling van medewerkers. Gelegenheid om kansen te benutten. Gaat met zijn tijd mee (thuiswerken) en is goed bezig om het sullige imago af te komen dat het werken bij de belastingdienst nu heeft.
Het werken in het Management bij de belastingdienst is prettig en afwisselend. Er wordt naar je geluisterd en is een spiegeling met collega´s altijd mogelijk. Lastig was het het vele leeswerk, benodigd voor vergaderingen, dat veelal in de avonduren gebeurde vanwege
mijn nogal flexibele werkplekken in het land. Veel onderweg in eigen dienstauto. Was tevens weer prettig, wisseling van locatie.
Verzorgen van de opleidingen rijvaardigheid bij de ANWB en het opzetten van de opleidingen Mentale Weerbaarheid samen met trainer/docent behoren tot de leukere ervaringen.
Pluspuntenvertrouwen
Minpuntensoms wel hele lange dagen