begonnen bij de zeeman. In het begin werd er veel beloofd. Een opleiding en steeds ingefluisterd krijgen dat je derde man kan worden en dus hogerop. Allemaal niet waargemaakt en er word je een stuk vlees voorgehouden aan een touwtje waar je achter aan moet rennen. De winkel opzich was leuk om in te werken, wat betreft de klanten en werkzaamheden was voor mij goed te doen. De werksfeer was ronduit k*t. Collega's die elkaar het licht in de ogen niet gunnen, enorm veel kwaadspreken over elkaar. Maar wel eisen dat iemand je werkdienst overneemt, omdat de rest te laks is om iets te doen.
Heb dit de gehele periode dat ik bij zeeman werkte meegemaakt en allemaal gepikt en geslikt omdat ik dacht dat het beter zou worden als ik er langere tijd zou werken. Dit bleek niet het geval, kreeg een conflict met mijn filiaalmanager en de zogenaamde zorg voor het team en collega's (waarvan hun beweerden dat dit hun insteek was) lieten ze allemaal varen. Vind het een slechte zaak dat als je het ergens niet mee eens bent of op een nette manier aangeeft waar je tegen aanloopt, dat je dan gelijk bang moet zijn om je baan te verliezen. Werd voor rotte vis uitgemaakt toen ik dreigde de ziektewet in te vallen. Lieten mij alle sh*t oplossen en deden zelf helemaal niets. Was zowel kassamedewerker als flex en heb dus meerdere filialen van de zeeman gezien en t is overal t zelfde liedje. prive en werk kunnen ze ook absoluut niet gescheiden houden. Vandaar dat ik per direct mijn ontslag aanvroeg na alles.
PluspuntenDiverse leuke klanten te woord staan en helpen
Ik heb daar in totaal 8 maanden gewerkt en het was hel. Tijdens de sollicitatie had ik aangegeven op welke dagen ik kon werken, want ik ging ook voltijd naar school. Ik werd vaak door de weeks ‘s avonds laat geappt of gebeld met de vraag of ik de volgende dag kon komen. Als ik dan aangaf dat ik school had, dan werd de leidinggevende boos. Werd ook vaak op dagen gezet zonder dat het eerst tegen me werd gezegd. Halverwege het jaar hadden een paar collega’s ontslag genomen en was ik de enige die nog in her weekend werkte. Ik werd dood gegooid met werk in de winkel. Leidinggevende en oudere collega’s namen veelste lange pauzes. Leidinggevende zat altijd te roddelen aan de telefoon. Ze verwachten dat je alles moet laten liggen en dat je naar de zeeman moet rennen. Geen fijne bijbaan je wordt meteen heel de dag ingeplant. Altijd te vroeg komen en altijd tot laat blijven, want je moet de kassa tellen. Dit krijg je niet uitbetaalt. Arrogante collega’s. In de vakantie werd ik 4/5 dagen heel de dag gezet, terwijl ik al aangaf dat ik maar een max aantal dagen kan werken sinds ik school heb en ook nog een sociale leven heb. Als je aangeeft dat je niet kan wordt er meteen gemeen tegen je gedaan. Hele oncomfortabele werksfeer, alsof je op glas loopt. Er is veel personeels te kort, waardoor je zomaar naar een ander filiaal wordt gestuurd zonder dat ze dat met je bespreken. In het kort: doe het niet. Je staat heel de dag met maar 3 mensen in de winkel. Soms wordt je uit je pauze gehaald w
Arrogante collega's die denken dat ze altijd gelijk hebben!
Makkelijke baan, maar er is weinig personeel. Ze verwachten daarom dat je alles opzij zet om te komen werken als er niet genoeg mensen zijn. Ze roddelen veel over elkaar. Elke dag maar weer roddelen en maar roddelen over elke collega die er is, je wordt er gewoon moe van. Heel arrogant tegen personeel en de klanten zelf. Toen ik net begon met werken deden ze super gemeen tegen een van de collega's die daar in het weekend werkte. Uiteindelijk is deze persoon weggegaan. Iedereen die wordt aangenomen gaat na een paar weken weg. De mensen die solliciteren komen ook niet opdagen door al de verhalen die ze horen. Zelfs de werknemers bij een winkel tegenover de Zeeman geven aan dat de personeel arrogant is. Ik heb bij de Zeeman best wel lang gewerkt en kon het mentaal niet meer aan door de leidinggevende. Als er aan me wordt gevraagd of ik een extra dag kan werken en ik dan netjes aangeef dat ik niet kan, wordt er heel gemeen tegen me gedaan. Je wordt ook meteen aangevallen als je zegt dat je niet extra kan werken. Bij Zeeman lijkt het erop alsof heel je leven om de winkel zelf draait!
Oudere personeel laten je ook alles alleen doen, ik stond een keer helemaal alleen in de winkel terwijl ze samen een pauze gingen houden wat langer duurde dan het mocht. Als je hoofdpijn wilt dan is Zeeman de ultieme plek.
Pluspunten20% korting
MinpuntenLange werkdagen waar je mentaal en fysiek kapot van wordt. Je krijgt slecht betaalt.
Ik heb letterlijk 2 dagen volgehouden bij Zeeman als filiaalmanager.
De uren waren belachelijk en totaal niet over nagedacht, donderdag tot 20h werken en dan de volgende dag om 8u40 paraat staan omdat je 20min voor werktijd moet daar zijn.
Dit geldt ook voor sluitingstijd, minstens 15min overwerken, deze uren zijn dan ook onbetaald.
Het werk van een storemanager houdt in dat je de hele dag gaat uitpakken.
Kassa mag je niet draaien want je moet “overview” houden in de winkel.
Ik weet niet hoe je in de zijkant van een winkel een “ overview” kunt behouden.
Ik heb tot heden nog steeds geen contract getekend aangezien er problemen waren met het systeem, ik zat dus zonder contract op de werkvloer te werken.
Maar toen t was om de sleutels terug te brengen, dan word je lastig gevallen omdat het om de “veiligheidsredenen” zijn.
Belachelijk gedoe allemaal.
Alsook waren de collega’s bij me erg jong en vooral heel erg asociaal.
Totaal niet verzorgd en gewoon echt niet netjes.
Er werd ook veel geroddeld.
Na 2 dagen had ik het dus ook hier meteen wel gezien en ontzettend blij dat ik deze keuze gemaakt heb.
Ik raad dit bedrijf echt bij niemand aan.
Leuk werk en leuke winkel maar vindt zichzelf te belangrijk
Ik werk nu al een paar maanden bij de Zeeman en werk er nog steeds. Het werk is leuk, de winkel is leuk, 90% van de klanten is leuk maar de bedrijfssfeer kan beter. Er worden lijstjes gemaakt van hoe je functioneert, met kleine dingen als 'zeg je bij iedere klant "heeft u alles kunnen vinden?"', Zeeman vindt zichzelf erg belangrijk dus als iemand zich ziek meld is dat een heel gedoe. Ik werk maar weinig maar moet wel alle acties uit mijn hoofd weten die elke keer dat ik werk weer anders zijn. Aan het begin kreeg ik ook erg weinig uitgelegd over bijvoorbeeld hoe de winkelbakken ingericht moesten worden, want daar zijn ook allerlei regels voor. Ik moest het zelf maar uitzoeken.
Toch heb ik het in het algemeen naar mijn zin, het personeel is in het algemeen aardig en de sfeer in mijn filiaal goed. Het werk is erg afwisselend en de arbeidsvoorwaarden zijn prima. Ik geef de Zeeman een ruim voldoende, maar zeker geen goed.
PluspuntenPersoneelskorting, pauzes, maaltijdvergoeding, bedrijfskleding, 150% uitbetaalt op zondag, algemene sfeer
MinpuntenZiekmelden, inwerken, drukke zondagen terwijl er maar twee personen mogen werken op zondag
Roddelcultuur, slechte manager, uitbuiting en lage loon
Mijn eerste jaar bij zeeman was leuk, gezellige collega’s en het was een fijne werkplek, maar de jaren erna heerste er een slechte werksfeer. Ze kwamen hun beloftes ook niet. Flexers werden gewoon voor hun eigen ogen genaaid.
Medewerkers met vast contract zijn bazen en laten al het werk over aan parttimers/flex. Nemen langere pauzes en de hele tijd roddelen over collega’s. Uren worden afgepakt, daarom is het verstandig om altijd je uren te checken in Zes. Collega’s met een migratie achtergrond worden midden in de winkel door de manager voor het blok gezet bij andere collega’s en klanten. Een manager die tekeer gaat met (oudere) klanten en collega’s en hoofdkantoor doet niks, omdat deze manager een status heeft bij het bedrijf. Als je je wil ziekmelden, krijg je een hele preek. Maar het moment dat iemand anders ziek is, word je plat gebeld/geappt om te komen werken.
PluspuntenPersoneelskorting, maaltijdvergoeding, altijd wat te doen
MinpuntenHoge werkdruk, geen waardering, uitbuiting van collega’s met een migratie achtergrond
Slechte werkgever. Schopt je aan de kant wanneer je niet meer nodig bent.
Aangenomen voor vaste uren en dagen ivm mijn kinderen.Toen kwam er een nieuwe leidinggevende en was dit ineens niet meer mogelijk. Toen ik zwanger werd en daar doodziek van was (HG) hoorde ik weinig van de leiding gevende. Ik ben de gehele zwangerschap ziek geweest, maar nooit een kaartje of iets gehad. Mijn contract verliep in mijn verlof, en ben zo aan de kant gezet want ik zou niet flexibel genoeg zijn en vooral niet nu er nog een baby was. Nooit een felicitatie met de baby gehad, maar zonder pardon aan de kant geschopt zonder überhaupt nog wat te horen. Zeeman denkt niet aan de medewerker. Ook begin je een kwartier eerder die je niet uitbetaald krijgt, en ga je een kwartier langer door die ook niet uitbetaald wordt. Als je als vuil behandeld wil worden moet je hier vooral solliciteren, zo niet raad ik het niemand aan.
Wat je doet op een dag is kassa draaien, winkel netjes houden.
2x in de week komt er vracht per filiaal is het verschillend hoeveel containers. Je heb een zomeropruiming en een winter opruimen dat houd in dat er heel veel dingen afgeprijsd worden. Je krijg ongv. een maand van te foren een formuleer binnen wat er in de opruiming is en die artikelen moet je dan opzoeken en afprijzen.
Je leert hoe een je een winkel draaiende houd en wat je allemaal in de winkel moet doen.
je hebt gezellige collega's waar je goed mee door een deur kan maar je hebt ook collega's waarbij je minder goed door een deur heen kan.
als je weet wat je moet doen in een winkel dan is het niet zo moeilijk maar je moet wel tempo hebben want er is altijd veel te doen.
en je moet de kanten tevreden houden en dat is soms wel lastig bij de kassa vanwege de tasjes.
het leukste van de baan is als klanten je om hulp en advies vragen en dat je ze dan kan helpen.
Eerste jaren waren wel leuke jaren, veel geleerd en toen waren er nog doorgroeimogelijkheden, nu is er niet meer zoveel kans om door te groeien. Er word steeds meer en meer van je verwacht voor een ontzettend laag loon. Moet elke keer terugkomen als er zieken zijn, je moet veel naar andere filialen en als dat een keer niet uitkomt, krijg je wel weer te horen dat je flexibel moet zijn en er verder geen personeel is die daar heen kan waardoor je eigenlijk gedwongen word om alsnog te gaan.
Regiomanager die achter je rug om praat, leuk doet als ze bij je langskomt, maar daarna over je roddelt. Heeft zelf van veel dingen geen verstand en weet niet hoe het moet/gaat. Verwacht dat je meteen alles doet wat er gevraagd wordt maar als je zelf een vraag hebt krijg je geen antwoord.
Je MOET om 8:45 aanwezig zijn, en je hebt een uitwerktijd van +/-15 minuten, deze krijg je niet betaald.
De werkzaamheden zijn prima te doen, alleen vind ik dat ze de kassa werkzaamheden iets meer mogen afwisselen. Ik weet hoe de kassa werkt, ik weet hoe ik de winkel het beste schoon kan houden, ik weet hoe ik de vracht moet verwerken. De directie is matig, ik vind dat je in deze moderne tijd wel minimaal een werkgeversverklaring moet kunnen laten invullen zoals je die hoort in te vullen om je medewerkers die net een huis willen kopen dat ook gewoon kunnen doen! Het moeilijkste vond ik werken met mijn leidinggevende, Het leukste is met de klanten werken en als team goed samenwerken.
PluspuntenJe hebt genoeg opleidingmogelijkheden
MinpuntenIk vind dat als je als team het niet altijd eens ben met je leidinggevende, dat je dat mag laten weten aan je leidinggevende, en niet dat je collega's bang zijn om hun baan te verliezen
Wo soll ich anfangen?
Wer nicht so gern zuhause ist und durch die ganze Region geschickt werden will der ist hier genau richtig.
Die Bezahlung ist nah am Existenzminimum und das was verlangt wird ist unverschämt.
Arbeitszeit beginnt mit Ladenöffnung und endet mit der Schließung - das man vorher alles Vorbereiten muss und nachher Kasse machen muss ist egal und wird auch auf Nachfrage ignoriert.
1,5 Tage frei in der Woche ??
Hat man selten denn bei dem Gehalt bekommt man keine Leute und so müssen es die "dummen" ausbaden die sich dieses ausbeuterische Unternehmen aus alternativlosigkeit noch antun.
Man wird hin und her geschickt um den Notstand an Personal zu kompensieren - was eine Arbeitszeiterhöhung nach sich zieht - interessiert die Regio Manager in ihren Firmenfahrzeugen ja auch nicht weil sie nur das Problem haben die Läden am laufen zu halten.
Der Vorteil ist natürlich wenn man das alles für das Geld auf sich nimmt dann hat man n relativ sicheren Job denn welcher Idiot tut sich das noch an?
Personal wird mit Azubis von Bildungsträgern aufgefüllt um den Anschein zu erwecken.
Lernen können die hier nix.
Kommt der Deutschlandverantwortliche werden die Leute auch mal doppelt verschoben um den Anschein zu erwecken das die eigens vom Unternehmen erhobenen Richtlinien (min 2 Verkäuferinnen pro Filiale) erfüllt wird und alles nur damit die Regio Manager ihrem Bonus erhalten weil sie ihre Gehaltsgrenzen nicht überschritten haben.
Alles in allem ist Zeeman d
PluspuntenKollegen sind nett
MinpuntenGehalt;Work-life-balance;Klima zur Regio Managerin;ständiges arbeiten in anderen Filialen
Ich war knapp 2 jahre bei zeeman und kann sangen das ich noch nie so schlecht behandelt wurde.
1.es gab meistens nur 2 leute für den ganzen laden, was an sich nicht schlimm wäre. doch ich war gezwungen nicht nur die kasse zu machen sondern auch parallel dazu den ganzen laden zu schmeißen, sprich ware auspacken ganz hinten im laden, putzen und mich um alles kümmern was grad so anstande dann jedesmal zu kasse sprinten wenn kunden bezahlen wolten.
2. 9 stunden schicht doch mann sollte immer 30 minuten früher erscheinen um die zeit im pausenraum beim nichts tun zu verschwenden, natürlich unbezahlt. Nach der arbeit kann es schonmal vorkommen das ich nach dem abrechnen noch mal 10 minuten länger da bleiben musste obwohl ich theoretisch schon gehen dürfte.
3. Die pausenzeiten waren miserabel
4 stunden schuften und nur 30 minuten pause,und glaubt nicht ich durfet mir aussuchen wann ich meine pause mach, ich durft die pausenzeit weder ändern noch aufteilen. Was besonders unfair war ist das die raucher alle 2 stunden eine 10 minuten raucherpause bekommen/gemacht haben während die nichtraucher dafür das sie ihren körper nicht mit zigaretten vergewohltätigen mit nichts beloht wurden außer dem geruch der zigaretten der in der pausenraum gezogen ist. deswegen ich dan nach 1-2 monaten einfach zigaretten gekauft und habe angefangen zu rachen damit ich auch eine raucherpause bekomme.
4. Es wird super gerne über einen gelässtert egal ob die betroffene person in höhrweite war oder nicht,
Puuh wo fange ich an.... Alle Missstände dieser Firma bekomme ich hier gar nicht zusammen. Dir wird anfangs und immer wieder mitgeteilt und klar gemacht das du jeder Zeit Ersetzbar bist. Assistenten werden nicht in geringsten Fällen bezahlt und als Filial Leitung bekommst du auch nicht viel mehr als den Mindestlohn. Überbetriebliche Azubis oder Praktikanten sind gern gesehen ( klar kosten ja auch nichts ) und werden gerne mal überregional in andere Filialen geschickt. Das verhalten der Kollegen untereinander ist relativ gut, man schätzt sich gegenseitig und sind sehr Freundlich ( Wenn dich schon kein vorgesetzter schätzt ). Regional Manager sind selbst immer unter druck so lassen sie nicht selten ihre Laune an die Mitarbeiter aus. Die Aufgaben gleichen teilweise einen Kindergarten. Kunden bespaßen, Gedichte schreiben oder bastel und schmink ecken aufstellen um die eh schon genervte Kundschaft noch mehr zu nerven. Dazu kommt das annehmen und kontrollieren der Ware, Kassieren, Ware verräumen und die Zahlen im Büro bearbeiteten. ALLES für den Mindestlohn und den tollen weihnachtspaket bestehend aus popcorn, tee, zwieback und eine Kleinigkeit wie ne powerbank. Vielen dank auch!
Wer bei Zeeman Arbeitet bleibt auf kurz oder lang auf der Strecke. Klar du wirst Assistent aber nicht ausbezahlt. Kann jeden von Zeeman nur abraten, wer auch nur ein wenig Selbstwertgefühl besitzt sollte dort nicht anfangen.
PluspuntenNette Kollegen
MinpuntenKeine Mitarbeiter Wertschätzung, Mindestlohn, unbezahlte Positionen mit Verantwortung, kein weihnachtsgeld stattdessen gibt's Popcorn, man fährt oft in andere Filialen teilweise sogar Regionen, schlechtes Klima durch vorgesetzte und und und
2,0
Responsable de Magasin (H/F) | Paris (75) | 24 jan. 2019
Aucun sérieux...
Responsable de magasin chez Zeeman comprend plusieurs métiers :
- agent de sécurité
- encadrant
- réparateur
- livreur
- technicien de surface
Mais en aucuns cas il correspond à un poste de véritable manager...c'est aussi si simple que cela !
Les services paies ne sont pas réactifs (en mettant des heures supp aux vendeurs ils ne sont payés que 2 mois après), les services informatiques ne sont pas compétents si problème il y à, les livraisons sont approximatives (une fois le jeudi une fois le vendredi...et des fois la nuit des fois le jour..difficile de s'organiser dans ces conditions)
En tant que responsable, Zeeman nous en demande énormément sans aucune reconnaissance en nous donnant zéro moyens ! Comment voulez vous que cela engendre de la motivation et mène vers la réussite ?
Inventaire au crayon / papier, commandes à passer soit même sur un back office très peu pratique et très vieillot....
Peu de mise en valeur des aspects financiers et des indicateurs de performance, pour un responsable c'est quand même dommage de ne pas pouvoir regarder ses chiffres et les analyser de manière pousser...comment savoir si notre travail porte ses fruits ?
En résumant : Zeeman est une entreprise qui demande beaucoup en ne donnant rien. Pas de perspectives d'évolutions, pas de moyens donnés pour performer. Salaire très bas pour la fonction et les complexités du travail. Si encore nous avions de la reconnaissance cela comblerait le manque financier mais même pas..
PluspuntenRelativement tout. Sauf les clients et les équipes qui sont agréables.
MinpuntenSalaire, pas de reconnaissance, responsable " couteau suisse " qui doit se plier à tout
Ambiance familiale mais entreprise très en retard sur son temps
Zeeman a été mon premier emploi et j'y suis toujours actuellement. D'abord vendeuse, puis responsable, cette entreprise m'a beaucoup appris mais également beaucoup déçue.
Contrairement à de nombreuses enseignes de vente, ils ne sont pas rigides, à cheval sur les chiffres et la vente forcée. La clientèle est souvent attachée aux magasins et aux équipes. L'ambiance peut être sympathique si l'équipe est soudée.
Mais le manque d'organisation et de moyens se fait vite ressentir. C'est une entreprise qui ne voit pas sur le long terme, qui veut amoindrir ses coûts et ne préfère pas investir sur du matériel qui facilite le travail des employés. Tout marche à l'ancienne et prend un temps fou ! En tant que responsable de magasin, on nous demande d'être polyvalent, de gérer l'équipe, la clientèle, l'administratif etc. Ca peut être motivant au début, mais quand on ne nous donne pas les moyens, l'énergie personnelle ne suffit plus.
Malgré toute l'affection que j'ai pour cette boîte qui m'a fait naître et grandir professionnellement, je me retrouve aujourd'hui à espérer mieux pour évoluer.
PluspuntenAmbiance sympathique (selon l'équipe), Direction pas trop rigide, Possibilité d'innover et d'adapter (selon les moyens), Polyvalence des tâches
MinpuntenSalaires encore bas et avantages sociaux casi inexistant, Manque de moyens dans le matériel, Pas de sécurité contrôlée par des vigiles, Peu de suivi et d'encouragement de la direction (formations, séminaires etc), Difficultés à gérer les plannings car souvent en sous effectif, Pas de statut cadre
A partir del 3er mes los días son muy monótonos, repetitivos. Te salvan las interacciones con les clientes y les compañeres.
Aprendí mucho sobre gestionar un almacén y stock, porque Zeeman poco se preocupa de que las tiendas tengan un almacén decente, grande, acondicionado y cómodo para trabajar y almacenar los artículos. Además hasta que yo me fui el recuento anual de stock se hacía completamente a mano... prehistórico y esclavista.
La dirección y la gerencia se lleva en Holanda. Hay una Regional Manager de tu comunidad autónoma y RRHH España, pero en mi caso favorecieron una situación de moving y era imposible hablar con alguien superior a ellas.
Hablan de reciclar, de reutilizar, pero la ropa es de mala calidad, producen muchos artículos que son chorradas y emplean mucho plástico para los embalajes y producción. Además muchas veces llegan productos que no se van a vender nunca o completamente desubicados (bermudas de felpa, decoraciones de fiestas holandesas, entre otros).
Les clientes son, por lo general, gente maleducada que destroza la tienda y te hablan como si les sirvieras, pero esto pasa en casi todas las tiendas de ropa.
Si alguien se pone enfermo o se va de vacaciones no cubren ese puesto y el equipo se tiene que reventar a doblar y otras jugarretas.
PluspuntenPocas horas, salario según convenio, cheques regalo y descuentos para Zeeman
MinpuntenDescanso de 20', estrés, desconexión con jefes y superiores, monotonía, poca flexibilidad horaria, no cubren vacaciones o bajas de compañeres
Vragen en antwoorden over Zeeman
Hoe vaak krijg je opslag bij Zeeman?
Gevraagd op 9 nov. 2022
Volgens cao
Beantwoord op 4 feb. 2023
Amper
Beantwoord op 24 jan. 2023
Hoe is het vakantiebeleid bij Zeeman? Hoeveel vakantiedagen krijg je per jaar?
Gevraagd op 20 dec. 2017
5 weken
Beantwoord op 21 mei 2023
24
Beantwoord op 19 feb. 2023
Welk advies zou je de CEO van Zeeman willen geven, om de werksfeer te verbeteren?
Gevraagd op 24 apr. 2018
Vriendjespolitiek zogenaamd bedrijf waar je lang kunt werken allemaal bullshit dat directie dit toe staat schande regio limburg opletten smerig volk zeeman naaien je zo voor je!!
Beantwoord op 27 jan. 2022
Politiek spelletjes zijn niet serieus pas op zelf meegemaakt nooit solliciteren mensen bij dit bedrijf!
Beantwoord op 25 jan. 2022
Hoe verloopt het promotieproces bij Zeeman?
Gevraagd op 20 nov. 2022
Liefst na detail handel opleiding minimaal niveau 3
Beantwoord op 4 feb. 2023
Niet
Beantwoord op 24 jan. 2023
Welke tips of advies zou je geven aan iemand die solliciteert bij Zeeman?