Wibra

Werken bij Wibra: bedrijfsoverzicht en reviews

Wibra
Wibra
3,7
152 reviews
Beoordelingen van Wibra
3,7
Gemiddelde beoordeling van 152 reviews op Indeed
3,5Werk-privébalans
3,3Salaris en arbeidsvoorwaarden
3,1Doorgroeimogelijkheden
3,2Management
3,4Bedrijfscultuur
Hoofdkantoor
Hammerstraat 7 8161 PH EPE
Medewerkers
1001 tot 5000
Omzet
Onbekend
Branche
Retail

Populaire functies bij Wibra

 Gemiddeld salarisSalarisschaal
2 salarissen doorgegeven
€ 1.000
per maand
€ 500-€ 1.500
1 salaris doorgegeven
€ 58,00
per dag
€ 29,00-€ 87,00
1 salaris doorgegeven
€ 1.500
per maand
€ 700-€ 2.300
1 salaris doorgegeven
€ 1.100
per maand
€ 500-€ 1.700
Tevredenheid over salaris
29%
van de medewerkers is tevreden over hun salaris
Gebaseerd op 278 reviews

Reviews over Wibra

Algemene reviews over Wibra

5,0
Verkoper (m/v) | Hoogeveen | 6 jan. 2019
Goede werkomgeving. Met veel plezier gewerkt!!
Hier heb ik met heel veel plezier gewerkt! Er word serieus gewerkt met zo nu en dan een grapje en er word veel gelachen. Het motto is dan ook wel dat er plezier word uitgestraald met een vrolijk team wat ook echt samen werkt. Maar met wel een nette en goed gevulde winkel die goed door draait. Is er persoonlijk wat aan de hand dan word hier naar geluisterd en veel rekening mee gehouden. Het blijft dan bij die persoon. Roddelen is taboe hier. Zodra dat word gedaan word het de kop ingedrukt of uitgesproken. De werkzaamheden zijn erg divers en iedere dag is weer anders. Mits er meerdere personen staan word de kassa afgewisseld. Klanten worden serieus geholpen en hebben een hoge preoriteit. Voor zo’n grote winkel is hij erg netjes en is alles goed te zien. Vanaf drie uur word er ook elke dag opgeruimd en geswifferd en gedweild. Soms zitten er dagen tussen dat er erg veel rommel gemaakt word wat wel eens frustrerend kan zijn. En dat ondergoed pfff terwijl het mooi op maat ligt! Dit moesten we dagelijks bij houden. De werkdruk kan soms hoog zijn en je moet wel een doorzetter zijn. Vrachten kunnen veel zijn en moeten snel verwerkt worden zodat de winkel weer snel op orde is. De dagen vliegen hier wel voorbij en het is dan ook zo 6 uur. Loon kan wat beter maar is dan ook detailhandel. Stagiaires leren hier ook echt wat en worden niet alleen voor het schoonmaken ingezet. Pauzes zijn verder goed. Eten word savonds vergoed. Duidelijke regels Je word go
PluspuntenDagen vliegen voorbij. Gezellig. Eten word vergoed savonds. Iedereen word gelijk behandeld
MinpuntenHoge druk
4,0
Verkoper (m/v) | Aalten | 22 dec. 2015
gezellige werkomgeving, leuke collega's
Door mijn collega's bij de Wibra heb ik voornamelijk geleerd hoe met klanten en klachten van klanten om te gaan, hoe het in z'n werk gaat met o.a.; vracht afpakken, de winkel netjes houden, ruimtelijk inzicht en daardoor bekijken hoe je de winkel kunt veranderen en wat mooier/ aantrekkelijk is voor klanten. Bij de Wibra zijn we maar met weinig mensen, daardoor kun je veel leren van elkaar en leer je elkaar goed kennen. Mijn collega's en ik kunnen het goed vinden met elkaar en dat zorgt voor een fijne werksfeer. We houden allemaal van aanpakken, en proberen graag samen dingen uit om de winkel beter/ mooier te maken. Verder vind ik niets echt moeilijk van mijn baan. Wel is het af en toe lastig wanneer je te maken hebt met klachten van klanten of boze klanten waarbij je zelf niks aan de oorzaak kunt doen. Je probeert het (natuurlijk) zo goed mogelijk op te lossen zodat de klant tevreden de winkel uit gaat. Het leukste van mijn baan vind ik de omgang met klanten en de verantwoordelijkheid die je hebt.
PluspuntenGezellig team
MinpuntenGeen kans op vast contract
3,0
Parttime Verkoopmedewerker (m/v) | Tilburg | 7 sep. 2012
Gevarieerd zwaar werk met veel druk erachter
Je werkt met een beperkt aantal personeelsleden. Het werk op zich is erg leuk, elke dag is anders. Elke week komen er nieuwe producten binnen die je verwerkt in de vakken op een hoog tempo. Helaas is daardoor het contact met de klanten erg beperkt. Het is fysiek zwaar werk. Je moet in een beperkt aantal uren, de winkel in orde houden. Ik heb eerst 7 jaar in Venlo gewerkt met veel plezier, waar de structuur zeer goed was. Nu werk ik sinds 5 maanden in een ander filiaal in Brabant, waar de structuur niet stabiel is, wat het werken niet makkelijk maakt. Met de leidinggevende loopt het dan ook niet soepel. Bij mij staat structuur hoog in het vaandel en goed contact met je collega's ook. Dit ontbreekt nog wel eens. Zeker het contact met de klanten is minimaal, geen tijd voor....Het gevarieerde en het aanpakken in de werkzaamheden vind ik erg leuk om te doen.
Pluspuntenvariatie in de werkzaamheden en klanten
Minpuntengeen extra's zoals een kerstpakketje, winstuitkering, helemaal geen vergoedingen.
4,0
Supermarktmedewerker (m/v) | Maastricht | 23 jul. 2018
Rommelige winkel
Een typische dag op het werk was 's ochtends alle spullen buiten zetten, geld in de kassa stoppen en soms ook nog even de winkel schoon maken. Nadat we open gingen kwamen de klanten meteen binnen en begon het werk, ik werkte meestal aan de kassa en hield de producten bij mij in de buurt in de gaten en ruimde hier alles op. Het nadeel was dat ik zéér weinig betaald kreeg en hiervoor ook nog heel veel moest werken. Mijn loon was 3,25 EUR per uur. Na 7/8 maanden begon het mij een beetje te irriteren dat ik maar altijd aan de kassa werd gezet terwijl er nog 2 anderen waren die ook kassa werk konden doen. Ik had dan ook vaker aangegeven dat ik ook wel eens graag in de winkel zou willen staan i.p.v. de kassa. Hier werd niet naar geluisterd en dit is ook de reden waarom ik weg ben gegaan. Ik heb wel geluk gehad met lieve medewerksters, ze waren allemaal heel open en gaven mij het gevoel dat ik welkom was vanaf dag 1.
PluspuntenAls je op donderdag tot 9 's avonds moest werken kreeg je je avondmaal uitbetaald.
MinpuntenVriendjespolitiek
5,0
Verkoper (m/v) | Roermond | 27 mrt. 2014
.
Eigenlijk was ik aangenomen voor alleen maar kassawerkzaamheden te verrichten. Ik heb toen ook totaal niks geleerd gekregen over de winkel, waar alles stond, waar alles in het magazijn stond. Toen de derde leidinggevende naar een ander filliaal ging om daar assistent te worden, hadden ze mij gevraagd of ik derde leidinggevende wilde worden. Ik stond van de ene dag op de andere dag in de winkel, over het grote geheel heb ik mezelf aangeleerd waar alles stond en lag in de winkel maar ook in het magazijn. In het begin was ik heel erg stil durfde klanten eigenlijk niet te woord te staan. Ze hebben mij toen de opdracht gegeven om minimaal drie klanten per dag aan te spreken en te helpen in de winkel. Hierdoor is mijn zelfvertrouwen een stuk groter geworden. En nu doe ik dat eigenlijk allemaal vanzelf sprekend. Ik heb hier ook geleerd leiding te geven over het personeel. Dit heb ik altijd als zeer leuk ervaren en ben ook heel erg blij dat ik dit heb mogen leren.
5,0
Verkoper (m/v) | Groningen | 23 nov. 2021
Goede baan voor scholieren, zeer tevreden!
Ik werk nou al zo'n 2 jaar bij de Wibra als verkoopmedewerkster. Ik begon toen ik in de 4e zat van de middelbare en ben nog steeds werkende bij het bedrijf. Toen ik begon had ik totaal geen kennis over het werken in een textielsupermarkt, maar ik heb alles van ze geleerd! Kleding hangen, vakken vullen (en dan niet altijd zoals je in de supermarkt ziet/doet), caissière zijn, klantvriendelijkheid en hoe een goede werknemer/collega zijn. Ze hebben altijd rekening met mij gehouden m.b.t. hoe druk ik het had en ik heb een hele positieve ervaring gehad. Het is naar mijn idee een ideale bijbaan voor een scholier. Heb zelfs een vriendin van me de baan aangeraden en zij werkt er nu ook al meer dan een jaar. Bovendien is er een goede gezellige werksfeer naar mijn mening. Wel moet ik zeggen dat je gewoon het minimumloon krijgt, maarja je het is niet héél hard werken en je krijgt dit (denk ik?) ook bij andere supermarkten.
PluspuntenPersooneelskorting
4,0
Verkoper (m/v) | Hellevoetsluis | 13 aug. 2013
werken bij de Wibra BV
Werken bij de Wibra was super leuk. ik werkte meestal achter de kassa, maar als klanten om mijn hulp vroegen en er niemand anders bij de kassa stond kon ik de klant ook altijd helpen. Mijn collega's en ik gingen normaal met elkaar om. Er was nooit ruzies tussen collega's. Het werksfeer was gewoon goed. IN de wibra heb ik geleerd hoe je klanten kan helpen, kassa, glad trekken, bijvullen, artikelen bij artikelnummers zoeken, klantvriendelijk te zijn en de geldnet. Moeilijkste was wanneer we een artikel niet hadden en ik moest zegen dat die artikel er niet was.Dan heb ik toch het gevoel dat ik de klant teleurstel. Maar het leukste was om de klanten zelf te helpen. Mijn baantje bij de Wibra is gewoon super leuk geweest. Ik zou er zo weer willen werken.
PluspuntenHet was altijd gezellig. Je kon altijd leuk werken.
MinpuntenDat ik weg moest want ik vond de Wibra wel erg leuk.
4,0
vervangend assistent | Bussum | 24 feb. 2014
Leerzame plek met doorgroei mogelijkheid
Er is geen typische werkdag. Elke dag verschilt, elke klant is anders. Ik heb veel geleerd over klantvriendelijkheid, commercieel inzicht en het presenteren van de artikelen. De collega's zijn aardig, gezellig en harde werkers. Geen directie is perfect en ook op deze werkplek zijn aandachtspunten omtrent communicatie naar elkaar. Van directie tot leidinggevende en collega's. Het moeilijkste van deze baan is het continu creatief en commercieel denken. Hoe kan ik mijn artikelen aantrekkelijk maken zodat de klant hun geld bij ons besteed. Dat is tevens ook het leuke aan deze baan. Daarbij moet je van hard werken houden. Het is een hoog tempo in het verwerken van de artikelen van doos naar display.
Pluspuntendoorgroei mogelijkheid, reisvergoeding.
Minpuntenhoog tempo en zwaar werk kan voor lichamelijke klachten zorgen
5,0
Weekendhulp (m/v) | Arnhem | 24 jun. 2016
Productieve en een gezellige werksfeer.
Ik doe van 09.00u tot 15.00 middags allemaal klusjes o.a. snoep aanvullen, kleding ophangen, ondergoed verdelen, vracht afpakken, magazijn aanvullen, winkel aanvullen en tussentijd heledag kassa draaien. Ik heb geleerd van kassa draaien tot magazijn schoonmaken, hoe om te gaan met diefstal. Folder inpakken, hard en snel werken, meer geduld, sociaal werken. Ik had heel erg moeite met rekenen en dat heb ik verbeterd. Het contact met de klanten en vooral klanten die dagelijks komen, het kassa draaien en een leuke sfeer met collega´s. Het netjes houden van de kassa en schoonmaken vindt ik ook het leukste aan me baan. In echt begin vond ik multitasken heel moeilijk kassa draaien en met een klant advies geven maar uiteindelijk had ik het heel snel onder knie. Ik ben heel erg leergierig en ik heb alles heel snel onder de knie.
1,0
Weekendhulp (m/v) | Almere | 8 nov. 2018
Geen leuke baan
Een typische dag op het werk was als eerst schoonmaken en dan de winkel openen. Ik heb een 1 jaar gewerkt bij de Wibra en ik vond het vreselijk. de leidinggevenden spraken achter iedereens rug om en de waren onprofessioneel. Het is hard werken voor een heel slecht salaris. De hele dag staan en ook als er niks te doen valt wordt je geforceerd om te ''werken''. ( salaris rond de 2 euro ongeveer) Ook werden alle rotklusjes op de weekendhulpen (inclusief mij) geschoven. Het is vooral hersendodend werk en de dagen gaan ontzettend langzaam voorbij, toen ik er werkte keek ik om de 3 min op de klok. Het was dan ook het gelukkigste moment van mijn leven toen ik daar ontslag nam! Ik zou dan ook zeggen ga niet bij de Wibra werken en zoek een andere uitdaging.
Pluspuntenniks
Minpuntenscheinheilige leidinggevenden, hard werken en bijna niks betaald krijgen.

Vragen en antwoorden over Wibra

Wat zijn de normale werktijden bij WIBRA?
Gevraagd op 16 okt. 2019
Waneer wordt je uitbetaald bij wibra en is het per maand of 4weken
Beantwoord op 17 mrt. 2022
Ik ben aangenomen als hulpkracht en daardoor verschillen mijn werktijden. Op zaterdag ofwel van 09.00 tot 17.30 òf 12.00/13.00 tot 17.30. Donderdagavond van 17.00 tot 20.00 (meestal als ik donderdagavond werk, begin ik de zaterdag 13.00).
Beantwoord op 23 nov. 2021
Wat veroorzaakt voor jou de meeste stress bij WIBRA?
Gevraagd op 16 feb. 2019
Vaste krachten die misbruik maken van hun functie
Beantwoord op 5 dec. 2020
Het feit dat je alles coor wibra over moet hebben ookal zeggen e van niet... ik heb er zelf nu ong 2 jaar gestaan.. heb me 1 enkele keer ziek gemeld.... en dat zegt genoeg over mij denk ik zo.. op t moment dat ik me echt heel slechg voelde en wij onderweg waren naar seh direct contact opgenomen om aan te geven er nirt te kunnen zijn.. advies?: doe maar een paracetamolletje n probeer het maar.. Zolang jij maar gaat werken.. iedereen heeft overuren..
Beantwoord op 21 jan. 2020
Wat is het sollicitatieprocess bij WIBRA?
Gevraagd op 26 sep. 2018
Ga er niet werken
Beantwoord op 24 nov. 2021
Solliciteren, op sollicitatiegesprek komen en mocht je aangenomen worden dan je contract komen tekenen.
Beantwoord op 26 mrt. 2020
Hoe zou je de werkdruk bij WIBRA omschrijven?
Gevraagd op 26 sep. 2018
De ene dag is het harder lopen dan de andere.
Beantwoord op 31 jan. 2022
Ze verwachten te veel van je
Beantwoord op 24 nov. 2021
Hoe oud moet je zijn
Gevraagd op 23 feb. 2019
Leeftijd maakt eigenlijk niet uit, maar om te solliciteren moet je wel minimaal 15 jaar zijn. Voor kassa meisje 16 jaar.
Beantwoord op 21 jun. 2022
Pas vanaf 16 jaar mag je kassa draaien.
Beantwoord op 26 mrt. 2020