UWV

Werken bij UWV: bedrijfsoverzicht en reviews

UWV
UWV
3,8
312 reviews
Beoordelingen van UWV
3,8
Gemiddelde beoordeling van 312 reviews op Indeed
3,9Werk-privébalans
3,9Salaris en arbeidsvoorwaarden
3,4Doorgroeimogelijkheden
3,2Management
3,6Bedrijfscultuur
Medewerkers
Onbekend
Omzet
Onbekend

Populaire functies bij UWV

 Gemiddeld salarisSalarisschaal
144 salarissen doorgegeven
€ 4.531
per maand
€ 2.200-€ 7.000
36 salarissen doorgegeven
€ 3.745
per maand
€ 1.400-€ 6.800
41 salarissen doorgegeven
€ 5.556
per maand
€ 2.700-€ 9.000
23 salarissen doorgegeven
€ 5.267
per maand
€ 2.600-€ 8.000
18 salarissen doorgegeven
€ 4.327
per maand
€ 1.900-€ 7.400
Tevredenheid over salaris
67%
van de medewerkers is tevreden over hun salaris
Gebaseerd op 438 reviews

Reviews over UWV

Populaire functiesAdministratief Medewerker (m/v)Klantadviseur (m/v)Medewerker (m/v)Uitkeringsdeskundige (m/v)Adviseur Werk & Inzetbaarheid (m/v)Inkomensconsulent (m/v)Medewerker Klantenservice (m/v)Administratief Assistent (m/v)Adviseur (m/v)Consulent Jeugd (m/v)Facilitair Medewerker (m/v)HandhavingsdeskundigeKlantmanager Werk Inkomen (m/v)Manager (m/v)Secretaresse (m/v)Adviseur Dienstverlening (m/v)Arts (m/v)Cateringmedewerker (m/v)Receptionist (m/v)Stagiair (m/v)Teamleider (m/v)Adviseur Kwaliteit (m/v)Adviseur Werkgeversdiensten Werkbedrijf (m/v)Beslisser Claim WWClassificeerderIncassomedewerker (m/v)Junior Procesoperator (m/v)Juridisch Medewerker (m/v)Kwaliteitsmedewerker (m/v)Re-integratie Adviseur (m/v)Trainer (m/v).Acceptant (m/v)Accountmanager (m/v)Adm. medewerksterAdministrator (m/v)ArchivassistentAssistent Personeelszaken (m/v)Autorisatie beheerBaliemedewerker (m/v)Begeleider (m/v)Beslisser Claim OSW Weer / WTVBeslisser Claim Ontslag WWBeslisser Claim WW FaillissementenBeslisser Claim/deeltijd-WWBeslisser UitkerenBeslisser aanvraag WW op recht, duur en hoogte.Beslisser claim wwBeslisser wwBi Consultant (m/v)Business Analist (m/v)Claimbehandelaar (m/v)Claimbeoordelaar WWClassificerenCommunicatieadviseur (m/v)Complaints HandlerConsulent (m/v)Consultant (m/v)Controller (m/v)DistrictsmanagerFunctioneel Beheerder (m/v)Grafisch Vormgever (m/v)Handhaver (m/v)Helpdeskmedewerker (m/v)ICTIT Beheerder (m/v)IT Manager (m/v)IT Medewerker (m/v)Ict Specialist (m/v)Implementatiemanager (m/v)Intercedent (m/v)InvorderaarJobcoach (m/v)Juridisch medewerksterJurist (m/v)KlantKlantmanager (m/v)Kwaliteitscontroleur (m/v)LaborerLocatiemanager (m/v)Medewerker Bezwaar (m/v)Medewerker Data Entry (m/v)Medewerker Personeelszaken (m/v)Medewerker Uitkeringsadministratie (m/v)Medewerkster digitalisingMedisch Adviseur (m/v)Onderzoeksassistent (m/v)Ontwerper (m/v)Opleidingscoördinator (m/v)PolisbeheerderProduct Owner (m/v)Productiemedewerker (m/v)Project AssistantProject Digitalisering WerkprocessenProjectmanager (m/v)PublicistRe-ingratiebegeleider ZW-ArboSchoonmaker (m/v)Senior Account Manager (m/v)Senior Administrateur (m/v)Senior Business Consultant (m/v)Senior Communicatieadviseur (m/v)Senior Test Engineer (m/v)Service Medewerker (m/v)Servicedeskmedewerker (m/v)Slaapkamercentrum BVSpecialist (m/v)Stage Front Office (m/v)Teamleider Facilitair (m/v)TeamondersteunerTeamondersteuner WIATeamondersteuner ziektewet arboTester (m/v)UItkeringsdeskunidgeVerkoopmedewerk(st)er (m/v)Verpleegkundig (m/v)Verzekeringsarts (m/v)Verzorgende (m/v)Verzuim Coördinator (m/v)WWWerkloosWerkocach en sollicitatietrainerWerkzoekendeWerkzoekende.WiaXxxxxxxbeoordelaarbeslisser WWbeslisser voorzieningenclaim beoordelaar WWclassificeerderintensieve dienstverleningstraten makerwekeloosww

Algemene reviews over UWV

5,0
Autorisatie beheer | Rotterdam | 27 mei 2014
Productieve en gezellige organisatie.
Een typische dag op het werk: We beginnen altijd om 7 in de ochtend en iedereen is dan gelijk aanwezig. Dan bekijken we met ze allen de werkvoorraad en verdelen wie wat gaat doen. Door dat iedereen zijn specialiteiten heeft (qua software kennis) wordt er bedeelt naar wat iemand goed kan en graag wil doen. Doordat ik nieuwe gebruikers aanmaakte, en dit het belangrijkste was deed ik dat elke dag als eerste daarna ging zelfstandig kijken wat er nog in de voorraad stond en hielp ik de rest van mijn collega's. Het leuke hieraan was is dat je met alle beschikbare systemen kon werken. Met mijn team managers kan en kon ik het heel goed vinden, helaas door een beleid dat mensen vaak niet langer mogen blijven dan 6 maanden ontstond er tussen de team managers en directie behoorlijke wrijving. Door dit beleid is het wel een behoorlijk doorloop huis en is kwaliteit en toekomst visie ver te zoeken. Door de leuke collega's verdwijnt de frustratie van het personeelsbeleid en is het heel goed mogelijk om echt te genieten van je werk dag. Ik heb zelden zo'n leuke werk plek meegemaakt, al ben je een uitzend kracht je wordt altijd als gelijke behandeld en benaderd. Het moeilijkste van de baan, is je concentratie erbij houden, als je je werk niet goed doet en verkeerde systemen en of rechten aan een persoon koppeld dan kan dat invloed hebben op de mensen die geholpen moeten worden om een baan te vinden dus het is heel belangrijk om 100% van je tijd secuur te werken ! Het leukste va
PluspuntenGoede werk sfeer, en fijne team manangers
MinpuntenGeen toekomst allemaal tijdelijke contracten
4,0
Consulent Jeugd (m/v) | Schiedam | 24 sep 2013
UWV
UWV was voor mij geweldige ervaring. Ik heb veel geleerd na mijn studie binnen het UWV. Ze bieden goede ondersteuning en begeleiding. Nadat ik in dienst was bij het UWV begon ik als administratief medewerkster, na paar maanden was doorgegroeid als procesbegeleider van de gegeven workshops binnen het UWV. Het was een nieuwe project waar ik mee werkt. Met resultaten en klantenonderzoek heeft het een succes opgeleverd na een jaar. werken bij Werkbedrijf was zeer leuk. Collega's, manager en leiding gevende was super leuke mensen. Werksfeer altijd gezellig, collega's zeer behulpzaam en ondersteunend. Ik vond het zeer leuk om bij Werkbedrijf te werken. Na 1 jaar gewerkt te hebben bij het UWV Werkbedrijf heb ik intern verder gesolliciteerd naar een andere functie. Ik begon in 2011 op het afdeling Ziektewet/Arbo. mijn functie was Teamondersteuner. Ons teams bestaat uit verzekeringsartsen, arbeidsdeskundigen, reintegratiebegeleider en hun administratieve ondersteuning. We zetten ons in om onze klanten snel en goed te helpen. Mijn dagelijkse taken bestonden uit handelingen uitvoeren volgens protocol en processen binnen het kader van de wetgeving, klantencontact, invoer RI-trajecten, correspondentie afhandeling, dossierverwerking en diverse administratieve handelingen. Op deze afdeling heb ik 1 jaar en 10 maanden gewerkt. Hier vond ik het ook heel fijn om te werken. Leuke collega's en werksfeer. Manager was top. Kortom UWV was goeie werkgever. Ze bieden je doorgroeimogelijkheden
MinpuntenTe veel reorganisaties ivm politieke besluiten
4,0
Adviseur (m/v) | Goes | 16 nov 2015
Resultaatgericht met oog voor moeilijk te plaatsen doelgroepen
Geen dag is hetzelfde als adviseur werkgeversdiensten. Als adviseur ben je het aanspreekpunt vanuit het UWV voor de werkgever. Je bent verantwoordelijk voor goed relatiebeheer waardoor een werkgever bij vragen over vacatures, subsidies of doelgroepen bij jou als adviseur aanklopt. Een doel van deze functie is om kandidaten vanuit uitkeringen aan te bieden en te plaatsen op vacatures. De kunst is om ook in gesprek te gaan over moeilijk plaatsbare doelgroepen zoals mensen met een arbeidsbeperking of ouderen. Ik werk in een team met 15 mensen waarbij ieder zijn eigen aandachtsgebied heeft. Het is in deze functie belangrijk zaken goed op elkaar af te stemmen zowel met collega's van het eigen team als met collega's van de klant werkzoekendenafdelingen. Ik ben in deze functie verantwoordelijk voor de transport en logistiek sector, de schoonmaak en de zakelijke dienstverlening. Het moeilijkste van deze functie is het snel leveren van geschikte kandidaten op vacatures die werkgevers aanleveren. Het leukste is de diversiteit van de functie. Je bezoekt in deze functie regelmatig bedrijven, onderhoud contacten, staat op beurzen, stemt zaken af met collega's intern en je krijgt de vrijheid voor het nemen van initiatieven.
Pluspuntenvrijheid voor indeling van het eigen werk en het nemen van initiatief, diversiteit
MinpuntenTrage top down aangestuurde organisatie
3,0
Verpleegkundig (m/v) | Den Haag | 7 dec 2022
angstcultuur na 1,5 jaar ervaring bij 3 lokaties afdeling Ziektewet
Na 3x een half jaar bij 3 lokaties afdelingen Ziektewet van UWV te hebben gewerkt blijkt een enorm verschil in taken en verantwoordelijkheden. Overheersend is dat een sociaal medisch verpleegkundige een subcontract /taakdelegatie moet tekenen. Dat betekent dat je voor de HRzaken in dienst bent van UWV maar die legt de hele verantwoordelijkheid verder bij de betreffende verzekeringsarts. Je bent vervolgens loonslaaf van die persoon. Intussen krijg je elke maand een tevredenheidsonderzoek vanuit de organisatie. Verzekeringsartsen willen niet samenwerken met een verpleegkundige maar moeten dat van hun werkgever. Je kunt nog zo goed presteren maaar je baanzekerheid hangt aan een zijden draadje. Een woord dat de arts niet bevalt en je kan vertrekken. Er is dan geen persoon waar je terecht kan, noch de manger noch HR. Ook klachten indienen kan niet, dat wordt logaritmisch geblokkeerd. Je wordt gemangeld tussen de arts en de organisatie en je weet nooit wanneer het mis kan gaan. Een stressvolle bedrijfscultuur, mn de afdelingen Ziektewet. Het UWV als bedrijf presenteert zich positief.
Pluspuntenmogelijkheid om thuis te werken, inhoudelijk interessant werk
Minpuntenonzekerheid, onvoldoende ontwikkeling van eigen kwaliteiten, ontbreken van aparte verpleegkundige vragenlijst
1,0
Medewerker (m/v) | Alkmaar | 21 feb 2022
Aan het lijntje houden is één ding hier. En je kwaliteiten en ervaring doen er niet toe.
Hier in 2018/2019 een paar maanden bij afdeling verzuim gewerkt. Het werk boeide me wel, toetsen ook met ruim voldoende gehaald, maar wat mij werd geleerd (hoe men een gesprek moet voeren, welk taalgebruik) werd niet gehanteerd op de werkvloer. Daarnaast aan het lijntje gehouden. Eerst aangeven dat ik doelen moest opstellen om aan te werken want men twijfelde aan mijn weerbaarheid, iets waar ik het volledig mee oneens was maar ik stelde de doelen op. Op het moment dat ik deze doelen wilde bespreken kwam al snel het gevoel dat het eigenlijk een exit gesprek was. Te veel twijfels over haalbaarheid van de doelen, geen mogelijkheid om deze aan te passen want twijfels of ik überhaupt aan weerbaarheid kan werken. Waarom dan de doelen maken? Toen ik ze erop wees dat ik voelde dat dit exit gesprek was, kwamen ze ermee dat er inderdaad misschien toch te veel twijfels was, dus einde dienstverband. Let op, m'n proefperiode was voorbij, dus dit gesprek was al te laat. En Fin, ik m'n spullen gepakt en weg gegaan na nog eens een gesprek met de manager, die ineens mij van alles kwalijk nam wat nergens op sloeg. Lievelingetjes worden voorgetrokken en er wordt duidelijk gemaakt door houding en behandeling of men je mag. Erg onprofessioneel. Je kennis en ervaring doet er niet toe. Slijmen bij de coaches en manager, dat brengt je ver.
2,0
Uitkeringsdeskundige (m/v) | Alkmaar | 18 feb 2020
Voor mij een grote teleurstelling!
Na benadering door uitzendbureau Unique heb ik een assessment gedaan voor de functie uitkeringsdeskundige bij UWV. Deze assessment had ik gehaald en ben op gesprek geweest bij UWV. Ik werd aangenomen en zou een opleidingstraject ingaan van een jaar ongeveer. Dit zou een degelijke opleiding zijn met een hoog slagingspercentage. Echter na een aantal weken bleek dat de opleiding helemaal nog niet echt bestond en er waren ongeveer 4 praktijkopleiders die allemaal iets anders vertelde dit maakt wankel en onzeker.De manager beaamde dat er helemaal geen vast opleidingsschema was! Heb ik even mijn baan opgezegd voor UWV dacht ik.....HELP! Sfeer was om te snijden op de afdeling....jakkes. En tja, ik kom uit een commerciële organisatie dus het hoe en waarom wil je dan ook graag weten. Dat moet je niet willen weten! gewoon doen... Na een half jaar zelfstudie werd mij verteld dat ze niet verder met mij wilde gaan omdat ze dachten dat ik het eind van de opleiding niet zou voltooien terwijl het best goed ging allemaal. De werkachterstanden waren weggewerkt dus nu worden wij bedankt voor onze inzet??? geen duidelijke onderbouwing, maar ja, uitzendkracht dus ze kunnen zo van je af. Dus samen met een andere collega kon ik vertrekken. Ik zou UWV niet aanraden als werkgever. Wat een teleurstellende ervaring
5,0
Medewerker Klantenservice (m/v) | Rotterdam | 23 jan 2013
Prima werkgever
Mijn dienstverband bij het UWV is uiteindelijk van rechtswege beeindigd. Het is nu bedrijfsbeleid om contracten na de maximale termijn van 3 jaar te beëindigen. Hoewel ik dit jammer vind, benader ik dit positief en zie ik dit als mogelijkheid voor een nieuwe uitdaging. Het UWV heeft mij hier goed op voorbereid. Zij zijn, tot op de dag van vandaag, zeer tevreden over mijn prestaties en hebben mij daarom de nodige opleidingen aangeboden. Kansen die ik steeds met beide handen aangegrepen heb. ITIL® Foundation V3 heb ik vorig jaar succesvol afgerond en in december 2012 heb ik mijn Orange belt Lean Six Sigma ontvangen. Dit zijn opleidingen waarin ik beter heb leren analyseren en snel tot de kern heb leren komen. Bij het UWV begon ik als autorisatiebeheerder, maar door mijn gedrevenheid promoveerde ik al snel naar BIS. Details over dit traject is te vinden in mijn CV. Bij BIS was ik de spil bij bedrijfskritische incidenten en verzoeken. Ik voel mij verantwoordelijk voor de kwaliteit van de dienstverlening. Meedenken vanuit het perspectief van de klant is vanzelfsprekend. Mijn prestatiegerichtheid en affiniteit met ICT zijn groot. Goed uit kunnen vragen en weten waar je de antwoorden kunt krijgen gaat mij uitstekend af. Veel komt ook uit mijzelf, omdat ik mij dingen altijd gemakkelijk eigen maak.
2,0
Klantadviseur (m/v) | Goes | 26 feb 2021
Nooit meer
Zeer slecht betaald. Belachelijke controles, werkelijk alles wordt geconfronteerd. Je mag niet te lang naar de wc, je mag geen seconde langer pauzeren, je mag je gesprek niet te lang maken (dus klanten af gaan kappen), je moet het zo snel mogelijk administratief afhandelen, je moet mensen afschepen met een een slecht antwoord want je mag niet te veel doorzetten naar de behandelaar van de uitkering. Je stem mag niet te eentonig zijn. Etc etc. Vervolgens word je beoordeeld door de klant, die je een negatieve recensie geeft omdat hij/zij zijn zin niet heeft gekregen en word je daar weer op aangesproken. Je moet een kwartier voor tijd inloggen, tot 2 minuten na werktijd beschikbaar zijn voor een gesprek (dus zit je als je pech hebt, ongeveer 30 minuten voor niks te werken, in je eigen tijd). Ik werkte 24 uur (contract 16-24 uur) maar na de zomervakantie was er niet meer genoeg werk. Werd ik maar voor 16 uur ingepland en betaald. Moest ik vervolgens een WW aanvragen voor de resterende uren... dus ik behandelde de WW en ik zat in de WW.. Toen was het tijd voor wat anders. En nu ik bij een fijne werkgever werk zie ik helemaal hoe verschrikkelijk deze baan was. Hele dag word je beoordeeld van alle kanten, niet fijn voor je eigen waarde.
PluspuntenThuiswerken
MinpuntenControle, slecht salaris
4,0
Medewerker (m/v) | Tilburg | 10 jul 2014
Hardwerkende gezellige dag bij UWV Tilburg
'S ochtends tussen half 8 en half 9 begin ik mijn werkdag bij het UWV. In de ochtend begin ik met het digitaal classificeren van WW documenten. En in de middag ben ik bezig met het classificeren van papieren dossiers. Het is geen uitdagend werk, maar de sfeer onder de collega's is top. De meeste medewerkers zijn net afgestudeerd, net zoals ik. Gelukkig heb ik wel de uitdaging gekregen om een een cursus te doen. Lean Six Sigma Orange Belt. Hierbij keken wij naar kleine irritaties in het werkproces en gingen opzoek naar een oplossing aan de hand van verschillende methodieken. Ook heb ik een kleine irritatie in de praktijk mogen oplossen. Daarnaast heb ik een werkbelevingsonderzoek opgezet en uitgevoerd onder alle medewerkers van de afdeling en ben ik gestart met een project groep met de instelling om elkaars CV te beoordelen en elkaar tips te geven. De arbeidsmarkt is heel krap en omdat wij allemaal starters zijn willen wij allemaal zo snel mogelijk een baan van onze dromen. Een van de middelen daarbij is een duidelijk en overzichtelijk CV, dat ook nog eens op kan vallen tussen de vele sollicitaties die bedrijven binnen krijgen.
PluspuntenFlexibel in werktijden.
MinpuntenWeinig uitdaging
4,0
Administratief Assistent (m/v) | Den Bosch | 1 okt 2012
Sociale werkomgeving
Om 7.30 uur begint mijn werkdag, meestal begin ik met de aanvragen voor de Wajonguitkering te behandelen, ik leg daarvoor de dossiers aan en speel die door aan de desbetreffende procesbegeleider, daarna kan ik afspraken gaan maken met de cliënte die op het spreekuur van de verzekeringsarts of arbeidsdeskundige moeten komen, is de afspraak telefonisch gemaakt dan ga ik de cliënt schriftelijk uitnodigen. Dan ga ik alle dossiers doorlopen die op een a-fase staan, dit zijn dossiers waar nog informatie van derde binnen moeten komen b.v. huisarts, psychiater, ziekenhuis, als deze informatie niet binnen een bepaalde tijd binnen is dan ga ik deze mensen benaderen en vragen of zij alsnog de informatie aan ons toe willen zenden. Ik heb geleerd dat je voor deze functie stressbestendig moet zijn en in deze functie staat de privacy van de cliënt voorop. Belangrijk voor mij zijn de collega's waar ik mee werk wij moeten als een hecht team samen werken. Om 16.00 uur zit mijn werkdag erop en kan ik met een voldaan gevoel naar huis. Het leukste aan deze baan is het sociale aspect en veel afwisseling in de werkzaamheden.
Pluspuntenleuke werksfeer
Minpuntenbezuiniging op de contracten

Vragen en antwoorden over UWV

Als jij de leiding had, wat zou je dan doen om van UWV een betere werkplek te maken?
Gevraagd op 26 mrt 2018
Geen enkel ( semi )overheid bedrijf zal uitblinken in innovatie, tempo, of een vooruitstrevend imago en zal geen uitmuntende, efficiente,trendy managers / werknemers in dienst hebben- Dat is inherent aan dit soort type bedrijven, log en traag en ''vroeger was allles beter''kun je daar niet tegen, ga dan een flitsendere omgevoing werken. Voordeel hier is dat er voor een ieder een plekje kan zijn en als je wat slomer of minder functioneerd word je wel geaccepteerd
Beantwoord op 19 okt 2020
HR is echt een drama. Hier begint het allemaal, want zij nemen nieuwe mensen aan. Dit moet anders. Ook moet die hele 'zo doen we het nu eenmaal' en 'dit is wat gebruikelijk is' mentaliteit weg. Dat sijpelt overal in door. Wat een rare attitude.
Beantwoord op 2 sep 2020
Hoe is het vakantiebeleid bij UWV? Hoeveel vakantiedagen krijg je per jaar?
Gevraagd op 22 okt 2018
25
Beantwoord op 6 jun 2023
35
Beantwoord op 13 mei 2023
Hoe wordt iemand aangenomen bij UWV? Wat zijn de stappen?
Gevraagd op 25 okt 2018
Solliciteren op vacature. Hierbij je CV doen. Die moet zo uitnodigend zijn dat ze je op gesprek willen voor verdere informatie. In de gesprekken zullen ze dezelfde stramien gebruiken en daar uit iemand kiezen die het beste bij de organisatie past.
Beantwoord op 24 nov 2022
Via een uitzendbureau
Beantwoord op 5 okt 2022
Waarom zou je bij UWV willen werken?
Gevraagd op 20 sep 2018
Begin/midden jaren 90 een aantal jaar bij het toenmalige GAK gewerkt. Fantastische tijd gehad. Hartstikke leuke, fijne en prima collega's, goede leidinggevenden en zeer leuk werk op de afdeling Ziektewet. Ik kijk hier met ontzettend veel plezier op terug. Zou best graag terug willen.
Beantwoord op 27 okt 2020
Ik zou er niet willen werken
Beantwoord op 24 okt 2020
Hoe verloopt het promotieproces bij UWV?
Gevraagd op 6 mrt 2023
Traag
Beantwoord op 21 sep 2023
......veel andere kansen als wilt en je intern wordt aangenomen
Beantwoord op 1 jun 2023