SCANIA

Werken bij SCANIA: bedrijfsoverzicht en reviews

SCANIA
SCANIA
3,7
127 reviews
Beoordelingen van SCANIA
3,7
Gemiddelde beoordeling van 127 reviews op Indeed
3,4Werk-privébalans
3,9Salaris en arbeidsvoorwaarden
3,2Doorgroeimogelijkheden
3,1Management
3,5Bedrijfscultuur
Hoofdkantoor
Spinveld 57 4815 HV Breda Nederland
Medewerkers
Meer dan 10.000
Omzet
Meer dan 10 miljard (USD)
Branche
Auto

Populaire functies bij SCANIA

 Gemiddeld salarisSalarisschaal
10 salarissen doorgegeven
€ 500
per week
€ 200-€ 800
1 salaris doorgegeven
€ 3.375
per maand
€ 1.600-€ 5.100
2 salarissen doorgegeven
€ 2.360
per maand
€ 300-€ 5.200
1 salaris doorgegeven
€ 3.500
per maand
€ 1.700-€ 5.300
4 salarissen doorgegeven
€ 2.845
per maand
€ 1.400-€ 4.300
Tevredenheid over salaris
89%
van de medewerkers is tevreden over hun salaris
Gebaseerd op 207 reviews

Reviews over SCANIA

Populaire functiesLogistaTécnicoMontörMecánico/a automotrizAssemblagemedewerker (m/v)Jovem AprendizMonteur (m/v)Técnico/a en mantenimientoLogistiek Medewerker (m/v)SoldadorEstagiárioDiesel MechanicTechnicianHeftruckchauffeur (m/v)Auxiliar AdministrativoHGV TechnicianMagazijnmedewerker (m/v)Orderpicker (m/v)LagerarbetareProductiemedewerker (m/v)Reachtruckchauffeur (m/v)Técnico de ProduçãoAuxiliar administrativo/aMekanikerMontadorMonteur Assembleur (H/F)Mécanicien Poids Lourds (H/F)TruckförareAdministratorAprendiz AdministrativoCoordinador/a de tallerMaterialhanterareMechanicPintorVendedor/a de serviciosAnalista de LogísticaEstagiário TécnicoFitterForemanInternJefe de almacénMagazijn (m/v)Service AdvisorSoftware EngineerTeam LeaderTécnico/aDiesel TechnicianGestionnaire de Stock (H/F)GruppchefKwaliteitscontroleur (m/v)ManagerMecânicoNutriologo/aOperario/a de producciónParts AdvisorProduction AssociateReceptionistRepresentante ComercialSenior Credit ControllerSoldador MigSupervisor (m/v)Teamleider (m/v)Técnico Mecânico.NET DeveloperAdministrative AssistantAdministrativo/a contableAnalista de Recursos HumanosAssistentAssistente AdministrativoAssistente de LogísticaAssistente de ProcessosAuxiliar de ProduçãoAuxiliar de mantenimientoAuxiliar/a de bodegaCNC-operatörChauffeur (m/v)Conductor/aControllerController (m/v)DealerDeputy ManagerDriverElectrical EngineerEngenheiro de ProdutoGerenteGestionnaire Paie (H/F)Hef-/Reachtruckchauffeur (m/v)Human Resources ManagerIT SupportJefe de ventasKonsultKvalitetschefLasser (m/v)Logistic CoordinatorMagasinier Vendeur (H/F)Montador de VeículosMätteknikerOperario/a de depósitoOpérateur (H/F)Pintor AutomotivoProcess EngineerProduct SupportProjectleider (m/v)ProjektledareRecepcionistaSalesSales Support RepresentativeSales and Marketing ManagerSekreterareService TechnicianSourcing ManagerStudent (m/v)SvetsareTechnical Support SpecialistTechnical TrainerTruck DriverTécnico de Manutenção MecânicaTécnico de QualidadeTécnico de Recursos HumanosUtvecklingsingenjörVendedor/aWarehouse WorkerWarranty Administrator...AFTERSALEAccessibility ConsultantAccount ManagerAccountmanager (m/v)Accounts Payable ClerkAdministationAdministraciónAdministrative OfficerAdministratörAdviseur Buitendienst (m/v)Agent D'accueil (H/F)Agente de cobranzaAjudante de EletricistaAjudante de MecânicaAllround Medewerker (m/v)Allround medewerken Inspectie en RepairAlmacenisAlmoxarifeAnalistaAnalista ComercialAnalista FinanceiroAnalista GarantiasAnalista de CobrançaAnalista de Comércio ExteriorAnalista de ManutençãoAnalista de Marketing SêniorAnalista de ProcessosAnalista de StockAnalista de desarrolloAnalystApplication Project ManagerApprentice Automotive TechnicianArea ManagerArmazenistaAsistente administrativo/aAssemblagemonteur (m/v)AssemblerAssembly TechnicianAssistant (H/F)Assistant Comptable (H/F)Assistent Monteur (m/v)Assistente de VendasAuditor de QualidadeAuthorAutistaAutomationsingenjörAuxiliar de MecânicoAuxiliar de VendasAuxiliar/a de cuentas por cobrarAv-teknikerAyudante de mecánicoBalconista de PeçasBilingual ReceptionistBombeiroBombeiro CivilBranch AdministratorBrand & Marketing Communications para a América Latina, África e ÁsiaBuilding MaintenanceBusiness Development ManagerBusiness development managerButiksmedarbetareCadete de repuestosCajero/aCariste (H/F)Carrossier Peintre (H/F)Cashier/SalesChargé de Communication (H/F)ChaufförChefChef d'équipe (H/F)Cocinero/aColaboradorCommis aux Pièces (H/F)CommunicationCompradorConducteur Poids Lourds (H/F)ConferenteConseiller Clientèle (H/F)Consulent Jeugd (m/v)Consultor Comercial ExternoConsultor de VendasContableContract AdministratorCoordenador de ProduçãoCoordinador SHE Latino AmericaCoordinador/a regionalCopeiroDesenhista ProjetistaDesign EngineerDesignerDeveloperDirectorDriftsamordnareEcouflant CDIEerste bedrijfsauto techniekusElectricianElectricistaEmballagehanterareEncarregado de FrotaEndast praoEnfermera/oEngenheiro QuímicoEngenheiro de ProcessosEngineer (m/v)Environmental Health and Safety OfficerEspecialista en servicios superiorEspecialista en servicios.Estagiário de AdministraçãoEstagiário de ControladoriaEstagiário de TiEstagiário em EngenhariaEstoquistaEstágio Técnico em MecânicaExecutiveFinancial AdministratorFinancieel-administratief Medewerker (m/v)Forward SourcerGeneral ManagerGerente Regional de VendasGerente de Desenvolvimento de NegóciosGerente de ManutençãoGerente de NegóciosGerente de ProcessosGestionnaire Ressources Humaines (H/F)HeadHead of MarketingHitsajaHuman Resources Manager (m/w/d)Human Resources SpecialistIT TeknikerIndustrial EngineerIndustriarbetareIngeniero/a en prevención de riesgosIngénieur Maintenance (H/F)InköpareInköpsassistentInstrutorInstrutor de TreinamentoInterpreterIntérimJefe de DepartamentoJefe de bodegaJefe de mantenimientoJefe de servicio al clienteJovem CidadãoKFZ-Mechatroniker (m/w/d)Kfz-Mechaniker (m/w/d)KonstruktörKontrollantKundtjänstmedarbetareLaborerLasser/Monteur (m/v)LastbilmekanikerLastbilsbyggare/sommarpraktikLogistics AssistantLogistics AssociateLogistics Management SpecialistLogistikerLíder de LogísticaLíder de ProduçãoMACHINE OPERATOR AND QUALITY TECHNICIANMagazijnierMagazijnmedewerkerMagazijnmedwerkerMarket AnalystMashinoperatörMaskinoperatörMaster Plasma Center TechnicianMaterial hanterareMaterialhanteringMechanic AssistantMechanic HGVMechanical EngineerMechanikMechatroniker (m/w/d)Mecánico/a de mantenimientoMecânico DieselMecânico MontadorMecânico de ManutençãoMecânico de Manutenção de MáquinasMedarbetareMedewerker Manual paint lineMentorMetaalbewerker (m/v)Mitarbeiter (m/w/d)Montador MecânicoMontage Medewerker (m/v)Monter (m/k)Monteur Câbleur (H/F)MotoristaMotorista CarretaMålareMécanicien Industriel (H/F)Médico/a laboralNc-operatörNegociadorNetwork Systems OperatorOffice-boyOficial De ManutençãoOperador de Centro de UsinagemOperador de EmpilhadeiraOperador de Máquina CNCOperador de ProduçãoOperador/a nodrizasOperario/a de limpiezaOperational and Accounts in Rental DepOperations AnalystOperator TraineeOpérateur de Production (H/F)Ordepickster, verpakkingPackaging Engineer (m/v)PainterParts ExperienceParts ManagerPasantePasantíaPeriodistaPersonal AssistantPickerPintor/aPoste logistiquePracticante de recursos humanosPresshallProcess CoachProduct Engineer (m/v)Product OwnerProductiemanager (m/v)ProductionProduction CoordinatorProduction TechnicianProduction WorkerProduktionsteknikerProduçãoProfesor/a de españolPromotor de EventosPurchaserRegistered NurseReparatörReportero/aReseräkningsadministratörResponsable Maintenance Et Travaux Neufs (H/F)Responsable Production (H/F)RobotteknikerSafety OfficerSalarisadministrateur (m/v)SalemanSales AdministratorSales EngineerSales ExecutiveSales ManagerSales RepresentativeSales engineerScaniaSecretario/aSecretarySecretárioSecretário AdministrativoSegurança PatrimonialSenior Database AdministratorSenior EngineerSenior TechnicianSerralheiroService AdministratorService CoordinatorService ManagerServicemedarbejderServicio al clienteShop TechnicianSjåførSoftware ArchitectSolution ArchitectSpecialist (m/v)Spuiter (m/v)Sr.executiveStafStagiair (m/v)Stock ManagerStädareSummer employeeSupervisorSupervisor/aSupervisor/a de almacénSupervisor/a de logísticaSupport ManagerSupportteknikerSvarvareSystem EngineerSäljareTXG, ENGRANAJE EN BLANDOTeamleider Service (m/v)Technical AssociateTechnicien de Maintenance (H/F)Technicien en Informatique (H/F)Technicus (m/v)Technisch Medewerker (m/v)TecnicoTecnico controllo qualitàTecnico em ManutençãoTecnico/a de servicioTemporáriaTest AnalystTester (m/v)Tidigare arbetat med reparation av maskinerTrailermekanikerTécnico AdministrativoTécnico MecatrônicoTécnico de EnfermagemTécnico de Manutenção IndustrialTécnico de SegurançaTécnico/a en reparación de celularesUtvecklareVan DriverVehicle TechnicianVendedor/a de recambiosVendedor/a técnico/aVenditoreVerktygsmakareVerkäufer (m/w/d)Vigilante PatrimonialVrachtwagenbouwerWarehouse ManagerWarranty ManagerWarranty admin/costing/Workshop Service Technicianassembly medewerkerbedensel calismablankcertificadodiesel technitianessamblage en inspectie en repairgrille, en side skirts montagelogestiek medewerkerpalette afbraakschauffeur-mechanikertest rijdervast lid van F ploegÄr för nuvarande anställdÅtdragningsteknikerÉlectricien (H/F)Údržbář - Elektrikář
Alle locatiesAxelBredaEnkhuizenHasseltHoogeveenMeppelOosterhoutRoosendaalStaphorstZwolleAbu DhabiDubaiBuenos Aires, Buenos AiresCórdoba, CórdobaMendoza, MendozaMoreno, Buenos AiresSan Miguel de Tucumán, TucumánBunbury WAMelbourne VICPerth WABrusselGenkHammeOpglabbeekOudsbergenWijnegemBiguaçu, SCCampinas, SPCampo, SPCampo Grande, MSContagem, MGCotia, SPFortaleza, CEGrande ABC, SPGuarulhos, SPJaboatão dos Guararapes, PEPalmeira das Missões, RSRio de Janeiro, RJSanto André, SPSão Bernardo do Campo, SPSão Paulo, SPSorocaba, SPTeresina, PIVinhedo, SPAntofagasta, AntofagastaCalama, AntofagastaChillán, ÑubleConcepción, BiobíoCopiapó, AtacamaIquique, TarapacáPunta Arenas, Magallanes y Antártica ChilenaQuilicura, Región MetropolitanaSantiago de Chile, Región MetropolitanaBogotá, CundinamarcaOlomoucHamburgHannoverKoblenzNürnbergOffenbachHorsensAlicante, Alicante provinciaBarcelona, Barcelona provinciaCastelló de la Plana, Castellón provinciaGirona, Girona provinciaLeón, León provinciaSevilla, Sevilla provinciaTorrejón de Ardoz, Madrid provinciaLahtiAngers (49)Arsy (60)Bordeaux (33)Carros (06)Castelnau-d'Estrétefonds (31)Écouflant (49)Le Havre (76)Mitry-Mory (77)Noves (13)Orléans (45)Paris (75)Villeneuve-lès-Bouloc (31)AberdeenBanburyBellshillBridgwaterBristolDarlingtonExeterFarehamGrangemouthGraysInvernessKingston upon HullLondonMiddletonMilton KeynesNormantonNuneatonRenfrewSheffieldShepton MalletSouthamptonStoke-on-TrentWarringtonWashingtonWidnesBengaluru, KarnatakaChennai, Tamil NaduKolar, KarnatakaLucknow, Uttar PradeshAs SulaymānīyahTehrānLainate, LombardiaMilano, LombardiaTrento, Trentino-Alto AdigeMombasaRangoonCancún, QRoo.Chihuahua, Chih.Ciudad Juárez, Chih.Durango, Dgo.Guadalajara, Jal.La Cañada, Qro.León, Gto.Monterrey, N. L.Puebla, Pue.Querétaro, Qro.San Luis Potosí, S. L. P.Tepic, Nay.Tlalnepantla, Méx.Toluca, Méx.Tonalá, Jal.Veracruz, Ver.Arequipa, ArequipaBreña, LimaCajamarca, CajamarcaChiclayo, LambayequeHuancayo, JunínLa Victoria, LimaLima, LimaSan Juan de Lurigancho, LimaSan SimonSłupsk, pomorskieSanta Iria de AzoiaBacauBucureștiFalunGöteborgOskarshamnSibbhultSödertäljeStockholmSembawangWoodlandsFinland, MNHavana, ILJohannesburg, CAMiami, FLPoland, MESan Antonio, TXTown of Sweden, NYZwolle, LAAlberton, GautengBloemfontein, Free StateCape Town, Western CapeDurban, KwaZulu-NatalEast Rand, GautengJohannesburg, GautengMiddelburg, MpumalangaRichards Bay, KwaZulu-Natal

Algemene reviews over SCANIA

2,0
grille, en side skirts montage | Meppel | 23 okt. 2019
Slechte ervaring
langere tijd gewerkt voor dit bedrijf, slechte ervaring mee gehad, hangt een grimmige sfeer onder de werknemers, liegen,schijnheilig,doortrapte boeren. Mensen aan nemen en ze binnen een week weer ontslaan, omdat team leiders ze geen tijd gunnen om iemand in te werken. Het is een komen en gaan van mensen binnen dat bedrijf. Mensen in die fabriek zijn echt een beetje de kluts kwijt, en denken dat het een soort pretpark is waar je iedere dag een kaartje voor koopt en vervolgens eens gaan kijken wiens leven ze zuur kunnen maken. Sorry maar we gaan naar ons werk om geld te verdienen, en niet om te kijken met wie we nu weer eens een probleem op de werk vloer hebben. Mensen moeten daar maar eens gaan leren te begrijpen dat er minder over een ander ge lult moet worden. Team leiders denken echt dat het iedere dag een feestje is of zo...(de hele tijd lekker met je whats app spelen) en als een werknemer even op zijn telefoon kijkt, om bijvoorbeeld radio aan te zetten (want dat mag dan weer wel) snel naar een supervisor gaan er een melding van maken, echt te triest voor woorden!!! Het gaat al in de ronde dat ze er een sport van maken om mensen te ontslaan, ga vooral zo door!!! Mond op mond reclame voor dit bedrijf is niet bepaald positief!
1,0
Productiemedewerker (m/v) | Meppel | 3 feb. 2017
enorme werkdruk
het assembleren van onderdelen van de vrachtwagen is leuk. je leert er enorm veel hoe dingen in elkaar moeten zitten. ten tijde dat ik er werkte waren ze bezig met het 3 ploegensysteem, dat betekende veel nieuwe mensen in leren. mijn collega's waren op zich leuk maar achterbaks, ik heb heel vaak het gevoel gehad dat ze mij niet mochten. De werk druk was enorm, je moest binnen zoveel seconden een onderdeel gemaakt hebben, want de volgende stond al te wachten. ik werkte nog in 2 ploegen, er werd mij gezegd bij de sollicitatie dat een keer overwerken wel kon gebeuren. Dat betekende beginnen om 14.18 uur en doorwerken tot 0.00 uur ipv 22.36 uur vrij. Nou in al de tijd dat ik er heb gewerkt, ben ik 3 keer vrij geweest om half 11 en altijd maar door kunnen werken. raak je geblesseerd op het werk, moet je komen opdraven omdat ze ander werk hebben, nou ik heb bijna 2 weken geen bal kunnen doen terwijl ik wel met gevaar voor eigen leven de weg op moest.
Pluspuntengeen
Minpuntenduur eten in de kantine, te lange avonddienst
3,0
Logistiek Medewerker (m/v) | Meppel | 21 sep. 2015
verantwoordelijke logistiekmedewerkster
Mijn dagelijkse werkzaamheden bestaan uit het bevoorraden van de lijn productie. Ervoor zorgen dat er geen lijn stop ontstaat doordat er volle kisten staan met onderdelen erin. Aanvoer voor benodigdheden om onderdelen te monteren, aanvoer van beschermingsmateriaal voor onderdelen. Afvoer volle kisten/rekken, afkeur onderdelen, afvoer lege kisten. Het ordenen van rekken, het klaar zetten van rekken zodat collega's van de lijnproductie de missende onderdelen kunnen invoegen. Rekken/bakken op juiste locatie van de vracht zetten. Het lastigste vind ik dat soms collegialiteit ver te zoeken is, maar over het algemeen een prima werksfeer is. Het leuke van dit werk is de continue bezigheid, verantwoordelijkheid van aan- en afvoer onderdelen, en uitdagingen om op de heftruck met grote zware lasten op de vorken te rijden.
Pluspuntenvaardigheden leren
Minpuntengeen lekkere koffie
4,0
Salarisadministrateur (m/v) | Breda | 20 jun. 2013
Gezellige werkomgeving
Begonnen als een administratieve medewerker op de afdeling salarisadministratie zonder enige ervaring. De afgelopen jaren erg veel geleerd waardoor ik nu samen met mijn leidinggevende de loonruns aanmaak en verwerk voor 3 bedrijven. Het leukste van deze baan is dat je continu blijft leren en dit is tevens ook het moeilijkste van deze baan. Continu op de hoogte blijven van de nieuwe ontwikkelingen qua wetten en regelgeving. Enige tijd geleden ben ik naar Flevoland verhuisd en heb er echt alles aan gedaan om bij Scania Nederland B.V. te kunnen blijven werken (dagelijks een rit van 1,5 uur zegt volgens mij al genoeg).
PluspuntenFlexibel
MinpuntenGeen doorgroeimogelijkheden ivm het outsourcen van de werkzaamheden
4,0
Teamleider Service (m/v) | Zwolle | 27 jan. 2017
Goede werkgever weinig doorgroei mogelijkheden
Het is een erg goede werkgever. Wel is het een relatief kleine bv waardoor de doorgroei mogelijkheden binnen het bedrijf zeer beperkt zijn. Doordat het een kleine bv is heb je veel contact met je collega's en is de sfeer altijd goed. Het lastigste aan deze job is het bij blijven bij de ontwikkelingen in de automotive en bij onze klanten. Wij ondersteunen alle processen bij het bouwen van een vrachtwagen van logistiek tot de aflevering van het eindproduct. Het leukste aan deze baan is dat geen dag het zelfde is. Binnen de operatie (Service Desk) zijn er altijd niet ontwikkelingen.
PluspuntenActiviteiten buiten werktijd
MinpuntenGeen vast gestelde pauzes buiten lunch pauze
4,0
Assemblagemonteur (m/v) | Zwolle | 15 nov. 2016
Fijne werkomgeving
Ik werkte in een twee ploegendienst. de ochtenddienst begon om 06:00 uur tot 14:00 uur. De late dienst begon om 14:00 uur en duurde tot maximaal 24:00 uur (iets dat vaak voorkwam). Een typische dag was een dag als alle dagen. Vrachtwagens in elkaar zetten onder grote leveringsdrukte. Kortom: langs de assemblagelijn. Ik heb daar diverse trainingen en cursussen gevolgd en met goed gevolg afgerond. De directie was voor ons niet of nauwelijks zichtbaar. Mijn directe collega's waren op een enkele uitzondering na prima collega's. Het moeilijkste van deze baan is de grote werkdruk. Het leukste de diversiteit van de assemblage.
PluspuntenGoede (sociale) arbeidsvoorwaarden
MinpuntenWerkdruk en communicatie
3,0
Allround medewerken Inspectie en Repair | Meppel | 11 okt. 2019
Stressvolle omgeving, veel vriendjespolitiek
Tien jaar gewerkt bij deze slavendrijver, privéleven even hebben ze bij Scania lak aan. Enorm veel overwerken, arbeidstijdenwet trekken ze zich niets van aan. Je bent echt een nummer, collegialiteit is ver te zoeken, mensen worden door leidinggevenden tegen elkaar opgejut. Topbedrijf wat betreft kinderachtige regels op het gebied van muziek luisteren en snoep eten, geintje of grapje wordt niet gewaardeerd. Maar je mag wel stelselmatig werk weigeren of je werk slecht doen, zolang je de Supervisor maar stroop aan zijn..... smeert of zielig gaat janken op zijn kantoor
PluspuntenMooi schoon bedrijf
MinpuntenGeen respect voor medewerkers
3,0
Heftruckchauffeur (m/v) | Meppel | 17 feb. 2021
Goede werkgever fijn voor gewerkt te hubben maar je bent echt een nummertje
Fijne werkgever voor gewerkt te hebben echter ben ik ernstig ziek geworden en ben vrijwel meteen ontslagen het is er een komen en gaan van mensen ze bieden geen vastigheid en contracten zijn alleen voor zoons en dochters van vaste medewerkers of hoog geplaatsten verder melken ze je uitzend tijd uit en knallen je de deur uit voor periodiek werk en goed verdienen prima stabiliteit en vastigheid krijg je er nooit dus denk goed na wat je doet het zijn mooie praatjes die ze doen maar komt niets van terecht.
PluspuntenGoed verdienen
MinpuntenNummertje
4,0
Monteur (m/v) | Zwolle | 24 dec. 2014
een redelijke werkzweer met collega's
Het is hard werken en elke dag weer alles geven voor de kwaliteit van het product. Elke dag weer kun je je werk verbeteren door aanpassingen aan het product toe te voegen of weg te nemen. De samen werking met collega's is in sommige gevallen goed en in sommige gevallen minder maar al met al redelijk. Het werk is niet zo moeilijk ik begrijp dingen snel en kan er dan ook makkelijk de dag mee door komen. Het werken met mijn handen en de afdeling motor inbouw trekt mij erg aan en ik werkte daar het liefst.
Pluspuntenhet teamwork met sommige collega's.
Minpuntengeen waardering voor je werk.
1,0
Tester (m/v) | Zwolle | 11 mei 2022
Slecht, competitie strijd onderling, vriendjespolitiek. Verrotte sfeer. Net als een verrotte appel. Mooi aan de buitenkant, verrot aan de binnenkant.
Je bent een nummer, als uitzendkracht heb je niks te vertellen, men zegt wel dat iedereen gelijk word behandeld, maar dat is de theorie. Praktijk is; dat je moet oppassen als je een eigen mening hebt... en dan heb ik het nog nie eens gehad over de zogenaamde groepsleiders.. die letten meer op hun eigen salaris. Een bedrijf vol vriendjespolitiek, achterbaks gedrag en slechte bedrijfscultuur. Mooi doen naar de buitenwereld....
PluspuntenGeen
MinpuntenGenoeg
5,0
Auxiliar Administrativo | São Bernardo do Campo, SP | 25 jan. 2019
Pequenos Detalhes, Grandes Retornos.
Causa um grande susto em todo novato ao pisar na mesma, como a cultura sueca é ligada em suas raízes. Todos receptam os outros com um Bom dia, ato simples de educação, mas que em meio á tanto estresse, causa confortabilidade. Minha função era manter o ambiente do escritório em ordem, desde os armários que continham materiais de mesa, à arquivos; outra também, era a leva de documentos para assinaturas, ou várias outras finalidades. Eram sempre muito diversas as funções, acredito que por se tratar de um estágio, criar layout's para apresentações, ou reuniões, eram os seus diversos, as vezes criava para liderança quando pediam, ou para apresentar um seminário sobre assuntos diversos no âmbito profissional, ao qual eu mesmo apresentava. Os benefícios que a empresa oferecem tanto ao veteranos, quanto ao estagiários são com obviedade devido ao tamanho da empresa, realmente beneficiam não só pessoalmente, como profissionalmente, como o clube que se encontrava no mesmo local, com a finalidade de trazer saúde e bem-estar para seus colaboradores. Todos eram tratados com mútuo respeito sem se importar com sua idade ou cargo ou tempo de serviço. Fato é que não são tão adapteis para ouvirem se fores novo, estagiário, sobre um novo projeto de acumulo de tempo dentre o processo de produção, fato. Enfim, porém a parte mais difícil era decorar o nome de tanta gente que se tinha para entrega de documentos, e como os prédio eram distantes uns do outros, as vezes tornavam-se frustante de ir
PluspuntenAmbiente de trabalho exemplar, Almoço cedido pelos restaurantes sempre tão bons quanto, Educação dos companheiros de trabalho, Feedback sempre preciso
MinpuntenAcesso aos Prédios devido á grande distância dentre, mesmo com frota de ônibus não davam conta.
5,0
Mecânico de Manutenção de Máquinas | São Bernardo do Campo, SP | 12 mrt. 2013
Altíssimo nível em todos os apectos:pessoal,profissional e social.
Após o café da manha, verificávamos as ordens de serviço e cada profissional se dirigia para sua área de atuação. Em algumas situações minha atuação foi focada para manutenção de impressoras office-set (Centro Gráfico), pois pelo fato de ser uma mecânica de precisão e elementos muito pequenos nem todos os profissionais gostavam da atividade. Por esta razão acabei me identificando muito com este tipo de trabalho, onde após análise se detectava o problema, retirava a peça danificada, esboçava um croqui e encaminhava a ferramentaria para a confecção de uma peça nova. Após a preparação do componente defeituoso, o mesmo era recolocado reestabelecendo assim seu funcionamento. Algo muito interessante e gratificante era o bom contato com os operadores das máquinas, pois eles conheciam demais seu funcionamento e qualquer ruído diferente eles indicavam e desta forma nos facilitava demais a resolução do problema. Aprendi tudo que sei na área, pois tive oportunidade em trabalhar com profissionais muito experientes e o critério de trabalho era mesmo de compartilhar e ensinar tudo que sabiam. Diria que foi minha melhor experiência que pude vivenciar. Tratando da nossa gerencia sempre preparada e estruturada, proporcionando treinamento e especialização para todos os profissionais, visando assim excelência nos resultados. A parte mais difícil do trabalho na minha opinião não existia, pois quando gostamos daquilo que fazemos podemos tornar tudo muito gratificante. Agora a parte mais agradável
Pluspuntenrefeção, transporte e convênios.
Minpuntennenhum
2,0
Orderpicker (m/v) | Oudsbergen | 15 feb. 2021
Niet voor alle kleuren
Na 1 jaar hier te werken, nog steeds op week contract, mogen vertrekken. Onbekwame leidinggevenden, onhandig met computerwerk. ( ook hun enige werk die ze doen, buiten om de halfuur een "meeting" houden met koffies en glimlachjes ) Belachelijke regels worden verzonnen van dag op dag. Voorbeeld: (Om te besparen tijdens de corona periode, hadden ze gevraagt dat je zakken maar 1x dicht niet. Ook 1x per week handschoenen gebruiken. Moet je eens inbeelden dat je hele dag hard werkt. Zorg maar dat uw handschoenen niet kapot gaan) Ze zetten mensen op locaties waar een toestel vereist is om daar te kunnen "doorwerken" en als je een kleinste toestel aanraakt, worden ze gewaarschuwt met de manager en getekend papieren? (Dit is afhankelijk wie je bent) Taakverdeling is heel slecht. De rotte appel mag elke dag het stomme werk doen. Mensen die daar langer werken en elkaars 'cultuur/dialect' spreken worden direct in de watten gelegd door de leidinggevende. Als je daar een contract hebt is het daar een jeugdhuis. Als je vaste functie is met een reach of hef- truck zit je sowiezo goed. Zo kun je ook mensen gaan neerkijken die heel hard elke dag fysiek hun best doen. Als je er begint, zetten ze je de eerste maand niet bij een toestel. Dus afzien. Ofwel fysiek of mentaal tenzij je een robot bent. Ik heb heel veel mensen zien komen en gaan. Zodra je in de buurt komt van een "contract" word je vervangen. In dit bedrijf ben je een nummer. Wel kun je veel leuke collega's maken en goede verloni
PluspuntenGratis Koffie, Water.
MinpuntenJe bent een nummer of lievelingsnummer. Zomer is te warm.
3,0
Administation | Normandie | 28 jun. 2019
Very long hours - no work/life balance
Scania isn't all that as they think they are up in their ivory tower... Very long hours, 8am - 6pm Monday to Friday, with an hours lunch. (Which you normally end up working through) Originally no weekend work but you slowly get pulled in to it. Then they moan that you`ve claimed overtime! They are very good at making you feel guilty, especially if you say no. If you wish to go part time, it seems to be different for who you are and what branch your at. Not all branches are open at the same times but someone with less hours then you may be on much better money! Not worked out equally at all. The hardest part of the job is dealing with other co workers who don`t do their job and leave you to clean up after them, happens everyday! Yet somehow they seem to be the adored ones?! People high up haven't got a clue at what really goes on and happens in a workshop on a daily basis, sometimes it feels like they are against you. My general manager is a someone I would class as a friend, but higher up... well, you can probably guess my thoughts from my review. Most enjoyable time of my day is 6pm when I leave. I love my job, i just don`t love the way its run and the people running it..and the long hours. Sometimes it feels like you are just a number and unappreciated. I can say I have learnt A LOT from my experience at Scania, some good, some bad. However, I wouldn't recommend joining the team. You WILL be overloaded on work, working long hours and unappreciated.
Pluspuntencar scheme, pension scheme
Minpuntenlong hours, appreciation, not very good money, unfair
3,0
Monteur Assembleur (H/F) | Écouflant (49) | 31 mrt. 2017
Une usine comme les autres...
Pendant très longtemps Scania a joui d'une extraordinaire réputation. Scania déclarait avoir un mode de management unique en France. Un esprit de collaboration reposant sur le respect de l'individu de l'ouvrier au PDG. Manifestement, cela a été vrai. Aujourd'hui, sans doute sous la pression de son nouveau propriétaire (Volkswagen), le management est celui de n'importe quelle autre entreprise. Ni meilleur ni pire qu'ailleurs. Mieux vaut être prévenu pour ne pas être déçu. La mauvaise réputation actuelle de l'entreprise vient essentiellement de l'écart entre ce qu'imaginaient les gens et la réalité. L'usine est propre et l'atelier est chauffé (ce qui est suffisamment rare pour être souligné). L'ambiance varie beaucoup selon les postes. Pour ma part, j'ai eu beaucoup de chance et me suis retrouvé dans un cadre collectif vraiment positif. D'autres collègues n'ont pas eu ma chance et se sont retrouvés dans des secteurs où l'ambiance était très tendue... Au delà de ça, le travail en lui-même n'est pas très compliqué et les cadences restent acceptables (il faut un temps d'adaptation mais rien d'insurmontable). toutefois, les tâches peuvent vite semblées ennuyeuses et répétitives. Rien de rebutant pour quelqu'un d'habitué au travail en ligne. La sécurité est correcte et de vrais efforts semblent en cours.
PluspuntenAtelier chauffé et restaurant d'entreprise de qualité et peu cher
MinpuntenAmbiance très dépendante de votre affectation.
4,0
Técnico | São Bernardo do Campo, SP | 23 jul. 2017
Empresa que extrai o seu melhor, incentiva a sempre melhorar
Em um dia normal de trabalho,era um desafio constante, onde você sempre era incentivado a utilizar a inteligencia para melhorar a condição de produção e do seu bem estar, a empresa te deixava a vontade para expor suas idéias e o trabalho em equipe era sempre muito exaltado, aprendi toda minha base na parte mecânica, de metrologia e qualidade, aprendi a lidar com máquinas de grande e médio porte, obtive experiência em montagem mecânica e manutenção de câmbios e eixos para caminhões, obtive amplo acesso a ferramentas de qualidade, como PFMEA, diagrama Ishikawa (espinha de peixe), e ferramentas de produção como kaisen, kanban, clean production, e 5S. A direção e a gerencia procuravam ao máximo nos deixar a par da evolução da fábrica, nos incentivavam a ter uma vida saudável fora e dentro do ambiente fábril, a equipe de trabalho era uma equipe de fácil socialização, onde todos buscavam em comum o trabalho o mais limpo e seguro possível e sempre buscavam em união resolver os desafios diários que apareciam, a parte mais difícil do trabalho era a exaustão e o cansaço, e a rotina em que éramos submetidos, a parte mais agradável era estar sempre em constante desafio, a equipe de trabalho, e ter um grande auxílio pra seu bem estar fora e dentro da empresa
PluspuntenPlano de carreira, Benefícios, Ambiente de Trabalho
MinpuntenTrabalho Rotineiro, Exaustivo
4,0
Svetsare | Oskarshamn | 5 jun. 2020
Trivdes jättebra hela tiden när jag jobbade nattskift. Sen blev jag flyttad till monteringen och arbetade 2 skift.& trivdes inte alls där.Fick ej byta
Jag trivdes så otroligt mycket på nattskiftet och på kaross-avdelningen och skulle ha gjort nästan vad som helst för att få chansen att börja arbeta där igen. Tyvärr blev jag som så många andra uppsagda.. Jag fick då chansen att arbeta på Scania i Laxå.Jag trivdes bra och fick erbjudande om anställning som jag hade tagit om jag inte samtidigt blev erbjuden att arbeta på Scania i Oskarshamn. Jag sa att jag var intresserad av att jobba natt på karossavd eller att köra truck men blev placerad på monteringen och 2skift som inte alls passade mig så jag bad flera gånger att jag skulle få förflyttning till någon annan avdelning men det gick ju att ordna så det slutade med att jag fick sluta arbeta på Scania. Jag tycker det är mycket dåligt att jag inte fick något annat arbete när jag vet om att det fanns flera tjänster som de tog in nya människor till och inte spelade det någon roll att jag hade erfarenheter från de arbeten..Nej de anställdae istället de utan erfarehet och som aldrig kört truck tidigare. Jag är så otroligt besviken över hur jag blev behandlad men jag hade ju inte något att säga för det var ju inte jag som anställer folk.Det slutade med att jag fick sluta arbeta på Scania och det är jag fortfarande besviken över.
4,0
Orderpicker (m/v) | Opglabbeek | 18 mrt. 2015
Fijne job maar hogedruk qua productiviteit (op mijn afdeling)
Een doorsnee werkdag op Scania begon meestal met een briefing van de teamleaders. Hier werd een taakverdeling voorgesteld en hoe Scania er globaal voor stond op cijfermatigvlak qua aantal orderlijnen, Service level agreement, aantal ongevallen,... Vervolgens schrijven we op de computer een job uit. Op mijn afdeling wordt er gepicked met voice. We nemen de juiste colli op basis van het aantal kilo's en de grootte van de goederen. Eens alle goederen verzameld zijn, dienen we de colli's transport klaar te maken. Deze worden op hun plaats gezet en worden hierna op de vrachtwagen geladen. Scania was mijn eerste echte ervaring op logistiek vlak. Ik heb hier de processen leren kennen die een product moet doorlopen om tot bij de eindklant te geraken en ik heb er zelf deel van mogen uitmaken. Het moeilijkste aspect van de job voor mij persoonlijk, was om op tempo te blijven op vlak van orderpick snelheid. De voice technologie die Scania heeft geïntegreerd werkt niet altijd optimaal waardoor dit kan tegenwerken. Een pluspunt van de job was de variëteit en de verscheidenheid aan taken. Soms mocht je al eens naar een andere werkzone waar je dan weer in contact kwam met andere processen en andere werktuigen. Kortom het was een fijne werkervaring.
Pluspuntenorderpicken met OP's
Minpuntenweinig samenhang tussen de collega's
5,0
Jefe de ventas | Santiago de Chile, Región Metropolitana | 27 jul. 2017
Buena empresa para trabajar, con valores institucionales claros, buen ambiente con los compañeros
Los dias son dinámicos, con muchos llamados y atención de clientes externos e internos, la intensidad del trabajo es constante, muchos requerimientos y necesidades, consultas por precios y costos son a diario, hay que estar sumamente inmerso en cada operación, validando y supervisando las acciones para lograr el objetivo final. La interrelación con los colegas es constante, tanto para la coordinación de trabajos como de consultas del tipo financiero, el trato es cordial y de mucho respeto. La presión de trabajo y objetivos puede generar roces, lo difícil es lograr y conciliar los deseos y solicitudes para llegar a acuerdos. Lo que me gusto de Scania, es la posibilidad de desarrollarme en diferencia áreas, desde la Financiera como Jefe de Crédito y Cobranza hasta el área Comercial como Jefe de Operaciones de Venta, que a pesar de parecer opuestas, me aportaron conocimiento de dos puntos de vista, lo que me ha ayudado en mi crecimiento como profesional.
PluspuntenBeneficios de Seguros medicos, la posibilidd de capacitacion constante
MinpuntenLas gerencias alejadas de lo cotidiano, al ser cambiadas cada 5 años, no le da oportunidad de conocer a su gente, le falta cuidar la experiencia del personal mas antiguo.
4,0
Dealer | Richards Bay, KwaZulu-Natal | 5 jul. 2015
Innovative Global-leader
A fantastically powerful multi-national brand, steeped in tradition. Loyal to clients and eager to innovate new ways to create transport solutions for its customers. My typical day at work entailed following up the previous day's results - income and expenses - in line with the monthly and yearly targets and forecast. Meeting with my Department Heads to address current / urgent issues and to brainstorm and discuss new ideas in a relaxed forum. Customer visits were planned and executed, allowing the Dealer to regularly interact and address customer needs. I also set the trend in terms of following up on compliance and CRM issues. I was Top Management in the Dealer (reporting to a National OEM), my co-workers were driven, focused and dedicated to me and the goals set by the organization. I enjoyed working with Fleet Clientele (Truck / Bus and Industrial Marine), within an environment that was disciplined, yet supported creativity. I learned much about risk management and interacting with a diverse range of clientele (owner's and operations managers, as well as their staff), as well as the urgency required in a fleet operations / transport business. I enjoyed the product and working here.
PluspuntenAutonomy in decision-making
MinpuntenBeing available after-hours

Vragen en antwoorden over SCANIA

Hoe zou jij de doorgroei mogelijkheden beschrijven bij Scania?
Gevraagd op 2 aug. 2019
Goed, zeker met een nog grotere plant in Zwolle (vlakbij)
Beantwoord op 19 mei 2022
Diverse mogelijkheden zolang je zelf het initiatief neemt.
Beantwoord op 18 dec. 2019
Hoe zie jij de toekomst van Scania?
Gevraagd op 18 feb. 2019
Er is geen toekomst bij Scania, na je max contacten uitzendbureau, kans op vast contract nihil. Maar als je goed doet mag je na 6mmd er uit weer terugkomen voor zelfde trucje
Beantwoord op 4 mei 2021
Negatief, kans op vaste baan is nihil voor werknemer.
Beantwoord op 28 jan. 2021
Welk advies zou je iemand geven die bij Scania een sollicitatiegesprek heeft?
Gevraagd op 30 apr. 2018
Iedereen wordt aangenomen, dik personeelstekort. Dus als je beetje handig bent zit je goed
Beantwoord op 3 nov. 2021
zorg dat je gemotiveerd ben
Beantwoord op 6 jul. 2021
Als jij de baas zou zijn, wat zou je doen om van Scania een betere werkplek te maken?
Gevraagd op 11 okt. 2019
-Muziek/radio's op de afdelingen -Meer mensen voor vast aannemen
Beantwoord op 12 aug. 2021
Meer collegiaal inspelen en beter kijken als er echt ruimte is voor nieuw personeel
Beantwoord op 19 nov. 2019
Wat veroorzaakt voor jou de meeste stress bij Scania?
Gevraagd op 7 feb. 2019
Er heerst een haantjes gedrag cultuur. Ongeïnteresseerd personeel.
Beantwoord op 24 jun. 2021
Overwerk en onrealistische doelstellingen
Beantwoord op 1 okt. 2019