Een heel plezierige en leerzame tijd gehad onder een goede beloning
Presteren werd prima beloond, lease-auto, goed loon en collegialiteit. Binnen de Rabobank krijg je voldoende gelegenheid om jezelf te ontplooien. Zowel commercieel als administratief zijn er legio mogelijkheden. Zelf van administratief en baliewerk op een klein kantoor ontwikkeld tot Private Banker, waarbij je uiteindelijk bij de top behoort.
Directie faciliteerde zoveel mogelijk om te komen tot een excellente service van onze afdeling. Hierbij was sowieso een vereiste dat zowel de accountmanagers als hun assistenten optimaal samenwerken.
Er vond echter steeds meer "opschoning" plaats in het klantenbestand waardoor de exclusiviteit groter werd... De portefeuilles kleiner en dus eerst afscheid nemen van voormalig betekenisvolle klanten - en vervolgens afscheid nemen van je collega's.
Het meest fijne was wel, dat je dit werk met en voor je cliënten slechts kon doen indien het wederzijds vertrouwen aanwezig was.
Niet alleen op de bank zelf, maar veelal bij de cliënten thuis of op het bedrijf. Daarnaast ontwikkelde en wijzigde financiële behoeften en oplossingen zich zo snel, dat het een uitdaging bleef om bij te blijven.
Dat houdt je scherp en actief.
PluspuntenPrima arbeidsvoorwaarden, Voldoende gelegenheid voor eigen inbreng, Vooral door mijn vermogen om applicaties te ontwerpen, Middels Excel voor zaken waar dit centraal nog niet geregeld was.
MinpuntenTijdens de ontslag rondes bij reorganisaties raakt de gezellige en sociale werksfeer zoek, Dan is niets menselijks de collega s vreemd, En er zal geen kopje boven het maaiveld uitsteken, Dan wordt het even ieder voor zich
Mijn werkzaamheden bestaan uit klantbediening per telefoon, e-mail of schriftelijk voor de bedrijfsmatige verzekeringsklanten. Voor deze verzekeringsklanten behandel ik ook de privé verzekeringen.
- Ik ben verantwoordelijk voor het juist adviseren, informeren, verkopen en offreren van zowel de zakelijke en de particuliere klanten op het gebied van verzekeringen.
- Het verzorgen van de administratieve vastlegging en afhandeling van wijzigingen en mutaties in bestaande (verzekerings)overeenkomsten.
- Het volledige zelfstandige administratieve ondersteuning, zoals het inplannen, voorbereiden en afhandelen van afspraken voor de Specialist.
- En het verzamelen en registreren van relevante in- en externe gegevens, onderhouden van contacten met klanten en relaties.
Dit doe ik samen in een team van ondersteuners en specialisten. In totaal zijn er 6 commercieel ondersteuners en 4 specialisten. Ik sta opgesteld voor 2 specialisten samen met 1 andere collega die onder die specialist valt. En dit team wordt aangestuurd door 1 manager.
Op het gebied van klantbediening in de financiële sector heb ik een hoop geleerd en over de schadeverzekeringen in het algemeen. Ik heb mijn Wft-Basis en Wft-Schadeverzekering mogen halen binnen deze functie.
Het moeilijkste van de baan is dat het erg divers is, maar dat maakt het ook weer heel leuk. Binnen de Rabobank krijg ik genoeg mogelijkheden om me te ontwikkelen en te leren. Dit vind ik erg prettig!
PluspuntenGoede arbeidsvoorwaarden en ontwikkelingsmogelijkheden.
Ik heb 28 jaar met veel plezier bij de Rabobank gewerkt. De laatste acht jaar als managementassistent. In deze rol ondersteunde ik de manager. Naast de secretariële werkzaamheden zoals agenda- en e-mailbeheer, vergaderingen voorbereiden en notuleren, heb ik veel extra taken mogen uitvoeren. Een van de leukste was het helpen bij de teamsessies. Niet alleen actief deelnemen maar ook het voorbereiden van het programma en de oefeningen, heel leerzaam en leuk om te doen. Een bijzonder leerzame ervaring was voor mij het maken van het jaarplan van de afdeling. Ik kreeg de volledige regie en was auteur en coördinator van het beleidsplanningscyclus proces.
Het maken van managementrapportages in excel was een belangrijk onderdeel van mijn vaste taken.
Het laatste jaar heb ik naast mijn werk als managementassistent de rol van vertrouwenspersoon uitgeoefend. Een hele mooie rol waarin ik een steun voor mijn collega's ben geweest. Zij konden bij mij terecht voor een luisterend oor en hulp bij het zoeken van een oplossing. Bij lastige gesprekken ben ik toehoorder geweest om mijn collega tot steun te zijn en als extra paar oren. Ik had dit heel graag nog langer gedaan.
Helaas kwamen aan zowel de functie managementassistent als aan de rol vertrouwenspersoon een einde door de reorganisatie van Rabobank Westland.
PluspuntenHeel veel geleerd, goede ontwikkelingsmogelijkheden.
MinpuntenWerksfeer verslechterde door reorganisatie(s)
5,0
Human Resources Medewerker (m/v) | Langstraat | 1 mei 2017
hands on mentaliteit in een veranderende omgeving, samen schouders er onder.
De Rabobank is veel in beweging de laatste jaren. Als HR adviseur heb ik hieraan een steen bijgedragen. Zowel in reorganisaties als in cultuurveranderingen. Die beweging had nogal wat menselijke consequenties zoals ontslag.
Makkelijk en leuk is dat niet altijd, je hebt met mensen te maken waarvan het leven door ontslag drastisch kan wijzigen. Doordat ik goed kan prioriteren, door durf te pakken, hard kan werken en in een sociale omgeving werkte, heb ik deze periode goed doorstaan. Ik heb gezien dat ik een veerkrachtige HR adviseur ben die ook in tegenwind samen met mijn collega's goed presteer.
Ook heb ik veel geleerd in deze periode. Ik heb op arbeidsrechtelijk vlak heel veel geleerd waarbij ik heb zelf heb ervaren dat door op een mensgerichte wijze zakelijk door te pakken ik met respect voor alle betrokken partijen veel bereikt heb.
Wat ik fijn vind in mijn job was dat ik mijn eigen aandachtsgebieden had. Ik weet dat ik nog net iets harder loop als ik mijn 'eigen toko' heb. Echter een solist ben ik niet. Samenwerken in een goed en gezellig team in een mensgerichte omgeving vind ik minstens net zo belangrijk.
En fijn dat ik aan de preventieve verzuimkant mijn stempel heb kunnen drukken. Ook daar zit zowel een zakelijk als ook mensgerichte doel aan. Met zorg voor je collega voorkomen dat iemand uitvalt in het belang van de organisatie én de mens zelf.
Reorganisatie naar reorganisatie maken dit eerst zo mooie bedrijf kapot
Stressvolle baan waarbij straffen de voornaamste "motivatie" is. Dit is ook te merken in hoe collega's onderling andere onderuit proberen te halen. Iets wat kenmerkend is bij een cultuur waar straffen voorop staat. Er word niet uitgegaan van de kracht enkel de minpunten worden benoemd of je moet vriendjes zijn dan kan alles met je teamleider. De teamleiders zijn gemiddeld genomen niet bekwaam en enkel bezig om mensen te laten falen ipv te laten groeien. Leidinggevende zetten zichzelf op een apart voetstuk door regels niet voor zichzelf te laten gelden die wel voor hun medewerkers gelden. Thuis werken word bij bijzonder beheer niet op prijs gesteld terwijl dit haaks staat op het beleid wat de Rabobank heeft. Leidinggevende echter als het hun uitkomt zijn wel thuis te vinden. Een aparte club binnen de organisatie waarbij het nieuwe werken als een bedreiging wordt gezien.
Leukste van de baan is dat je klanten kan helpen, echter door de reorganisatie is dat helaas niet meer van toepassing. Er wordt vanuit een vergaarbak gewerkt waardoor je geen klant relatie opbouwt en elk dossier binnen een halve minuut moet beoordelen. Dit alles onder het mom van kosten besparing. Echter sinds deze reorganisatie zijn er zoveel vacatures ontstaan dat het meer kost.
Pluspuntensecundaire arbeidsvoorwaarden
Minpuntenteamleiders werken vanuit het principe vriendjes politiek
Er is geen dag zoals een ander. Simpele reden hiervoor is dat ik verantwoordelijk ben voor mogelijke fraudegevallen. Zodra dit speelt, dan dient dit direct opgepakt te worden en worden de overige werkzaamheden 'geparkeerd'.
Indien dit niet speelt, dan bestaat de dag uit het uitvoeren van een procescontrole (onderzoek), waarbij de door mij persoonlijk geselecteerde dossiers worden getoetst aan de geldende interne en externe regelgeving.
De bevindingen worden gedeeld met de medewerkers en managers/directeur en daar waar nodig worden bijsturingsmaatregelen geformuleerd en in werking gezet.
Dit gebeurt in een prettige onderlinge afstemming, waarbij de focus ligt op het verbeteren en niet op het afrekenen.
Het moeilijkste van het geheel is dat de regelgeving toeneemt en ook steeds complexer wordt. De wijze van interpretatie is daarbij van belang en geconcludeerd kan worden dat de interpretatie tussen de collega's wisselend is. Dit maakt de uitdaging groter door de mensen wel in de juiste stand te krijgen. Dit is niet alleen moeilijk, maar geeft ook de nodige voldoening bij de juiste realisatie van het geheel.
kortom: de Rabo - organisatie is een prettige organisatie om te werken. Al is merkbaar dat er veel onduidelijkheid ontstaat door de berichtgeving en de noodzakelijke omvorming van de gehele Rabostructuur.
Pluspuntenontwikkelingingsmogelijkheden zijn er voldoende, prettige sfeer in het gebouw
* Ervaring
Ik heb ruime ervaring opgedaan in diverse Facilitaire onderdelen binnen de Rabobank. Vanaf oktober 1991 tot juni 2016 heb ik mij steeds meer werkzaamheden binnen dit gebied eigen gemaakt. Kern van het werk: postverwerking en scannen, gebouwenbeheer, veiligheid, BHV, archiveren, planon bijwerken, sleutelbeheer, monteurs bellen, inschrijven en begeleiden, interieur verzorging, schoonmaak, weekroosters maken, catering voor bijeenkomsten verzorgen, repro, afvalverwerking, sponsoring verzorgen en nog veel meer.
Met ingang van 1 juni 2016 ben ik boventallig bij de Rabobank en op zoek naar een nieuwe uitdaging!
* Werkwijze
Ik werk graag binnen een mensgerichte omgeving, waar ruimte is om in overleg bijna alles voor elkaar te krijgen is. Ik denk mee met de interne klant om iets wat bijna niet mogelijk is, op een andere manier toch gedaan te krijgen. Ik ga voor een positieve relatie met de interne klant en geef en krijg graag feedback.
* Competenties
Ik ben een doener, een duizendpoot, creatief, zorgvuldig en praktisch. Ik werk graag samen met mensen en denk mee om de doelen van de interne klant te bereiken.
Bij het werk wat ik hierna ga doen zullen deze competenties en vaardigheden mij zeker van pas komen. Graag zou ik verder gaan bij een bedrijf als Facilitair medewerker, maar ik ga ook graag de uitdaging aan bij een ander bedrijf in een heel andere functie!
rond acht uur beginnen, voorwerk voor de dag alvast klaarmaken en zorgen dat we aan de slag kunnen. Als dagwerk klaar is volgen de activiteiten afhandelen die binnenkomen via mail, workflow en intern cliëntenbestand. Tussendoor komen de adhoc activiteiten die er altijd zijn en de week- en maandactviteiten uitvoeren als die in betreffende week van toepassing zijn. Er is geen dag hetzelfde, toch ook mooi he. Ik heb hele fijne collega's die ook minimaal meer dan 25 jaar bij deze bank werken. We zijn een goed team en een ieder heeft zijn of haar aandeel in het geheel. We worden aangestuurd door de Financial Controller. Wat ik nu minder leuk vind is dat men heel veel mensen met know how en die rond de 50 zijn of minimaal 25 a 40 jr ervaring hebben, door reorganisatie of nieuw beleid laten vertrekken ( boventalligheid/geen plaats meer/functie vervalt, etc.)Ik heb veel opgestoken zowel prive, zakelijk en sociaal, samen redden we het wel, maar niet met eigen nv's, bv's en ez binnen het bedrijf. Als er al moeilijkheden waren losten we dat op om met elkaar in conclaaf te gaan en tot een besluit te komen hoe dit op te lossen, totdat ieders tevredenheid.
MinpuntenIntern teveel met bijzaken bezig, zoals je performance, wat zijn je doelstellingen, daar kan men eindeloos op door borduren. Ik kom om te werken, daar word ik voor betaald.
Werken als Clientadviseur/Gastvrouw bij Rabobank het Markiezaat, was mijn lust en mijn leven.
Ik vind het ontzettend leuk om met veel en verschillende mensen om te gaan, of dat nu collega's of klanten zijn. Ook het overbrengen van mijn kennis aan de klant doe ik graag. Het goed luisteren naar de klant en hem of haar dan tevreden naar huis te zien gaan is wat ik het liefste doe.
Mijn collega's zijn stuk voor stuk zeer kundig, maar vooral collegiaal, ik heb er heel fijn mee samen gewerkt.
Het enige minpunt aan een baan in de financiele wereld is de huidige verplichting om WFT's up to date te hebben. Ik sta volkomen achter het feit dat we onze kennis op peil moeten houden, maar ik zou dat meer toegespitst willen hebben op de situatie op de werkvloer. Nu zit er nog veel informatie in de cursus stof waar je in je dagelijkse werkzaamheden niet mee in aanraking zult komen.
Het aller leukste van de baan, is het contact met de klant. Zeker in een tijd waarin heel veel Virtueel geregeld kan worden, is het goed de klant eens in de zoveel tijd op gesprek te krijgen. Persoonlijk contact is naar mijn idee, prettiger. Maar ik snap dat het niet meer weg te denken is om je bankzaken vanuit thuis te regelen.
PluspuntenZeer goede arbeidsvoorwaarden.
MinpuntenJe kunt de afdeling Clientadvies niet even sluiten voor een overleg, je moet te allen tijde de deur openhouden.
Mooie werkgever die achter de schermen enorm veel voor de samenleving doet
Toen ik bij de bank kwam, via een opdracht, dacht ik dat het wat stijf zou zijn en dat het alleen maar om de cijfers ging. Ik ben heel erg positief verrast. Rabobank is bescheiden in haar uitingen. Rabo doet erg veel voor de maatschappij, op gebied van sport & cultuur, verkorten van de voedselketens, duurzaam wonen etc. Dat mag best meer uitgedragen worden.
Als werkgever vind ik het een fijne werkgever. De sfeer bij ons is goed. Je moet om kunnen gaan met dat je niet de hele bank (structuur/organisatie) in een maand snapt. En je moet er tegen kunnen dat er veel verandert. Het is belangrijk dat jij daar flexibel mee omgaat en niet vast blijft zitten in je huidige taak/rol. Als jij open staat om je te ontwikkelen, zijn er heel erg veel mogelijkheden bij de bank. Wel moet je daarvoor zelf aan de slag.
De arbeidsvoorwaarden zijn goed. De meeste functies hebben geen lease-auto want Rabo promoot vervoer met het ov (minder vervuilend) en zit gewoonlijk ook met kantoren vlak bij het spoor. Woon-werkverkeer met ov wordt daarom ook 100% vergoed. Salarissen, een opleidingsbudget, een persoonlijk budget dat je uit kunt laten betalen maar ook in je pensioen kunt stoppen of waarvan je extra vakantiedagen kunt kopen.
PluspuntenDraag bij aan Growing a better world together
I was at RNA for almost 5 years. I was a mid level manager there during that time. RNA rules:
#1- No one from the inside gets promoted
#2- No one, no matter how well they perform, will get more than a 3% merit increase per year
#3- If you don't work in Roseville, your career is dead
#4- If an employee complains about their manager, they are as good as fired. RNA believes in "managing people out".
#5- Upper management always take credit for work their underlings perform
RNA, from a global standpoint out of Utrecht, has a great corporate culture. However, the culture at RNA in CA is toxic. Everyone is afraid to lose their jobs. Especially upper- not senior- management. As an employee you will quickly lose interest and ambition and quickly begin looking elsewhere. Its actually too bad, as the place has a lot of potential. Its a big bank thats made up of alot of small failed banks, so there are too many people in important positions that do not know how to do their jobs. They'll throw alot of money around at employees, just not the ones in the lower 90% of the tier. As a manager there, I was used to promising prospective employees big bonus potential knowing full well it would never come to fruition. Thats the RNA way. Also, HR has way too much say in the operations of the business. Their reach goes beyond just the normal day to day function of most HR departments. Its actually kind of weird.
If you can find another company, go with it. Too many unfulfilled promises at RNA. It
Pluspuntengrowing company, fast paced, dynamic.
Minpuntengrowing company, fast paced, dynamic, schizophrenic management decisions
A typical day at work would be to clock-in, get dressed in required uniform that is provided on site, group meeting, meet with supervisor;
either take tickets and check bags, help with breaks, after the event make sure that all guests are out of the building, ensure doors are locked, return uniform, clock-out.
or
assist guests to their assigned seats and any other questions they may have, after the event make sure that everyone is out of my designated area, meet with other team members and supervisor to do a sweep of lost items throughout the entire inner arena, group meeting, walk with the group to make sure that all guests are out of the building, return uniform, clock-out.
I have learned about the inner workings of the arena, and that like most places that host entertainment events that there are different procedures during different types of events.
My management crew is a group of very respectful people. They understand basic human needs like having to work shorter shifts due to family. Also, they give the opportunity to work longer shifts for those that need more hours. They also ensure that the workers are safe at all events, whether, it means doing more strict checks of guests or having more BPD at events.
The hardest part of my job would be running up and down stairs all night when seating guests, which really technically isn't hard at all.
The most enjoyable part of my job is being able to work while enjoying the events.
Vragen en antwoorden over Rabobank
Hoe is het vakantiebeleid bij Rabobank? Hoeveel vakantiedagen krijg je per jaar?
Gevraagd op 4 apr. 2018
25
Beantwoord op 30 dec. 2022
Het minimum
Beantwoord op 12 dec. 2022
Gemiddeld, hoeveel uur per dag werk je bij Rabobank?
Gevraagd op 27 mrt. 2018
Ik werkte gemiddeld 36 uur, bij de bank kun je maximaal 36 uur werken.
Beantwoord op 8 mei 2021
8, normale werkuren
Beantwoord op 19 feb. 2019
Wat is het thuiswerkbeleid bij Rabobank?
Gevraagd op 20 dec. 2022
Goed
Beantwoord op 12 mrt. 2023
Hybride
Beantwoord op 11 feb. 2023
Hoe vaak krijg je opslag bij Rabobank?
Gevraagd op 7 nov. 2022
niet
Beantwoord op 22 feb. 2023
Werk niet bij de rabo
Beantwoord op 7 feb. 2023
Wat zou jij het management van Rabobank aanraden om te voorkomen dat mensen weggaan?
Gevraagd op 29 sep. 2019
Verwachten dat nieuwe mensen binnen 2 weken alles snappen en mee kunnen draaien liefst zonder vragen te stellen
Beantwoord op 28 feb. 2022
Het gaat om mensen ook en niet alleen om de winst en de cijfers. Ik werk al 5,5 jaar bij de Rabobank via een uitzendbureau. En nu moet ik weg omdat je wettelijke maximum hebt bereikt en daar ze geen contacten aanbieden(tenzij je een handicap hebt) moet ik weer ergens anders solliciteren en hopen op een andere leuke baan.