Als eerste wil ik zeggen dat mijn ervaringen bij dit bedrijf zeker niet voor iedereen hetzelfde zullen zijn. Ik was zeker niet geschikt voor deze baan wat mijn ervaring natuurlijk minder positief maakte. Echter ben ik wel van mening dat er een hoop dingen te melden zijn die voor iedereen gelden.
1. Het loon, ik kreeg zo'n 4 euro per uur betaalt (17 jaar). In vergelijking tot een simpele vakkenvuller bijbaan dus een stuk minder. Hierbij zou je misschien verwachten dat het heel rustig en niet veeleisend werk is. Bij mij was dat niet het geval. Er werd een aantal keer van ons gevraagd om pauzes over te slaan, wegens drukte.
2. De uren. Bij de kassa was het gewoonlijk om vanaf 10 tot 17.30 te werken met 45 min pauze. Je moet er echter wel rekening mee houden dat je dan werkt tot sluitingstijd. Zodra de laatste klant is vertrokken gaat de winkel sluiten, wat 20-50 min kan duren. Iedereen staat dan buiten te wachten, want je gaat met z'n allen tegelijkertijd weg. Hier wordt je niet voor betaald.
3. De werknemers. 90% is heel lief, dit is de reden waarom zoveel hier graag werken. Er hangt een soort familie sfeer, voornamelijk rond de werknemers die al langere tijd van dienst zijn. Heel anders dan bij een supermarkt.
4. De chaos. Het is wel een beetje chaotisch. Vaak staan kortingen niet in het kassasysteem, waardoor je ze zelf moet invoeren. Hier heb je echter wel het pasje nodig van de klantenservice-medewerkers. Ook zijn er veel artikelen zonder barcodes. Verder zijn
het is een bedrijf waar het personeel erg wordt gewardeerd
een typische dag van het werk is dat je elke morgen eerst met zen alle samen koffie drinkt en dan later met je collega's de vloer op gaat en vene door neemt wat je taken zijn voor die dag. en dan ga je beginnen met je werk en als er een klant een vraag heef dan help je die eerst voor dat je met het volgende weer aan het werk gaat.
wat ik heb geleerd is dat je altijd de vloer schoon moet houden en iedere klant aan moet spreken met goeden dag en of u ze misschien advies kan geven over een product.
directie: is erg voor zijn personeel en vroeg ook altijd of het allemaal lukt en ging gewoon aan het werk net als het personeel en zat niet hele dagen op kantoor.
jouw collega's die waren erg collegiaal en hielpen ook altijd als ze er tijd voor hadden als je het vroeg aan ze.
het moeilijkste aan de baan heb ik geen antwoord op.
het leukste aan de baan je bent altijd met klanten bezig en een goed en leuk advies geven aan de klant dat ze altijd met een goed gevoel naar huis gaan en iedere keer weer denken die heeft me netjes geholpen
Dag in het tuincafe aan de koude kant (broodjes, taart en koffie)
De dag begint om 08:30, je begint met de ontbijtjes klaar te maken en klaar te zetten voor de klanten. De taarten en andere zoetigheden ga je ook klaar zetten net zoals de smoothies en verse jus. Dat moet klaar staan voor dat de winkel open gaat, 09:30. Dan komt er ook een collega bij. Dan help je uiteraard de klanten maar ga je ook vast alles klaarmaken voor de lunch, zoals sla wassen, tomaten snijden, alles bij vullen. Dat werkt heel prettig! Rond 10:30 ga je beginnen om de broodjes klaar te maken en rond 11:00 moeten ze klaar staan voor de klanten. Het is overigens een zelfbedienings restaurant. Ondertussen hou je ook je werkplek schoon, ook dit werkt erg prettig. Zodra iets op is vul je het zo snel mogelijk bij.
Rond 16:00 kun je langzaamaan beginnen met opruimen en de broodjes weg te halen. Om 17:15 moet de koude kant helemaal schoon zijn en mag je naar huis, de collega die er later is bijgekomen sluit dan verder af.
Er is erg weinig structuur in het bedrijf en de bedrijfsleider heeft geen idee wat er op de werkvloer speelt. Typische baas waar het echt alleen om geld draait, kan ook zonder reden tegen je uitvallen. Niet een bedrijfscultuur waar je energie van krijgt.
Ik raad aan om door te zoeken naar een ander bedrijf als je een baan hier overweegt, je verdiend beter namelijk (en dan heb ik het niet (alleen) over geld).
Het leukste van de baan was de creativiteit en plantenverzorging. Het moeilijkste van de baan was het omgaan met de ongezonde bedrijfscultuur mede door de werkgever en bepaalde werknemers. Er is sprake geweest van seksuele intimidatie in mijn tijd daar en naar gehoor ook in het verleden. Daarnaast slechte communicatie binnen het bedrijf, wat tegenstrijdig is met de uitspraak tijdens sollicitatie "we houden van duidelijke communicatie", dit zag ik nooit terug in het bedrijf.
Ik heb een maand gewerkt als "assistent-Hoofd magazijn" bij intratuin Hilversum.
De eigenaar: Thijs Teeuwissen, is het bedrijf dat zijn vader heedt opgebouwd aan het kapot maken.
Er is geen concreet beleid, geen inwerktraject, en ondertussen ook geen opgeleide collega's meer die je kunnen inwerken.
Als de eigenaar vind dat het niet goed gaat, dan schreeuwt hij alleen maar negativiteit. Als je hiervan vraagt of het ook op een andere manier kan bijv. Feedback. Dan heb je het helemaal gedaan. Er wordt letterlijk verteld dat jou werk/aanwezigheid niet gewaardeerd wordt.
Mag hij jou niet? Weet dan dat hij een rede zal vinden om jou te kunnen ontslaan.
PluspuntenCollega's die er werken zijn wel aardig en zijn het allemaal over 1 ding eens. Het gaat niet goed
MinpuntenEigenaar is een ongeschoolde manager die dwars door muren gaat en geen commentaar waardeerd.
Werken bij Intratuin Elst is afwisselend. Veel verschillende afdelingen en seizoenen. Het is daarbij ook hard werken. Voornamelijk in het voorjaar maak je meer dan 50 uur in de week en dat 4 maanden lang. Fysiek erg zwaar.
De wisselende seizoenen maak het leuk. Je kan daar erg creatief in zijn. Elk seizoen moet weer opgebouwd worden. weer bedenken hoe je de kerst gaat opbouwen en hoe je de afdeling in het voorjaar gaat inrichten.
het meeste wat ik heb geleerd is goed zelfstandig te werken. Zelf beslissingen maken en dat in overleg uitvoeren. Daarnaast het begeleiden van medewerkers en hen enthousiast maken voor het vak. het moeilijkste van de baan vin dik dat ik niet kan doorgroeien in het bedrijf en het veel/ hard werken is.
Met collega's ondeling is het erg gezellig.
De dag begint altijd met voor werktijd koffiedrinken in de kantine. Daarna na je eigen afdeling overleggen wat er die dag gedaan moet worden. Iedereen doet zijn eigen ding en dat kan per dag veranderen.
Ik heb geleerd communicatief beter in mijn schoenen te staan tegenover klanten en collega's.
De directie is dagelijks aanwezig
Mijn collega's zijn allemaal gezellig en bieden je graag een helpende hand waar het kan. Ook wordt er onderling veel overlegd en mag je je eigen mening hebben.
Moeilijkste van dit werk is dat je soms boze klanten kunt hebben die niet voor rede vatbaar zijn.
Het leukste is als je klanten goed heb kunnen informeren en je ze met een tevreden gevoel de winkel ziet verlaten
Hielden zich niet aan coronaregels, zowel op de werkvloer als het feit dat ze vakantiedagen inhielden bij verplichte quarantaine. Hoewel hier door meerdere mensen op is gewezen dat dit wettelijk niet mag is het een hele strijd geweest dit opgelost te krijgen. Daarnaast probeerde ze op meerdere vlakken echt het onderste uit de kan te halen en waren ze weinig meegaand en meedenkend.
De communicatie tussen de bedrijfsleider , management en personeel is erg slecht. Veelal was communicatie vanuit de bedrijfsleider ook volledig afwezig.
Het werk is weinig uitdagend, maar als je fijne collega´´´s op je afdeling hebt maakt het wel een stuk leuker, dit moet je uiteraard maar treffen.
Intratuin Rosmalen is een fijn bedrijf, ik heb er ook altijd met véél plezier en zin gewerkt.
Mooie jaren heb ik bij de Intratuin gehad. Ik ben begonnen als cassiere en ben doorgegroeid als assistent hoofd cassiere. Dat houdt in, openen en sluiten van de afdeling. Kasboek maken, kassa lades tellen en de collega's aansturen.
Ook deed ik daar het beheren van de voorraad van inpakmateriaal.
Met mijn collega's heb ik een fijne werktijd gehad.
Ook met de directie kon ik het prima vinden.
Het leukste van mijn werk vind ik het omgaan en een plezierige band krijgen met klanten. En dat ik overal inzetbaar was, afdeling Bloemen, bij de Dieren winkel (in het dorp) en bij de Servicebalie.
Daar leer je gewoon heel veel van.
PluspuntenIn het weekend altijd even na kletsen in de kantine.
Begin de dag met kassa tellen,kluis tellen. Alle kassa's klaar zetten voor de caisseres. Kijken of er bezorgingen zijn,(afhandelen),tussendoor de telefoon beantwoorden,caisseres ondersteunen.Klanten tussen door helpen en de retouren doen. Roosters maken.Pauze's regelen.De directie komt zo de dag door vragen of het allemaal goed gaat,zijn er vragen,problemen melden bij de directie.Fijne collega's om mee te werken.
Het moeilijkste van deze baan is om alles goed te laten verlopen,er gaat altijd wel iets mis en dat is zeker wel op te lossen.Het leukste van deze baan is ,als het lekker druk is ,dan is iedereen blij en dan werk je het lekkerst.
PluspuntenGratis eten als je de koopavond werkt
MinpuntenAls er niet goed wordt gecommuniseerd
Vragen en antwoorden over Intratuin
Hoe vaak krijg je opslag bij Intratuin?
Gevraagd op 8 nov. 2022
Niet
Beantwoord op 22 apr. 2023
Niet
Beantwoord op 3 apr. 2023
Wat is je favoriete onderdeel aan werken bij Intratuin?
Gevraagd op 1 aug. 2020
De wisselingen van de seizoenen, hierdoor blijft het afwisselend
Beantwoord op 9 okt. 2021
Contact met mensen. Intern (collega's) en extern (klanten)
Beantwoord op 27 sep. 2021
Hoe is het vakantiebeleid bij Intratuin? Hoeveel vakantiedagen krijg je per jaar?
Gevraagd op 14 aug. 2019
Ligt eraan wat ze goedkeuren. Je hebt namelijk 2 periodes per jaar dat niemand vrij kan nemen
Beantwoord op 27 dec. 2022
5wk
Beantwoord op 29 nov. 2022
Gemiddeld, hoeveel uur per dag werk je bij Intratuin?
Gevraagd op 25 apr. 2021
Je werkt over het algemeen volledige dagen van 9 uur tenzij het écht niet anders kan.
Beantwoord op 13 jun. 2022
8 uur per dag
Beantwoord op 20 feb. 2022
Wat is het meest stressvolle aan werken bij het bedrijf?
Gevraagd op 7 nov. 2018
Kerstperiode
Beantwoord op 10 nov. 2022
Te weinig personeel, veel verwachtingen zonder na te denken over personeel gezondheid.