Algemene reviews over Intertoys
5,0
Verkoper (m/v) |
Breda | 9 jul 2015
Een dag bij Bart Smit
De dag begint om 08:45 met z'n tweeën, als eerste ga je de kassa-lade tellen. Als die klopt kun je de kassa aanzetten en klaarmaken. Om 09:00 gaat de winkel open en moet je alle spullen buiten in een mooie presentatie klaar zetten.
De eerste klanten komen binnen en die help je uiteraard.
Rond 10:00 komt de vracht binnen, die ga je uitpakken, scannen ( voor de stickers met prijzen ) en netjes in een mooie presentatie in de winkel zetten. Presentaties maken kan soms erg lastig zijn vooral tegen 5 december want dan staat de winkel erg vol maar klanten moeten er wel goed door kunnen. Als dat is gebeurt ga je aan de multimedia beginnen. De spelletjes die er niet meer bij kunnen gaan vol in de la. Op soort en op alfabetische volgorde. De spelletjes die wel in de winkel kunnen, daar ga je de cd'roms ervan uit halen, doe je in een speciaal hoesje en gaan ook op soort en op alfabetische volgorde in de la. Ondertussen moet je ook nog de klanten helpen. Zodra de vracht helemaal opgeruimd is ga je de stickers uitprinten en ondertussen kun je de kassa-lade van de vorige dag na-tellen en eventueel het kassa verschil oplossen. Dan ga je alle artikelen stickeren die binnen zijn gekomen. Tegen 17:45 ga je alles artikelen van buiten weer naar binnen zetten en om 18:00 sluit de winkel. Dan moet je nog even de kassa-lade tellen en dan mag je naar huis
PluspuntenJe ziet al het nieuwe speelgoed als eerste
MinpuntenKlanten tussendoor helpen kan soms erg vervelend zijn als je bezig bent
4,0
Gezonde werkplek
Een typische dag is er niet echt. Je hebt wel de standaard dingen die je dagelijks doet, zoals de prijswijzigingen, de winkel in orde houden en zorgen dat de 'zuigkracht' optimaal werkt, Wat altijd verschilt is de klant, maar ook het weer en de periode van de maand hebben invloed op de drukte.
Ik heb zeer veel geleerd, maar dat komt vanuit mijzelf. Ik heb 3 BBL opleidingen gevolgd met mijn werkplek als praktijk uitvoering. Wat ik op de werkvloer heb geleerd, is hoe je op elk type klant het beste kunt afstappen en mensenkennis opgebouwd.
Collega's zie je 8 uren per dag, dus het moet wel klikken. Dat is gelukkig wel het geval, want de sfeer is prettig. Dan werk je prettiger en vooral met het idee in je achterhoofd als je elkaars fouten corrigeert en hier en daar elkaar bij springt.
Moeilijke dingen zijn er bijna niet, de enige keren dat ik het een beetje moeilijk heb, is in het najaar met de enorme drukte. Dan ligt de werkdruk enorm hoog, omdat we met weinig personeel zijn.
Het leuke is juist, dat ik er al een aantal jaren ervaring mee heb en dus weet hoe ik er mee om moet gaan. Dat kan ik omschrijven met het woord: stressbestendig. De enthousiaste klanten zijn natuurlijk ook een pluspunt!
PluspuntenGoede sfeer, leuke collega's, leuke doelgroep
4,0
Fun Workplace
I would describe a typical day at work at Intertoys as; fun, busy and social.
The store opens at 9:00, all co-workers are there to prepare the store for opening (preparing the tills, making sure merchandise orderly and neat in appearance) and the store-manager will inform us with the tasks that will have to be done that day.
When the store opens I would be busy assisting customers in a professional way in the store or on the tills. I also make sure that my co-workers are assisting customers friendly.
My co-workers were a lot younger than me. I was the only experienced shop-assistant on the weekends, and it was my job to help the new shop-assistants know their way around the store. I believe I had a good relationship with my co-workers; the new girls on the weekends and the more experienced shop-assistants throughout the week.
The hardest part of the job is that it can be very busy during November and December (Christmas and other holidays in Holland). That means long days at the toy store, even after closing time. This can be a challenge. But it also brings me to the most enjoyable part of the job; making people happy when they leave the store, and knowing that you did a good job helping then get the gift that they were looking for.
4,0
samenwerkend bedrijf, leuke werksfeer, leerzaam,
Bart Smit is een klein team van medewerkers, die hard werken om er vor te zorgen dat de winkel er strak en verzorgd uitziet, je leert hier kennis opbouwen over speelgoed, games en spelcomputers, en hoe je het beste en het snelst een klant kan helpen om te vinden wat ze zoeken, met een vriendelijk gezicht en kennis over het vak.
Dagelijks tel je zowel de ochtend als in de avond na sluit de kassa's en zorg je ervoor dat alles er weer strak uitziet voor de volgende daag, naast de dagelijkse schoonmaak taken, verbouw je hier en daar soms ook nog wel eens een vak zodat nieuw speelgoed ook een plaatsje in de winkel kan krijgen. hierbij leer je inzicht te hebben over wat je kan gebruiken met je materiaal en hoe je je nieuwe vakken in de winkel kan plaatsen.
Ook is inpakken vereist, inpakken heb je geen speciale cursus voor nodig, dit leer je door zelf te oefenen terwijl je voor de klanten hun cadeau in pakt.
Er is niet veel dat er moeilijk is aan de baan, het kan een beetje desoriënterend zijn vanwege het constante verbouwen van de winkel, en het sjouwen van spullen kan best zwaar zijn, maar al in al is de baan zelf niet al te moeilijk
Pluspuntenleuke collega's, altijd wat te doen, goeie stage plek
5,0
Ik heb gewerkt in een speelgoed winkel. Heb daar veel kassa ervaringen opgedaan en leren omgaan met klanten verder heb ik veel andere dingen geleerd.
Op tijd op mijn werk zijn 8.30 uur. Als ik binnenkomt gaan we kassa opmaken dat houd in Geld hertellen dat is kijken of het geld klopt wat ze de avond ervoor erin gedaan hebben.
Als we dat gedaan hebben gaan we de deuren openen voor de klanten. En de Spullen die naar buiten moeten buiten zetten.
Ik sta vaak achter de kassa alles afrekenen wat de klanten kopen en alles inpakken.
Verder wordt er heel de dag gespiegeld vakken veranderen en opgeruimd.
Ik heb daar kassa ervaring opgedaan en omgaan met verschillende klanten.
Verder heb ik geleerd wat spiegelen is en wat vakken verbouwen inhoud.
Het moeilijkste vind ik toch wel het terug tellen van wisselgeld al gaat het wel steeds beter.
Het leukste vind ik het omgaan met de klanten en kassa werk.
Mijn collega's zijn aardig en kon er vaak mee lachen.
Mijn bazin is een leuke bazin en kan als het moet ook wel streng zijn helaas is ze nu met zwangerschapsverlof.
PluspuntenGezelligheid met de klanten. en kortingspasje ook erg leuk
Minpuntenheb geen minpunten
3,0
Teleurstellend
Ik werk er maar voor 2 maanden en ik was het al zat na 2 weken. Werk is te eentonig, je leert niets wat je ergens anders ook niet kan leren. Daarnaast wordt er geen rekening gehouden met persoonlijke problemen of jouw prive-situatie indien het jouw werkprestaties beïnvloeden. De baas staat niets te doen terwijl jij meerdere dingen tegelijkertijd moet doen omdat een telefoongesprek met een random persoon belangrijker is, ookal staat de baas midden in de winkel en duurt het een uur. Er worden hoge eisen gesteld door leidinggevenden maar zij zelf kunnen het niet eens behalen maar ze kunnen ons niet eens laten zien hoe het moet dus hoe kunnen medewerkers dat als zij geen ervaring hebben. Daarnaast liggen de standaarden laag als het gaat om daden van de ledinggevenden maar als hulpkracht of stagaire kan je wel op je kop krijgen om het minste geringste. Daarnaast word je gewoon de grond in getrapt door de ledinggevende omdat het altijd meteen kleinerend in plaats van hulpvol.
PluspuntenGoed teamwork tussen de medewerkers onderling
MinpuntenRespectloze baas, hoge eisen, geen vaste dagen, geen aandacht voor winkel
3,0
Human Resources Medewerker (m/v) |
Amsterdam | 30 sep 2020
Leuk voor tijdelijk
Qua gezelligheid met collega's is het een leuk bedrijf om voor te werken. Verder is het ontzettend chaotisch.. Het verloop op het hoofdkantoor is erg hoog waardoor je steeds weer nieuwe collega's moet inwerken.
Als HR-medewerker leer je wel snel doordat eigenlijk alle vragen in 1 mailbox binnenkomen. Maar je moet ook niet overgevoelig zijn voor de domste vragen die je ooit heb gehoord, want het denkniveau van sommigen buiten het hoofdkantoor is relatief laag. Denk aan; Wat is mijn rekeningnummer, en er overtuigd van zijn dat dat bij ons ligt en niet van de medewerker zelf is.. (en dit is een subtiel voorbeeld ;-) )
Werktijden staan vast en thuiswerken is (of was iig voor corona) geen optie. Lunches op de afdeling gaan in shifts, want ondanks dat je denkt dat je als team samen zou mogen lunchen werd er halverwege mijn loopbaan bedacht dat we de volledige werkdag beschikbaar moeten zijn dus alleen lunchen kwam ook voor :/ Overigens zat in de bedrijfskantine wel een goede cateraar, dus daar niks over te klagen.
PluspuntenGezellig kantoor, leuke collega's, goede lunch
MinpuntenGeen flexibiliteit, hoog verloop
3,0
Leuke stage gehad, maar jammer genoeg nooit aangenomen als werknemer
Heb hier ongeveer 1,5 jaar stage gelopen voor mijn toenmalige MBO 2 opleiding. Het werk was leuk en divers, vervelende klanten had je amper. Helaas waren er wel lievelingetjes in het team die werden voorgetrokken op de rest, dit heeft onder anderen geleid tot de 3e sleutelhouder haar ontslag, die eigelijk gewoon klaar was om haar rol als assistent manager in te vullen toe de vorige weg ging en daar duidelijk goed haar best voor deed, helaas viel ze niet in de smaak bij de baas.
Het echte grote minpunt was overigens dat ze me geen baan wouden aanbieden, hier werden altijd smoesjes voor verzonnen terwijl een andere stagaire met dezelfde stage uren als mij wel een parttime functie hier kreeg terwijl ik er stage liep. Hoe hard ik mij ook inzette en hoe hard ik ook mijn best deed, zodra ik vroeg of ze me mischien een contract wouden geven werd er de andere kant op gekeken. Zeer jammer als je al een lage stufi krijgt.
PluspuntenLeerzaam, rustig werk
MinpuntenGeen groeimogelijkheden, vriendjespolitiek, geen betaalde stage
4,0
een werkdag bij Intertoys Roermond
op een normale werkdag was ik verantwoordelijk voor veel verschillende dingen. ik moest bijvoorbeeld
- kassawerk doen
- klanten helpen
- winkel netjes houden
- bijvullen
- spiegelen
- zorgen dat alle vakken er goed uitzien, zonodig verbouwen.
ook moest ik mijn collegas wel eens ergens mee helpen en andersom. mijn collega's waren altijd erg vriendelijk en kon het erg goed met ze vinden. het was altijd heel gezellig op de werkvloer maar wanneer er een klant binnenkwam deden we serieus.
Bij intertoys heb ik veel geleerd over verkopen, klantenbinding en samenwerken. ik ben sowieso graag onder de mensen en maakte ook weleens een praatje met de klanten. hierdoor kregen zij een goed gevoel omdat we echt iets om de klant gaven waardoor er een vertrouwensband ontstaat, een goed voorbeeld van klantenbinding.
Pluspuntengezellig, had zelf veel kennis van de producten dus voelde me goed als ik een klant hielp of had geholpen.
Minpuntenbetaald parkeren op een werkdag. soms erg rustig waardoor er niet veel te doen was.
5,0
Gezellige maar productieve dagen.
Als werknemer van dit bedrijf zit je nooit stil. Samen met je collega's probeer je het maximale rendement te halen uit een dag. Het meest voor de hand liggende is natuurlijk het behalen van zoveel mogelijk omzet. Hier komen natuurlijk meer factoren bij kijken. De winkel moet altijd op orde zijn, netjes en overzichtelijk. Ik heb veel mogen leren van verschillende collega's, zelf sta ik altijd open voor de mening van iedereen. Want niet alleen een leidinggevende kan goede input hebben, maar ieder individu dat deel uit maakt van het team kon wat kwijt. Je werkt tenslotte samen met iedereen. Het leukste wat ik vond aan het vak was dat je een relatie opbouwt met klanten die je altijd terug ziet komen en die telkens weer voor jou en jouw producten wat komen halen in onze winkel. Dit gaf mijzelf veel voldoening. Vaak hadden we veel onderling contact met verschillende filialen in de buurt, als je dan meer omzet had op bepaalde dagen dan de grotere/drukkere filialen gaf dit een enorme boost!