Ik heb 10 jaar bij Ikea gewerkt. In het begin met veel plezier. Er werd veel aandacht geschonken aan opleiding en het aanleren van de IKEA cultuur. Ook werd er nadrukkelijk verteld dat je geen hoge opleiding nodig hebt om bij IKEA een hogere functie te kunnen bereiken. Men hecht waarde aan inzet... Je ziet veel collegae komen en ook veel gaan. Vrijwillig maar ook onvrijwillig, ook op minder fijne manieren. Om de zoveel tijd is er wel eentje de “pispaal” en wordt met veel bombarie eruit gezet. Hewone medewerker, leidinggevende of manager. Dit om te laten zien dat IKEA de overhand heeft. Geef je aan dat je het ergens niet mee eens bent is het antwoord “IKEA is dan niet meer de plek voor jou”.
Na 10 jaar kon ik alle disciplines op de afdeling dromen en werd ik alleen nog ingezet voor de “moeilijke” klanten. En bij IKEA staat de klant altijd boven alles, dus tel uit je winst. Hoger dan mijn functie kon ik mij niet opwerken want ik had immers geen HBO opleiding. Weg belofte wat er allemaal kan... De taak die ik uitoefende zaaide nijd bij mijn collegae. Op alle mogelijke manieren werd er aan mijn uitzetting gewerkt. Van sommige dingen had ik zwart op wit bewijs wat er achter mijn rug speelde. Zo was ik na tien jaar de pispaal. En eerlijk gezegd was ik er zelf ook klaar mee. Het leuke plaatje was al lang vaag geworden. Je moet meerdere avonden werken, je moet op feestdagen werken, je moet op zondag werken. Ik werkte 28 uur en nog werd ik op vrije dagen gebeld om extra te komen. É
PluspuntenGratis koffie of thee
MinpuntenLange dagen, veel dagen, werken op zon- en feestdagen
Productieve, uitdagende werkomgeving met veel verschillende mensen.
Elke dag staat de klant centraal. Als verkoopmedewerkster zorg ik ervoor dat de klant alles makkelijk zelf kan vinden door de afdeling op orde te houden, vragen te beantwoorden en advies te geven waar nodig. Op mijn afdeling (Sleeping and Storage) houdt dat in de klant te adviseren over de matrassen en de garderobekasten. Ik probeer altijd zo goed mogelijk mee te denken met de klant en met verrassende oplossingen te komen. Samen met mijn collega's houden wij de afdeling netjes en proberen wij de IKEA waarden tot uiting te brengen.
Doordat IKEA 7 dagen per week open is, ben ik gewend aan een flexibele werkomgeving. Ik werk overdag, avonden, weekend- en feestdagen. Het lastige hieraan is soms de wisseling qua werktijden in een werkweek, de overgang van avonddienst naar dagdienst bijvoorbeeld.
Wat ik erg leuk vind aan verkoopmedewerkster zijn, is dat je de klant met een glimlach en het juiste product van de afdeling ziet gaan. Als ik een klant niet tevreden kan stellen zal ik altijd een stapje extra doen om dit alsnog voor elkaar te krijgen. Hierdoor heb ik goede service gerichte instelling ontwikkeld.
Omdat IKEA zo groot is en ik op verschillende afdelingen heb gewerkt, ben ik gewend aan samenwerken met verschillende mensen. Hier heb ik veel van geleerd qua samenwerking en communicatie.
Wat altijd lastig blijft is de ontevredenheid van de klant als iets niet op voorraad is, als het product tegenvalt, de klant een slechte dag heeft, extra kosten van een service etc.
I mitt senaste arbete som Distributions Specialist var support till våra kunder/kollegor mycket viktig. Att kolla inboxen och hjälpa/fixa var det ibland hade gått snett, eller hjälpa med att hitta produkter på vår IKEA Toolbox sida var en stor del av jobbet.
Också spontan kontakt med mina kollegor angående nya produkter som var på väg ut.
Jag har lärt mig hur viktig kommunikation är och att reda ut saker tillsammans. Jag jobbade i ett team av 11 underbara kollegor och med om chef som alltid hade tid ifall hans hjälp behövdes.
En gång i månaden hade vi ett teammöte, där vi berättade för varandra vad som pågick och var vi behövde varandras input.
Det jobbigaste var när datasystemen inte fungerade som det skulle. Då var det mycket jobb med att hitta, återställa och fixa leveranser.
Bästa delen av jobbet var tacksamheten och glädjen av kunden när en fråga, ett problem var löst.
Därför tycker jag att service är så viktig! Jag blir så glad när jag har kunnat hjälpa till, och att tillföra till ett bra ryckte till avdelningen jag jobbar för.
Jag är glad att ha jobbat i 12 år för Inter IKEA Systems B.V., där jag har kunnat jobba med olika saker och har lärt mig mycket om att jobba ihop i olika situationer. Också för att det är ett internationellt företag där man får kontakt med kollegor från hela världen, mycket intressant och lärrikt.
Pluspuntenikea rabatten, billiga luncher med god mat
Minpuntenkan inte komma på något, allt fungerade bra
Ze vragen veel, maar geven je ook ruimte om zelf nb in te vullen.
Als student begonnen in het restaurant. Dat was hard aanpakken en ik kon daar mijn draai niet vinden, want het paste niet bij mij. Na onderhandelen met mijn manager intern doorgesolliciteerd en in Sales (Showroom) terecht gekomen. Daar helemaal op mijn plek gekomen en ga daar met plezier naar mijn werk.
Alles intern is goed geregeld, en je hoeft niet je niet af te vragen of bepaalde arbeidsvoorwaarde er wel/niet zijn. In vergelijking tot menig andere bedrijven in vergelijkbare sectoren heeft IKEA meer te bieden. IKEA hanteert ook een eigen CAO en heeft een Vakbond.
Er is alleen weinig perspectief op salarisverhogingen. Je zult wel lang blijven hangen, maar de basis is zeer goed door o.a. 13e maand, bonus, en vele toeslagen. Verder vind ik het prettig dat je niet op commissiebasis verkoopt. Dat heeft ook ruimte en eerlijkheid naar de klant toe. Dat maakt het prettiger en realistischer. Sommige afdelingen hebben een hoger salaris. Ook heeft IKEA veel interne opleidingen en personeelsuitjes.
Al met al zou ik mijn werkgever niet in willen wisselen voor een ander die beter betaald. Je krijgt er veel rust en plezier van terug, en dat is veel belangrijker.
PluspuntenPersoneelskorting, personeelsrestaurant met korting, fietsplan, OV-vergoeding of benzine-vergoeding, pensioenopbouw, vakbond, mogelijkheid tot doorgroei en leuk werk
Hard werken, leuk werk, leuke collega's, prima loon
Bij de afdeling logistiek zorg je dat de winkel gevuld blijft. Je werkt zowel in de market hall als in het zelfbedieningsmagazijn. Een typische werkdag/ochtend is van 5 of 6 uur in de ochtend (afhankelijk van de drukte) tot 10 uur 's ochtends.
In de market hall gebruik je een pellet wagen om je eigen afdeling te vullen. De pellets worden de winkel in gereden en op je afdeling gezet (bijvoorbeeld badkamers of tapijten). Jij zorgt er dan voor dat het in het goede schap terecht komt.
In het zelfbedieningsmagazijn rijd je op een stapelaar of, als je hiervoor je diploma haalt (wat mogelijk is via IKEA), op de reach-truck/heftruck. De pellets zijn hier een stuk groter, maar het idee is het zelfde als in de market hall. De pellets worden op je zone neer gezet (bijvoorbeeld stelling 1 tot 16) en vervolgens pak jij ze uit en brengt ze naar de goede locatie.
Het komt voor dat je ook na 10 uur, als de winkel opent, nog door werkt. Dan kan het zijn dat je laatste resten vulling de winkel in brengt of orders moet verzamelen voor bijvoorbeeld online bestellingen.
Communicatie is erg belangrijk tijdens het werken bij de logistieke afdeling. Het werk doe je vooral zelfstandig, maar samen werken is noodzakelijk om alles voor het open gaan van de winkel te verwerken.
PluspuntenLeuk werk, goed te combineren met studie, mogelijkheden tot het volgen van cursussen, prima loon
Het reizen was best zwaar vanuit Muiden naar Amersfoort.
Maar heb daar een hele leuke tijd gehad met een aantal collega's,de sfeer en gezelligheid kwamen goed naar voren,waardoor dit alles weer goed maakt.Heb daar erg hard gewerkt,wat ik overigens altijd doe!Doordat ik veel winkelervaring heb opgedaan,was het heel leuk dat ik met andere producten en typen mensen in contact kwam,om dat tot een goed einde van de dag te brengen.
Momenteel heb ik een uitzendbaan aangenomen,omdat ik had gesolliciteerd op een vacature,het lukte mij niet om na vier maanden weer aan de slag te gaan,toen dit op mijn pad kwam.Dit is ook ver van mijn woonplaats af het is bij PostNL in Houten.Het is te zwaar fysiek&mentaal,gezien de werktijden van 12.00 tot 20.30 uur. Ook dat ik vier uur onderweg ben,ik ga half tien van huis en ben half elf weer thuis,dit kan ik niet meer opbrengen,ook dat ik word gepest op de werkvloer door twee vrouwelijke collega's en dat de werkdruk zo hoog is.Dit is niet goed voor mijn gezondheid.En om thuis te komen in die twee weken dat ik daar werk is ook vervelend geweest,door werkzaamheden en een aanrijding met een persoon,waardoor ik tegen elf uur pas thuis kwam.En veel reisgeld moet ik zelf betalen,naast een kleine vergoeding van InPerson.
Houden weinig rekening met jou als werknemer of nieuwe collega
Je bent nieuw en onervaren in het bedrijf zelf, maar daar wordt geen rekening mee gehouden. Fouten maken mag volkomen niet. Je krijgt om alles een opmerking. Collega's en teamleiders zijn chagrijnig. De klanten zijn wel het positieve van het werk, praatjes maken etc. Maar qua omgeving en arbeidsvoorwaarden is het 3x niks.
Je hebt een bedrijfsrestaurant waar je voor een paar centjes goed kan eten. Dat is de enige pluspunt. De werkschoenen en broeken zijn ook nog stikheet. Te weinig kluisjes. Doe hier al zeker niet je vakantiewerk. Je wordt niet gewaardeerd. De collega's zijn allemaal ouder en bouwen hun toekomst hierop, als jij niet van plan bent om heel je leven bij de ikea te werken kan je het vergeten om enige respect te krijgen. De sfeer die ik heb ervaren was zeer onprettig. De trainer leert jou bijvoorbeeld een bepaald iets niet en hier krijg jij op je kop van omdat dit 'zeker weten wel is uitgelegd' maar helaas, toch niet. Het komt ook vaak voor dat je last minute wordt afgebeld en zomaar ineens niet meer hoeft te komen. Het werk zou op zichzelf zo leuk zijn geweest, maar alles wat er omheen draait is zoo vervelend wat echt erg jammer is!
Mijn baan is zeker uitdagend en afwisselend, maar na elf jaar zit ik op de automatische piloot.
Het verwerken van orders, contact met de werkbladenfabrikant en/of de montage-partners, het nabellen van klanten, controleren van keukenorders, bestellen van maatwerkbladen etc.
Het leukste moment van mijn baan is wanneer ik een teleurgestelde/boze klant weer tevreden en blij naar huis kan sturen.
Dat ik alle mogelijke moeite voor hen heb gedaan en zij mij zo dankbaar zijn, dan kan ik weer met een blij gevoel verder.
Mijn collega's zijn geweldig, we moeten namelijk wel in teamverband werken en gelukkig kunnen wij onderling alles tegen elkaar zeggen, ook al is het een keer niet goed.
De afgelopen jaren heb ik geleerd om sterker te zijn, voor mezelf op te komen, niet bang te zijn om fouten te maken. Naar klanten toe heb ik geleerd om mijn kennis die ik heb op een juiste manier over te brengen, zonder belerend te zijn. Ik heb geleerd om geduldig te zijn, met name wanneer ik nieuwe medewerkers iets moet leren. Iedereen leert in zijn of haar tempo.
Wat ik vooral geleerd heb, is dat ik uitdaging nodig heb in mijn werk om mijn werk leuk te blijven vinden.
Hard werken wordt niet voldoende gewaardeerd. Je bent een onderdeel van de machine, doe gewoon wat je moet doen met voldoende inzet, meer dan dat leidt niet tot een betere beoordeling vanuit het management.
De sfeer was soms vrij geforceerd/geacteerd qua 'vriendelijkheid' en je passen binnen de IKEA-waarden.
Bereidheid om je meer in te zetten, je werk top te doen, overuren te maken, pauzes over te slaan, extra dagen te draaien, enz, wordt nauwelijks gewaardeerd. Bereidheid je in te passen binnen de IKEA-sfeer en een sociaal gezicht op te zetten des te meer.
Enkele collega's waren erg leuk en vriendelijk. Enkele helaas ook erg onvriendelijk en ronduit arrogant/intimiderend.
Huidige sec. arbeidsvoorwaarden zijn goed ivm de horeca standaard (toeslagen, reiskostenvergoeding, enz.). Deze staan wel onder druk en zullen waarschijnlijk wijzigen in de nabije toekomst.
Goede prive-werk balans. Er wordt goed rekening mee gehouden dat je niet teveel werkt en niet teveel belast wordt.
Over ontwikkelingsmogelijkheden kan ik niks zeggen.
Al met al een gemengde ervaring.
Opzich een leuke tijd gehad, maar ook erg veel vervelende ervaringen. Er word rekening gehouden met jou als persoon, daar is niks van waar. Ik was dan uitzendkracht en voelde me dan ook met veel dingen gebruikt.
Veel in en uitloop van personeel en streven onder het motto "iedereen is gelijk aan elkaar". Helaas ben je als uitzendkracht ook "maar" een uitzendkracht.
Communicatie is een drama met erg veel schakels, waardoor het lang duurt voor je een antwoord krijgt. Mogelijkheden tot doorgroeien zeer beperkt.
Rooster verliep ook niet van een leien dakje en de werksfeer is niet prettig. Pesterij op de werkvloer, wat managers bewust laten escaleren ten koste van een ander om de pestkoppen een "lesje" te leren. Erg veel geroddel onderling en vervelende opmerkingen over elkaar.
Erg jammer, ben met veel buikpijn heen gegaan. Wanneer je dit aangeeft bij de manager word er gezegd dat je het allemaal groter maakt dan het is. Er word niet naar je geluisterd.
PluspuntenGratis avondeten bij een volle avond shift, salaris, toeslagen
On paper IKEA looks like a great place to work. They have invested heavily on presenting themselves to themselves and the world as a great company and employer.
Unfortunately, the jobs are as good as their products. Look great, but don't usually last that long! I worked there for almost 4 years. I still ask myself how and why?
Training: just how many customers find the IKEA instruction booklets: inadequate. You are basically asked to sign that you have read and understood the definition of your role and you're handed over to a recent recruit who has just passed through 'training' themselves. You will be periodically pulled off your duties to run through a computer programme about your role. More concerning is that you are asked to sign that you have read a tome of approximately 400 pages of detailed health and safety 'training' and asked if you have completed it after around 30 minutes because you are needed back on the floor (yes IKEA is always understaffed). Many people do not want to read through all of that so they just sign. But management don't want you to actually read the H&S guidance either as you will discover that you and many of your colleagues are working contrary to the rules. You may notice for e.g. that you should not be working alone in certain situations or that you are entitled to claim for the cost of eye-tests/glasses if your role includes looking at a computer screen - which mine did. When I raised this with my manager, he insisted that I wasn't en
When I first started working at IKEA years ago I loved being there. The days would go by fast, the team leaders seemed to notice hard work, and there was a lot of opportunities. As the years have gone by that is no longer the case. After many years of bad management moral is extremely low and the only reason people bother to show up is for the pay check, they no longer enjoy being there.Before last year it was years that we got a bonus. Management was blaming the employees for down time, when in reality it was the 02 system that they switched over to which takes about five minutes to start up every single time you power off your equipment, and up until last year it would lose signal on an everyday base. We would tell management that the reason there is a decent chunk of over all down time was due to the new system but they would turn around and blame it on talking in the isle. We are not allowed to build connections with our fellow coworkers, but on the other hand team leader stay talking to each other all day. When you need them they vanish into thin air but when its 120 degrees in the warehouse you see them harassing people for trying to take a min. or two to get a breath. During the pandemic the location stayed open while a lot of other locations closed down. In the be-gaining it was hard to stay productive because there were empty queues left and right and no one know what to do. After about a month rather then take responsibility for the down time everyone had due to lac
PluspuntenParental leave, pto, really cool people to work with
MinpuntenThe list keeps growing by the years there is not enough space on here
When I started at IKEA, everything was relatively decent by retail standards. The Sales role was fairly challenging but far from overwhelming for me, and the environment was very supportive. Pay was somewhat above minimum wage to start, and turnover was very low. The scheduling was okay because the store hours weren't too extreme. About a year into my experience, lower and middle management got shuffled around along with some department responsibilities. This happens periodically in retail, so that's not particularly surprising. It's part of the development track of managers.
The pandemic significantly changed things. During lockdowns, we all continued going into the store to fulfill online orders. Many people take transit to work and so had to potentially be exposed to the virus, and the new roles stressed a lot of us mentally and physically, with many people suffering a variety of injuries. When lockdowns were lifted, security guards were supposed to enforce the mask mandate, but I personally had many confrontations on the sales floor with maskless customers on behalf of myself and my more timid coworkers.
The biggest issue is that the country office went full steam ahead with market intensification plans in spite of the pandemic and all the issues it introduced, like capacity limits and supply chain problems. Upper management was changed, and the attitude in the store was changed. Expectations were heightened, but without the needed support. The store didn't hire more st
2,0
New Home Sales Consultant | Canton, MI | 17 aug. 2020
Sometimes enjoyable but heavily flawed workplace
Allow me to break my experience at IKEA down into the following categories.
The Pay and Benefits: The pay is fairly average for the type of job it falls under, starting at $13.10 an hour. My pay is fairly higher than the minimum due to my specialist position but I definitely work for that extra money. The benefits are great for a "part-time" job (I'll go more into that later) but you have to pay a fair amount out of pocket for decent coverage. Bonuses are non-existent and you get a yearly gift around Christmas time and a holiday party.
Work/Life Balance: This is my biggest complaint about the workplace. I entered the company as a part-timer (20-34 hours per week) but quickly learned that most weeks will comprise of 30+ hours and many times pushing past the 34 hour cap. This was especially prevalent since IKEA opened back up after the COVID-19 quarantine and I've been scheduled 5-6 days a week nearing 40 hours a week with very little flexibility. I've even attempted to inform management to stop giving me more than 34 hours a week and was given a "sorry but no" response despite being told that isn't allowed. Also, the schedules are extremely wild and unpredictable as your availability has very little flexibility and can jump from early morning shifts to late night shifts and heavily intrudes in your free time. Many of these issues would not apply to people that would take as many hours as they please and don't mind the erratic schedules. Overall, I would not recommend working
PluspuntenFriendly coworkers, Laid back environment
When I started (1 beginning of 5 years) there were a lot of perks, there are 2 restaurants (cafeteria and snack bar) in Ikea, so even though you can't really leave for lunch or break you can grab discounted food, which over the years never went up in price which is amazing for some really good meals with drink, sides and dessert. There are 2 big parties every year (pre-covid) and the upper management plan the whole thing and usually went all out. For some of the staff, I think this might have been the first big parties they had ever been to so they went all out and bought new dresses, suits etc. They were all really good the first two years but then kind of went downhill (ie cheap) in 2018 and I did not attend a 2019 Christmas party because of this.
There were other perks, mgmt brought in food trucks and huge portions of popular dishes. It was fun and we felt rewarded. Once we received a raise because of the mandatory increase in minimum wages, this stopped. Very unfortunate. Not sure if it was because of low sales, new general manager, or what but that was disappointing too.
Other good things are getting to know your co-workers, most people are pretty great to work with. There are those who are very difficult to work with, and most of the time these people have worked for Ikea for a long time (not always though). They are unpleasant to downright surly.
So on to more cons... sometimes calling other departments you can be subjected to shocking rudeness on the phon
Pluspuntenfood for staff, sometimes free lunches, $4 for a full course meal, great people to work with, 10% discount on products, not too stressful
Minpuntenstressful with COVID protocols, customers/staff don't follow protocols, very little social distancing, crowded with people running over each other, very loud screaming babies and loud people etc., employees with very low interpersonal skills, low wage for the work you do
Lascio questa recensione a sangue freddo dato che ormai sono più di 6 mesi che non lavoro più nel punto vendita di Porta di Roma.
Io ho lavorato nella logistica per ben 2 anni da interinale e sono stato mandato a casa, del resto come tutti gli altri a fine proroghe di contratto per non fare un Indeterminato.
Sì viene accolti nell' azienda dall ufficio del personale con tavolette del tipo: Questa è l' America e se vi fate valere potreste avere un posto fisso perché qui valorizziamo le persone ecc ecc ecc. NULLA DI VERO. Io ho visto entrare e andare via minimo 40 persone.
Oramai chi ha un contratto a tempo indeterminato l' ha messa in banca, tantè vero che possono permettersi anche di passare la giornata lavorativa a parlare o stare seduti sull' unica scrivania del deposito navigando su internet per motivi personali molto futili.
C' è chi durante la mattina e il pomeriggio sta tutto il tempo al telefono chiaccherando con amici o ragazze con tanto di vanto nella questione e poi ti guarda lavorare mangiando frutta o merendine, per poi dire che se non ci fosse lui il lavoro non verrebbe portato a termine.
Di persè ci si ritrova a lavorare sotto stress da parte dei coordinatori dicendo di spingere di più sull' acceleratore specie perché consapevoli che alcuni elementi non fanno nulla la giornata si rischia di non chiuderla.
In tutto questo contesto ci si vede dare il cambio da persone che prima o poi non vedrai più perché già sai che non verranno mai assunte perché il Mon
If thinking about getting a food service job at Ikea, don't do it
It was a terrible experience. I personally would not recommend working at any Ikea right now, especially in the food service department.
its a very physically demanding job, and you're not only expected to serve food, but also clean multiple times a day, and unpack and pack food items.
in a normal setting, with an appropriate number of staff, this is a demanding job. however due to the understaffing of the department, the job really became how well you can cover the duties of two or three people. it was not uncommon to see the cashier preparing food and handling money by themselves at the bistro as a result of no-one else being available to help which could be a very bad condition for cross-contamination.
The environment was very difficult to work in, with standing up to 3 to 4 hours without a break, wearing a thick uniform shirt with little to no a/c in record breaking heat in the kitchens and serving line, all while dealing with very rude customers and managers constantly prioritizing sales over workers mental and physical wellbeing.
Breaks were only up to 3 breaks, and they were a bandage honestly. After a tense interaction with a customer, or a three hour shift on the line in the heat, i would walk to the break room, put my timer on for 15 minutes, and just lay my head down until i can gather strength to get up and return to work.
There really was no advancement in the department to my knowledge, and it seemed common to see coworkers in the same position for more th
--- Very long review ---
The first 3 months that I worked there the store director was amazing but his contract ended. When we got a new director, for some reason things started changing in IKEA Canada (so not just our store but all of the management above that) and they kept cutting everywhere, which led to employees being overworked, including the part-timers. Let me just say this, we constantly had 3 or more department managers who had to leave because of burnout and since I stopped working there in June (we're now at the beginning of March) all of the staff in the department I used to work in, which was roughly 18 people, is gone because they couldn't endure the terrible management's decisions and the work conditions that kept getting worse and worse while we never got compensated. We went from having an EXTREMELY pleasant environment to work in, even though there are a lot of customers (hey, it's IKEA) to being constantly pressured to do more while getting rid of all the fun things we had one by one (salaries went up way slower than they used to, managers were on edge because of the higher-ups and unavoidably had to start watching employees more to make sure we weren't having fun on the job and only on breaks). I could've recommended working for IKEA 4 years ago because the job was alright and my colleagues were the main reason why we all managed to have fun even when we had days with over 15,000 customers walking in and dealing with the aftermath of having so many pe
Çoğu kişi tarafından kurumsal ve global olarak bilir. Türkiye'deki IKEA’nın Avrupa’daki sistemle alakası yok. Holding tarafından işletilen bir nevi taşeron mantığı. Sendika, prim, yan haklar vs göstermelik. İnsani duygularınızın önemsenmediği, sömürü üzerine kurulmuş bir düzen. Maaş asgari ücret. İşe başvurduğun iş ilanının dışında her türlü işte çalıştırırlar buna birliktelik derler. Tüm işleri üstüne yıkarlar buna sorumluluk almak ve vermek derler. Sistemi iyi kurmuşlar.
Yönetimin ezber yapıldığı, adaletsizliğin ve adam kayırmanın ön planda olduğu, oturan tâbiri ricai yatan elemanla çok çalışan elemanın aynı maaşı aldığı bir şirket. Performans odaklı personel değerlendirmeleri ile eşit ve adil olduklarını sanırlar. Tamamen keyfi yapılır ve hep yetersiz görülürsün. Haftada 45 saati doldur git. Kendini burada geliştirebilmen mümkün değil. Her departmanın da yönetici kavramıyla eksik bir firma. Çoğu yönetici iletişimden bihaber. Koltuğa oturan kalkmıyor. Buradaki yöneticilerin IKEA’dan başka kariyeri olmamış gibi. Ne görmüşlerse üstlerinden aynısını kendileri uyguluyor, bir nevi kopyala yapıştır yöneticilik. Yoğun günleri planlayamazlar tek başına en yoğun alanda çalışmak zorunda kalırsın. Bazen yoğun günlerde çikolata, dondurma, muz vb. dağıtırlar. Bunun moral olduğuna inanırlar. Önemsendiğini düşünme yanılırsın. Yükselme şansın yok denecek kadar azdır. Müdürlerle aran iyi olur da şansına yönetici olursan iyisin. Mobbingde uygulasan şirket seni korur. Ekip olarak çalışma k
PluspuntenHaftada 2 güne denk gelen izinler
MinpuntenYöneticilerin kendi bildiklerinin en doğrusu olduğuna inanması
They don't walk the talk, especially with their IKEA values
I've been an employee for about a year now. When I first started, I was impressed by how organized they were and nice everyone was. I felt welcomed and was greeted by my manager who was super friendly and still is. Within 4 months of working, I was seeing how things really were. Gossiping and management who has NO CLUE how to do things, two faced and throw you under the bus type people. All the managers were friends and did nothing except talk and stay in the admin part, there's a select few who actually helped and are wonderful managers. Our store is super disorganized, they get rid of people who have been there for years and the management has groups like in high school. All they do is gossip and blame others, none of the new managers get proper training, they don't have the experience in the areas and if you're not on their side you'll be on their list to get terminated. I personally am not involved in any of this drama but I see it around me in all departments. It's quite sad because apparently IKEA's main focus when you're hired is the IKEA values and culture, but what's the point when the leaders aren't leading and they aren't living the way it's supposed to be. You start losing respect for a company and only stay because it's a consistent paycheck. I do have to say the employee benefits are great. That's about it. I hate to say that for a company I work for but it's true. What's weird is other IKEA employees from other locations say their management isn't run the way o
PluspuntenEmployee benefits
MinpuntenLack of leadership, compared to their "Ideal" IKEA VALUES
Vragen en antwoorden over IKEA
Welk advies zou je de CEO van IKEA willen geven, om de werksfeer te verbeteren?
Gevraagd op 8 dec. 2018
Waardering,hoger loon,wordt een wat menselijker.
Gooi die jonkies eruit de slechte managers denken alleen aan zichzelf totaal geen levenservaring.
En mocht men meer loon geven dan krijg je ook kwaliteit qua managers.
Beantwoord op 5 sep. 2021
Meer personeel minder werkdruk meer salaris betere leiding
Beantwoord op 11 aug. 2020
Hoe is het vakantiebeleid bij IKEA? Hoeveel vakantiedagen krijg je per jaar?
Gevraagd op 23 nov. 2022
28
Beantwoord op 17 apr. 2023
25
Beantwoord op 17 mrt. 2023
Hoe zie jij de toekomst van IKEA?
Gevraagd op 10 dec. 2019
Keiharde cultuur nadat de oprichter is overleden,medewerkers met de kennis gaan weg,blijft over slechte managers neerwaardse spiraal aqua kennis en het proberen te behouden van goede medewerkers kost kwaliteit en klanten
Beantwoord op 5 sep. 2021
Zeer slechte leiding. Vriendjespolitiek slecht betaald
Beantwoord op 11 aug. 2020
Welke tips of advies zou je geven aan iemand die solliciteert bij IKEA?
Gevraagd op 27 sep. 2018
Van de buitenkant lijkt alles mooier. Maar zodra je er werkt is het een kwestie van tijd voordat je ziet dat het bedrijf zich mooier voordoet dan het werkelijk is.
Beantwoord op 10 feb. 2023
Verdiep je in de geschiedenis van het bedrijf
Beantwoord op 15 jan. 2023
Hoe zou je de werkdruk bij IKEA omschrijven?
Gevraagd op 26 feb. 2018
Te hoog de druk,te weinig personeel,wordt op alles afgerekend