Werken bij HEMA: bedrijfsoverzicht en reviews

HEMA
HEMA
3,8
368 reviews
Beoordelingen van HEMA
3,8
Gemiddelde beoordeling van 368 reviews op Indeed
3,7Werk-privébalans
3,4Salaris en arbeidsvoorwaarden
3,1Doorgroeimogelijkheden
3,2Management
3,8Bedrijfscultuur
Hoofdkantoor
Sliven
Medewerkers
2 tot 10
Omzet
Onbekend
Website

Populaire functies bij HEMA

 Gemiddeld salarisSalarisschaal
63 salarissen doorgegeven
€ 10,37
per uur
€ 5,15-€ 15,60
1 salaris doorgegeven
€ 10,99
per uur
€ 5,45-€ 16,50
60 salarissen doorgegeven
€ 1.777
per maand
€ 800-€ 2.700
41 salarissen doorgegeven
€ 3.000
per maand
€ 1.500-€ 4.700
24 salarissen doorgegeven
€ 1.777
per maand
€ 800-€ 2.700
Tevredenheid over salaris
26%
van de medewerkers is tevreden over hun salaris
Gebaseerd op 1206 reviews

Reviews over HEMA

Populaire functiesVerkoper (m/v)Employé Libre Service (H/F)Vendeur (H/F)Kassamedewerker (m/v)Horecamedewerker (m/v)Supermarktmedewerker (m/v)Winkelmedewerker (m/v)Medewerker (m/v)Stagiair (m/v)Medewerker Klantenservice (m/v)Caissier (H/F)Productiemedewerker (m/v)Verkoopmedewerk(st)er (m/v)Assistant Store Manager (H/F)Chauffeur (m/v)Assistent Bedrijfsleider (m/v)Dependiente/aTeamleider (m/v)Allround Medewerker (m/v)Assistant Manager (H/F)Bakker (m/v)ELSJob étudiantMagazijn (m/v)Magazijnmedewerker (m/v)Parttime Verkoopmedewerker (m/v)Responsable Adjoint (H/F)Sales AssistantTelefoniste (m/v)Administratief Medewerker (m/v)Assistent Filiaalmanager (m/v)HemaInpakmedewerker (m/v)Logistiek Medewerker (m/v)Medewerker Keuken (m/v)Order PickerResponsable de Magasin (H/F)SalesSecretaresse (m/v)Stagiair Verkoop (m/v)Store ManagerVendeur Conseil (H/F)Verkäufer (m/w/d)Vulploegmedewerker (m/v)VulploegmedewerksterWeekendhulp (m/v)winkel medewerkster+ASMAchter de kassaAlgemeen Directeur (m/v)All-round employeeAllround mederwerkerAssistent (m/v)Assistent Banket Brood (m/v)Aushilfe (m/w/d)Aushilfe Im Einzelhandel (m/w/d)Auxiliar de recursos humanosAyudante de dependiente/aBakkerij Medewerker (m/v)Bakkerij medewerksterBedrijfsleider (m/v)BijbaanBouwteam (m/v)BroodafdelingBuffetmedewerker (m/v)Caixa de LojaCajero/aCategory Manager (m/v)Cateringmedewerker (m/v)Chef d'équipe (H/F)CheffinCommis de Cuisine (H/F)Conseiller de Vente (H/F)Consumptie medewerksterData Scientist (m/v)Directeur de Magasin (H/F)E-commerce SpecialistELS DoublureExpediteur (m/v)Filiaalmanager (m/v)FilialleiterinFinancieel-administratief Medewerker (m/v)Fotograaf (m/v)Groepsleider (m/v)Gérant (H/F)HulverkoopmedewerkerHuman Resources ManagerHuman Resources SpecialistInvalmedewerkerJefe de tiendaKelner (m/v)Klantadviseur (m/v)Licensed Practical NurseMagasinier Vendeur (H/F)Manager (H/F)Manager (m/v)Manager de Restaurant (H/F)Manutentionnaire (H/F)Medewerker Marketing Communicatie (m/v)Medewerker Technische Dienst (m/v)Medewerker Vulploeg (m/v)MotoristaMotorista Categoria DMozo/a de almacénMuhasebeOrder picker (m/k)Orderpicker (m/v)Overall winkel hulpPRODUCTIONPickerProcess EngineerProduct SpecialistProduction AssistantProductmanager (m/v)Quality Assurance AnalystRayonniste (H/F)Redacteur (m/v)RekkenvullenResponsable des Ventes (H/F)Restaurant medewerksterRestaurantmedewerksterRetail Sales AssociateRéassortisseur (H/F)Sales AdvisorSales AssociateSales InternSarahSecretarySecrétaire (H/F)Sendika yöneticiliği.Türk metal sendikasıShop AssistantSlager (m/v)SpaceplannerStagiaire (H/F)Stagiaire Commercial (H/F)Strategisch Inkoper (m/v)Student (m/v)Team LeaderUitzendkrachtVerkoopsterWarehouse WorkerWebcaremedewerksterWerknemerWerknemer HemaWinkel medewerksterZaterdaghulp (m/v)els certifiefood medewerksterlunchroommedewerkster vleeswarenafdelingverkooper (bbl)winkelmederwerker
Alle locatiesAlkmaarAlmeloAlmereAmersfoortAmstelveenAmsterdamAmsterdam-ZuidoostApeldoornArnhemAssenBarneveldBergen op ZoomBeuningenBeverwijkBilgaardBolswardBoxtelBredaBrunssumBurgumCapelle aan den IJsselCuijkCulemborgDelftDen BoschDen BurgDen HaagDen HelderDeventerDoetinchemDordrechtDrachtenDriebergen-RijsenburgDrontenDuivenEibergenEindhovenElstEmmenEnkhuizenEnschedeGeldermalsenGeldropGorinchemGoudaGroningenHaarlemHardenbergHarderwijkHeerenveenHeerlenHellevoetsluisHelmondHendrik-Ido-AmbachtHengelo OVHoofddorpHoogeveenHoogezandHoornHoutenHulstJoureKollumLeeuwardenLeidenLelystadLemmerLisseLosserMaassluisMaastrichtMijdrechtMonsterNaaldwijkNederweertNieuwegeinNijkerkNijmegenOosterbeekOosterwoldeOssOud-BeijerlandPuttenRidderkerkRoermondRoosendaalRotterdamRozenburgSchagenSittardSneekSpijkenisseTegelenTielTilburgUtrechtValkenswaardVeendamVeghelVeldhovenVelpVenloVianenVlaardingenVlissingenVoorburgVroomshoopWaalwijkWaddinxveenWageningenWassenaarWeespWestervoortWierdenWijk bij DuurstedeWinschotenWinterswijkWolvegaYpenburgZaltbommelZandvoortZeewoldeZeistZevenaarZoetermeerZutphenZwijndrechtZwolleAalstAnderlechtBrasschaatBruggeBrusselCharleroiDendermondeDiestHasselt BelgiëHeist-op-den-BergLuik (stad)MoeskroenNamen (stad)Sint-TruidenTongerenTurnhoutVilvoordeWijnegemBoa Esperança, MGWil, SGAlpenBerlinBonnDüsseldorfMülheim an der RuhrNürnbergBarcelona, Barcelona provinciaMadrid, Madrid provinciaAngers (49)Arcueil (94)Aubervilliers (93)Aulnay-sous-Bois (93)Besançon (25)Bordeaux (33)Claye-Souilly (77)Clermont-Ferrand (63)Créteil (94)Grenoble (38)Ivry-sur-Seine (94)Labège (31)Le Chesnay (78)Le Havre (76)Levallois-Perret (92)Lille (59)Lyon (69)Marseille (13)Metz (57)Mons-en-Barœœul (59)Montreuil (93)Mulhouse (68)Nantes (44)Paris (75)Paris 12e (75)Paris 1er (75)Plaisir (78)Poitiers (86)Rouen (76)Rueil-Malmaison (92)Strasbourg (67)Toulouse (31)Tours (37)Tremblay-en-France (93)Val de Virvée (33)Vélizy-Villacoublay (78)Villeneuve-la-Garenne (92)Kingston upon ThamesZagrebCoyotepec, Méx.Torres VedrasKošiceAnkaraİstanbulAmsterdam, NYBellingham, MAHarlingen, TX

Algemene reviews over HEMA

2,0
Parttime Verkoopmedewerker (m/v) | Maassluis | 3 jul. 2017
Leuk warenhuis, wel vriendjespolitiek
Hema is een leuk warenhuis om voor te werken met erg leuke producten. De omgang met klanten en collega's is ook leuk. Helaas waren er weinig doorgroeimogelijkheden in dit bedrijf en was de omgang met de bedrijfsleidster ook niet goed. Gedurende je proeftijd is er sprake van een vast werkrooster in overleg met de bedrijfsleidster. Hierdoor was het mogelijk om makkelijk om je werkrooster heen te plannen. Te vaak kwam het in de maanden daarna voor dat het werkrooster op zo'n manier veranderd was, dat je helemaal volgepland stond voor de hele week en niet toekwam aan andere verplichtingen zoals school e.d. Ook kwam het voor dat de bedrijfsleidster het rooster meerdere malen kon veranderen zonder dit te melden. Het papieren rooster kon ook afwijken met het rooster op het portaal. Vaak kwam het dan voor dat je dacht een vrije dag te hebben, en een boze bedrijfsleidster aan de telefoon kon hebben, die het rooster weer had veranderd, waardoor je zomaar ineens op die dag kon werken. Na netjes aan te hebben gegeven dat je er daadwerkelijk niet op staat - noch op het portaal noch op het rooster zelf - hoef je geen excuses te verwachten. Doktersbezoeken of het laten inslapen van huisdieren onder werktijd waren voor bepaalde personen niet toegestaan, ook al werk je 40 uur doordeweeks. Het lag er maar net aan of de bedrijfsleidster sympathie kon opbrengen voor je problemen, of van dieren hield. Tevens worden verlofaanvragen alleen goedgekeurd, als niemand anders in dezelfde per
PluspuntenLeuk contact met klanten
MinpuntenVriendjespolitiek
4,0
Verkoper (m/v) | Hoogeveen | 22 okt. 2015
prima en gezellige baan om als student bij te verdienen,
Een gemiddelde dag begint met het klaar maken van de winkel voor de verkoop van de dag waar ik meestal als 'bakker' fungeer. Ik snij brood of verdeel het gebak met het oog op de opening van de winkel. Daarna bestel ik producten van de vleeswaren afdeling en de versafdeling voor de komende week. De rest van de dag houd ik me voornamelijk bezig op de afdeling food, waar ik zorg voor de optimale beschikbaarheid van de producten met de juiste pricing en signing. Je leert bij de hema om je verantwoordelijkheid te nemen om in teamverband te zorgen voor een goed functionerende afdeling. Je leert naast samenwerken om op een goede manier met klanten om te gaan. De directie houdt privé en zakelijk erg gescheiden. Op de werkvloer is men vooral erg taakgericht, waar op de zogenaamde 'hema feestjes' het sociale aspect erg centraal staat. Er heerst een gezellige sociale sfeer op het werk, de collega's weten dat er gewerkt moet worden, maar dit gebeurt in een sociale setting waarin men elkaar respecteert. Het moeilijkste van de baan is waarschijnlijk het omgaan met lastige klanten. Er zijn klanten die erg onredelijk zijn en hierbij is het de kunst om hier zo goed mogelijk mee om te gaan. Het leukste van de baan zijn wel de bedrijfsfeesten.
Pluspuntenbedrijfsfeesten
Minpuntengebrek aan waardering sommige directieleden
5,0
Verkoper (m/v) | Capelle aan den IJssel | 19 mei 2016
Hema.
Altijd keek ik er naar uit om aan de slag te gaan bij de Hema tenzij het dagen waren waarbij de filiaalmanager ook aanwezig was. Ik heb veel geleerd door mate van cursussen en het navragen aan mijn begeleider. Ik heb niet echt dingen moeilijk gevonden. Het enige wat wat minder was is dat ik fouten van de filiaalmanager moest doorgeven. Zoals geld voor de kassa laten slingeren in het magazijn uit haast om naar huis te gaan of de kluis die opengelaten was. Kinderen die tijdens haar werk aanwezig waren bij het filiaal na sluitingstijd. Begrijp mij niet verkeerd ik ben geen klagende persoon maar als het meer dan 3x voorkomt en de voorheen benoemde fouten ik moet corrigeren iemand die daar nog niet eens 1 jaar aan de slag was dan vind ik dat wel heel schandelijk. Regel dan een oppas of iets & als ik dan ook daardoor negatief behandeld word omdat ik fouten rechtzet waarop zij aangesproken word vind ik dat toch wel spijtig. Ook mijn collega's die door haar aanvallend behandeld werden tot huilend aan toe. Dus om het zo goed mogelijk te zeggen met haar kon ik en mijn overige collega's die destijds daar werkte niet door 1 deur en was ik blij dat zij niet mijn begeleider was tijdens het werken.
PluspuntenAlles behalve 1 minpunt
MinpuntenMijn filiaal manager zonder empathisch vermogen.
4,0
Medewerker Keuken (m/v) | Heerlerheide | 26 jul. 2015
Een heel fijn bedrijf om bij te werken. Super werksfeer, hele leuke collega's, een hele goede band met klanten.
Ik was verantwoordelijk voor de lunchroom en allround medewerker. Ik heb er niet echt veel geleerd omdat ik al heel veel ervaring heb in de horeca, daarom heb ik wel veel van mijn eigen ideeën en ervaringen kunnen toepassen. Het enigste waar ik dagelijks contact mee had was de bedrijfsleider de directie zag je bijna nooit. De bedrijfsleider was heel persoonlijk, en had altijd een luisterend oor. Ze ondersteunde mijn eigen inbreng in de horeca waardoor ik het kon beschouwen als mijn eigen lunchroom. Ik had hele flexibele collega's we waren altijd elkaars back up. We namen elkaar in vertrouwen en je wist wat je aan elkaar had. iedereen hielp iedereen. Het moeilijkste van de baan was de sluiting van de zaak, dit had ik nooit gedacht. Het leukste van de baan waren de vaste klanten die gewoon even binnen kwamen om een praatje te maken. De dagen vlogen om bij Hema Heerlerheide wij hebben ons nooit verveeld, het was een super baan.
Pluspuntenwerksfeer, afwisseling van werkzaamheden, collega's
Minpuntengeen open communicatie met de directie
3,0
Verkoper (m/v) | Rozenburg | 29 mei 2016
productieve werkomgeving met leuke collega's
Ik heb een leuke tijd gehad bij de Hema, met gezellige collega's en goede werksfeer. Ik heb de kans gekregen om een opleiding daar te doen op MBO detailhandel niveau 2 met een geslaagd resultaat. Mijn dag zag daar als volgt uit: We openen de winkel met 1 andere collega, dan check je de mail of er geen belangrijke berichten zijn binnen gekomen, zowel beantwoordt je die berichten. Je kijkt naar de overdracht van de vorige dag wat er gedaan is en wat er nog gedaan moet worden en vanuit die overdracht zie je wat er gedaan moet worden bijvoorbeeld: bestellingen maken van de legen vakken, de vracht uitpakken en verwerken in de winkel, je bent bezig met de uitstraling van in en uit de winkel, alles netjes en schoon houden. Klantvriendelijkheid staat altijd op nummer 1! Ik heb geleerd om altijd te luisteren naar wat de klant te zeggen heeft en vooral rustig te blijven bij wat voor problemen dan ook. Ik had het voorderest nergens moeilijk mee, want alles was prima te doen.
Pluspuntengoede werksfeer met leuke collega's
MinpuntenJe bent soms meer bezig in de winkel dan dat je de klanten kon helpen.
4,0
Medewerker (m/v) | Leeuwarden | 14 dec. 2014
Leuke werksfeer, goed bedrijf
Hoe zit een dag eruit: Ik kom 15 minuten van te voren op het werk ik klok in en open samen met 1/2 collega's de winkel. De één opent de winkel de andere(n) brengen de kassa in de winkel. We krijgen van de leidinggevende een rooster uitgedraait met de taken van de dag daar moeten wij ons aan houden. Rond 10 is de eerste pauze regeling van een kwartier dit staat ook op het rooster. Om 12:00 is er een 'half uur pauze' en om 15:00 nog een pauze van een kwartier. Op zaterdag gaat de winkel om 5 uur dicht, we spreken af wie de sleutels meeneemt voor de kassa's en voor de deur en wie de rookworsten naar achteren brengt. Als we kassa's hebben geteld dan moeten we ons uitklokken en sluiten we gezamenlijk af. Ik heb geleerd hoe ik goed moet terugtellen en hoe ik de kassa snel gebruikt. Ik ben ook veel zorgvuldiger gaan werken! De directie is de filliaalmanager, hij is heel aardig en een goede baas. Het moeilijkste van de baan: retouren natellen en terugleggen Het leukste van de baan: klanten gelukkig maken
PluspuntenGratis producten (door een teveel aan levering bijv.), leuke uitjes.
5,0
Verkoper (m/v) | Harderwijk | 29 okt. 2013
werkdag bij de hema
ik heb bijna 2 jaar bij de hema gewerkt in harderwijk. ik ben begonnen als gewoon verkoopster en kreeg toen ook weer de kans om door te groeien. er kwam een nieuwe hema in harderwijk en daar mocht ik ook deel aan nemen, toen de opening geweest was mocht ik al vrij snel me eigen gang gaan en de winkel overnemen als de filiaalmanager niet aanwezig was. dat heb ik met heel veel plezier gedaan. ik heb geleerd om zelfstandig te worden en om voor mezelf op te komen en om niet bang te zijn maar gewoon durven en doen. Ik heb top collega's gehad. en een super leuke samenwerking. Het mooiste aan de baan is toch weer de doorgroei mogelijkheden die ze mij geboden hebben en het vertrouwen wat ze in mij hebben gehad. het moeilijkste wat ik heb gehad is het beginnen met het leidinggeven dat is natuurlijk best wel eng als je zelf 17 bent en je moet leiding gaan geven aan volwassen vrouwen en mannen. maar dat is heel goed gegaan. het leukste aan het werk was alles . het leidinggeven met de klanten omgaan de winkel mooi maken.
Pluspuntenheel veel doorgroei mogelijkheden gehad.
Minpunten-
5,0
Verkoper (m/v) | Emmen | 10 aug. 2013
gezellige werksfeer
Op één dag heb ik verschillende werkzaamheden, zoals het verkopen aan de kassa, het aanvullen in de winkel, het verwerken van vracht, nieuwe opmaken van artikelen in de winkel of het afprijzen van artikelen. Daarnaast natuurlijk het helpen en adviseren van klanten. Het is leuk en afwisselend werk, heb daarbij ook een gezellige groep collega's wat het werk ook leuk maakt. Gelukkig is er een goede balans tussen werk en gezelligheid, dat vind ik prettig werken. Ik heb hier geleerd om zelfstandig kassahandelingen uit te voeren zoals retouren. Daarnaast meer oog voor klanten te krijgen en helaas ook oog voor derving en het voorkomen daarvan. Het leukste van het werk is klanten helpen en de gezellige werksfeer. Het moeilijkste van het werk vind ik het benaderen van klanten die slechte bedoelingen hebben. En het is jammer dat er geen mogelijkheid tot een vast contract is
Pluspuntenleuk filiaal en leuke collega's en personeelskorting
Minpuntengeen mogelijkheid tot een vast contract
4,0
Verkoper (m/v) | Venlo | 3 jan. 2013
verkoopmedewerkster Horeca
Als verkoopmedewerkster Horeca houd ik mij de hele dag b ezig met het voorbereiden en produceren van onze producten, de afwas, borgingsregels, bestellingen maken, zorgen dat alles hygienisch schoo is en blijft. Het leukste van mijn werk vind ik de omgang met onze klanten. Even een praatje maken met bekende en onbekende klanten als daar tijd voor is. Ik vind het fijn als klanten met een tevreden gevoel onze zaak verlaten. Met mijn collega's werk ik graag samen, we zijn goed op elkaar in gespeeld, iedereen weet wat het takenpakket is. Een typische dag is wanneer het 's morgens al niet lekker loopt waardoor je de hele dag achter de feiten aanloopt en er dan toch voor zorgen dat we het gezellig houden met elkaar. Wat vrijwel altijd lukt, door goed te relativeren en een beetje humor.
Pluspuntenonderlinge saamhorigheid met de collega's
Minpuntener worden soms te weinig mensen ingezet om alles goed draaiende te houden
2,0
Magazijn (m/v) | Utrecht | 23 feb. 2015
Slechtse werkgever ooit
Ik heb bijna 8 maanden via Randstad bij Hema eDC gewerkt. Ik had heel erg leuke collega's die het zeer herhalende werk een stuk leuker maakten. Randstad is echter de slechtste werknemer die ik ooit gehad heb. Je kan bijvoorbeeld om 14.00 een roosterwijziging krijgen waaruit blijkt dat je van 17.00 tot 22.00 moet werken. Je wekelijkse rooster is slechts een indicatie, het komt vaak genoeg voor dat je een dag van te horen krijgt dat je wel moet werken, of juist niet, en je MOET dan natuurlijke komen. Ik ben er ontslagen omdat ik in die bijna 8 maanden 4 keer ziek ben geweest. Wat dus kennelijk de druppel was. Maar pas 2 maanden na mijn laatste ziektemelding werd ik ontslagen. Ik heb ook nooit eerder gehoord dat mijn ziektemeldingen een probleem gingen vormen en verder haalde ik de norm altijd en was ik bijna nooit te laat (3x in 8 maanden).
PluspuntenDe lunchdame kan niet zo goed rekenen dus is het niet zo duur:)
MinpuntenRandstad...
1,0
Assistant Store Manager (H/F) | Strasbourg (67) | 19 apr. 2019
Prendre la fuite !!!
HEMA vous donne votre chance !!!!...... MAIS À QUEL PRIX ?? - Heures supplémentaires à répétition sans aucune prime ou compensation. Sachez d’ailleurs que l’entreprise ne paye plus les heures supplémentaires depuis 2019 OFFICIELLEMENT. - Plusieurs mois/années sans responsable de magasin ni responsable régional ( aucune compensation pour remplir la tache d’un assistant ET d’un store manager ). - Erreur à répétition sur les fiches de paie/administration. - Siège social désertique en perpétuel renouvellement de personnel. Rare sont ceux qui vous seront utiles ou même disponibles. - management déplorable aucun contrôle sur les produits arrivant ( magasin souvent en rupture sans que rien ne sois possible car pas assez de marchandises pour l’ensemble du territoire français ) mais n’ayez crainte beaucoup d’artifice seront utilisés et des méthodes inutiles de travail vous serons imposé pour palier à ce manque. - des managers travaillants 5 h/jour maximum pour ensuite être sur leurs téléphones ou en pause café durant plusieurs heures alors que les équipes dans certain magasins sont en sous effectifs et dans le dur. - une merveilleuse équipe... au début, car tous démissionnent sans regret après une énièmes erreurs de paye ou demande abusive d’heures supplémentaires ou d’investissement non indemnisé. - manutention abusive et inutile au détriment souvent du client et de votre vie perso, car oui ils vous sera TRÈS souvent demandé de rester. - horaires
PluspuntenCarte chèque dej + 13 e mois
MinpuntenBeaucoup trop
1,0
Assistant Manager (H/F) | Poitiers (86) | 15 mei 2022
Décevant
ASM depuis 2016, les conditions de travail n'ont cessé de se dégrader. On nous demande de la polyvalence, de la flexibilité, l'exécution d'ordre et son contraire en l'espace de quelques jours (voir moins). Le management et l'animation d'équipe, sont inexistant. Les informations ne sont que descendantes. Les demandes de contrats traines, les demandes de remplacements aussi. On nous demande beaucoup de justifications et de plans d'actions mais les moyens pour les réaliser ne sont jamais mis à disposition... Siège peu réactif, en même temps on ne peut pas leur en vouloir la majorité sont en alternance et dispo que quelques jours pas semaine. Il y a un sérieux manque de communication !!! Je ne parle pas d'Hema Week, conf call ou autres nombreux groupe WhatsApp, je parle d'écoute des équipes, d'échanges avec ceux qui sont sur le terrain qui font face aux difficultés et bien que souvent moins diplômé que les "dirigeants", sont de bon conseils et ont la réponses à beaucoup de problématiques. Mais à partir du DR, personne ne prend en compte les équipes en magasin. Je ne parlerai pas de l'enquête annuelle, du CSE, de l'entretien individuels etc qui donne juste l'impression d'un instant que nous faisons partie de l'équipe et que nous sommes écoutés. Point positif à Poitiers, c'est que c'est un magasin isolé, peu de passage de DR ou autre membre du siège, donc moins de pression qu'un grand et gros magasin Parisien. Grâce à l'équipe professionnel en place, le magasin a toujours été
PluspuntenLe café gratuit
MinpuntenManque de reconnaissance - Manque de communication
1,0
Employé Libre Service (H/F) | Paris (75) | 29 dec. 2018
mauvaise expérience
Essentiellement de la caisse et de la manutention, réassort, mise en rayon. Heures supplémentaires (15-20min) quasi systématiques tous les jours à cause de la mauvaise organisation des managers. Partage des casiers avec les collègues par manque de casiers disponibles. Contact impossible avec le siège qui ne répond pas aux courriers A/R. Magasin rarement à jour au niveau des prix ce qui cause des malentendus/ tensions avec les clients. Réserve trop petite. Les jours de livraison les rolls de marchandises, bacs et cartons entassés partout jusque dans les vestiaires, le bureau et dans l'espace de "repos/cuisine". Impossible de se déplacer. Contrat de travail signé 7 jours après début effectif du dit-contrat (légalement c'est 48H max de délai). Identifiants pour pointer jamais eu en 1 mois et demi de travail (contrat CDI). Sur 6heures de travail seulement 20min de pause alors que le travail est pénible. GROS PROBLEME au niveau des paies, des remboursements de transport, et de la carte restaurant. Paies souvent mal/ pas versées, carte restaurant prend des mois pour la recevoir. Remboursement des transports parfois non versés. Aucune réactivité lors de demande d'acompte sur salaire. Lors des manifestations des Gilets Jaunes qui ont eu lieu début décembre, le magasin est resté ouvert alors qu'il y avait un danger réel à cause de la présence de casseurs. Clairement l'entreprise se soucie plus de son chiffre d'affaire que de la sécurité des ses emplo
Minpuntenmanagement, communication avec le siège, salaire mal versé, temps de pause
5,0
Verkoper (m/v) | Wil, SG | 11 nov. 2013
een leuke, afwisselende job met toffe collega's
Het is een job met veel afwisseling; kassa, klanten helpen, aanvullen, telling van de verschillende afdelingen en nog zo veel meer,... wat de job juist zo leuk maakt. Het zijn allemaal toffe collega's. Een gevariëerde ploeg met jonge en oudere mensen wat de werksfeer heel leuk maakt. Een moeilijkheid in deze job heb ik niet echt ondervonden. Er zijn altijd wel eens dagen dat het wat drukker is, zoals bv. de solden en dan moet je wel stressbestendig zijn. De directie komt regelmatig is langs bij de winkel voor te zien of dat alles in orde is. Ook komen ze iedere medewerker een hand geven en vragen ze of alles in orde is. Wat ik heb geleerd is, dat de klant ALTIJD koning is, in ELKE situatie zo is dat nu eenmaal bij het Hema-beleid. Bij Hema hebben we ook een gordijnen-servivce. Voor Hema wist ik helemaal niet veel over gordijnen. Nu weet ik alles over gordijnen en kan ik klanten te woord staan hierover. Dit danks een kaft met informatie hierover, de collega's en door veel te oefenen. En elke dag leer ik nog dingen bij.
Pluspuntenmaaltijdcheques, vrije zaterdag op aanvraag

Vragen en antwoorden over HEMA

Welke tips of advies zou je geven aan iemand die solliciteert bij HEMA?
Gevraagd op 28 mrt. 2018
Je moet klantgericht zijn en vrolijk zijn tegen klanten. Verder is hygiene heel belangrijk en moet je goed kunnen communiceren met je collega's, zodat er niks mis gaat.
Beantwoord op 25 nov. 2020
Als het voor de klantenservice is, doe het niet ! Je moet je uit de naad werken voor een derde wereld land salaris. Beloven van alles maar komen niks na. Behalve dat ik er een paar hele lieve collega's had, en het werk ook best leuk, raad ik het je ten sterkste af. De manager heeft zo haar voorkeuren en als je niet in het plaatje past, lig je eruit. Verder veel geslijm en geroddel. Er wordt totaal geen rekening gehouden met je roostervoorkeuren, als je de ene dag va 12 tot 21.00 uur gewerkt hebt, en met een beetje pech om half 11 's avonds thuis bent, plannen ze je de volgende dag gewoon om 08.30 in, dus ben je alleen thuis om te slapen. Maar verwachten wel emphatie, zoveel mogelijk gesprekken, je moet je zeggen tegen de klant, of ie nou 80 is of niet, doe je dit niet dan krijg je 5 punten aftrek op je beoordeling, en dit alles voor 9,86 bruto. Heb door sommige collega's er een leuke tijd gehad, maar dit lag zeker niet aan het salaris en het management. Voor de goede orde, ik ben 57 jaar , dus heb best wat ervaring bij bepaalde bedrijven.
Beantwoord op 4 jun. 2020
Wat is het thuiswerkbeleid bij HEMA?
Gevraagd op 16 nov. 2022
Niet
Beantwoord op 9 mei 2023
Nvt
Beantwoord op 6 mei 2023
Hoe verloopt het promotieproces bij HEMA?
Gevraagd op 9 nov. 2022
Nvt
Beantwoord op 9 mei 2023
Slecht
Beantwoord op 6 mei 2023
Hoe vaak krijg je opslag bij HEMA?
Gevraagd op 9 nov. 2022
Nvt
Beantwoord op 9 mei 2023
Niet
Beantwoord op 6 mei 2023
Hoe is het vakantiebeleid bij HEMA? Hoeveel vakantiedagen krijg je per jaar?
Gevraagd op 3 jan. 2019
24
Beantwoord op 20 apr. 2023
3 weken vakantie
Beantwoord op 16 apr. 2023