ik heb 6 maanden bij H&M mogen werken en daar was ik erg trots op, dat ben ik nu nog steeds, ik was dolbij dat ik de kans had gekregen om bij H&M aan het werk te gaan, ik was 7 per week beschikbaar maar ik was ook erg flexibel, dus op dagen dat ik vrij was als zij mij opbelde of ik toch wilde invallen voor een collega of gewoon wilde werken deed ik niet moeilijk, omdat ik het ook erg naar me zin had daar.
ik heb veel geleerd ik ben mezelf tegen gekomen en ik ben gegroeied als mens maar ik heb ook veel ervaring als seals advisor opgebouwd, ik heb erg veel lieve mensen kunnen en mogen helpen en leren kennen daar ben ik hartsikke blij mee.
de filial waar ik werkte verkocht alleen de dameskleding en kinderkleding, ik heb natuurlijk bij de beide afdelingen gewerkt.
ik had erg leuke collega's fijn om mee te werken elkaar helpen leuk hebben en samen voor een gezellig en leuk sfeer zorgen voor onszelf maar zeker ook voor de klanten.
tijdens mijn werk heb ik het helemaal niet moeilijk gehad moeilijkste was toch dat ze mijn contract bij H&M niet konden verlengen wegens de crisis dat was de moeilijkste.
het leuke van de baan was dat ik daar mocht werken ik heb met leuke collega's gewerkt en ik heb heel veel leuke klanten kunnen blij maken met advies geven met de juiste kleding en overige artikelen en uiteindelijk een goed gevoel geven dat ze niet alleen blij waren over hun aankoop maar ook tevreden over zichzelf.
dat was leuk andere blij maken daarom vond ik mijn werk zo l
Pluspuntenop vrijdag avonden mocht je op hun kosten eten
Leerzame en gezellige werkplek met doorgroei mogelijkheden.
In mijn 5 jaar bij H&M, heb ik veel mogen leren. Ik ben doorgegroeid tot controller. Ook heb ik een opleiding via H&M mogen doen.
Veel trainingen mogen volgen en kunnen gebruiken binnen en buiten het bedrijf.
Mijn dag begint om 7/8 uur op kantoor, hier tel ik de omzet (kassa's) en de kluis.
Vervolgens werk ik de weekspecificatie bij met de omzet, die de store manager of departement manager bij de vloer opstart gebruikt. Hier krijgen de collega's een inzicht waar de prio's van de dag liggen.
Ik doe overige taken een aantal keer in de week, audit punten checken, bankstortingen, administratie up to date houden, bestellingen plaatsen.
Om half 12 heb ik middag pauze en daarna ondersteun ik de winkelvloer. Denk hierbij aan verschillende aanpassingen op de vloer, collega's ondersteunen bij het kassa draaien en paskamers bijhouden. Goederen inwerken.
Mijn dag eindigt om 17 uur, maar indien nodig blijf ik tot 18 uur of later.
Er is goed contact tussen mij en de verschillende managers.
Ik neem graag de leiding, ik ben back up departement manager geweest. Nu ik controller ben heb ik minder verantwoordelijkheid op de vloer en vind dit soms moeilijk om dit uit handen te geven.
Het leukste van mijn baan is de goede werksfeer onderling, wij weten wat wij aan elkaar hebben en als er iets is wordt dit besproken.
Er zijn vele doorgroei mogelijkheden en dit is een goede motivatie voor ons allen.
Een dynamische werkomgeving, waar je nooit stil zit.
Wat is het leukste aan werken bij het bedrijf?
• De kassa werkzaamheden.
• De dynamische omgeving.
• De afwisseling van taken.
Wat is het meest stressvolle aan werken bij het bedrijf?
Dat je aan het einde van je shift alles netjes moet hangen en weghangen, dit kan een half tot een uur duren ( dit is alleen als je tot sluit werkt).
Hoe zijn de werkomgeving en werkcultuur bij het bedrijf?
Het fijne is dat er werknemers van verschillende achtergronden zijn, dus ongeacht waar je vandaan komt ga je je thuisvoelen.
En de collega’s zijn over het algemeen onwijs lief en behulpzaam.
Wel vond ik één teamleider niet prettig, vanwege het niet duidelijk communiceren over de taken en een aantal onvriendelijke managers (deze mening werd destijds gedeeld met meerdere collega’s). Uiteraard verschilt dit per locatie.
Dit is ook mede de reden dat ik het drie sterren geef, voor mij persoonlijk zijn goede managers en teamleiders essentieel voor een goed verloop op de werkvloer.
Hoe ziet een typische dag er voor je uit bij het bedrijf?
De werkdagen verschillen, maar de taken die voornamelijk worden uitgevoerd zijn:
• Het recht hangen van de kleren/ kleren vanuit de paskamer weghangen.
• Kassawerkzaamheden.
• Goederen verwerken in de winkel.
• Klanten ondersteunen bij de paskamers, weghangen en sorteren wat ze niet willen en netjes houden.
Started to work here a few months ago. Applied for a job as Visual Merchandiser, but could only get work as weekendhelp.
Motivated and dedicated to develop myself as a visual merchandiser I asked to get the chance to develop myself (I already had experience as a stylist). The answer I received: 'You don't know the company. First you need to work fulltime and be flexible during the week AND weekend. After that you will start the pre-traject of serveral months where you will be part of the VM team. Afterwards the 'real' traject starts for a period of ten weeks. When you've finished this you will be placed in a different store to work as a visual for several months. This means you will have to dedicate your whole life to H&M, always being available to their needs. It takes over more than a year to become a visual merchandiser.
Don't waste your time and believe whatever they promise you! The hourly rate is only €9,69, they want you to work whenever THEY need you, they're always difficult when you want a day off and the staff doesn't except you when you're the newbee.
PluspuntenNothing. You only get 20% discount in the H&M group stores (Monki, Weekday, Arket, Cos, &Other Stories)
Na meer dan 10 jaar bij de H&M te hebben gewerkt heb ik vandaag afscheid genomen van mijn werkgever.
De reden was dat werk en privé niet meer gecombineerd konden worden...met als voornaamste reden dat je geen vakantie's mag opnemen met je kinderen. Alle vakanties die samen vallen met de schoolvakanties waren "geblokt" en alleen de zomervakantie bleef over maar dan moet je zoveel keuzes doorgeven dat 4 weken aan 1 stuk bijna onmogelijk wordt.
Een andere reden is dat je met een 16 uur contract 4 dagen moet komen opdraven en bijna altijd woensdag middag, vrijdag, zaterdag en zondag moet werken, wat met kinderen toch niet altijd heel fijn is, en er heel moeilijk wordt gedaan over een weekendje vrij vragen of zelfs onmogelijk wordt gemaakt..
kortom als jij het geen probleem vind dat deze werkgever bepaald wanneer jij vakantie kan opnemen en je overuren niet zelf mag opnemen wanneer het jou uitkomt en het liefst ook geen privé-leven hebt zou ik zeggen dat dit een topwerkgever is! Want je werkt met leuke collega's en de klanten zijn ook top! Nu nog de werkgever....
H&M is een van de beste organiserende winkelketen tussen de andere detailhandels. Management vooral top.
H&M heeft mij veel aangeleerd. Van top tot teen. Hiermee bedoel ik van taal naar werkzaamheden. Telefonisch contact, Secuur je werk doen, Accuraat aan het werk. Als controller is H&M zeker een leuke baan maar minpunt hiervan is dat er veel routine in zit. Dagelijks ben je met zelfde werkzaamheden bezig.
Wat mij heeft veranderd in deze functie is dat ik in het begin heel terughoudend was en bescheiden. Ik durfde geen nee te zeggen. Ik nam bepaalde taken aan die niet voor mij bedoelt waren. Met de tijd ben ik pittiger en harder hierin geworden. Ik kom voor mezelf op en ben meer zeker van me zelf dan voorheen.
Waar ik alleen moeite mee had is dat er soms verschillen waren in de omzet(dag ervoor). Dag erna tel ik de contante waarde. Als er verschillen ontstonden moest ik dat gaan zoeken. Dus moest elke bon onderzoeken waar het verschil ontstond. Dus meer of fraude wordt verpleegt.
Voordat je bij de H&M gaat solliciteren (vooral in de grote steden), adviseer ik je om 2 keer na te denken.
Ik begon mijn baan bij de H&M in Amsterdam, de eerste paar werkdagen waren zalig en de team was enthousiast. Ik begon te werken naast mijn studie met een 5 tot 12 uren contract. Na een aantal weken werken begonnen een aantal mensen het bedrijf te vertrekken en werd de werkdruk en de planning drastisch aangepast (vanwege de hoge werkdruk en de abrupte management). Ik werd geacht om tijdens mijn vakanties 40/45 uren te werken, waarop ik met twijfel wel ja op heb gezegd. Met de loop van tijd werden er ook collega’s van andere filialen ook aangenomen vanwege een tekort aan sollicitanten en een ongeorganiseerde management.
Hoe dan ook: Ik kan zo doorgaan tot je er bij neer valt, maar het punt is: ze maken misbruik van je onschuld, je tijd en nemen je als werknemer niet serieus. Ik werd dan ook vaak ‘die jongen’ genoemd. Ik beloof het je: je zult er GEEN spijt van hebben!
PluspuntenEetgeld vanwege 10+ uren werken op een dag
Minpunten10+ uren werken op een dag
1,0
Mitarbeiter Kundenservice (m/w/d) | Maastricht | 13 nov 2017
Customer Service Agent in Maastricht
Über 400 Mitarbeiter am Standort Maastricht.
Gezahlt wird nur der Mindestlohn. Darüber hinaus wird gefordert, dass jeder Mitarbeiter mindestens 15 Minuten unbezahlt früher erscheint (15 Minuten pro Tag = ca. 5 Stunden unbezahlt pro Monat, somit bei 400 Mitarbeitern mindestens 2000 unbezahlte Stunden pro Monat).
Konstruktive Kritik wird nicht geduldet und zieht Abmahnungen und Kündigung nach sich.
Anforderung an Bewerber jedoch extrem hoch gesteckt und in keiner Relation zur Vergütung.
Rudimentäres Training.
Es gibt keinen festen Arbeitsplatz innerhalb der Großraumbüros, so dass man sich täglich einen Platz suchen muss.
Kollegen sind größtenteils freundlich, allerdings sieht man diesen die Unzufriedenheit an.
Auf dem öffentlichen Parkplatz vor dem Firmengebäude wird mit Drogen (Kokain) gehandelt.
Een typische dag bij H&M is drukte. Er is zijn ten alle tijden werkzaamheden. Er komen wekelijk verschillende soorten afprijslijsten binnen met deadline. Er moet gematched worden (afdelingen omgooien volgens de nieuwste trends).
Ik heb geleerd om mezelf in 10 man te delen, meerdere werkzaamheden te gelijk uitvoeren en ondertussen op de vloer blijven delegeren. Mijn collega's waren stuk voor stuk toppers, iedereen heeft een goeie band en respecteren elkaar allemaal. Open en eerlijk is 1 van de waardes van H&M en daar houdt iedereen zich goed aan. Het moeilijkste vond ik toch wel prio's stellen, waardoor ik dus meerdere dingen te gelijk wilde doen. Dit heeft zijn voordelen, maar ook zijn nadelen. Ik ben hier nu wel op vooruit gaan.
Het leukste vond ik toch wel de collega's. Met mijn functie vind ik het heel erg belangrijk dat mijn team vertrouwen in me heeft. Doordat zij dit in mij hadden, maakte ze meer in mij los.
PluspuntenVeel waardering voor collega's.
MinpuntenLange afwerktijden.
1,0
Call Center Agent (m/w/d) | Maastricht | 6 apr 2019
In diesem Laden erzählen sie einen von Werten etc., doch selber leben Sie diese dort nicht.
In diesem Laden erzählen sie einen von Werten etc., doch selber leben Sie diese dort nicht. Ist auf jeden Fall nur ne Übergangslösung, da so ziemlich jeder dort nach spätestens zwei Jahren entlassen wird. Dann werden wieder neue angestellt. Nach zwei Jahren bekommt man dort einen Festvertrag und ist so ziemlich unkündbar. Also raus mit dem Mitarbeiter. Dort anzufangen ist also nur vertane Zeit. Überlegt euch also gut, ob ihr ein paar Jahre eures Lebens so wegschmeißen wollt.
PS. Mit das lustigste dort sind die Trainer... Null Sozialkompetenz, generell inkompetent und haben noch nicht Mal ne Ausbildung. Und vor der Playstation und dem Kicker, mit denen so geworben wird, um sich die Pausen (die übrigens nicht bezahlt sind) verschönern, sitzt und steht in der Regel das Management des Ladens. Also hat der kleine Callcenter Agent auch davon nichts.
Beyond energetic, charismatic, and strong team oriented team, who always made each day new and full of life.
First of all the whole company is based around team orientation, which lightens the staff body's moral entirely .This helps with making sure the entire store stays above the District Manager, as well as, the Store Directors Goals for every single department. Which is usually somewhere close to 85% per department, and also store sales. After that it would have to be the overall well roundedness in every individuals skill set level within each department, due to the exceptional Hennes & Mauritz handbook, learning, and training process. While the Trainers continuously remind the new team members during the training videos, and store walk throughs that, "It is more than acceptable to ask any type of questions no matter how they may seem to oneself that they may have; are holding, or are hiding, whether it be for pride, ego, or fear of sounding incompetent." The Supervisors, as well as, the Management Team do a very awesome job of reinforcing the concept of letting new team members know to be themselves, and frequently tell new members that letting out your questions from the beginning is a good way to start. Rather than holding them back for when the new team member is faced with an incident with a guest questioning them on the exact same query that originally during the first new member walk throughs. The upper management constantly reminds fairly new team members that if this case were to actually happen, simply having the vulnerability to have asked the question alongside of
PluspuntenThe Management always had incentives whether we met goal or not, donuts, lunches, an extension on holding some garments for us employees us. It was an awesome workplace.
MinpuntenClosing Time everybody leaves when the final department is clean, but that is also a pro because it added to our growth and team bonding.
This is a very honest review of my time working here. I highly recommend anyone that is considering working here to read this and keep it in the back of your mind.
Salary is not the greatest, but manageable. The issue is staff don’t get raises, and working hard or being a loyal employee essentially gets you nothing. People that shoulder responsibilities (even when given the “promotion” of being a lead in their department) aren’t given raises. I have witnessed staff who put their all into their work, and I have witnessed more laidback staff who put in 50%, they’re treated the same, paid the same, those who work harder are just given more pressure and responsibilities. Therefore, staff are better off giving 50% effort, as the pay won’t change either way, and staff won’t have to deal with management giving them extra responsibilities and stress with no incentive.
There is an employee of the month, but the reward is a H&M gift card, which is ridiculous.
The work/balance life is awful, and they take advantage of the softer/more sensitive people. Management will ask you (with pressure) to work last minute. They will ask you (with pressure) to increase your hours. Management change the schedules last minute. Often times I came into work to find out they had changed the schedule the day before, and I was no longer working that day. Or I would be called up by management asking where I was because I was supposedly working that day. Management take a long time to go over leave requ
PluspuntenCan be quite fun, A lot to learn if you want to, Promotion from within the company
MinpuntenSalary don’t give raises to staff that deserve it or are given extra responsibilities, Reward staff with gift cards only, Last minute changes to schedule, Management don’t look at requests for time off, Prevent staff from leaving on time every shift, Pressure by management to work more hours/on days off, Management pit staff against each other and create a stressful and toxic environment, Staff left to suffer if they don’t work in the department bringing in the most money, Management don’t back up their staff when they’re being mistreated by a customer, Ridiculous and impossible expectations given by upper management
Krótko mówiąc, zależy od miejsca pracy.
Płaca to najniższa krajowa, co nowa umowa dostaje się 5% do wypłaty, czyli takie 100 zł. Ale okazuje się, że to norma sieciówek więc nie mam czego się czepiać.
Pracowałem kilka lat, zacząłem od Galerii Krakowskiej.
Mam nadzieje, że do tego czasu coś się tam zmieniło.
Wytrzymałem tam parę miesięcy, po czym dostałem lekką traume. Musiałem parę miesięcy odpocząć od tej pracy.
Wieczny zapierdol, nacisk, zwracanie uwagi za byle co, ekipa wtedy była tragiczna... Nie jestem zbyt wymagającą osobą, ale jeśli dekoratorzy ignorują cię, dlatego że zarabiają 200 złote więcej i "stroją manekiny oraz sklep" to chyba coś było nie tak. W windzie w ciągu dnia nawet na "hej"/"hejka" nie odpowiadali. A dodam, że nie było osoby której bym źle traktował...
Początkowo nawet grafik był ignorowany częściowo, ale to akurat można było wywalczyć.
Pracownicy raczej żadko miały ze sobą problemy, ale często było toksycznie (różne charaktery pojawiały się i nie mogły zbyt polubić). Przykładowo, często na zamknięciu trzeba było zostać dłużej niż napisane w planie, bo piętro niżej osoby się nie wyrobiły. Pół godziny sprzątania stawało się godziną, plus wyjście tyłem galerii. Dodaj dojazd do domu, ja często bywałem dopiero przed 24 w domu.
Po zmianie lokalizacji, sytuacja była lepsza. W sklepie w Kapelance było o dziwo bardzo fajnie - panował taki klimat rodzinny, jak u babci na wsi. Można było się pośmiać, pogadać no i jak człowiek pracować.
Nie było oczywiś
Pluspuntenmoże być przyjemna, BARDZO elastyczny grafik (godziny pracy, jak i ilość godzin pracy w ciągu dnia)
Minpuntenniskie zarobki, często toksyczny klimat, hierarchia nie do pokonania, ciągły zapierdziel
Where do I begin? It was a terrible experience in general. The interview process was quite simple, but off putting due to the unprofessionalism of the department managers, such as inappropriate vocabulary, criticizing one's personal life, setting up an incredibly late start date, pressuring you into quitting your old job, and disapproving of peoples availabilities- pressuring you to take more hours than what you may be capable of handling. If you have a friend that works at the store you plan on applying to, don't bother, they won't consider you as a possible candidate or fire you soon after hiring you. The management was incredibly disorganized with online training and with preparing name tags and the employee card. They were very judgmental and scrutinized everything you did- so much for "we are one team", right? Teammates are meant to help one another and give each other tips on how to perform well, however, they don't tell you whether if you are doing something wrong, and continuously give you praise for the work you do, but then suddenly let you go an hour before your shift begins. If you were to briefly converse with your fellow associates on your first day of training in order to get to know them, your time at H&M will be short-lived, given how they don't want NEW associates to socialize with one another whatsoever when on the floor, but are fine with older employees when it comes to hugging, excessive conversations, and laziness, such as leaving tables messy and ignor
PluspuntenDiscount, that's literally it. Nothing else to it.
MinpuntenThe schedule they give you is useless given how they'll secretly sign you up for random shifts, so you have to call in the morning to find out if you have work that day, toxic work environment, disorganized, terrible and rude management, NOT open minded
1,0
Customer Service Representative | Edinburgh | 31 mei 2019
Hellish
The pros of working at the H&M call centre are that it’s situated in the centre of Edinburgh.
Fortnightly Pay.
The chance to sit in on other teams / departments and managers to experience some of what they do.
There is a big emphasis on moving up within the business- if this is your goal.
25% staff discount.
CONS
Pay is rubbish when compared to other call centre jobs or even supermarket work. Pay is around 8.57 an hour for a first line agent. No location pay, which would help out considering the office is in the city centre.
Pay does not reflect depth of role.
Agents are trained on H&M UK and then you might be placed into another team eg India or US or brands which means you need to take additional training in order to learn processes for H&M for other markets.
Most agents I knew were trained on at least two markets so you need to know your stuff- not reflected in the rate that’s close to minimum wage.
Surely H&M, a Swedish company should be implementing the living wage.
Grace time is the five minutes you have at the start and end of your shift in order to get set up/ logged out.
Five minutes is no where near enough time as the systems are slow and laggy. 5 minutes to read your emails, their internal news posts page, their office social network site (where team news / market updates are posted) 5 minutes is not enough time for this and it’s just cheeky.
You should be paid from the minute you enter the building. Some people come in 30mins b
Właśnie zakończyłem swoją 2-letnią przygodę z H&M i powiem szczerze: nigdy więcej pracy w sieciówce. Jest go ogromnie niewdzięczna praca, która w żaden sposób nie przekłada się na zarobki. Zacznę jednak od plusów pracy w H&M. Studiuję dziennie, dlatego też jedyną opcją było dla mnie 1/2 etatu. W ciągu roku akademickiego się to sprawdzało, natomiast kiedy podczas wakacji chciałem sobie dorobić tzn. zwiększyć etat nie było to możliwe, ponieważ cały czas słyszałem „Nie mamy na razie etatu wolnego”. Takim o to sposobem osoby, które przychodziły jako nowe na umowę zlecenie mogły zarobić fajną kasę podczas wakacji, a ja jako stały pracownik zostawałem ze swoją śmieszną pół etatową wypłatą. Oczywiście jest również kwestia nadgodzin, natomiast owych nie polecam wyrabiać, gdyż to robiłem na nadgodzinach było mi oddawane w dniach wolnych, a jak już jakieś miałem to było to parenaście złotych XD Po raz kolejny sposób jak zniechęcić do pracy stałych pracowników. Kwestie zarobków mamy za sobą - tak jak mówię, były one po prostu śmieszne i nie warte takiej ilości pracy jakiej od ciebie wymagają. A właśnie, kto wymaga? Przejdźmy teraz do słynnych managerów/ kierowników departamentu. Niestety większość z nich ma zbyt duże mniemanie o sobie i wymagają zbyt wiele. Już nie wspomnę o ciągłym wydzwanianiu w wolne dni, czy przyjdę do pracy bo coś tam. Podczas 2 zmian wielokrotnie zdarzało się, że przetrzymywali nas 15 min dłużej (które płatne nie było, a jak bywało dłużej to nie pozwalali się wybi
Pluspuntenwypłata podczas lockdownu, umowa o pracę, elastyczny grafik, zniżka pracownicza
Minpuntenbardzo niskie zarobki, toksyczne środowisko, nieodpowiedni ludzie na stanowisku kierowniczym, stresująca atmosfera pracy, brak szacunku do pracownika, zbyt wygórowane wymagania
I’m currently employed at a H&M kids store, but I often do overtime in the adult H&M store nearby too. I’ve found the H&M kids store team I work with are absolutely incredible, we all get along and it feels like a family. Everyone is helpful and encouraging and genuinely wants everyone else to succeed, whereas the other store I have worked for does not have that same feel to it. I think it potentially might be because my store is a team of about 20 people, whereas the other store is upwards of 100 employees!
A typical day in my store consists of tidying the store (e.g, ensuring all the rails are tidy, the tills are tidy, the fitting rooms are kept empty of hangers and rejected clothes when possible), garment caring (e.g, ensuring all the hangers are correct, the item has been zipped/ buttoned/ folded properly), working the tills (e.g, serving customers, keeping sock bins tidy, completing RFID scanning, organising returned items) and clearing rails of new and old stock (allocation and call off).
My store management team is truly amazing - my store manager is always willing to listen and is always doing her best to give you the time off you ask for, if it isn’t possible she explains why and what your other options are; my department manager is truly top tier and someone I genuinely consider a friend. he goes above and beyond to ensure the whole of his department staff are happy and cared for and always is open to staff swapping shifts etc. Our visual merchandiser is also in
PluspuntenGood environment, 25% discount, free online delivery, good amount of holiday allowance
MinpuntenShift patterns, unpaid breaks, limited overtime if store is fully staffed, early/ late shifts for delivery depending on the store
Ξεκίνησα ως Randstand πριν δύο χρόνια, μια εταιρία που νοικιάζει εργαζόμενους και όπου η σταθερότητα τυπικά δεν υπάρχει. Κάτι που συμφέρει την H&M καθώς μπορούν να σε απολύσουν οποιαδήποτε στιγμή αφού η σύμβαση μέσω Randstand είναι εβδομαδιαία και οι μισθοί χαμηλότεροι των μονίμων (3,2€ την ώρα ως Randstand και 4-6€ ως H&M). Οι πρώτες συμβάσεις στην εταιρία είναι τετραώρου για δύο ή τρείς μήνες και κάθε φορά υπογράφεις προσωρινές. Όταν αυτές ξεπεράσουν τις τρεις ή τέσσερις συμβάσεις, η εταιρία έχει υποχρέωση να σε προσλάβει ως μόνιμο. Ξεκινάς ως σύμβουλος πωλήσεων (sales advisor) και μια τυπική μέρα στη δουλειά έχει παραλαβή εμπορευμάτων, μοίρασμα στον όροφο και ταμείο. Συνήθως όλα γίνονται σχετικά ταυτόχρονα για αυτό και υπάρχουν λάθη όταν ειδικά δεν υφίσταται καλή συνεργασία με τους υπόλοιπους. Το πνεύμα ομαδικότητας δεν θα το βρει κανεις σε όλα τα υποκαταστήματα, αλλά γενικά υπάρχει και σε κάποια είναι μάλιστα πολύ οικογενειακό και υπάρχουν store managers χρυσάφι που μπορείς να τους εμπιστευτείς πραγματικά. Υπάρχουν περιθώρια ανέλιξης αλλά θέλει χρόνια αυτό για να επιτευχθεί εκτός αν έχει κάποιος τόσο ψωμωμένο βιογραφικό ή τέτοιο ταλέντο που δύσκολα ξεφεύγει από κάποιον. Κατά τα άλλα σου παίρνει αρκετό καιρό ως sales για να γίνεις visual (τα περιστατικά που έχω ακούσει είναι συνήθως 4-6 χρόνια) και όταν γίνεις visual ο μισθος είναι καλύτερος αλλά έχει δικαίωμα η εταιρία να σε στείλει σε όποιο παράρτημα θέλει αυτή (αυτό συμβαίνει σε όλες σχεδόν τις θέσεις πέραν του sales
Pluspuntenέκπτωση 25%, bonus Πάσχα, Χριστουγέννων, τυπικοί σε μισθό, ωράρια, ένσημα
Minpuntenσχετικά χαμηλός μισθός σε σχέση με το στρες, δυσκολία στην μονιμότητα, περίεργα ωράρια
Ormai l'azienda assume solo con contratto a chiamata. Non sarebbe nemmeno un problema se fossero onesti con i dipendenti, invece li spingono a credere che ci sia possibilità di assunzione(quasi inesistenti) pur di far lavorare sempre al massimo il job in call.
I dipendenti a tempo indeterminato sono quelli che veramente fanno la pacchia . Fingono settimane di malattie prima delle ferie per poi puntualmente e magicamente guarite all'occorrenza. Mesi di permessi, finti infortuni, qualcuno addirittura ha atteggiamenti scorretti verso i colleghi e i manager rimanendo impunito. Ogni tanto si verificavano anche strani casi di furti, però ecco H&m crede nelle persone quindi si fida. Peccato che Delle persone sbagliate.
Il contratto job in call è praticamente un tappabuchi. Per legge dovrebbero chiamare almeno 24 ore prima del turno di lavoro, se tutto va bene invece alle 18 ricevi la chiamata per il turno del mattino successivo.
Non puoi programmare ferie (che comunque si maturano) o dire troppi no (nonostante non sia pagata indennità di disponibilità) perché poi tendono a non chiamarti o comunque a farti fuori allo scadere dei sei mesi.
Diversamente se ti mostri un profilo valido, disponibile ed efficiente,dopo un anno e mezzo sei comunque fuori. Se hai avuto la sfortuna di un contratto più lungo invece sei destinatario a passare gli ultimi mesi a casa e a lavorare si e no tre giorni al mese proprio perché i giorni disponibili da contratto sono pochi.
Quello che manc
PluspuntenBuoni pasto
MinpuntenNessuna possibilità di assunzione, nonnismo dai dipendenti con contratto a Tempo indeterminato, C'è quasi l'obbligo di risposta alla chiamata
Poor salary and very rude customers but generally good management and colleagues
A typical day working at H&M depends on the shift you are working that particular day. For example, an early shift generally involves processing deliveries of stock. Once the store opens you may be serving at the till, clearing rails on the shop floor or continuing to process the delivery. A closing shift, on the other hand, will probably involve tidying the shop floor, closing and tidying the fitting rooms as well as serving at the till.
It should be said that if you work a closing shift you never know what time you're finishing which makes it very difficult to make plans for the evening. You may be lucky enough to finish on time but you may also find yourself finishing over two hours later than you were supposed to. This is a particular concern when working on weekends or during the school holidays.
The salary paid at H&M to sales level employees is very poor, especially compared with the salaries of other retailers paid to employees at the equivalent level. You are paid minimum wage for your age group unless you are lucky enough to be promoted to a team leader, visual merchandiser or department manager. The only positive thing I can say about the salary is if you have to stay later to tidy you are paid for every second. You also receive enhanced pay on the very rare occasions that you are required to work unsocial hours (typically between 23:00 and 06:00).
Your experience with management ultimately depends on the particular store you are working in. Having worked in tw
Vragen en antwoorden over H&M
Wat is het thuiswerkbeleid bij H&M?
Gevraagd op 27 nov 2022
Is er niet
Beantwoord op 10 sep 2023
Niks
Beantwoord op 6 sep 2023
Hoe verloopt het promotieproces bij H&M?
Gevraagd op 17 nov 2022
Niet, alleen als ze je mogen..
Beantwoord op 20 aug 2023
slecht
Beantwoord op 19 aug 2023
Hoe vaak krijg je opslag bij H&M?
Gevraagd op 17 nov 2022
Nooit
Beantwoord op 29 aug 2023
1x per jaar
Beantwoord op 19 aug 2023
Hoe vaak wordt er opslag gegeven bij H&M?
Gevraagd op 9 jan 2023
Nooit!
Beantwoord op 20 aug 2023
Niet vaak
Beantwoord op 15 jul 2023
Welke tips of advies zou je geven aan iemand die solliciteert bij H&M?
Gevraagd op 31 okt 2018
wees jezelf! en wees echt niet bang om uitgebreid te praten, lekker enthousiast overkomen.
Beantwoord op 16 aug 2023
Hou er rekening mee dat het echt hard werken is bij H&M