Werken bij Gemeente Amsterdam: bedrijfsoverzicht en reviews

Gemeente Amsterdam
Gemeente Amsterdam
4,1
164 reviews
Beoordelingen van Gemeente Amsterdam
4,1
Gemiddelde beoordeling van 164 reviews op Indeed
4,0Werk-privébalans
3,9Salaris en arbeidsvoorwaarden
3,6Doorgroeimogelijkheden
3,5Management
3,8Bedrijfscultuur
Medewerkers
Onbekend
Omzet
Onbekend
Branche
Government

Populaire functies bij Gemeente Amsterdam

 Gemiddeld salarisSalarisschaal
49 salarissen doorgegeven
€ 6.163
per maand
€ 3.000-€ 9.600
41 salarissen doorgegeven
€ 5.272
per maand
€ 2.600-€ 8.000
33 salarissen doorgegeven
€ 4.730
per maand
€ 2.300-€ 7.200
30 salarissen doorgegeven
€ 4.650
per maand
€ 1.800-€ 8.300
47 salarissen doorgegeven
€ 5.252
per maand
€ 2.600-€ 7.900
Tevredenheid over salaris
76%
van de medewerkers is tevreden over hun salaris
Gebaseerd op 269 reviews

Reviews over Gemeente Amsterdam

Populaire functiesAdministratief Medewerker (m/v)Directiesecretaresse (m/v)Secretaresse (m/v)Gastheer/Gastvrouw (m/v)Management Assistent (m/v)Receptionist (m/v)Callcentermedewerker (m/v)Facilitair Medewerker (m/v)IT Medewerker (m/v)PR Manager (m/v)Projectmedewerker (m/v)Teamleider (m/v)Ambassadeur (m/v)Belader (m/v)Beleidsmedewerker (m/v)Bestuursadviseur (m/v)Financieel-administratief Medewerker (m/v)Functioneel Beheerder (m/v)Handhaver (m/v)IT Beheerder (m/v)Junior Communicatiemedewerker (m/v)Medewerker Klantenservice (m/v)Politieagent (m/v)Stage Front Office (m/v)Stagiair (m/v)WerkmeesterAdm.med./Tel. Wooncons. Med. studiezaalAdviseur Duurzaamheid (m/v)Adviseur Openbare Ruimte (m/v)Adviseur Vastgoed (m/v)Algemeen Directeur (m/v)Allround Medewerker (m/v)Applicatiebeheerder (m/v)AssistentBegeleider (m/v)Beleidsadviseur (m/v)Beveiliger (m/v)Bezwaar, Beroep en Klachten.Boekhouder (m/v)Bouwinspecteur (m/v)Bureau ambtenaar C afd. OnderwijsCoashCommunicatie Manager (m/v)Communicatieadviseur (m/v)Controller (m/v)Coördinator (m/v)Data Analist (m/v)DatatypistDeveloper (m/v)Directie Beleidsrealisatie, TalentontwikkelingElektromonteur (m/v)Facilitair Coördinator (m/v)Facilitair Manager (m/v)Financieel Adviseur (m/v)Financieel Medewerker (m/v)Fitnessinstructeur (m/v)Gemeente ambtenaarHoofd Technische Dienst (m/v)Horecamedewerker (m/v)Hovenier (m/v)Human Resources Medewerker (m/v)InvorderingsambtenaarJobcoach (m/v)Junior Financieel Administratief Medewerker (m/v)Juridisch Medewerker (m/v)Kantine en lichte administratieve werkzaamhedenKlantenadviseur (m/v)Klantmanager (m/v)Kwaliteitsfunctionaris (m/v)Leer / Werkmeester TransportLeerkracht Basisonderwijs (m/v)Leerplichtambtenaar (m/v)Lid Raad Van Toezicht (m/v)Lid StembureauLid stembureauManager (m/v)Manager Planning (m/v)Medewerker Binnendienst (m/v)Medewerker Crediteuren (m/v)Medewerker Marketing Communicatie (m/v)Medewerker siaOpleidingscoördinator (m/v)Opzichter (m/v)Postbezorger (m/v)Project Assistent (m/v)Projectleider (m/v)ProjectmedewerksterRe-integratie Adviseur (m/v)RegistratieScanmedewerkerSchoonmaker (m/v)Service Medewerker (m/v)Slijper (m/v)Sport accommodatie medewerkerStadsdeelvoorzitterStadsreinigerStadsreinigingsmedewerkerStage Communicatie (m/v)Stagiair Financieel (m/v)Stagiair Management Assistent (m/v)StraatvegerTeamleider Administratie (m/v)Teamlid Samen Doen Buurtteam CentrumTechnisch Medewerker (m/v)Telefoniste (m/v)Test Coördinator (m/v)Testmanager (m/v)Tijdelijk werkzaam bij een biologische boerderijToezichthouder (m/v)Trainer (m/v)Traject ZORGVerkeersregelaar (m/v)Verkoper (m/v)Werkvoorbereider (m/v)erfpachtbeheerderheeft gewerkt Toezicht bij Stadstoezicht.

Algemene reviews over Gemeente Amsterdam

5,0
Secretaresse (m/v) | Amsterdam | 2 mei 2013
Informeel, gezellige en produktief
Een typische dag op het werk: agenda van de directeur openen en mits hij niet aanwezig is die dag actie ondernemen, email beantwoorden, verwerken en de daarbij behorende acties ondernemen. Mits er vergaderingen zijn die dag checken of mensen zich hebben afgemeld en of alles op orde is, koffie halen :-), collega's druppelen binnen praatje houden, To do list afhandelen. Telefoonbehandeling, alle voorkomende werkzaamheden en het ondersteunen van directeur en de overige collega's. Wat ik hier heb geleerd: dat ik zeer zelfstandig ben geen inwerktijd nodig heb en zie waar er actie moet worden ondernomen en die ook op een goede manier neem. Ik heb nauwelijks inwerktijd gehad en zat gelijk op mijn 'plek' en pakte zonder problemen alle werkzaamheden op (dit ook dankzij mijn ervaring). Ook heb ik geleerd dat ik door mijn enthousiasme vrolijkheid en humor zelfs dit intieme vaste clubje mensen echt tot ook mijn lieve collega's en vrienden heb weten te maken we hebben nu ik weg ben nog steeds contact en onze vrijdagmiddagborrels. Ook heb ik gemerkt dat men mijn oprechte integriteit en vertrouwen zonder meer aannam en mij ondanks dat het uitzendwerk was volkomen in vertrouwen nam. Aan de andere kant ben ik zeer zeker een teamplayer en collegiaal wat zeer belangrijk is daar wij met 12 personen op een gesloten afdeling op het stadhuis zaten. Wat ik ook heb geleerd is dat ik echt dingen echt goed kan regelen en organiseren. Kwam de eerste keer binnen, midden in een verbouwing en reorganis
PluspuntenZelf tijd indelen, collegialiteit, sfeer, samen lunchen
MinpuntenGeen
5,0
Controller (m/v) | Amsterdam | 9 aug. 2013
Interessante baan.
Een interessante baan. Je hebt er wel doorgroei mogelijkheden, en leert met mensen omgaan, [ mensenkennis]. Verder leer je ook nog met agressie van mensen om te gaan.Door de bij behorende cursussen die verzorgt worden, leer je jezelf ook te beheersen. Verder is het ook een gevaarlijke baan [ agressie ]. Maar als je jou zelfbeheersing onder controle hebt, los je wel zelf het probleem op, en daardoor zorg je voor je eigen veiligheid, en dat van je collega die op dat moment bij jou aanwezig is. De directie is nogal goed. Het moeilijkste wat ik vind van deze baan is, het moment van een escalatie. Daarvoor moet je best stressbestendig zijn. Je moet na de escalatie vlug kunnen omschakelen, om de eerstvolgende klant vriendelijk en beleefd te woord te kunnen staan. Het leuke van deze baan is, dat je het visitekaartje van de Gemeente bent, dus een voorbeeldfiguur bent. Verder ben je ook een gids voor de bevolking, b.v het aanwijzen van straten of winkels etc. Je helpt er ook voor te zorgen dat er orde op straat is. Betreft het parkeren, spreek je mensen aan niet te vergeten aan de parkeerbelasting te voldoen. En/of eventueel de gene die zich er niet aan hebben gehouden, een NHA [ Naheffingsaanslag op te leggen.Je bent tenslotte een soort van eigen baas op de werkvloer. Als BOA zijnde heb je een Discretionaire bevoegdheid. Houd in dat je zelf mag bepalen [ gezien de omstandigheden ], als je iemand wel of niet beboet.Jammer dat vanwege de automatisering [ inkrimping ], ik eruit moet. Ma
5,0
Secretaresse (m/v) | Nederland | 28 dec. 2017
Informele sfeer, uitwisseling van kennis en kunde, afwisseling en autonomie is afhankelijk van de plek waar je werkt.
Tijdens de afgelopen acht jaren heb ik voornamelijk gewerkt bij het Projectmanagementbureau. Verder ben ik 1,5 jaar gedetacheerd geweest als medewerker bij het bedrijfsbureau van De Amsterdamse School. Momenteel ben ik opnieuw als gedetacheerde werkzaam, nu bij het Mobiliteitscentrum. Daar maak ik deel uit van de backoffice. PMB kenmerkt zich door een ontspannen en informele werksfeer, waar kennis en kunde graag wordt gedeeld. Er is veelal voldoende aandacht en zorg voor de medewerkers. Ik ben daar als secretaresse verbonden geweest aan een groot aantal projecten. Het leuke van de baan is de betrokkenheid bij Amsterdam en de mogelijkheid op elke plek nieuwe kennis en ervaring op te doen. De druk en vaak de eenzijdigheid van het werk zijn voor mij de minpunten, hoewel dat niet voor alle projecten gold. Het Mobiliteitscentrum, waar ik momenteel werk, biedt een zeer informele en levendige sfeer. Hier kan ik mijn ideeën en werkmethoden beter ontplooien - hier heb ik meer 'mijn eigen toko', samen met de andere collega's op de backoffice. Net als bij De Amsterdamse School is het bedrijf in ontwikkeling, wat als voordeel heeft dat mij voldoende ruimte voor initiatief geboden kan worden en er meer mogelijkheden zijn om zelfstandig beslissingen te nemen over de invulling van mijn werkzaamheden.
4,0
Junior Communicatiemedewerker (m/v) | Amsterdam | 9 mei 2016
Dynamische werkomgeving met een uitdagende functie voor een communicatie adviseur
Door ambitieuze bestuurlijke en politieke doelstellingen voor de Stadspas ingrijpende veranderingen voor de medewerkers van de afdeling Stadspas binnen het tijdsbestek van een jaar. Werkzaamheden zijn uitgebreid, vakinhoudelijk is het interessanter geworden. Door samenwerking met strategisch senior communicatie adviseur en met de afdeling communicatie veel bijgeleerd op communicatiegebied. Echter, ook vaak een (te) hoge werkdruk door onvoldoende personeel en nog onvoldoende zicht op benodigde fte in relatie tot uitbreiding werkzaamheden.Was overigens wel 'work in progress'. Prettige en competente collega's met een goede balans tussen hard werken en humor. Het leukste van de baan: Toename van boeiende vakinhoudelijke werkzaamheden, Het moeilijkste van de baan: Continue aanpassing vereist door uitbreiding werkzaamheden en nog onvoldoende duidelijkheid over taken, verantwoordelijkheden en bevoegdheden.
PluspuntenGroeiend bewustzijn van belang marketing-communicatie, uitbreiding taken voor communicatiemedewerker, Collega's, Stadspas is een fantastische gemeentelijke voorziening voor alle Amsterdammers.
MinpuntenTaken en verantwoordelijkheden en bevoegdheden nog onvoldoende definieerd - was wel in ontwikkeling, Overlegcultuur die (te) veel tijd en energie kost
4,0
Teamleider (m/v) | Amsterdam | 6 mrt. 2018
Fijne werkgever maar werkplezier afhankelijk van afdeling
Fijne werkgever alleen in de dienst waar ik werk, heb je te maken met openingstijden en wisselroosters, Als teamleider wordt van je verwacht dat je tijdens openingstijden van 8 tot 20 uur beschikbaar bent. Je collega's moet je vervangen. Thuiswerken is sporadisch mogelijk. De dienst verlangt van je dat je ten alle tijden inzetbaar bent en dat je onderling met je collega's knelpunten in het rooster oplost. De functie zelf is na een jaar saai en er zijn weinig ontwikkel mogelijkheden binnen deze dienst en weinig prikkelingen om door te groeien, terwijl de doelstelling van de afdeling wel is om verder door te kunnen groeien. ook voor je eigen medewerkers kun je niet veel bieden: iedereen moet opleidingen doen in eigen tijd en betalen uit eigen zak. Dit is niet bevorderlijk voor de sfeer onderling. De sfeer tussen de collega's is super. we maken er elke dag een feest van, koken voor elkaar en zorgen voor elkaar. Het contact met de klanten is ook geweldig. We maken mensen blij en geen dag is hetzelfde. Wat wel leuk is dat je in verschillende projectgroepen deel kunt nemen en mee kunt denken over van alles en nog wat. Je hebt veel verantwoordelijkheid en vrijheid in het uitvoeren van je functie.
PluspuntenGezelligheid, saamhorigheid
Minpuntenwisselroosters, knelpunten in roosters zelf moetne oplossen
5,0
Manager Planning (m/v) | Amsterdam | 14 jan. 2015
Mijn ervaringen als Magementassistent in stadsdeel Nieuw-West
Mijn dagen zijn druk, maar zeer intressant. We doen hier natuurlijk heel veel voor de mensen uit de wijk Nieuw-West. De vragen die wij krijgen zijn zowel heel ingewikkeld als heel simpel.Om het de wethouder zo overzichtelijk mogelijk te maken beheer ik zijn agenda en zijn inkomende en uitgaande e-mails. Dat zijn enkele van de dagelijkse werkzaamheden die herhaaldelijk verricht worden door mij als management assistent. Ik heb heel veel geleerd over de stadsdelen, leefomgeving en vergunningen etc. Het lijkt allemaal heel erg simpel vanuit het perspectief van de burger. Maar om het stadsdeel leefbaar en schoon te houden. Daar gaat veel werk en tijd inzitten. Mijn collega's zijn allemaal heel druk maar zeer betrokken. Als je hier binnen loopt zou je denken het is een ieder voor zich, maar wanneer er een een opdracht afgerond moet worden zijn we een hecht team. Het moeilijkste van deze baan is alles vanuit twee perspectieven bekijken. Je moet sommige momenten terug naar het gevoel wat de burger met zich mee draagt en sommige momenten ben je het dagelijks bestuur. Het leukste van de baan is de hoge werkdruk. Je blijft actief en betrokken hierdoor. Elke situatie is anders en dat houdt het spannend.
5,0
Administratief Medewerker (m/v) | Amsterdam | 20 feb. 2018
Veel geleerd bij Waternet
Een leuk bedrijf waar je veel kan leren. Erg naar mijn zin gehad.  Aannemen van binnenkomende telefoontjes en te woord staan van klanten met vragen, klachten of wijzigingsverzoeken (Inbound)  Klanten telefonisch en per e-mail van informatie voorzien  Outbound bellen met de klant (na bijvoorbeeld een terugbelverzoek)  Afhandelen en archiveren van binnenkomende e-mails  Afhandelen en registreren van gemelde klachten  Beantwoorden van klantvragen, bijvoorbeeld over betalingen, persoonlijke gegevens, betalingsregelingen of abonnementen  Eventueel doorverwijzen van klanten met complexe vragen naar tweedelijns-specialisten  Registreren van gewijzigde of nieuwe klantgegevens in het systeem  Rapporteren van bijzonderheden aan de manager klantenservice  Verantwoordelijk voor het fiatteren van aanvragen  Het verwerken van diverse administratieve opdrachten  Consistent verbeteren van de klanttevredenheid door problemen op een goede manier op te lossen  Scrumteam: reorganisatie in 2018, vormen van een nieuwe organisatie  Fungeren als vraagbaak (persoon tot wie collega’s zich kunnen richten met moeilijke vragen of voor advies)  Diverse frontoffice werkzaamheden
4,0
Toezichthouder (m/v) | Amsterdam West | 10 feb. 2014
zeer leerzame ervaring geweest voor mij
Voor mij was dit een goed en mooi leermoment, ik heb hier ook een hoop over mijzelf ontdekt. Op mijn laatste werkdag leek een situatie compleet uit de hand te lopen en doordat mijn collega`s en ik kalm bleven is de situatie opgelost. Mijn collega`s wouden graag met mij werken en ik met hen. Ik weet uit betrouwbare bron dat zij nog steeds elke dag kijken voor een manier om mij terug te halen! Helaas kregen ze geen budget meer om mij een contract aan te bieden, anders zou dit zeker het geval zijn. Ik weet dat mijn leidinggevende zo tevreden over mij was dat hij mij eerst heeft gestimuleerd om op eigen gelegenheid de BOA studie te doen en toen het verhaal v/d budgetten kwam, hij mijn cv aan al zijn meerderen en collega teamleiders bij de Amsterdamse handhaving heeft afgegeven in de hoop mij op deze manier aan het werk te houden/krijgen binnen handhaving Amsterdam. Het leuke van dit werk vind ik de afwisseling en het contact met je collega`s en mensen op straat.
Pluspuntenleuke collega`s
3,0
Bezwaar, Beroep en Klachten | Amsterdam | 19 jun. 2018
Bij beide gemeenten is het prettig werken. Echter het functioneren van het management laat nog wel eens te wensen over.
Amsterdam is te lang geleden. Ben daar in 1995 weggegaan.. Almere is in principe een fijne gemeente om bij te werken. Goed salaris, redelijke secundaire voorwaarden maar karige reiskostenvergoeding.. Wat het meest opvalt is dat de gemeente anno 2018 zijn klantenbestand niet kent. Eigenlijk ondenkbaar gezien de huidige hoogconjunctuur. Komt nog bij dat er te weinig wordt gedaan aan de met regelmaat geleverde slechte kwaliteit bij de uitvoering. Kwantiteit lijkt voorop te staan ipv kwaliteit. Dat is jammer. Het management schiet hier echt tekort en dat speelt niet sinds gisteren. De politiek krijgt alleen maar mooie verhaaltjes te horen. De klant is de dupe. Mag niet mogen.
PluspuntenZelfstandig kunnen werken, thuis werken
MinpuntenHoge werkdruk, geen aanspreekcultuur.
4,0
Administratief Medewerker (m/v) | Amsterdam | 7 mrt. 2016
Gemeente Amsterdam leuke leerzame gemeente om te werken
Gemeente Amsterdam is een gemeente die constant in beweging is, heeft een zeer kleurrijk en levendig bouwarchief waar ik veel van heb geleerd. Werksfeer was heel prettig en onderling met collega's was het ook heel relax werken. Je werkte met een team om de beoogde resultaat te verkrijgen maar toch zelfstandig. Het leukste van de baan vond ik vooral de bouwarchief van over 1900 heb heel veel geleerd qua gebouwen, het moeilijkste van de baan was in het begin om de bouwelementen te benoemen maar na een paar maanden kan je de elementen wel onderscheiden alhoewel het soms toch moeilijk blijft. De bouwarchief van Amsterdam blijft mij wel boeien door z'n kleurrijke historie. Gemeente Amsterdam leuke gemeente om voor te werken vooral door zijn diversiteit.

Vragen en antwoorden over Gemeente Amsterdam

Hoe zou jij de doorgroei mogelijkheden beschrijven bij Gemeente Amsterdam?
Gevraagd op 18 nov. 2018
Doorgroeien mogelijk als je vooral goed ligt binnen de old boys and girls netwerken!!
Beantwoord op 22 aug. 2020
Doorstroming is erg slecht, door het starre schalen systeem kom je nooit verder tenzij je op een functie met hoger schaal solliciteert waar dan velen met jou op reageren. Gunfactor is zelden aanwezig bij de leidinggevenden en als je bovenmatig en enthousiast je werk doet zal niemand zeggen dat je geschikt bent voor een upgrade want als die plek er niet is binnen je werk gebeurt er niks. Bovendien moet je dan weg bij misschien wel een hele fijne plek alleen om beter gewaardeerd en ingeschaald worden. Een vreselijk systeem en niet meer van deze tijd. Ik zit dus al 12 jaar in dezelfde schaal en wat ik ook probeer, ik kom helemaal niks verder!
Beantwoord op 9 feb. 2020
Wat zou jij het management van Gemeente Amsterdam aanraden om te voorkomen dat mensen weggaan?
Gevraagd op 2 okt. 2018
Tot zover , doen ze het goed , er gaan weinig weg wat ik weet , vanwege goede begeleiding van de gemeente personeel.
Beantwoord op 7 aug. 2022
Salarissen verhogen tot bedrijfsleven niveau
Beantwoord op 4 aug. 2022
Met welk gevoel ga je elke dag naar je werk bij Gemeente Amsterdam?
Gevraagd op 29 mrt. 2019
Ik werk hier al jaren niet meer.
Beantwoord op 4 mei 2022
Slechter dan bij commerciële bedrijven
Beantwoord op 15 apr. 2019
Worden reiskosten vergoedt bij Gemeente Amsterdam?
Gevraagd op 26 nov. 2018
Ja tot 10 kilometer eigen kosten daarna zelf het andere deel
Beantwoord op 3 apr. 2021
Nauwelijks
Beantwoord op 26 feb. 2019
Hoe gaat ziekteverlof in zijn werk bij Gemeente Amsterdam?
Gevraagd op 22 aug. 2018
Bij ziekte wordt je dagelijks gebeld
Beantwoord op 4 mei 2022
Volgens de Wet Poortwachter
Beantwoord op 9 jun. 2020