Fletcher Hotels

Werken bij Fletcher Hotels: bedrijfsoverzicht en reviews

Fletcher Hotels
Fletcher Hotels
3,6
403 reviews
Beoordelingen van Fletcher Hotels
3,6
Gemiddelde beoordeling van 403 reviews op Indeed
3,6Werk-privébalans
3,1Salaris en arbeidsvoorwaarden
3,3Doorgroeimogelijkheden
3,4Management
3,5Bedrijfscultuur
Hoofdkantoor
Buizerdlaan 2, 3425 SB Nieuwegein
Medewerkers
1001 tot 5000
Omzet
100 tot 500 miljoen (USD)
Branche
Restaurants, Travel and Leisure

Populaire functies bij Fletcher Hotels

 Gemiddeld salarisSalarisschaal
51 salarissen doorgegeven
€ 15,79
per uur
€ 7,85-€ 23,70
36 salarissen doorgegeven
€ 15,74
per uur
€ 7,85-€ 23,65
18 salarissen doorgegeven
€ 17,67
per uur
€ 8,80-€ 26,55
39 salarissen doorgegeven
€ 15,44
per uur
€ 7,70-€ 23,20
2 salarissen doorgegeven
€ 17,16
per uur
€ 8,55-€ 26,05
Tevredenheid over salaris
38%
van de medewerkers is tevreden over hun salaris
Gebaseerd op 785 reviews

Reviews over Fletcher Hotels

Algemene reviews over Fletcher Hotels

1,0
Medewerker Bediening (m/v) | Mill | 31 mei 2022
Slechte werkervaring
Positief: - leuke collega’s - korting op lunch - avondeten van de zaak - mooie omgeving Negatief: - slecht management - minachtend naar werknemers en gasten - alleen uit zijn op winst - niet luisteren naar klachten en tips van zowel gasten als van werknemers - veel gasten, te weinig werknemers - werknemers rennen zich kapot en werken veel over en dat wordt niet gewaardeerd Tips voor Fletcher: - luister naar de tips en opmerkingen van je gasten en werknemers en probeer er dan ook iets aan te doen - ga eens in de zoveel tijd in gesprek met je werknemers en vraag of alles wel goed gaat (op werkgebied) en of er wellicht zaken zijn die verandering kunnen gebruiken - zorg ervoor dat elke werkdag positief kan verlopen, zo zorg je namelijk ook voor minder stress op de werkvloer en zal er minder snel verloop zijn van werknemers - stem het aantal gasten dat toegelaten wordt (bijvoorbeeld op de wellnessboot) af met het aantal werknemers dat je beschikbaar hebt. Zo kan er voorkomen worden dat werknemers zich kapot moeten rennen en dat er veel klachten binnenkomen van zowel gasten als werknemers Tips voor nieuwe werknemers: - geef duidelijk bij je sollicitatie aan wat je wilt en herhaal dat ook vaker - klop aan bij een van de managers wanneer iets niet duidelijk is of wanneer je ergens mee zit - neem niet zomaar alles van iedereen aan, je zult merken dat iedereen iets anders zegt en doet en je kunt het beste je eigen manier vinden of je vraagt aan de manager wat de beste manier
1,0
Allround Medewerker (m/v) | Nieuwegein | 5 nov. 2017
moderne slavernij
Bijna 10 jaar voor dit bedrijf gewerkt (hoe heb ik het volgehouden!) en tot op het bot uitgebuit. De eerste jaren (voor de crisis) waren nog best te doen maar sindsdien ging het zwaar bergafwaarts met de arbeidsomstandigheden. Je hebt veel te veel verantwoording voor het loon wat je krijgt (en verwacht geen opslag!) en staat heel vaak alleen terwijl het hotel volgeboekt is. Geen tijd voor pauze maar deze wordt wel van je uren afgehaald. Je moet de gasten in het restaurant bedienen en tegelijk ook de bar en de incheck van gasten verzorgen. Heel veel klachten van gasten over de staat van de kamers (jaren 60 look) en veel boze gasten. Klachten worden weggewuifd en als je wordt uitgekafferd zal je manager je niet bijstaan ondanks dat ie 2 meter verderop op zijn kantoor zit en alles mee krijgt. Geen ondersteuning van het management dus en op het moment dat je ziek thuis zit met een burn out word je geïntimideerd en word je naar het hoofdkantoor gesommeerd en krijg je nog een trap na! Er wordt gewoon gezegd dat je niet geschikt bent voor het werk en dat je maar een andere baan moet gaan zoeken. Zelfs als je de bedrijfsarts achter je hebt staan blijven ze je intimideren en de reïntegratie afspraken worden structureel niet nageleefd. Ik ben uitgescholden en geïntimideerd door managers en regiomanagers in de hoop dat ik zelf weg zou gaan. Het enige leuke aan het werk waren de collega's maar daar is ook echt alles mee gezegd! Ga hier nooit werken!! Een gewaarschuwd mens telt voor 2!!
PluspuntenCollega's
MinpuntenLoon, arbeidsomstandigheden, geen pauze, intimidatie, angstcultuur, enz. enz.
1,0
Medewerker (m/v) | Gelderland | 23 sep. 2021
Mooi bedrijf, slecht voor personeel
Fletcher Hotels is een mooi Nederlands bedrijf, waar steeds meer hotels bij komen, en op de mooiste plekken in Nederland zit. Een aantal hotels hebben een mooie en rijke geschiedenis, en daarbij ook vele vaste gasten die er al kwamen voor het Fletcher werd. Ondanks de lockdown en corona crisis zijn we gelukkig aan het werk gebleven, en hebben elkaar geholpen op elke afdeling. Bij Fletcher ben je helaas letterlijk een nummertje, ook het hoofdkantoor luistert niet naar zijn personeel wat vaak met goede ideeën of oplossingen komt. De volgende punten zijn gewoon bar slecht: - slecht management - (regio)manager stelt onmogelijke eisen - standaard onderbezet staan - dubbele diensten draaien en de overuren niet terug krijgen - beloftes en afspraken worden niet nagekomen - Je wordt meer tegengewerkt dan met je meegedacht/meegewerkt - werk/privé balans is ver te zoeken - eigen ideeën en initiatieven worden niet beloond of gewaardeerd - er word van je gevraagd een positieve review hier te schrijven voor het bedrijf Er zijn veel meer punten, maar ik laat het hierbij. Het ligt er ook aan hoe de werksfeer met je collega's is in het hotel, die was in dit geval heel goed. Alleen van bovenaf laten ze heel veel steken vallen. Ik weet dat de Horeca hard werken is, maar dit is slavendrijven
Pluspuntengezellige collega's, leuke werksfeer, mooie locaties, personeel eten, grote keten
Minpuntenstandaard onderbezet staan, laag salaris, mis management, communicatie, te hoge werkdruk, ikke ikke ikke mentaliteit, te veel (externe)acties
1,0
Schoonheidsspecialiste (m/v) | Leiden | 2 apr. 2022
Hard werken voor weinig, slecht management.
Elk jaar rond november wordt er een nieuwe ploeg afgestudeerde jonge schoonheidsspecialistes aan tussen de 16 en 25 jaar. Deze jonge en soms nog onzekere dames krijgen allemaal een 0 uren contract en moeten elk weekend werken (hier voor krijg je niet extra betaald) en met kerst en oud en nieuw. Ze moeten erg flexibel zijn, de hele dag masseren voor het minimum loon en 24/7 telefonisch bereikbaar zijn. Andere werkzaamheden doen dan de functie omschrijving hoort bij de job. Er wordt belooft op loonsverhoging wanneer je bovengemiddeld je werkzaamheden doet, nooit ziek bent en altijd kan invallen, helaas komt die loonsverhoging belofte na belofte nooit. Iedereen zal op het minimum loon blijven. Zo blijven de arbeidskosten laag maar blijft de arbeidsproductiviteit hoog. Vaak zal je al snel behandelingen geven die je nog niet heb geleerd binnen het bedrijf ivm personeelstekort. Het inwerken is vaak kort en snel ivm hoge werk druk. Er is geen ruimte voor doorgroeien of het inbrengen van nieuwe ideeën. Na een jaar nemen de meeste ontslag en begint het weer opnieuw. Er is een punten systeem voor de massages met als doel om het fysiek niet te zwaar te maken, je geeft maximaal 8 massages op een dag, helaas gaat dit vaak niet zoals geplant en sta je 12 massages te geven op een 8urige werkdag met minder dan een half uur pauze I.v.m. met opruimen en klaar zetten van je behandelruimte. Ik gun niemand zo een zware, slecht betaalde baan met zo weinig waardering.
2,0
Receptionist (m/v) | Hoevelaken | 1 feb. 2022
Als nachtportier heb je in dit hotel een klein takenpakket, dat maakt het ideaal als je een eigen onderneming hebt of studeert.
Een half jaar als nachtportier actief geweest in dit hotel, in het begin kreeg ik netjes mijn beloofde 2,5 dienst in de week. Tijdens de laatste lockdown werd ik echter zonder aankondiging uitgeroosterd en is er een uitzendbureau ingezet voor de nachtdiensten. Tijdens deze 6 maanden is mij een hele boel beloofd over veiligheid, zo zou er een noodknop komen en gekeken worden naar extra camera's in het hotel. De noodknop hangt er echter nog steeds niet. Je veiligheid hangt dus af van 2 glazen deuren en een belronde die op eigen initiatief is opgezet. Prostituees worden hier maar al te graag binnengehaald met alle gevolgen van dien. Overigens zouden nare situaties volgens het management uit mijn eigen beleving ontstaan zijn. In de periode dat ik hier werkte zijn er 3 verschillende hotelmanagers geweest, elk met een eigen visie. Het personeel heeft hierdoor onvrijwillig mee moeten doen met een soort touw trek spel vol nieuwe regels. Vergadering wordt niet doorbetaald, hieruit blijkt wel hoe belangrijk de mening van het personeel is.
PluspuntenRustige baan.
MinpuntenVeiligheid? Geen uren kunnen maken
4,0
Receptionist (m/v) | Rijssen | 14 mrt. 2019
Nachtportier/allround medewerker Fletsher hotel sallandse heuvelrug Rijssen
Als nachtportier /allround medewerker Loop je rondes , check late gasten in. Late gasten help je nog aan een hapje en drankje heel gezellig, inderdaad meerder andere taken in de nacht waar je lekker mee bezig bent. vanaf een uur of vijf het ontbijt klaarmaken. Je hebt bij een goede planning genoeg tijd over om zelf te eten En frisdrank te drinken. Als er problemen zijn in enkele naburige fletcher hotels die onbemand zijn in de nacht, kun je die gemakkelijk op afstand oplossen. Je werkt alleen snacht maar verveel je eigen niet en voor je het weet zit je dienst er weer op Verdiensten zijn voor in de horeca redelijk op niveau. Er is ook geen hoogstaande kennis voor nodig. Manager was voor mij goed bereikbaar en roosterwensen kon ik altijd op tijd aangeven en werd er rekening mee gehouden. Al met al een leuke periode geweest en ook savond en smorgens goed En leuk contact met collega's
PluspuntenZeer gevarieerd werk, Gezelligheid met collega's en gasten, Vrijheid om je werk naar eigen inzicht te plannen, Leuke collega's
MinpuntenVoor mij geen
1,0
Medewerker Bediening (m/v) | Leiden | 20 okt. 2021
Kwantiteit boven kwaliteit
De collega's zijn geweldig, maar dat is ook wel het enige positieve dat ik kan zeggen over mijn ervaring. Zoals overal in de horeca was er een personeelstekort, maar waar bedrijven die iets geven om hun personeel of gastervaring misschien hun reserveringen beperken, gaat het bij Fletcher alleen maar om stoelen vullen. In de zomervakantie was het vaak de regel, niet de uitzondering, dat we met veel te weinig personeel twee (!) volgeboekte restaurants draaiende moesten houden, waarvan een hoop dagen zonder enige vorm van supervisors of managers. Wij moesten als bediening zelf onze collega's wanhopig bellen of er iemand extra kon komen helpen, omdat Tempers inhuren "te duur" was. Voor alle mensen die zo vaak extra kwamen helpen kon er overigens vanuit kantoor niet eens een bedankje vanaf, ik betwijfel dat ze hier überhaupt van op de hoogte waren. In mijn paar maanden bij Fletcher heb ik geen enkele medewerker positief horen spreken over het bedrijf.
PluspuntenLeuke collega's
MinpuntenSlecht management, ondankbaar werk, slechte arbeid/salaris verhouding
1,0
Allround Medewerker (m/v) | Valkenburg | 15 jan. 2021
Doe het niet
Loon is zeer slecht; ze delen je in een lagere functiegroep in (medewerker receptie i.p.v. receptionist). Iemand van 23 zonder opleiding krijgt hetzelfde als iemand van 50 die hotelschool diploma's heeft, met 25 jaar ervaring. Managers hebben geen clue van wat managen inhoud, hebben zelf totaal geen hart voor de zaak en laten het personeel ook nog hun werk doen. Je voelt je elke dag opnieuw uitgebuit. Vaak moet je een avonddienst draaien tot 1 uur 's nachts, maar ze verwachten dan wel dat je dan de dag erna de ochtenddienst komt doen om 7 uur. Stress stress en nog eens stress, want je staat er continue alleen voor. Veel collega's gingen weg vanwege de werkdruk. Ze vallen je voor elk wissewasje in je vrije tijd lastig. Afspraken en regels worden niet nageleefd. Pauze nemen? Roosters op tijd klaar? Vergeet het maar. Dit is een waardeloos bedrijf. Doe het NIET.
PluspuntenFantastische en leuke collega's, je mocht tussen het werk nog naar huis om 4 uurtjes te slapen
MinpuntenWerkdruk veel te hoog. Uitbuiting, salaris veel te laag, geen respect voor privéleven
4,0
Hotel Manager (m/v) | Ter Heijde | 9 feb. 2021
Fluitend naar je werk
Als er iets bij mij op nummer 1 staat is dat ik met plezier naar mijn werk moet gaan. Bij mijn huidige locatie zit ik sinds oktober maar ik ben in januari 2012 ooit gestart dus dat wil denk ik wel wat zeggen... Wat kun je bij Fletcher verwachten? De lat ligt hoog qua eigen inzet, motivatie en je moet lekker pro-actief zijn, maar je moet het vooral zelf leuk maken! Je werkt in een team van jong en oud en van beide collega groepen kun je een hoop leren. De doelgroep van gasten varieert ook van jong en oud, gasten die veel te besteden hebben maar ook gasten die erg blij zijn met een gewonnen bon en dit is dan het uitje van soms wel het jaar en jij bent het grote onderdeel hiervan om dit onvergetelijk te maken! De salarissen liggen niet heel erg hoog maar je moet je natuurlijk ook eerst maar eens bewijzen en als er 1 bedrijf is waar je intern goed kunt doorgroeien dan kun je dit bij deze organisatie. maar let wel: Dit heb je zelf in de hand en hier moet je zelf actie op ondernemen!
PluspuntenFlexibele roosters, lunch en diner incl.
2,0
Medewerker (m/v) | Nieuwegein | 9 mei 2022
Main focus is geld verdienen. Informele sfeer, maar weinig aandacht voor personeel.
Er is weinig oog voor de werknemers en het welzijn van de werknemers. Het gaat voornamelijk om de werkzaamheden, dat het allemaal maar gedaan wordt. Ook zijn er op het hoofdkantoor weinig tot geen doorgroeimogelijkheden. Hier is ook geen aandacht voor, voor de ontwikkeling en ambities van de werknemers. Het management zou beter getraind moeten worden over hoe ze hun werknemers kunnen managen en begeleiden. Nu worden alleen de werkzaamheden verdeeld en gemanaged. Dat noem ik geen manager. (Verschilt wellicht wel per afdeling) Fletcher zou nog flink kunnen professionaliseren door zich eens hierop te focussen. Dan haal je ook veel meer goed personeel binnen als je het binnen goed geregeld hebt en niet alleen bezig bent met geld verdienen en uitbreiden.
PluspuntenInformele sfeer, waardoor je je snel op je gemak en onderdeel van het team voelt.
MinpuntenVeel druk en weinig aandacht voor het welzijn van het personeel.

Vragen en antwoorden over Fletcher Hotels

Hoe geeft het management feedback bij Fletcher Hotels?
Gevraagd op 1 mrt. 2020
Perfect
Beantwoord op 18 mei 2023
Niet
Beantwoord op 30 mrt. 2023
Welke arbeidsvoorwaarden biedt Fletcher Hotels aan?
Gevraagd op 1 mrt. 2018
Veel werken voor weinig geld
Beantwoord op 6 mrt. 2023
Geen
Beantwoord op 4 jan. 2023
Hoe is het vakantiebeleid bij Fletcher Hotels? Hoeveel vakantiedagen krijg je per jaar?
Gevraagd op 1 mrt. 2018
20
Beantwoord op 17 nov. 2022
25 dagen
Beantwoord op 15 nov. 2022
Wat zou jij het management van Fletcher Hotels aanraden om te voorkomen dat mensen weggaan?
Gevraagd op 5 nov. 2018
Let people work in a normal way.
Beantwoord op 4 dec. 2022
Waardeer mensen en heb respect voor elkaar. En lachen met elkaar ook als iets Een keer niet goed gaat.
Beantwoord op 17 okt. 2022
Wat is het meest stressvolle aan werken bij het bedrijf?
Gevraagd op 11 okt. 2018
Geen stress alleen soms heel druk en te weinig personeel.maar daar heeft elk bedrijf in de horeca mee te maken op het moment.
Beantwoord op 18 apr. 2023
Voor mij is er geen stress, ik heb een heerlijke baan!
Beantwoord op 29 sep. 2022