De Mandemakers Groep

Werken bij De Mandemakers Groep: bedrijfsoverzicht en reviews

De Mandemakers Groep
De Mandemakers Groep
3,7
125 reviews
Beoordelingen van De Mandemakers Groep
3,7
Gemiddelde beoordeling van 125 reviews op Indeed
3,5Werk-privébalans
3,5Salaris en arbeidsvoorwaarden
3,5Doorgroeimogelijkheden
3,4Management
3,7Bedrijfscultuur
Hoofdkantoor
Gragtmansstraat 3, Waalwijk
Medewerkers
5001 tot 10.000 (USD)
Omzet
Onbekend
Branche
Consumer Goods and Services

Populaire functies bij De Mandemakers Groep

 Gemiddeld salarisSalarisschaal
15 salarissen doorgegeven
€ 500
per week
€ 200-€ 800
14 salarissen doorgegeven
€ 350
per week
€ 100-€ 600
8 salarissen doorgegeven
€ 2.076
per maand
€ 1.000-€ 3.200
1 salaris doorgegeven
€ 2.076
per maand
€ 1.000-€ 3.200
1 salaris doorgegeven
€ 2.000
per maand
€ 1.000-€ 3.000
Tevredenheid over salaris
44%
van de medewerkers is tevreden over hun salaris
Gebaseerd op 100 reviews

Reviews over De Mandemakers Groep

Algemene reviews over De Mandemakers Groep

3,0
Gastheer/Gastvrouw (m/v) | Hoorn | 25 aug. 2012
Een professioneel bedrijf waar service en klantvriendelijkheid van groot belang zijn.
Als gastvrouw/ receptioniste was ik de rechterhand van de bedrijfsleider. We begonnen met een dagopstart waarin besproken werd wat die dag gedaan moest worden. Ik moest offertes en orders invoeren en archiveren, bijhouden van bestellingen, bestellingen doorgeven aan het hoofdkantoor, voorraad beheren, klanten bellen, brieven opstellen en versturen naar klanten, notuleren, telefoon opnemen, verkoop van apparaturen, klanten ontvangen en rondleiden door de showroom, showroom schoon houden, koken en bakken. Ik heb bij Edmon Keukens heel veel geleerd, omdat ik geen ervaring had als gastvrouw/ receptioniste. Ze hebben mij de kans gegeven om mezelf persoonlijk te ontwikkelen. Ik had collega's die mij goed hebben ingewerkt. De rayonmanager kwam elke week langs voor besprekingen met de bedrijfsleider en voor verkoop- en gastvrouwtrainingen. Edmon Keukens was nog niet zo lang geleden overgenomen door de Mandemakers groep. Veel bedrijfsveranderingen werden ingevoerd dat ik daar kwam werken. Alle winkels die de Mandemakers groep over hadden genomen, kregen een gastvrouw, waaronder ook Edmon Keukens. Helaas door de economische crisis ging het niet goed met Edmon Keukens in Zwaag. Ik heb 3 maanden in Zwaag gewerkt en kon toen overgeplaats worden naar Brugman Keukens in Alkmaar. De werktijden daar waren voornamelijk in de weekenden en dat kon ik niet combineren met mijn gezin. Het moeilijkste van de baan vond ik het invoeren van offertes en orders. Ik moest ze eerst in hun eigen computer sy
Pluspuntenje krijgt korting op aanschaf van een keuken, badkamer of apparatuur.
Minpuntener wordt heel veel van een gastvrouw/ receptioniste verwacht.
5,0
Manager (m/v) | Waalwijk | 5 mei 2019
Warm familiebedrijf volop mogelijkheden!
Ik werk inmiddels alweer ruim 10 jaar op het hoofdkantoor bij DMG met heel veel plezier. Ik heb mogen ervaren dat je kunt doorgroeien in je functie. Hiervoor heb ik alle hulp van mijn manager gehad. Wat ik als positief ervaar is dat DMG echt een warm familiebedrijf heeft die veel voor zijn personeel regelt. De feesten zijn echt heel gaaf; het personeelsfeest, maar ook de zomerbbq en het kerstfeest zijn tot in de puntjes geregeld.Super leuk om ook op een andere manier met mijn collega;s om te gaan. Maar ook wordt het salaris op een vaste dag in de maand betaald waardoor ik me nooit zorgen hierover hoef te maken. De collega's die hier werken zijn stuk voor stuk leuke en gezellige mensen. Ook als je nieuw bent, wordt je snel opgenomen en voelt het alsof je er al jaren werkt. De sfeer is heel informeel en ook de directie en management zijn benaderbaar. Het is wel een commercieel bedrijf waarbij inzet van je wordt verwacht. Als je liever rustig aan doet, dan pas je niet bij DMG, je moet wel van aanpakken houden en iedere dag ervoor willen gaan. Ik ben echt trots en heel blij dat ik bij DMG mag werken en raad het iedereen aan om het zelf te ervaren!
PluspuntenInformele sfeer, leuke collega's, alles goed geregeld
MinpuntenHoofdkantoor niet met OV te bereiken, wel hard werken
5,0
Verkoper (m/v) | Leeuwarden | 19 jul. 2017
Moderne, commerciële werkomgeving waar alles voor elkaar is!
Ik ben sinds begin 2014 in dienst bij een formule van DMG als verkoper, aankoopbegeleider, adviseur, tekenaar, architect.. you name it, je bent het allemaal. Wanneer je een harde werker bent, graag in jezelf investeert, commercieel ingesteld bent en van afwisseling in je werk houdt, zit je hier helemaal goed! Bij DMG is aan zo'n beetje alles gedacht wat betekend dat alles goed voor elkaar is. Natuurlijk kom je elke dag naar je werk om een klant blij te maken en te helpen een mooie keuken, badkamer of woonvloer te kopen. Als jij kwalitatief goed werk levert aan je klant en het bedrijf komt de rest vanzelf. Ik heb het dan over een gezellige werksfeer, goed salaris, mooie bonusregeling, verkoopprijzen, opleidingen/trainingen op prachtige locaties en bij zeer professionele leveranciers in binnen en buitenland. Welke allemaal kosteloos voor jou worden georganiseerd! Daarbij heb je flexibele werktijden, verlof is goed te regelen en je hebt veel mogelijkheden om (door) te groeien.
PluspuntenGoede arbeidsvoorwaarden, gedegen opleidingen/trainingen, mooie winkels
MinpuntenVanuit het Noorden zijn de meeste locaties (behalve je vestiging) een stukje rijden.
1,0
Medewerker Binnendienst (m/v) | Waalwijk | 4 apr. 2019
Waardeloze werkgever
Heb meegelopen op kantoor en als bezorger (badkamers) Op kantoor bij Saniweb kom je terecht bij een klein team die liver geen concurrentie willen. Je word aangenomen als verkoper maar moet in de werkelijkheid als een robot orders invoeren. Systeem is erg onoverzichtelijk en achterhaald. Lijkt een beetje op teletext. 80% van de tijd zit je dus dat te doen en als er een telefoontje komt is het bijna altijd service of dat de bezorger de klant gemist heeft. Je mag als je het een paar maanden weet vol te houden misschien de email box beheren waar de overige aanvragen binnenkomen waarmee je dan misshien iets kunt verkopen. Toen ik aangaf dat het niet was dat ik dacht en misschien binnen het bedrijf iets anders zou willen doen werd ik meteen naar huis gestuurd, Moest daarna weer een aar dagen wachten en weer een stage dag lopen (onbetaald) 5.00 uur beginnen en complete badkamers sjouwen. Je maakt dan erg lange dagen van 11 uur. Kort samengevat een bedrijf waar je echt niet terecht wil komen
PluspuntenGeen
MinpuntenLange werkdagen, robot werk, slechte communicatie
1,0
Verkoper (m/v) | Nederland | 10 dec. 2018
Heel slecht bedrijf voor zijn personeel
De werkdruk is hoog. Niet presteren aan het target wat ze aan je koppelen is exit, haal je het budget dan schroeven ze het elke keer weer op. Als je uitgedrukt ben als een sinaasappel gooien ze je eruit ook al heb je je zo goed proberen aan te passen om naar hun zaakje te dansen. Je moet overal in alle winkels kunnen verplaatsen en inzetbaar zijn. Zo niet minpunten. Laat je klanten lopen die je niet heb onderdrukt voor een handtekening mag je de volgende dag op het matje komen gezeur naar je kop. En weer naar hoofdkantoor verantwoording gaan afleggen. En weer dagje hoofdkantoor cursus verkooptechniek volgen. Was verschrikkelijk. Maar dat is bij alle bedrijven die onder de naam vallen DMG. Niet op reageren ga ergens anders je bent een mens en meer waard dan als je elke dag ongelukkig naar je werk moet. Verdienen geen goed personeel meer. Echt niet.
PluspuntenGeen
MinpuntenBehandelen je totdat je depressief thuis zit of zelf ontslag neemt.
1,0
Magazijnmedewerker (m/v) | Waalwijk | 11 okt. 2019
Slechte werkomgeving, te weinig personeel
Via een uitzendbureau kwam ik terecht op de afdeling goederenbeheer van De Badenman, de badkamerafdeling van de Mandemakers Groep. De afdeling had te kampen met een personeelstekort en probeerde dit te spekken via uitzendbureaus. De uitleg over de functie was onduidelijk en de werkdruk was te hoog voor het aanwezige personeel. Zes mensen waren verantwoordelijk voor een werklast van dubbel dat aantal personen. De afdelingsleidster was te onervaren in haar functie. Meerdere medewerkers via het uitzendbureau stopten na een aantal dagen vanwege de onredelijke verwachtingen. Toen ik een burn-out kreeg en halve dagen moest werken op advies van de dokter werd er van mij verwacht dat ik 40 uur werk zou volbrengen in 20 uur tijd. Enige tijd later werd ik 'wegens mijn ziekteverzuim' gevraagd mijn functie te verlaten. Deze functie was verschrikkelijk. Ik zou het niemand aanraden.
5,0
Medewerker Binnendienst (m/v) | Waalwijk | 5 mei 2021
Warm en vriendelijke werksfeer met harde werkers
Bij DMG heerst een warme en vriendelijke sfeer op eigenlijk alle afdelingen, waarbij jij als persoon centraal staat in je werk, je ontwikkeling en je doelen. Na een pittige opleiding van 6 weken ben je klaargestoomd om alles wat met keukens te maken heeft, met goede moed en zelfvertrouwen tegemoet te gaan! Nooit gedacht dat er zoveel bij een keuken komt kijken, maar je gaat het hele proces, van verkoopgesprek tot montage en nazorg, meemaken en begeleiden. Enorm veelzijdig en elke keuken is uniek, elke klant is een nieuwe ervaring! Al met al een frisse start binnen het Klantenservice werk en ik heb mij nog nooit zo op mijn plek gevoeld!
PluspuntenGoede, veelzijdige opleiding. Veel doorgroeimogelijkheden. Warme, vriendelijke sfeer op de werkvloer. Goede arbeidsvoorwaarden en erg leuke personeelskorting.
MinpuntenTijdens actieweken veel werkdruk en de verwachting op overwerk.
2,0
Verkoper (m/v) | Amersfoort | 18 jul. 2014
Verkoper: Prestatiegericht en stressvol
Positieve punten: - Prachtige winkel met zeer groot aanbod - Hecht sociaal en gezellig team, met zaterdagavondborrel - Bij goede prestatie krijg meer verantwoordelijkheid - Tevreden klanten geven een kick Negatieve punten: - Het targetsysteem zorgt voor veel druk en stress (wekelijks gesprekken bij het niet halen van je target), onderlinge onenigheid bij collega's (klanten afpakken) en klantonvriendelijkheid (mensen opdringen te kopen) - Veel verkopers (niet allen) voldoen (helaas) aan het vooroordeel van de desbetreffende doelgroep. Mijn persoonlijke ervaringen/mening: - Niet zo'n goed contact met de baas - Bij sollicitatiegesprek zijn valse beloftes gedaan, andere afspraken gemaakt en is het werk mooier voorgesteld dan het is. - Alles draait om verkopen, verkopen verkopen. Dat merkt de klant.
PluspuntenHeel hecht team dat bereid is je te helpen
MinpuntenTargetsysteem, stressvolle baan
5,0
Manager (m/v) | Waalwijk | 3 mei 2019
Wat een geweldig bedrijf
Voor een groot bedrijf als De Mandemakers Groep merk je echt dat het een familiebedrijf is. De sfeer is warm en je wordt echt behandeld als een mens. Van je wordt wel verwacht dat je hard werkt maar dit wordt ook beloond. Op eigen initiatief is veel mogelijk, als je dit ook kan onderbouwen. Voor mij voelt het soms alsof ik in mijn eigen bedrijf werk, succes word dan ook goed gevierd! In het begin van mijn loopbaan bij DMG heb ik ook alle tijd gehad om in te werken, daarnaast is er voor mij volop mogelijkheid om mezelf te ontwikkelen door de interne academy en online cursussen die worden aangeboden. Flexibele werktijden maakt het voor me makkelijk om bijvoorbeeld vroeg te beginnen en ook weer lekker vroeg thuis te zijn. Of juist later te beginnen. Ik ga graag naar mijn werk en dat doen mijn directe collega's ook!
PluspuntenSfeer, collega's, doorgroeimogelijkheden, Vrijheid
MinpuntenNiet bereikbaar per OV
5,0
Hoofd Bedrijfsbureau (m/v) | Waalwijk | 9 jun. 2020
DMG, Uitdagende omgeving om je te ontwikkelen
In dit familie bedrijf leer je je snel ontwikkelen. De druk is bij tijd en wijle hoog om gezamenlijk als team met je collega's jezelf te ontwikkelen en gezamenlijk te zorgen voor resultaat. Daarnaast is de werkomgeving informeel en heb ik mezelf o.a kunnen ontwikkelen in het time managen en leiding geven. Je kan snel verantwoordelijkheid krijgen maar moet dit dan wel continu waarmaken. Mijn dag is nooit hetzelfde. Er kunnen zich dagelijks andere prioriteiten voordoen en het is de uitdaging om de rode draad in je werkzaamheden te blijven volgen buiten alle andere vraagstellingen die de organisatie van je verlangt. Ik werk er al lang en ben nog lang niet uitgeleerd. Elke dag zijn we bezig om de werkzaamheden efficiënter in te plannen, in te delen en de processen beter op elkaar af te stemmen. Samengevat, elke dag met plezier naar m'n werk.

Vragen en antwoorden over De Mandemakers Groep

Hoe gaat ziekteverlof in zijn werk bij De Mandemakers Groep?
Gevraagd op 5 apr. 2019
Teamleider komt controleren. Die heeft een opleiding tot arbo arts gehad denk
Beantwoord op 22 nov. 2021
Persoonlijk melden en er wordt door de leiding meegedacht.
Beantwoord op 12 jun. 2020
Wat zijn de normale werktijden bij De Mandemakers Groep?
Gevraagd op 19 sep. 2018
Ik werk van 07:30 tot 16:00, dit kan verschillen wanneer er actieweken zijn of wanneer het druk is, tijdens het werk.
Beantwoord op 5 feb. 2021
Mijn werktijden zijn van 07:30 tot 17:00 uur.
Beantwoord op 17 sep. 2020
Welk advies zou je iemand geven die bij De Mandemakers Groep een sollicitatiegesprek heeft?
Gevraagd op 18 mei 2018
wees je zelf en geeft goed aan wat jij wenst zodat de verwachting bekend zijn,
Beantwoord op 7 jul. 2022
Sta sterk in je schoenen en blijf jezelf
Beantwoord op 9 jun. 2020
Welke secundaire arbeidsvoorwaarden biedt De Mandemakers Groep?
Gevraagd op 15 okt. 2018
Cursus op kosten van de zaak.
Beantwoord op 25 feb. 2021
Sportschool, kinderdagverblijf, flexibel werken, goede arbeidsvoorwaarden, leuke feestjes/borrels
Beantwoord op 17 sep. 2020
Waarom zou je bij De Mandemakers Groep willen werken?
Gevraagd op 5 feb. 2021
Warme familiesfeer en veel ontwikkelingsmogelijkheden. Alles is goed geregeld, je hebt daar geen omkijken naar.
Beantwoord op 13 jun. 2022
Zit nog liever in de bijstand
Beantwoord op 22 nov. 2021