Coolblue

Werken bij Coolblue: bedrijfsoverzicht en reviews

Coolblue
Coolblue
3,7
255 reviews
Beoordelingen van Coolblue
3,7
Gemiddelde beoordeling van 255 reviews op Indeed
3,6Werk-privébalans
3,2Salaris en arbeidsvoorwaarden
3,4Doorgroeimogelijkheden
3,3Management
3,8Bedrijfscultuur
Hoofdkantoor
Weena 664, 3012 CN Rotterdam
Medewerkers
5001 tot 10.000 (USD)
Omzet
1 tot 5 miljard (USD)
Branche
Retail

Populaire functies bij Coolblue

 Gemiddeld salarisSalarisschaal
5157 salarissen doorgegeven
€ 12,72
per uur
€ 6,35-€ 19,10
6137 salarissen doorgegeven
€ 13,97
per uur
€ 6,95-€ 21,00
3430 salarissen doorgegeven
€ 13,92
per uur
€ 6,95-€ 20,90
5596 salarissen doorgegeven
€ 14,19
per uur
€ 7,05-€ 21,30
3224 salarissen doorgegeven
€ 13,52
per uur
€ 6,75-€ 20,30
Tevredenheid over salaris
49%
van de medewerkers is tevreden over hun salaris
Gebaseerd op 530 reviews

Reviews over Coolblue

Populaire functiesMedewerker Klantenservice (m/v)Bezorger (m/v)Magazijnmedewerker (m/v)Chauffeur (m/v)Logistiek Medewerker (m/v)Medewerker (m/v)Verkoper (m/v)Installatiemonteur (m/v)Orderpicker (m/v)Administratief Medewerker (m/v)AnoniemKlantenadviseur (m/v)Recruiter (m/v)AdviesmedewerkerDeveloper (m/v)Klantadviseur (m/v)Media Adviseur (m/v)Specialist (m/v)Teamleider (m/v)Winkelmedewerker (m/v)Accountmanager (m/v)Adviseur (m/v)Bijrijder (m/v)Human Resources Medewerker (m/v)Lader/Losser (m/v)Magazijn (m/v)Manager (m/v)Marketing Specialist (m/v)Redacteur (m/v)Senior Software EngineerService Medewerker (m/v)Software EngineerTalent Acquisition Manager (m/w/d)Teamleiter (m/w/d)-A-teamerAdministradorBannerdeveloperBedrijfsleider (m/v)Business Analist (m/v)BuyerChauffeur CE (m/v)Coolblue RepareertCustomer Service RepresentativeData Analist (m/v)Debiteurenbeheerder (m/v)DeveloperE-commerce Manager (m/v)English TranslatorEventmanager (m/v)Facilitair Medewerker (m/v)Financieel Medewerker (m/v)Heftruckchauffeur (m/v)Host/HostessIT Specialist (m/v)Inkoper (m/v)Junior Inkoper (m/v)KlantenserviceMagasinierManager (m/w/d)Marketeer (m/v)Online Marketeer (m/v)Operationeel Manager (m/v)Opleidingscoördinator (m/v)PlannerPloegleider (m/v)PraatjesmakerProces Engineer (m/v)Procescoördinator (m/v)Productspecialist (m/v)Programmeur (m/v)Projectmanager (m/v)RMAReach Truck OperatorSchoonmaker (m/v)Senior AdviesmedewerkerSenior Project Manager (m/v)ShippingSocial Media Specialist (m/v)SollicitantSpecalist Branding ContentStage Content Creator (m/v)Stage Front Office (m/v)Stagiair (m/v)Teamleider Logistiek (m/v)Technisch Medewerker (m/v)Telefoonreparateur (m/v)Trainer (m/v)Verkoopmedewerk(st)er (m/v)VoorraadbeheerWarehouse Employee (m/v)Warehouse Workerretourensolicitant

Algemene reviews over Coolblue

1,0
Bezorger (m/v) | Eindhoven | 15 okt. 2021
CoolblueFietst Eindhoven - onrespectvol en anders nep-vriendelijk
Werken als fietskoerier in Eindhoven betekent dat je het pand deelt samen met de winkelmedewerkers. De winkelmedewerkers zetten zichzelf hoger in dan de fietspersoneel, aangemoedigd door hun winkelmanagers die zichzelf grappig vinden. Wanneer het druk is wordt aan de fietskoeriers gevraagd om uit de kantine te vertrekken en bij de fietsen te gaan lunchen waar het een stuk frisser is. De vooraf geplande fietsroutes zijn in de avonduren zo krap dat zelfs 5 minuten vertraging kan betekenen dat je voor een dichte deur komt te staan omdat de winkelpersoneel niet willen wachten na winkelsluitingstijd. Overwerken loont niet, er wordt bijna elke dag gevraagd om een dag extra te werken of om extra ritten te pakken, de ervarende fietsers weten dat ze daar niet op moeten reageren, want als je teveel overwerkt dan gaan ze zorgen dat je minder werk krijgt in de volgende maand zodat Coolblue alsnog niet extra aan jouw hoeven te betalen want overwerkuren wordt pas na een maand uitbetaald. Ooit geklaagd via de mail hierover, nooit een bericht teruggekregen. Op deze manier hebben ze een sfeer gecreëerd dat je blij moet zijn dat je je uren kan maken. Blijkbaar hebben we in onze contract ook voor getekend dat we ook ingezet mogen worden in andere steden. Dan krijg je in de ochtend opeens te horen dat je moet invallen in een ander stad waar een fietser zich ziek heeft gemeld en moet je de trein pakken. Daarbij zeggen ze doodleuk "het is maar voor 1 ritje", maar dan ben je toch in plaats van e
Pluspuntenleuke collega's, mooie en snelle Coolblue-bakfietsen
Minpuntengedwongen overwerken dat niet loont, gedwongen fietsen in ander stad
5,0
Ploegleider (m/v) | Nederland | 11 mrt. 2020
Hard werken in ruil voor betrouwbaarheid, waardering, positiviteit en kansen
'S ochtend vroeg stap ik in de trein om naar een van mijn fietshubs te gaan. Om 7:30u wil ik op locatie zijn om de eerste fietsers te kunnen zien en te spreken. We praten even over wat er het weekend allemaal is gebeurd en wat er allemaal binnen Coolblue wel of niet gaande is. De fietsers zijn aan het sorteren, terwijl ik check of iedereen op de andere depots aanwezig is. Tussendoor kijk ik hoe iedereen zijn of haar werk uitvoert. Indien mogelijk houdt ik een dagstart om ze allemaal op de hoogte te stellen van nieuwe ontwikkelingen en de voortgang van de hub. De fietsen worden ingeladen en weg zijn ze. De hub zit bij de winkel in. Ik woon de dagstart van de winkel bij om daar te kijken wat er wel of niet gaande is en maak een praatje met de managers en winkelpersoneel. Tijd voor wat administratie en dan door naar de andere hub in een andere stad, afhankelijk van je locaties is dit te doen op één dag. In de middagpauze maak ik een praatje met de aanwezige fietsers en geef ze feedback op afwijkingen in hun routes of hun scores. Ze vertrekken voor hun middagrit en ik werk door aan de administratie en bereidt overleggen voor of ga bezig met projecten. Tussendoor wordt je gebeld door een fietser die problemen heeft zoals een adres wat niet te vinden is of die een lekke band heeft. Problemen om direct op te lossen om ervoor te zorgen dat de klant toch zo snel mogelijk het pakketje in ontvangst te krijgen. Binnen deze rol leer je ontzettend goed met je time-management om te gaa
1,0
Warehouse Worker | Tilburg | 19 okt. 2020
Deception
Poor indoor culture and an atmosphere that drives you into a self-deceived state. Fake public integrity and corporate image reached through deception. I would never imagine that Cool Blue’s social image is so fake. I mean the floor manager and so-called team leaders are in house-trained by the management, that is dealing with such wicked problems all the time. I am there through an agency, and let me tell you the workers has no respect for the individuals' privacy, nor able to recognize the fact that everybody is equal. Disregards to the fact you are holding a Cool Blue’s contract or being an agency worker. As a person with a professional qualification find this place very discriminating, and the culture there is mentally abusive. Nationals are bullied if they are unwilling to contribute more toward the goal as the people on contract. I was told that the management doesn't like to employ people, who aren't prepared to accept a permanent contract with the company. And, that is what the rest of the world calls compulsory labor, the direct violation of the Modern Slavery Act. GDPR's privacy violation also a big issue here, as they are collecting original copies of legal documents containing sensitive personal data of their workforce, not leaving out the facts that cameras installed to cover multiple angles of the very same areas. Overall, to me the place feels like a labor camp, than a 20th century company, where the workforce treated equally rather to engineered to project a fa
PluspuntenNothing at all
MinpuntenPoor pay, social engineering, deception, self destructive work culture, fake CSR where "social is deceptive" discriminative workload, dualistic nature, no ethical culture, multiple privacy violation, poor management
5,0
Klantadviseur (m/v) | Rotterdam | 9 dec. 2019
Gezellige werkomgeving met goede begeleiding en veel doorgroeimogelijkheden
Coolblue is absoluut een bijzonder bedrijf om bij te werken. Het is heel anders dan andere werkgevers die ik heb gehad. Klantenservice is niet de meest aanlokkelijke baan om te hebben op het eerste gezicht, maar het wordt leuk gemaakt door de werksfeer, de collega's en de mogelijkheden die vanuit het bedrijf worden geboden. De doelen die je worden gesteld om na te streven kunnen pittig zijn, maar het is niet zo dat je er alleen voor staat. Vanaf mijn eerste dag ben ik goed begeleid door teamleiders en zelfs collega's en zijn mij altijd alle mogelijkheden geboden om onderdelen van mijn werk te verbeteren. Dit toont ook aan dat Coolblue een bedrijf is dat in de werknemers investeert en hen graag wil zien slagen. Ik zou graag willen doorgroeien binnen het bedrijf. Ook hierheen worden veel kansen geboden. Elke week verschijnt er keurig een mailtje in mijn inbox met de doorgroeivacatures en wanneer er een functie is die mij zeer aantrekkelijk lijkt, heb ik de mogelijkheid om op locatie mee te gaan kijken bij de werkzaamheden. Geweldig! Vrienden is één van de kernwaarden van het bedrijf en dat is terug te zien in de bedrijfscultuur. Natuurlijk heb je altijd een teamleider die erop let dat jij je werk doet, maar het zijn wel teamleiders met wie je in gesprek kunt gaan, die echt naar je luisteren en met wie je ook gewoon buiten werk tijd kan doorbrengen. Ook met de collega's is het werkelijk gezellig, wat het plezier dat ik heb in mijn werk alleen maar bevorderd. Ik heb nog no
1,0
Anoniem | Nederland | 12 jun. 2019
Afspraken tellen alleen als jij ze moet nakomen
Het leek zo'n leuk bedrijf. Niets is minder waar. De collega's is absoluut waar je het voor doet, echter kan je die ook buiten werk ontmoeten. Je krijgt zwaar onderbetaald. Vriendendienst betekend vrienden politiek en afspraken die je tijdens je sollicitatie maakt, worden niet nagekomen. Functies worden na een jaar aangepast en jij moet je maar mee aanpassen, of je mag weg. (Management bevestigd dit en zegt letterlijk dat de functies flexibel zijn en dat je hier maar aan moet voldoen; fijn als je solliciteert voor een baan die na een jaar volledig anders is; leuk dat dat ook gewoon helemaal niet bij je sollicitatie genoemd wordt). Maar gelukkig kan je bij Coolblue altijd eerlijk zijn en zijn er volop doorgroeimogelijkheden... Toch? Nope.. Als je eerlijk zegt dat je het wel een beetje jammer vind dat je functie wordt aangepast naar iets waar je niet op gesolliciteerd heb, wordt je contract gewoon niet verlengd. Er wordt niet eens gekeken naar andere mogelijkheden. Voor een bedrijf dat zich profileert op vrienden, is het wel heel erg makkelijk in vrienden vervangen. Ik ben nog nooit zo teleurgesteld geweest in een bedrijf. Je wordt gewoon voor het blok gezet een baan aan te nemen die je niet wilt, of je wordt eruit gegooid. Ik heb een jaar van mijn tijd in jullie geïnvesteerd en ik krijg er een.middelvinger en verscheurd arbeidscontract voor terug. Ik hoop dat andere snel door hebben dat jullie ondanks dat jullie je er nog zo van af proberen te zetten, steeds
PluspuntenCollega's zijn tof (maar dat is niks unieks)
MinpuntenKomen afspraken niet na waardoor jij weg mag, onderbetaald, doen alsof ze luisteren maar is slechts schijn, functies zijn nooit zeker, MediaMarkt in wording
4,0
Projectmanager (m/v) | Rotterdam | 10 okt. 2019
Ondernemerschap, waardering, en de leukste collega's!
Coolblue biedt veel kansen voor jonge mensen, zowel in functies als projecten en andere leerervaringen. Er heerst een speelse werkcultuur en er werken gedreven én gezellige mensen op iedere afdeling. Er is weinig hierarchie te bekennen; ik vind het heerlijk dat er vrijwel geen haantjes-gedrag en ego op de werkvloer te vinden is. Rotterdamse menaliteit misschien? Niet lullen maar poetsen en eerlijk toegeven als je iets niet weet of kan. We laten data en feiten ons de waarheid vertellen, dus zorgen dat we écht weten hoe het zit ipv. te speculeren. Op hoge snelheid projecten opleveren, nieuwe initiatieven groeien als paddestoelen uit de grond. Het moet wel bij je passen om op die snelrijdende trein te werken, met een mindset van optimaliseren en vernieuwen. Als marktleider kun je bij Coolblue in verschillende specialisaties/vakgebieden rekenen op dat je dicht op het vuur zit; bijv. in commerciele functies tav. klanten en leveranciers, op social media, in marketing, de logistiek en op de klantenservice. Daarin volgt Coolblue niet, maar zet zij de toon dus super leerzaam om aan/in mee te werken. Dit compenseert dan ook wel voor het feit dat Coolblue niet super dik betaalt. Salarissen zijn prima, maar niet hoog in de markt. Maar als je leren/ontwikkelen en met veel plezier naar je werk gaan belangrijker vindt is Coolblue een te gekke werkgever!
1,0
Medewerker Klantenservice (m/v) | Rotterdam | 19 jun. 2021
Zeer intensief werk voor een kleine beloning.
Ik heb gewerkt als klantenservice-medewerker. Het is zeer intensief werk, vooral als je call na call, weerstandsgesprekken moet uitvoeren vanwege boze klanten. Vaak zijn het problemen die je moet oplossen door nalatigheid van andere collega's of slechte protocollen. Waardoor je de klant niet direct kan helpen en vaak moet aangeven dat ze nog 2 weken moeten wachten op een antwoord van Coolblue, nadat ze bijvoorbeeld al een week wachten op hun bestelling. Tegelijkertijd moet je het 'Coolblue gevoel' uitstralen naar de klant en zeg je dus keer op keer sorry. En aan het eind van de dag ben je uitgeput. Voor het kleine salaris van 1400 dat je krijgt na een 40 uur werkweek. Het is ook belangrijk dat je zoveel mogelijk telefoongesprekken moet aannemen, met max 1 minuut tussen elke call. Dus tijd om je vorige gesprek te verwerken is er niet. Voor vele kan dit werk een aanslag zijn op je mentale gezondheid. Ik heb veel collega's gehad die door dit werk last kregen van depressieve gevoelens. Werk/prive balans is ook moeilijk te onderhouden. Omdat je zoveel mensen spreekt op een dag, is er vaak wel iets wat in je gedachtes blijft hangen als de werkdag erop zit. Kortom: Je geeft Coolblue veel energie en inzet, maar je krijgt er maar weinig voor terug.
Pluspuntenleuk kerstpakket
Minpuntenondergewaardeerd werk, slecht salaris, druk, veel weerstandsgesprekken.
3,0
Magazijnmedewerker (m/v) | Tilburg | 16 apr. 2019
Goed werk, slecht systeem.
Solicitatieprocedure was al heel erg haperig. Werd verteld dat ik de week er op al kon beginnen, duurde bijna een maand voordat ik een werkschema aankreeg, nadat ik er zelf achteraan moest jagen. Eerste dag zou ik ingewerkt worden door een van de zogenaamde 'Seniors', maar die had op de dag (van wat ik heb gehoord) gewoon geen zin. Met het gevolg dat ik na de eerste paar dagen nogsteeds best wel wat vragen had. Overig personeel was over het algemeen wel vriendelijk, er zaten wat vreemde figuren bij, maar dat ik de verwachten in elk bedrijf. Waren ook altijd open om te helpen. Het hele systeem om VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) aan te vragen was ook gewoon een grote flop. Na 2 maanden kreeg ik pas een mail aan met de link benodigt om de VOG aan te vragen. Bij die tijd had ik dat al zelf gedaan op eigen kosten, die toen ook niet meer werden vergoed. Dan uiteindelijk werd het een nog grotere puinhoop, want ik kreeg weer geen werkschema toegestuurd. Weer bellen, zeiden ze dat ik thuis kon blijven en dan het waarschijnlijk een fout in het systeem was. Volgende week zou ik weer kunnen komen werken. De week daarop kreeg ik mijn ontslag. TLDR; Het systeem bij Coolblue was toen nog niet op orde. Betaalde uitstekend, kantine was netjes, er waren kluisjes voor je spullen. Alleen al de systeemfouten zorgde voor een belabberde werkervaring.
5,0
Inkoper (m/v) | Rotterdam | 25 mrt. 2017
Trots om bij te werken
Coolblue is een heel bijzondere werkgever. Je wordt gemotiveerd en als starter wordt je goed begeleid. Je krijgt je eigen coach waar je alles aan kunt vragen. Coolblue loopt voorop in kennis en alles wordt met cijfers gemeten. Je kunt veel leren over de manieren waarop Coolblue data inzet om de klant beter te helpen en de omzet te verhogen. Word je echt goed in je vak dan kun je heel gemakkelijk doorgroeien. De werksfeer is top. Er is weinig hiërarchie en je krijgt als werknemer heel veel vrijheid en verantwoordelijkheid. Maak je een keer een fout? Geen probleem, als je er maar van leert. Heb je een goed idee? Maak een plan en je mag het gaan regelen. Daarbij is het gaaf om te werken bij een bedrijf waar je blijft high-fiven omdat er weer een omzetrecord wordt gehaald. Wil je bij Coolblue werken, dan moet je er wel passen. Werknemers zijn erg toegewijd en vinden werk belangrijk, dat maakt samenwerking leuk en maakt je niet alleen collega's, maar ook vrienden. Het is belangrijk dat je eerlijk bent en de directheid van je collega's ook kan waarderen. Om die cultuur te bewaken wordt er dus ook goed naar je persoonlijkheid gekeken.
PluspuntenWerksfeer, vrijheid, kennis, verantwoordelijkheid en bier
MinpuntenStartsalaris is wat laag, maar je kunt snel stappen maken
1,0
Medewerker Klantenservice (m/v) | Nederland | 14 dec. 2022
Mooi ingepakt, lelijk wanneer uitgepakt
Je komt te werken onder het mom "we zijn hier allemaal vrienden" "veel doorgroei mogelijkheden" "afwisselende werkzaamheden". Dit is inmiddels al een tijdje niet meer zo. Je word gigantisch overwerkt omdat ze het een goed idee vonden om een hele hoop goeie!!! medewerkers te laten gaan, omdat er verlies was gedraaid. Dat moet natuurlijk ergens verhaald worden, dus doen ze dat maar op de klantenservice. Ze kijken hier alleen maar naar targets en hoe het allemaal sneller kan. De manier waarop er gewerkt word met de targets, geeft het idee dat je weer in groep 5 zit en door de meester op je vingers word getikt als je cijfers niet goed zijn. Het management geeft nooit eerlijk en direct antwoord op vragen omtrent het salaris, ondanks dat zij de kernwaarde "open, eerlijk en direct" zo hoog hebben zitten. Ze maken continue afspraken om deze vervolgens gewoon weer te veranderen. Als je hier 40 uur werkt, moet je nu ineens ook om de zoveel tijd in het weekend werken. Dit was dus niet het geval eerst. Al met al is het een bedrijf met een hele hoop mooie praatjes die ingepakt zijn in een mooi papiertje. Als het er echter op aan komt, raad ik niemand meer aan om hier te werken.
PluspuntenGezellige collega's
MinpuntenTeveel om op te noemen

Vragen en antwoorden over Coolblue

Gemiddeld, hoeveel uur per dag werk je bij Coolblue?
Gevraagd op 28 okt. 2019
Ritten krijgen van +10u komt regelmatig voor bij CB Bezorgt.
Beantwoord op 24 mei 2022
Da's natuurlijk afhankelijk van je contract. Voor de kantoor-functies werk je 8 uur per dag en ben flexibel in hoe je daar invulling aan geeft. Op kantoor-dagen hou ik bijvoorbeeld van een lange lunchpauze, om ook informeel met collega's te kunnen schakelen of even wat dingen in de stad te regelen als ik er toch ben - ik begin dan om 09:00 en ben om 18:00 klaar. Als ik korter zou lunchen dan zou dat eerder zijn.
Beantwoord op 3 mrt. 2022
Welke vragen stelden ze tijdens je sollicitatiegesprek bij Coolblue?
Gevraagd op 2 jul. 2018
Hoe je de klanten denkt te verwonderen
Beantwoord op 20 aug. 2022
Dit verschilt natuurlijk ontzettend per functie. Voor de kantoor-functies zoekt Coolblue naar twee factoren: ben je goed in wat je doet (of heb je potentie/talent om goed te worden bij starters-functies), en zou ik met deze persoon na het werk een biertje willen drinken? Interviewers (dus na de recruiters) krijgen training om goede gesprekken te voeren, waarbij kandidaten de kans krijgen hun ervaringen te delen. Een belangrijk hulpmiddel hierbij is de STAR-methode (Situatie, Taak, Actie, Resultaat/Reflectie). Als je situaties uit het verleden aanhaalt, denk dan dus goed na over wat je van die situatie geleerd hebt en wat jouw concrete actie was. Coolblue zoekt mensen die goed kunnen werken binnen hun vier kernwaarden - deze kun je vinden op hun website op het stukje "Over Coolblue", het helpt om te kijken of die waardes aansluiten bij wat jij fijn vind. Als je bijvoorbeeld veel structuur nodig hebt, of als je werk/privé strikt gescheiden wilt houden, dan zijn "Flexibel" en "Vrienden" misschien geen goeie match. Het is geen vereiste, maar helpt wel als je hier over nagedacht hebt.
Beantwoord op 3 mrt. 2022
Hoe zijn de werkomgeving en werkcultuur bij het bedrijf?
Gevraagd op 26 jan. 2018
Zogenaamd gezellig, allemaal.nep.
Beantwoord op 25 sep. 2020
Vriendjes politiek
Beantwoord op 1 jul. 2020
Hoe vaak krijg je opslag bij Coolblue?
Gevraagd op 15 nov. 2022
Eens per 7 maanden
Beantwoord op 15 feb. 2023
0
Beantwoord op 14 feb. 2023
Hoe geeft het management feedback bij Coolblue?
Gevraagd op 9 dec. 2019
Constructief. Volgens het boekje maar op een fijne manier.
Beantwoord op 10 nov. 2022
Erg goed. Het bedrijf heeft een vlakke structuur waar je makkelijk doorgroeit.
Beantwoord op 15 apr. 2020