Coöperatie VGZ

Werken bij Coöperatie VGZ: bedrijfsoverzicht en reviews

Coöperatie VGZ
Coöperatie VGZ
3,9
136 reviews
Beoordelingen van Coöperatie VGZ
3,9
Gemiddelde beoordeling van 136 reviews op Indeed
3,9Werk-privébalans
4,0Salaris en arbeidsvoorwaarden
3,5Doorgroeimogelijkheden
3,2Management
3,8Bedrijfscultuur
Hoofdkantoor
Arnhem hoofdkantoor​ Bezoekadres Nieuwe Stationsstr. 12 6811 KS Arnhem
Medewerkers
1001 tot 5000
Omzet
Onbekend
Branche
Insurance

Populaire functies bij Coöperatie VGZ

 Gemiddeld salarisSalarisschaal
6 salarissen doorgegeven
€ 5.632
per maand
€ 2.500-€ 9.600
59 salarissen doorgegeven
€ 3.443
per maand
€ 1.600-€ 5.700
14 salarissen doorgegeven
€ 3.821
per maand
€ 1.900-€ 6.100
48 salarissen doorgegeven
€ 4.455
per maand
€ 2.200-€ 7.200
84 salarissen doorgegeven
€ 2.546
per maand
€ 1.200-€ 3.900
Tevredenheid over salaris
71%
van de medewerkers is tevreden over hun salaris
Gebaseerd op 116 reviews

Reviews over Coöperatie VGZ

Algemene reviews over Coöperatie VGZ

3,0
Medewerker Klantenservice (m/v) | Gorinchem | 22 okt. 2015
Een werkdag bij de klantenservice van VGZ
Een dag bij VGZ is hollen en stil staan, zo staan er 100 mensen in de wachtrij voor de telefoon en zo heb je een middag bijna niks te doen. Hierdoor dien je flexibel te zijn. Het werk is divers elk gesprek dat je voert of de e-mail die beantwoord is anders dit maakt het werk ook zo leuk. Geen elke dag is het zelfde. Het geeft mij een goed gevoel mijn verzekerden geholpen te hebben met de vraag waar zij op dat moment mee zitten. De gespreken variëren dan ook van het doorgeven wat iemand vergoed krijgt voor een bril bijvoorbeeld tot het regelen van een hospice omdat iemand niet thuis wil sterven. Tevens zijn er vragen over de betalingen van premies, declaraties en schulden die ontstaan zijn door verzekerden. Al met al dus heel divers. Wat belangrijk is dat je stevig in je schoenen staat en je niet snel op de kast laat jagen want niet elke verzekerden is vriendelijk.
Pluspuntengoed salaris
Minpuntenheb ik niet
4,0
Administratief Medewerker (m/v) | Eindhoven | 14 jan. 2016
Gezellige en prettige samenwerking
Dagelijks deed ik in het begin van de dag een dagstart vullen d.w.z. hoeveel aanvragen er binnengekomen, verwerkt zijn. Oudste data van deze aanvragen ingevuld deze moesten eerst afgehandeld worden. De aanvragen moesten wij in een systeem invoeren en afhandelen, soms voorleggen aan een adviserend tandarts. Info's opvragen en brieven versturen naar de verzekerden. Soms deed ik ook de postverwerking. De post ophalen en wegbrengen. De nieuwe aanvragen vastnieten en de bepaalde labels apart gesplitst. Ik kan goed opschieten met mijn collega's en teamleidster ondanks mijn doofheid. Ik heb toch veel plezier samengewerkt met mijn collega's. Ik heb moeite om een brief te maken vanwege mijn doofheid. De standaardbrieven vond ik geen probleem om te doen. Ik vond het berekenen van het voorraad van aanvragen machtigingen het leukst.
Pluspuntendagstart invullen
Minpuntenzelf brieven maken
4,0
Medewerkster Persoonsgebonden budget | Alkmaar | 29 jul. 2015
prima werksfeer bij een goede werkgever
Begonnen bij Unive Zorgverzekeringen. Een prima werkgever waarin ik zeker veel ervaring heb opgedaan binnen verschillende afdelingen. Het zorgkantoor is regionaal verbonden met deze zorgverzekeraar. Unive Zorg en VGZ zijn gefuseerd in de periode dat ik bij het zorgkantoor ging werken. Op het zorgkantoor heb ik mezelf volledig kunnen ontwikkelen. Mijn werkzaamheden voerde ik zelfstandig uit. Hiervoor werden voldoende handvaten gegeven. Er was voldoende afwisseling in de werkzaamheden. De informele sfeer zorgde voor veel solidariteit en goede contacten. Er werd hard gewerkt en toch was er ruimte voor humor. Het is jammer dat de werkzaamheden naar een andere locatie gaan. Daarom ben ik op zoek naar iets anders uitdagends waarin ik me verder kan ontwikkelen.
Pluspuntenveel ruimte voor persoonlijke ontwikkeling
Minpuntenweinig doorgroeimogelijkheden
5,0
Klantadviseur (m/v) | Arnhem | 23 jun. 2019
Het is een leuk team en een prima leidinggevende, Het is een leuk team en een prima leidinggevende.
Het zijn 8 tot 10 telefoontjes per uur en de meeste gaan over betalingen, achterstanden en schulden. Er zijn ook veel advies vragen over verzekeren en de status ervan bij. Het zware aan deze baan is de verdrietige mensen die de zorg niet kunnen betalen ook niet met een betalingsregeling die dan boven op de premie komt. De mensen die gefrustreerd zijn omdat ze het zorgstelsel niet snappen zoals eigen risico of vergoedingen. Gelukkig kan ik dit soort dingen wel naast mijn neer leggen. Het is jammer dat je toch die uitzendkracht blijft en deze functie gaat vervallen. Het bedrijf wil anders gaan werken in zelf reguleerde teams op HBO+ niveau.
Pluspuntenop dinsdag altijd fruit., thuis mogen werken
Minpuntenveel mensen in de wacht
4,0
Specialist (m/v) | Eindhoven | 21 apr. 2015
Zoekende organisatie in een snel wisselende omgeving
de laatste afdeling waarop ik gewerkt hebt was belast met de controles op rechtmatigheid en doelmatigheid bij ziekenhuizen en andere zorgverleners. Veel analysewerkzaamheden op de beschikbare data en met de bevindingen vervolgens het gesprek met de zorgverlener aangaan. Dit is een manier van werken die pas sinds kort intensief wordt toegepast, en de organisatie is nog lerende in deze. Het leukste van de baan is de ruimte die je krijgt om je werk vorm te geven en daarmee ook jezelf te ontwikkelen. De druk om in een lerende organisatie te moeten presteren was niet altijd even gemakkelijk.
PluspuntenEr wordt veel geïnvesteerd in nieuwe mensen
MinpuntenDe organisatie is lerende, de strategie is daarom niet altijd even helder.
3,0
Projectmanager (m/v) | Arnhem | 25 aug. 2015
Vriendelijk maar onverwacht ambtelijk, bureaucratisch niet in staat om echt te vernieuwen
heeft betrekking op: 'Divisie' Informatie / Stafafdelingen. Het nieuwe werken leidt jammergenoeg niet tot nieuwe of betere contacten en samenwerking. Gericht management op samenwerking blijft uit. Eilanden-cultuur. Reorganisaties zonder missie. Veel te veel managers met veel te weinig managementruimte.Men probeert elkaar te dresseren met regels in plaats van samen te werken aan resultaten. Er wordt door veel mensen echt hard gewerkt, lange dagen, extra inspanning: helden zijn onmisbaar om de cruciale processen draaiend te houden.
PluspuntenArbeidsvoorwaarden, mogelijkheden om thuis te werken.
MinpuntenHNW is ongeorganiseerd, daardoor hoge inefficiëntie. Teveel managers zonder boodschap.
3,0
Adviseur Verzekeringen (m/v) | Eindhoven | 24 jan. 2016
Prettig bedrijf met zeer goede secundaire arbeidsvoorwaarden
Wij werken met een dagelijkse planning. Waarbij het belangrijk is om zoveel mogelijk op dagverwerking te zitten.'s Morgens maak je de planning aan de hand van de voorraadrapportage. Elke morgen om 9 uur heb je met het team een dagstart waarin besproken wordt wie wat gaan doen en waar de eventuele knelpunten voor die dag zitten. Het is belangrijk dat je blijft schakelen om er voor te zorgen dat alle werkstromen gelijk blijven lopen. Ik heb geleerd dat communiceren toch wel het aller belangrijkste is. Het leuke aan deze baan is dat je heel veel afwisselende werkzaamheden hebt.
Pluspuntensecundaire arbeidsvoorwaarden
Minpuntendezelfde werkzaamheden alleen nu HBO niveau
5,0
Medewerker Klantenservice (m/v) | Heerlen | 6 mrt. 2015
Goede werksfeer
De klanten telefonisch te woord staan met vragen over hun zorgverzekering, hierbij wordt het gesprek ook vastgelegd en zijn er nog administratieve handelingen nodig zijn, zoals bijvoorbeeld het toesturen van brochures of het afspreken van een betalingsregeling. Je werkt in een team en samen met je collega's zorg je voor een zo goed mogelijk antwoord voor de klant, elkaar helpen staat voorop. Het moeilijkste van de baan is om binnen de gestelde target de klantbeleving toch zo goed mogelijk te laten zijn. Het leukste van de baan is de bevestiging krijgen van de klant dat ze tevreden zijn, al is het maar met een kleine opmerking.
PluspuntenVeel eigen verantwoordelijkheden
MinpuntenVerloop in collega's
3,0
IT-er | Arnhem | 24 jan. 2018
ICT innovatie loopt enorm achter
Prima werksfeer. Mensen zijn doorgaans aardig. Zeer mooie werkomgeving. VGZ is erg flexibel naar zijn medewerkers toe. Qua salaris was ik niet geheel tevreden, maar de secundaire arbeidsvoorwaarden waren prima in orde. VGZ probeert echt een sociale werkgever te zijn. Qua IT loopt de organisatie erg achter. Enorm verouderd back-office systeem, waar weinig mee te innoveren valt. IT kennis van veel medewerkers is achterhaald. Dit probeert men op dit moment wel te veranderen, maar ik zie dit niet zo snel veranderen. Ook teveel IT-managers met te weinig actuele IT-kennis. Dit was voor mij een reden om verder te kijken.
PluspuntenMooie werkplek, flexibele werkgever
MinpuntenIT architectuur en mindset achterhaald en verouderd
3,0
Medewerker Klantenservice (m/v) | Heerlen | 6 feb. 2015
Werken bij VGZ in zijn algemeenheid.
Een typische dag bij VGZ begint met het opstarten van je pc met alle programma's die je nodig hebt op een dag. Bij VGZ belde ik inbound en outbound. E-mails beantwoorden en versturen behoorde ook tot mijn taken. De collega's uit mijn team zijn in 1 woord geweldig. Er is veel saamhorigheid en iedereen is hulpvaardig. Het leukste aan deze baan is het contact met de klanten en de collega's. Het moeilijkste aan deze baan is de grote druk waaronder je moet presteren. De targets waar je aan moet voldoen en toch de klant goed en liefst in 1 keer helpen. Het geeft wel veel voldoening als dit allemaal lukt.
Pluspuntenelke woensdag vers fruit.
Minpuntengeen ergonomisch meubilair.

Vragen en antwoorden over Coöperatie VGZ

Welke secundaire arbeidsvoorwaarden biedt Coöperatie VGZ?
Gevraagd op 20 sep. 2018
Vakantiegeld, 13e maand
Beantwoord op 5 jun. 2022
Personeel collectiviteit Vervoerskosten trein/bus
Beantwoord op 14 mei 2020
Hoe wordt iemand aangenomen bij Coöperatie VGZ? Wat zijn de stappen?
Gevraagd op 1 jan. 2018
via het uitzendbureau
Beantwoord op 26 mrt. 2022
Ik ben via een uitzendbureau bij VGZ aangenomen, met een contract voor 3 maanden daarna bij VGZ in diens voor onbepaalde tijd.
Beantwoord op 1 jan. 2018
Wat is de bedrijfscultuur bij Coöperatie VGZ?
Gevraagd op 26 mrt. 2022
een van kliekvorming
Beantwoord op 26 mrt. 2022
Welk advies zou je de CEO van Coöperatie VGZ willen geven, om de werksfeer te verbeteren?
Gevraagd op 7 nov. 2020
Oudere medewerkers met ervaring binnen houden
Beantwoord op 7 nov. 2020
Hoe zijn de vakantiedagen geregeld bij Coöperatie VGZ? Hoeveel vakantiedagen per jaar krijg je?
Gevraagd op 14 mei 2020
Afhankelijk van je uren. Maar redelijke dagen vrij.
Beantwoord op 14 mei 2020