ik heb een jaar bij de blokker gewerkt, hierbij heb ik in totaal in 4 verschillende fidealen gestaan en ben ik ook overgeplaatst van locatie.
( er werd mij gevraagt of ik op een andere locatie wilde werken voor een keer, stemde hiermee in en was plots officieel overgeplaatst )
verder is het loon het niet waard, je merkt je uit de naad en krijgt er het minimum van het minimum voor terug. daarbij word je ook nog vuil aangekeken als je niet jezelf helemaal de t****g in rent van hot naar her omdat je het ''bedrijfs familie gevoel'' zou moetten hebben.
verder sta je met z'n 2e of 3e in de winkel wat vaak niet te doen is als 1 leidinggevende moet bestellen, 1 van je collega's achter in het magazijn de vracht aan het doen is en jij zelf de kassa en vracht en telefoon moet doen ( ze verwachten dat je 4 armen en 8 benen hebt). het magazijn daarbij is 11/10 keer overvol en niet goed gesorteerd, maar dan wel overvol met oude artikelen en dingen die niet veel gekocht worden, waarbij dan weer alles wat mensen juist kopen en uit de folder willen er maar 3/5 stuk zijn.
ook gaat het bij sommige fidealen ook nog vanuit het oude boekje, alles wat op zwart wit staat moet persee gedaan worden, wat voor erg onefficiente methodes zorgt en vaak de boel ophoud. zeker op de oudere locaties is het een hel.
verder is het sociale stukje wel leuk en gezellig, ik heb meerdere teams meegemaakt, in het ene team was er onderling wat drama in het andere team was het juist gezellig.
Ik heb nou ongeveer 4 maanden bij de blokker gewerkt en vond het echt verschrikkelijk. Je word zomaar zonder overleg ingeroosterd ( ik had aangegeven dat ik op maandag niet kan en word paar weken maandag ingeroosterd) en als je er iets van zegt moet je zelf vervanging regelen. Zelfde geld met vakantie, aangevraagd en goedgekeurd werd ik alsnog ingeroosterd.
Je werkt elke dag wel 3 kwartier langer dan je betaald krijgt. 6 uur sluit de winkel ben minimaal kwart voor 7thuis.
Pauzes zijn elke dag anders, als het druk is korter pauze dan normaal. Er word niet gedaan aan inklokken en ze schrijft alles zelf op "zegt ze" nou al paar keer gehad dat ik meerdere dagen niet uitbetaald gekregen heb, en dan is het mijn woord tegen die van haar en probeer dat maar is te bewijzen dat je er wel was. Salaris word over periodes betaalt waardoor je een maand achterloopt. Dan het aller ergste was mijn filiaal manager die echt niet aardig was en mij vanaf dag 1 alles zelf liet uitzoeken. Als ik op mijn vrije dag voor iemand inviel tot 1 uur mocht ik om half 2 nog steeds niet naar huis anders had ik een 'probleem'. Midden op de werkvloer zegt ze dingen zoals: dat je je bek moet houden en doorwerken waar alle klanten bij staan en nog zo meer dingen op te noemen. Na mij mening kon ik niks goed doen hier, nog nooit een compliment gehad of iets.
Zeker geen aanrader!:)
Heb hier gewerkt voor 10 maanden en vond het GEEN fijne werkplek!
1. een jonge hulpkracht dame die er al 3 jaar werkt gedaagd zich als een filiaalmanager (niemand weet waarom)
2. Een Blokker leidinggevende zat buiten voor de winkel te kletsen tijdens haar werktijd met haar zus en nichtje. Belde haar bij de kassa bij met de vraag of ze op kassa wou letten terwijl ik een klant hielp bij de computer. Ze zei tegen mij dat ze wel aan het opletten was (kan ik niet ruiken en zag er niet zo uit het was wel vanzelfsprekend dat ze gwn aan het opletten was maar voor hetzelfde geldt vraagt ze waarom ik "zomaar" wegliep zonder het te melden) en ze zei dat ik haar niet de les hoef te leren.
Als je buiten gezellig met je familie of whatever wilt praten tijdens je werktijd ga dan vooral bij de Blokker werken.
3. ze zeggen dat je veel vragen mag stellen maar als je dan veel vragen stel raken ze geïrriteerd. Sja. Zeg dat dan ook niet.
4. introverte werknemers worden niet gewadeerd. Ze willen dat je je heel open opstelt naar collegas bent. Dat je vriendelijk en aardig bent oke. Maar als je een introvert vraagt om meer als een extravert te gaan te gedragen krijg je ongemakkelijke onnatuurlijke gesprekken. Best raar dat ze wouden dat ik me meer extravert ging opstellen ik heb aan hun ook nooit gevraagd om meer introvert te zijn
Pluspuntenprima loon, prima klanten
Minpuntenvaak te weinig personeel, aso leidinggevende
Ik heb drie jaar lang met heel veel plezier gewerkt bij Blokker Kampen. De weekendploeg, waar ik onderdeel van uitmaakte, was ontzettend gezellig. Niet alleen tijdens het werk zagen we elkaar, maar ook daarbuiten. De sfeer was echt top, en ook het contact met de bedrijfsleider was erg goed.
De dag begon 's morgens vaak met een kopje koffie/thee en het tellen van de kassa's. De bedrijfsleider maakte vervolgens een dagplanning. Hierop werden de werkzaamheden geschreven voor ieder persoon en de pauzes stonden hierop ingedeeld. Om 9.00 uur opende de winkel. Iedereen nam zijn of haar plek in de winkel in en begon met zijn werkzaamheden. De werkzaamheden waren erg afwisselend, wat het werk leuk maakte. De bedrijfsleider vond het belangrijk dat de werkzaamheden goed werden uitgevoerd, maar het helpen van de klanten was het belangrijkste.
Iedereen kreeg op een dag drie pauzes. 'S morgens een koffiepauze van 15 minuten. Daarna volgde de lunchpauze van 30 minuten en 's middags nog een pauze van 15 minuten.
Omdat het team goed op elkaar was ingespeeld was de sfeer erg goed op het werk, wat ervoor zorgde dat iedereen het naar zijn zin had bij Blokker.
PluspuntenKortingspas, eetgeld wanneer je koopavonden werkt
MinpuntenGeen doorgroeimogelijkheden, geen vast contract na 3 tijdelijke contracten
Wat een leuk bedrijf om daar een onderdeel van te mogen uitmaken. Het werk is zeer afwisselend, wat het zo leuk maakt. Ik heb er dan ook altijd met veel plezier gewerkt, en dat doe ik nu nog. Het filiaal waar is sta/stond is een Franchise filiaal, waardoor ik de directie van Blokker Holding niet ken. Onze directie dat was prima, had heeft echt het beste voor met heel het personeel.
Ik heb in mijn tijd bij Blokker vooral geleerd dat ik niet zo onzeker hoef te zijn over het werk wat ik uitvoer. Mijn leidinggevende is erg tevreden over mijn werkzaamheden en dat is natuurlijk erg fijn. Hoe een typische dag gaat is lastig te omschrijven, het werken in een winkel is niet een dag hetzelfde. Ik kan wel een globale beschrijving geven, dat begint in de ochtend al met de kassa erin doen en alle spullen buiten zetten. Daarna staat er 1 persoon achter de kassa en iemand anders staat in de winkel. Bij de kassa voer je echt de kassahandelingen uit en werk je rondom de kassa. Wanneer je in de winkel staat help je de klant, vul je de winkel aan, verwerk je mee de vracht.
Ik kan niet zeggen wat echt het moeilijkste is, de begeleiding is zo goed dat ze je door alles heen slepen, ze helpen waar ze kunnen. Hierdoor wordt elk obstakel makkelijk overwonnen.
Je krijgt minimumloon en moet onbetaald overwerken. Als je bijvoorbeeld om 09:00 moet werken, moet je al om om 08:30 aanwezig zijn. Je gaat dan kassa's tellen etc. Vervolgens als de winkel gaat sluiten bijv. om 18:00 moet je ook weer de kassa's tellen en andere werkzaamheden verrichten. Dit kan ook tot een half uur extra zijn. Let op! Je krijgt deze uren die je maakt niet betaald!! Je moet dus bijna een uur extra op een dag werken zonder daarvoor betaald te krijgen. Daarnaast stond ik vaak alleen in de winkel, omdat de filiaalmanager administratieve taken deed of in het magazijn bezig was. En alsof dat niet erg genoeg was moest je ook aan de andere kant van de winkel vakkenvullen, waardoor je de kassa niet kon zien. Je staat voor een keuze: blijf ik vlakbij de kassa om de klant meteen te helpen of ga ik de vakken vullen waardoor je de klant niet kunt zien. Welke keuze je ook maakt, je kan het toch nooit goed doen!! Als je dit leest alsjeblieft zoek verder, want er zijn genoeg banen beschikbaar waar je wel de waardering krijgt die elk mens verdient.
Franchise bedrijf waar ik uit het team mocht doorgroeien naar assistent
Vooral bestellen, schoonhouden en bijvullen,vracht verwerken, klanten adviseren indien gewenst.
Begonnen als verkoopster: na een jaar werd er een opleiding aangeboden tot filiaalleidster dat heb ik behaald met mooie resultaten maar ik wist dat ik assistent zou worden, voor een eigen filiaal moest in naar de randstad verhuizen en we waren net getrouwd, ingericht en wonend op loopafstand.
Toen kwamen er taken bij: openen/sluiten, kluis/kassa tellen/bankafdrachten, plannen, stagiaires begeleiden, klachten afhandeling, retouren aftekenen, wisselgeld bestellen ed.
De directie: hardwerkende no-nonsense mensen.
De collega`s: hartelijke hardwerkende mensen die me voordroegen voor promotie.
Het moeilijkste van de baan: communicatie was verbeterpunt bij een persoon (team van 8) maar samenwerking verliep wel prima.
het leukste van de baan: we waren een geolied team en deden alles voor elkaar.
Oh, wat verschrikkelijk deze vacature van Blokker, dit waren exact mijn taken binnen de bouwafdeling en toch moest ik weg na 12 jaar dit werk te hebben gedaan, zogenaamd boventallig verklaard 😳 Na 22 dienst jaren en uitstekende beoordelingsgesprekken. Met andere woorden, geen vaste contracten meer. Zodat je er ieder moment eruit kan wanneer je niet meer nodig bent. De sfeer op de bouwafdeling is niet te harden na een reorganisatie die niet terecht is. Ruimte voor ontwikkeling.....lachertje. Ik kreeg te horen dat er geen capaciteit voor was. Het bedrijf draait helaas alleen maar verlies....
Succes voor degene die willen solliciteren, ik zou gaan voor een 'gezond' bedrijf die niet alleen maar in de rode cijfers staat en toch allemaal mini Bijenkorfjes neer wilt gaan zetten waar de goedkoopste eierwekker €35,00 kost 😳
PluspuntenHelaas geen
MinpuntenAlles is bij de concurrent goedkoper, zelf met 10% personeelskorting
Leuke winkel met breed assortiment en fijn team van collega's
Een fijne werkomgeving door een gezellig team van collega's waarmee je samen er voor zorgde dat de winkel er netjes en goed gevuld uit zag zodat klanten met plezier je winkel binnen stappen en als ze hulp nodig hebben je ze graag te woord staat. Je hebt het beheer van een eigen afdeling, die je onderhoudt, aanvult en besteld.
Door warenkennis cursussen ben je van alle artikelen in de winkel goed op de hoogte, waardoor je de klanten goed kunt adviseren met hun aankoop. Ook het internetbestelpunt in de winkel is een veelgebruikt scherm om ter plekke voor klanten internetbestellingen te plaatsen. Ook de taken bij de klantenservice zoals klachten en retour nemen van artikelen hoorde bij de vele diverse taken die je in de winkel tegenkomt, mede als kassa draaien.
Ook heb ik ervaring in het vervangen van de bedrijfsleider bij zijn afwezigheid.
Het werk is zeer afwisselend. Echter door t budget werk je altijd met een persoon minder. Waardoor je eigenlijk nooit de doelstellingen kunt halen. Tenzij je extra werkt(wat niet gewaardeerd/beloond wordt)
Het team zelf maakt het werk leuk. Alles wat daar boven zit volgt zijn eigen weg. De organisatie doet zich voor als een platte organisatie met een zelfbenoemd service kantoor. Echter is daar niks van te merken wanneer je tegen zaken aanloopt en aankaart. Er wordt totaal niet geluisterd naar de winkelvloer. Het is echt nog een ouderwetse top-down organisatie. Kantoor bepaalt en winkel voert uit. Heb je een mening laat t vooral NIET horen
Vanuit management krijg je nooit feedback. Pas als t te laat is of ze van je afwillen dan pakken ze van alles bij elkaar om toch een matige onderbouwing te geven. Iets waar je aan had kunnen werken als ze t op tijd aangeven
PluspuntenKorting
MinpuntenOndergewaardeerd worden
2,0
Algemeen onthaal, telefonie, post, economaat | Lier | 24 mei 2016
'ieder voor zich' werkomgeving zonder doorgroeimogelijkheden
dit interimcontract was bedoeld van januari t.e.m. juni als vervanging bij zwangerschap. Het werd echter half februari stopgezet omdat 'een stagiair de onderneming minder kost en vorige week zijn contract is komen tekenen'. De werkgeefster die mij bij het gesprek onmiddellijk had aangeworven zette mij ook net zo makkelijk terug aan de deur.
De persoon die ik verving moest haar onthaalfunctie aan mij afstaan om haar zwangere collega te vervangen (zij had al het langst bij Blokker gewerkt en kon makkelijk allerlei taken overnemen). Dat ze dit allerminst leuk vond, moest ik vaak ontgelden: ze hield voor mij informatie achter en nam mij geregeld mijn verantwoordelijkheden uit handen omdat ze nu eenmaal meer wist over de gangbare procedures binnen het bedrijf.
Werken in deze omstandigheden vond ik vaak stresserend en ik ging steeds vaker naar huis met het gevoel dat ik mijn job niet goed deed. Heel wat kwaliteiten waar ik best trots op ben raakten ondergesneeuwd, doordat dingen fout liepen en mensen zich op mij begonnen af te reageren.
Het leukste van de baan was dat ik contactpersoon was voor alle filialen en leveranciers in België en Nederland. Ik moest heel creatief zijn om- telefonisch-allerlei oplossingen uit te denken voor knelpunten inzake foutieve of te late leveringen. Ook onthaal en opvang van zakenlui, bezoekers en stagiairs, vergaderzalen klaarzetten en post sorteren vond ik erg leuk.
Van mijn VDAB begeleider vernam ik dat Blokker steeds makkelijk mensen
Pluspuntenmaaltijdcheques
Minpuntenenkel middagpauze, geen verluchting of vensters bij het onthaal, rivaliteit tussen afdelingen, 95% vrouwelijk personeel, slechte communicatie tussen collega's
Er wordt héél veel gevraagd van Blokkers werknemers omdat er geen budget is om meer mensen aan te nemen. Het personeel moet zo jong mogelijk zijn, dus ons team bestaat voornamelijk uit mensen van 15 en 16 jaar. Deze jonge mensen zijn niet in staat om zich net zo efficiënt neer te zetten als een iets oudere werknemer, maar dit wordt wel van hen verwacht. Blokker schrapt uren die we mogen inzetten, maar blijft hameren op 'verkopen, verkopen'. Van personeel wordt verwacht dat zij ongeveer één keer per twee maanden naar een theoretische trainingsavond gaat. In eigen tijd, op eigen kosten. Doe je dat niet dan wordt gesuggereerd dat je contract niet verlengd wordt.
Op papier hebben wij een bedrijfsleider maar omdat hij meerdere filialen leidt zien we hem eens in de drie weken of nog minder. Het filiaal wordt gerund door een hulpkracht. Deze hulpkracht heeft bij Blokker aangegeven de functie van Waarnemend Bedrijfsleider te willen, omdat dat aansluit op zijn taken. Maar dit heeft Blokker afgewezen. Hij blijft, op papier, parttime hulpkracht met jaarcontract.
Er worden fouten gemaakt in het bestellen van artikelen, het helpen van klanten, het vullen van de winkel en er wordt niet nagelopen of de prijzen op de schappen nog kloppen met de actuele prijs.
Kortom, er ligt veel druk op de medewerkers simpelweg omdat er geen geld meer is. Het is niet leuk meer om hier te werken. Velen van mijn collega's denken aan ontslag of hebben dat al gedaan. Ik zou iedereen afraden om in dit wespenn
Pluspuntenprettig klantcontact en je bouwt productkennis op
Minpuntenwerkdruk is absurd
Vragen en antwoorden over Blokker
Wat is het meest stressvolle aan werken bij het bedrijf?
Gevraagd op 21 mrt. 2018
Bij blokker word je als werk slaaf behandeld als je net komt werken.
Beantwoord op 13 feb. 2023
SAMEN naar resultaat, fijne en dynamische omgeving.
Beantwoord op 23 feb. 2021
Hoe vaak krijg je opslag bij Blokker?
Gevraagd op 20 dec. 2022
nooit
Beantwoord op 2 jun. 2023
Nooit
Beantwoord op 10 mei 2023
Hoe is het vakantiebeleid bij Blokker? Hoeveel vakantiedagen krijg je per jaar?
Gevraagd op 20 sep. 2018
Hangt er vanaf hoeveel +uren je werkt.
Beantwoord op 10 feb. 2023
21
Beantwoord op 12 dec. 2022
Hoe oud moet je zijn om bij de blokker te werken?
Gevraagd op 12 jun. 2018
Je mag vanaf 14 jaar bij onze winkels starten :) wel zijn er bepaalde regels. Je mag bevoorbeeld alleen op zaterdag werken en in de vakanties kan je extra werken!
Hopelijk is het een beetje duidelijk voor de mensen die bij Blokker willen werken!
Beantwoord op 17 dec. 2022
Vanaf 14 jaar mag je bij de Blokker starten.
Beantwoord op 15 jun. 2022
Heeft Blokker een tandheelkundig plan? Wat valt hieronder?