Reviews van Belastingdienst in Hengelo OV
5,0
Informant Belastingtelefoon |
Hengelo OV | 31 mrt 2023
Gezellige werksfeer, goede arbeidsvoorwaarden
Er is een goede sfeer onder collega's. De coaches helpen echt en denken mee. Supervisor staan voor je klaar en luisteren naar je. Je kunt drinken pakken (gratis) wanneer je wilt, je hoeft niet te wachten tot je pauze. Na een lastig gesprek mag je de tijd nemen bij te komen of voor je zelf het gesprek nog te analyseren. Er wordt niet gekeken naar gesprekstijden. Langere gesprekken komen regelmatig voor. Daar wordt je absoluut niet op afgerekend. Sterker nog dit vinden ze juist goed. Daarmee laat je zien dat je de burger echt wilt helpen. Kortom als ik voor mij zelf spreek, ik werk hier met plezier.
PluspuntenKoffie, thee e.d. gratis. Goede kantine. Fijne werksfeer. Weinig druk
MinpuntenGeen
3,0
Ik wil maximale bereiken voor het bedrijf en de klant
Het leuke is het klantcontact, omdat ik graag de klant wil helpen haal ik hieruit veel werkplezier.
Er heerst een goede werksfeer wat zorgt voor een goede onderlinge samenwerking.
Omdat veel vragen betrekking hebben om het betalen van een aanslag heb je relatief veel weerstand gesprekken, ik heb dus steeds beter geleerd hier op een goede manier mee om te gaan.
Daarnaast is het interessant om deel te nemen aan zogenaamde Lean projecten, zodat je nog belangrijker kunt zijn voor de organisatie.
Ik kan op deze manier meedenken over de verbetering van processen.
4,0
Informant Belastingtelefoon |
Hengelo OV | 31 mrt 2023
Moet veel, mag weinig
Je mag een klant maar een heel klein stukje helpen. Ook al kun je de vragen beantwoorden, als het niet tot jouw stuk behoort, mag je dat niet.
Vaak vervelende uren, 11 tot 19 of 12 tot 20 met pauzes op rare tijdstippen.
Door dit alles valt ongeveer 80% in de eerste 3 maand af. Dus geef niet zomaar een baan op om hier te gaan werken.
Collegas wel vriendelijk en hulpvaardig.
PluspuntenRedelijk goed salaris
MinpuntenWeinig kans op lang contract. Werkzaamheden heel beperkt.
2,0
Geen geschikte werkplek
Ik zou dit bedrijf aan niemand aanraden.
De werkdruk is erg hoog, 10 seconde tussen elk belletje en hoge verwachtingen.
Iets simpels als naar het toilet gaan gaat ten koste van je productiviteit en wordt geregistreerd.
Loon staat niet in verhouding met de inspanning die men verricht.
Locatie Hengelo is de sfeer grimmig, hoge verloop van medewerkers.
PluspuntenCollega’s
MinpuntenHoge werkdruk, robot bellen, supervisors, ontbreken van vrijheid en zelfstandigheid.
2,0
anders dan verwacht
Weliswaar werkzaam bij een overheidsorganisatie, maar als informant is de werkdruk te hoog, je werkt continu. Tijden worden gelogd je hebt tussen gesprekken adempauze van 10 sec. Het is telefonische lopende band werk. leidinggevenden zijn argwanend en controleren iedere handeling via schermen. Dit alles en je krijgt ook weinig betaald.
Pluspuntencollega's
Minpuntenstreng, lopende band werk aan de telefoon, slecht betaald voor het verrichtte werk en werkdruk
4,0
Informant Belastingtelefoon |
Hengelo OV | 8 feb 2017
Leerzaam en uitdagend
Snel tot de kern van de meest uiteenlopende vragen van de klant komen, het snelle schakelen in oplossingen, en daarbij de klant met een positief gevoel laten ophangen zorgt voor een positief gevoel bij jezelf en dit geeft dan ook voldoening. Plus je kennis over belastingtechnische zaken worden vele malen breder.
PluspuntenVeel afwisseling
MinpuntenNVT
5,0
Fijne werkgever - Fantastische opleiding
Ik heb er met heel veel plezier gewerkt - moest op zoek naar een baan waar ik wel een vast aantal uren kreeg toebedeeld die ik nodig had om mijn financiële lasten te kunnen blijven voldoen. Heel spijtig want ik voelde me er op mijn plek.
PluspuntenOpen en informele cultuur.
MinpuntenGeen minpunten/
2,0
Medewerker Klantenservice (m/v) |
Hengelo OV | 30 mrt 2021
Afgerekend op regels
Terwijl het management zich niet aan de regels houdt word je er als werknemer wel op afgerekend. Je krijgt geen extra kans nadat men zelf in gebreke is gebleven. Tegenspraak word niet geduld. Dan deug je in 1 keer nergens meer voor. Immers wie ben jij wel om kritiek te durven leveren.
1,0
Nog nooit zo schandalig behandeld.
Na twee jaar hard werken om een nieuwe werkwijze te testen werd het hele team eruit gegooid. Nog geen twee weken later zou een nieuwe training beginnen voor nieuwe medewerkers. Maar daar konden we niet in mee. Angst cultuur ten top. Incompetentie tot aan de locatieleider.
5,0
Gezellige, informele werksfeer bij een professionele organisatie
Een uitdagende baan waarbij cijfermatig inzicht en klantvriendelijkheid hoog in het vaandel staan. De diversiteit van vragen die je iedere dag krijgt, zijn een leuke afwisseling en omgaan met weerstand is een belangrijk aspect.