Hoge werkdruk, laag salaris, hoofdkantoor heeft schijt
Positief:
- Mooie startersfunctie
- Goede doorgroeimogelijkheden
- Aanbod voor het volgen van extra scholing
Negatief:
- Personeel te kort en dat wordt steeds erger.
Oorzaak: Hoofdkantoor heeft schijt aan alles en luisterd niet naar wat de managers op locatie aangeven. Lokaal personeel krijgt geen contract met uren garantie (zelfs niet als je er al jaren werkt). Vanuit hoofdkantoor geen enkele waardering voor het LP.
Gevolg: Personeel stapt over naar een werkgever die wel uren garanties wilt bieden. Werkdruk neemt elke week toe, doordat er steeds meer personeel vertrekt.
- Lange werkdagen. Standaard werkdag is 9,5 uur waarvan 1 uur pauze. Pauze kan je alleen nooit nemen, omdat niemand je over kan nemen en er daarom geen tijd voor is. Echter wordt het wel berekend in je salaris.
- Gemiddeld val je 2x per week in op een andere locatie. Vaak moet je +/- een uur heen en terug reizen. Hiermee kom je uit op een werkdag van 11,5 uur, mits je niet over hoeft te werken.
- Hoge werkdruk. Je standaard takenlijst per dag is al aardig veel, maar moet net kunnen zolang je personeel rond hebt lopen. Heb je geen personeel of te weinig, dien je die taken er ook bij te pakken. Hierdoor komt het geregeld voor dat je jezelf in 4en moet splitsen, zodat je de receptie, bar, het restaurant en de keuken allemaal in je eentje draaiende houdt.
- Veel te weinig loon voor de hoge werkdruk en lange dagen die je maakt.
- Geen enkele binding als team, niet toegestaan een drankje na je dienst te nem
een gezellige sfeer en een leuk hotel waar geen dag het zelfde is
Bastion is het eerste hotel waar ik werkzaam ben als hotel assistente of zoals ze daar zeggen hoofd huishouding
De ochtend begint voor mij om de dag roosters voor de huishouding te maken zodat ze weten welke kamers ze moeten schoonmaken ,
Ik hou een praatje over waar ze op moeten letten en vertel wat er goed en niet goed is gegaan de dag ervoor
Ik heb zelf de taak van de roosters op me genomen omdat ik iedereen het liefst op de zelfde afdeling wil laten werken wat voor iedereen beter is ivm verantwoording voor hun linnenkamer en kamers die dag.
Nadat de housekeeping aan het werk is vul ik alles bij zodat ze niet misgrijpen als ze spullen voor de kamer nodig hebben
Ik spoel de linnenkamers door iedere ochtend en teken dat af vaak kom ik dan iedere houskeeper tegen en maak klein praatje zodat ze hun verhaal positief of negatief kwijt kunnen en dan probeer ik dat op te lossen .
Daarna zijn er kamers schoon en die controleer ik of ze goed zijn voor de volgende gast ik geef het door bij de receptie en die zetten ze weer op schoon geinspecteerd
Ik vind dit werk erg leuk omdat ik veel afwisseling heb en eigenlijk alles doe wat nodig is soms bedien ik de koffie en als het nodig is sta ik de houskeeping te helpen met het schoonmaken van de kamers of het linnen uit te delen.
Wat ik wel moeilijk vind is het loslaten ik wil de dag goed afsluiten en laat niet de boel de boel heb geen 9 tot 5 mentalitijd maar soms werk ik echt te lang door,
Ik werk nu twee en half jaar voor B
Pluspuntenveel vrijheid in me werk
Minpuntengeen uitbetaling overuren maar tijd voor tijd wat je niet kan opnemen
Ontzettend leuke collega's, elke dag is een verassing
Je komt terecht in een hecht team met collega's die altijd voor je klaar staan, geen dag is hetzelfde! Je werkt elke dag met een hoop leuke gasten en gastvrijheid staat hoog in het vaandel, je ziet aan alles dat het personeel zeer gemotiveerd is om elke dag weer een lach op onze gasten hun gezicht te brengen!
Zoals ik al zei, elke dag is anders en weer een avontuur maar één ding blijft altijd hetzelfde, je werkt elke dag met ontzettend leuke gasten en met een team van toppers!
Er zijn veel verschillende werkzaamheden die je eventueel zou kunnen doen op een dag, het ligt er natuurlijk aan wat voor een functie jou voorkeur heeft!
Denk hierbij aan bar werkzaamheden, restaurant, receptie en dergelijke!
Het enige minpunt is dat er bij een lage bezetting gewoonweg minder uren te verdelen zijn, het is en blijft natuurlijk, horeca en niemand kan met 100% precisie zeggen hoe de bezetting gaat worden elke dag.
Als je houd van met mensen werken en graag een onvergetelijke indruk wilt achterlaten bij onze gasten en je ook echt verbonden wilt voelen met je collega's en daarmee ook onderdeel wilt zijn van een sterk team zou ik het zeker aanraden om hier te gaan werken!
Over het management is ook niets aan te merken, ze zullen altijd hun best voor je doen als je ergens mee zit of verbeterpunten hebt! Ze proberen dan ook altijd, zelfs bij lage bezetting iedereen zoveel mogelijk uren te geven!
In veel bedrijven krijg je soms de indruk dat er niet naar je geluisterd word of dat je een
PluspuntenHecht team, leuke gasten, goed management, fijn team
MinpuntenBij lage bezetting minder uren
1,0
Assistent Manager (m/v) | Nederland | 22 feb. 2023
Uitbuiters
Nooit verwacht, maar echt bijzonder hoe Bastion omgaat met hun personeel. Ze laten je werkweken draaien van 6 dagen per week met 1 dag vrij ertussen en dan mag je er weer 6 dagen tegenaan en ook nog op verschillende locaties.
Je maakt dan ook werkdagen van 8,5/9 uur, waarvan je 1 uur pauze (natuurlijk niet doorbetaald) zou hebben. Maarja door de drukte en personeelstekort kan je deze nooit opnemen. Als je aangeeft dat je in principe 1 uur gratis per dag voor ze werkt, geven ze aan dat het je eigen verantwoordelijkheid is dat je deze niet opneemt. Ooh en de keren dat je even probeert te zitten om wat te eten, wordt je constant gebeld of geroepen voor de receptie, want je staat als enige voor de receptie :) Maarja als je de receptie onbemand achterlaat voor 1 uur, dan heb je natuurlijk een probleem. Als je dit personeelstekort vervolgens aangeeft bij het hoofdkantoor of je regiomanager.. mooi verhaal, doen ze niks mee
Verder maken ze een raar onderscheid tussen managers en ‘lokaal personeel’ (housekeeping, barmedewerkers etc) waarbij het lokaal personeel aparte en ook echt slechte kerstpakketten krijgen, niet worden uitgenodigd voor het jaarlijks bedrijfsfeest en de arbeidsvoorwaarden zijj nog slechter. Het is een rare gang van zaken.
Als je bij Bastion komt werken komt je leven 100% in het teken van Bastion te staan, want tijd voor andere dingen heb je niet meer.
Als je dan ook durft te spreken over een loonsverhoging, wijzen ze naar het gat van de deur. Ze hebben dan oo
Naast alle negatieve reviews zal ik eens mijn verhaal vertellen over mijn vierjarige dienst bij Bastion Hotel.
Ik ben in dienst als Keuken medewerker, Nachtportier en sporadisch Ontbijtmedewerker. In al deze jaren heb ik nog nooit een echt vervelende situatie meegemaakt. Er zijn altijd momenten die je minder leuk vind maar ik kan niet zeggen dat dit een slechte baan is, eerder een hele leuke.
Als keuken medewerker bereid je het eten voor de gasten voor, loopt het uit als de manager bezig is of als je gewoon met de gasten wilt kletsen, je houdt de keuken schoon en zorgt dat alle producten niet over datum gaan. Er zijn vaak genoeg extra klusjes zoals het linnen verdelen, de bar bijvullen, de was bijhouden of extra poets klusjes. In het begin vond ik dit nog wel eens vervelend maar na een tijdje kreeg ik er juist plezier in om het hotel schoon te houden. Want wat is er nou leuker dan waardering van je managers en gasten?
Als nachtportier zorg je dat het hotel schoon blijft, en mensen snachts hun kamer op kunnen. Vroeg in de ochtend begin je met het ontbijt bereiden en ruikt het hele hotel heerlijk naar vers brood. Je kunt je nacht lekker zelf inplannen, en als je het gunstig inpland heb je nog tijd om lekker een boek te lezen.
Je leert je team heel goed kennen en kunt heel veel plezier met elkaar hebben. De sfeer op de werkvloer is harstikke leuk en je kunt altijd grapjes maken, als je iets verkeerd doet krijg je geen preek maar wordt je er gewoon netjes op geatten
Geen managersfunctie nemen hier, is het niet waard
Begonnen als LP-er (ambulant) als ambulant heb je het in dit bedrijf redelijk ok.
Salaris is laag en steeds vaker problemen met betaling, uren niet goed doorgegeven naar salarisadministratie, salaris te weinig uitbetaald loonstrookjes onduidelijk,
te laat betaald, reiskosten niet voldoende enz., enz.
Op dit moment een gigantisch personeelstekort, dit wordt in de hand gewerkt door de manier waarop met personeel wordt omgegaan door hoofdkantoor. Oproepkrachten worden achter de receptie gezet zonder fatsoenlijk ingewerkt te worden.
Sluitdrankje (zoals normaal in horeca) is hier VERBODEN, Lange diensten, pauzes worden afgetrokken zelfs als je deze niet neemt, invallen door half Nederland verplicht.
Hoofdkantoor vertelt je letterlijk dat als de manier van zaken je niet bevalt dat je dan kunt vertrekken.
Eigenaar verbouwt/ vergroot ene hotel na het andere, zonder zicht op het personeel te hebben. OP dit moment wordt er een hotel van 140 kamers gebouwd, terwijl we nu al amper rondkomen met personeel.
Tussen 6 en 9 zowel 's ochtends als 's avonds mag er geen pauze gehouden of gegeten worden, omdat dit de drukste tijden zijn.
Je betaald ongeveer 20euro per maand als vergoeding voor eten, maar mag amper iets hebben, vaak heb je ook niet eens de tijd om wat te kunnen eten.
Tijdens de sollicitatie gesprekken wordt alles zo mooi verteld, na je proefmaand hang je vast aan een wurgcontract voor een jaar. wil je tussentijds stoppen, kan dit eenmalig tegen een betaling van maar lief
Ben nu een aantal maanden werkzaam als assistent manager. Tot nu toe valt het mij een beetje tegen.
Tijdens mijn sollicitatiegesprek werd vermeld dat je een enkele keer op andere locaties moest invallen, in de praktijk ben je meer dan de helft van de maand op andere locaties aan het werk.
Na 1 maand inwerken/training werd ik gelijk de eerste dag naar een hotel 120km verderop in het land gestuurd, waar ik de hele avond alleen heb gedraaid. Reiskosten krijg je vergoed, maar als je even pech hebt ben je 4 uur per dag aan het reizen om 8 uur te werken, en die tijd krijg je niet vergoed. Helaas komt het ook vaak voor dat je ver weg wordt gestuurd ivm onderbezetting in bepaalde regio's.
Ook vind ik het salaris laag voor de verantwoordelijkheid die je draagt. Sommige momenten sta je alleen in een vol hotel met 80+ kamers. Soms zijn de gasten ook niet erg prettig, hier moet je wel sterk voor in je schoenen staan.
Leidinggeven doe je niet tot weinig, je stuurt soms de huishouding aan of een of twee bar/restaurant medewerkers, stel je daar niet teveel bij voor. Het team is klein en er is veel verloop onder medewerkers.
Het is een mooi bedrijf om te starten als je nog geen of weinig hotel ervaring hebt, maar als ervaren medewerker ga je je al snel vervelen.
Doorgroeien is mogelijk mits daar plaats voor is. Maar voor mij is het nu een kwestie van mijn jaar afmaken (zodat ik de trainingskosten niet terug hoef te betalen) en dan opzoek naar een andere baan.
Je leest veel over werken bij Bastion, zowel negatieve als positieve punten. Ik heb beide kanten ervaren.
De positieve kanten zijn:
- het hoge salaris
- doorgroeimogelijkheden
- contact met gasten
Negatieve kanten:
- geen positieve feedback je hoort alleen de fouten
- geen begrip vanuit hoofdkantoor
- er word aan leeftijdsdiscriminatie gedaan bij o uren contracten
- er word verwacht dat je continu bereikbaar bent
- overplaatsingen zonder eigen inbreng
Tijdens mijn tijd bij dit bedrijf heb ik tijden met veel plezier gewerkt dit kwam echter door de collega's en de gasten. Je word gepusht om vaak bereikbaar te zijn en als je dan aangeeft het is teveel dan word er gedacht je kan de functie niet aan. Bij een opening op andere afdelingen worden er geen gesprekken gehouden maar word degene die ze het leukst vinden de functie gegeven. Dit helaas meerdere keren zien gebeuren. Na enige tijd ben ik ziek geworden en dan word je een te dure kracht dus word er aan alle kanten gekort en gepusht om weer aan de slag te gaan ondanks dat het advies van een arbo arts anders luid. Daarbij houd dit bedrijf zich niet aan de regels betreft ziek zijn. Zo is er nooit een plan van aanpak gemaakt en zullen ze er alles aandoen om je voor 42 weken zien zijn (hierna komt het UWV om de hoek) of uit dienst of beter te melden.
Nadat ik mijn ontslag had ingediend moest ik 3 maanden wachten tot al mijn geld was gestort.
Ik ken redelijk wat mensen die voor dit bedrijf gewerkt hebben en niemand is positief.
Bastion is een vreselijk hotel keten!
Gelukkig is het voor mij een bijbaantje maar voor veel van de meiden om me heen moeten ook echt leven van het salaris ( al snap ik zelf niet hoe, kan me niet voorstellen dat je van dit salaris kan leven).
Je verdient veel te weinig je werkt bijna standaard wel in je eigen tijd. Je krijgt 20 min per kamer bed bank 4 minuten. Je werkt altijd in je eentje. Het werk is enorm zwaar en ook zwaar voor je rug en benen. Heb nog nooit gehoord hoe je precies een bed moet optillen zodat je, je rug minder belast na het werken heb bijna altijd weg rugpijn. Daarnaast is dit geen baan waarbij ik vind dat je, je kan ontwikkelen je maakt alleen de kamers schoon dus je leert niet echt wat ( ik zelf ga naar school dus voor mij maakt het niet uit, maar als dit je serieuze baan is dan kan je beter een bedrijf zoeken die je echt waardeert en meer mogelijkheden hebt om door te groeien).
Daarnaast is het een hotel keten die je enorm uitbuit. Er zijn geen pauzes ( pauze houden is ook in je eigen tijd) uren per dag dat je werkt verschilt enorm in de maanden januari - februari is het altijd enorm rustig en bellen ze je erg veel af.
Managers zijn heel vaak verschillend ze komen overal vandaan ( ik ben gestopt met de namen te onthouden).
Als je hier toch besluit om te komen werken, zorg er dan voor dat je niet over je heen laat lopen en alles maar pikt van de managers want anders wordt je echt behandeld als een slaaf.
PluspuntenSommige collega'S kan je mee lachen
MinpuntenVooral slecht salaris! En veel in eigen tijd werken
Een typische dag op werk?
Het verschilt per dag inprincipe wel, want het is een hotel waar elke dag een andere dag kan zijn. Dan moet je de kamers op, dan heb je een extra taak die je moet voltooien. Ligt maar aan de drukte in het hotel zelf.
Ik heb geleerd in korte tijd snel schoonmaken in een goede staat (wel handig voor als je op je zelf woont, haha).
In principe zijn mijn collega's onder de HDD'ers (kamermeisjes/jongens) niet verkeerd, altijd een lolletje onder elkaar of we helpen elkaar een handje. Leuke gesprekstoffen waar we elke ochtend mee beginnen als we samen komen voor om te beginnen. Maar de managers die in het hotel werken communiceren heel weinig en hebben weinig begrip naar de HDD'ers.
Aan afspraken houden is heel lastig voor de managers.
Moeilijkste aan de baan? Het harde werken van heel veel bedden opmaken als er te weinig collega's zijn. En je krijgt er weinig voor te rug. Als het best meevalt qua pijnklachten, heb je de volgende dag alleen beetje spierpijn. Anders elke dag.
Het leukste van de baan is wel dat ik iedere dag bijna nieuwe gasten zie en er gezellig een praatje mee kan maken. 9 van de 10 gasten zijn heel vriendelijk en vinden het niet erg om te praten. Ook vaste gasten vinden het leuk om te praten met het vaste personeel. Over hoe hun werkdag is, of die van de HDD'ers. Het voordeel is wel dat ik graag een praatje maak met iedereen dus je stelt de gasten ook op hun gemak natuurlijk!
PluspuntenGratis drinken
Minpuntenniet communicerend.
Vragen en antwoorden over Bastion Hotels
Hoe is het vakantiebeleid bij Bastion Hotels? Hoeveel vakantiedagen krijg je per jaar?
Gevraagd op 2 mrt. 2018
25 obv fulltime
Beantwoord op 6 jun. 2023
25
Beantwoord op 4 mrt. 2023
Hoe vaak krijg je opslag bij Bastion Hotels?
Gevraagd op 7 feb. 2023
Nooit
Beantwoord op 7 mei 2023
Nooit
Beantwoord op 18 apr. 2023
Wat is het meest stressvolle aan werken bij het bedrijf?
Gevraagd op 2 mrt. 2018
Iedere keer weer een verrassing hoe laat je begint, waar je staat ondanks dat je een "vaste" locatie hebt, of dat je misschien zelfs verplicht vrij bent. Jammer.
Beantwoord op 20 mrt. 2019
Stress? Daar zijn wij bestendig tegen! Iedereen doet het samen, dat is het fijne aan Bastion hotels!
Beantwoord op 8 jan. 2019
Reiskosten
Gevraagd op 19 jul. 2021
Je krijgt geen rijskosten alleen als je naar een andere filiaal gaat
Beantwoord op 30 mrt. 2023
Kunnen gedeclareerd worden
Beantwoord op 23 feb. 2023
Wat zijn de werktijden als oproepkracht bij Bastion Hotels?
Gevraagd op 6 dec. 2018
Dat ligt aan je functie, hier kan ik niet accuraat op antwoorden.