Bastion Hotels

Werken bij Bastion Hotels: bedrijfsoverzicht en reviews

Bastion Hotels
Bastion Hotels
3,6
277 reviews
Beoordelingen van Bastion Hotels
3,6
Gemiddelde beoordeling van 277 reviews op Indeed
3,5Werk-privébalans
3,3Salaris en arbeidsvoorwaarden
3,5Doorgroeimogelijkheden
3,4Management
3,6Bedrijfscultuur
Hoofdkantoor
Bastion Hotels Mauritiuslaan 2/3 3526 LD Utrecht
Medewerkers
1001 tot 5000
Omzet
Onbekend
Branche
Restaurants, Travel and Leisure

Populaire functies bij Bastion Hotels

 Gemiddeld salarisSalarisschaal
7 salarissen doorgegeven
€ 1.946
per maand
€ 900-€ 3.000
54 salarissen doorgegeven
€ 1.980
per maand
€ 900-€ 3.000
82 salarissen doorgegeven
€ 2.019
per maand
€ 1.000-€ 3.100
29 salarissen doorgegeven
€ 2.370
per maand
€ 1.100-€ 3.600
30 salarissen doorgegeven
€ 13,36
per uur
€ 6,65-€ 20,05
Tevredenheid over salaris
29%
van de medewerkers is tevreden over hun salaris
Gebaseerd op 376 reviews

Reviews over Bastion Hotels

Algemene reviews over Bastion Hotels

2,0
Hotel Manager (m/v) | Nederland | 5 apr. 2022
Hoge werkdruk, laag salaris, hoofdkantoor heeft schijt
Positief: - Mooie startersfunctie - Goede doorgroeimogelijkheden - Aanbod voor het volgen van extra scholing Negatief: - Personeel te kort en dat wordt steeds erger. Oorzaak: Hoofdkantoor heeft schijt aan alles en luisterd niet naar wat de managers op locatie aangeven. Lokaal personeel krijgt geen contract met uren garantie (zelfs niet als je er al jaren werkt). Vanuit hoofdkantoor geen enkele waardering voor het LP. Gevolg: Personeel stapt over naar een werkgever die wel uren garanties wilt bieden. Werkdruk neemt elke week toe, doordat er steeds meer personeel vertrekt. - Lange werkdagen. Standaard werkdag is 9,5 uur waarvan 1 uur pauze. Pauze kan je alleen nooit nemen, omdat niemand je over kan nemen en er daarom geen tijd voor is. Echter wordt het wel berekend in je salaris. - Gemiddeld val je 2x per week in op een andere locatie. Vaak moet je +/- een uur heen en terug reizen. Hiermee kom je uit op een werkdag van 11,5 uur, mits je niet over hoeft te werken. - Hoge werkdruk. Je standaard takenlijst per dag is al aardig veel, maar moet net kunnen zolang je personeel rond hebt lopen. Heb je geen personeel of te weinig, dien je die taken er ook bij te pakken. Hierdoor komt het geregeld voor dat je jezelf in 4en moet splitsen, zodat je de receptie, bar, het restaurant en de keuken allemaal in je eentje draaiende houdt. - Veel te weinig loon voor de hoge werkdruk en lange dagen die je maakt. - Geen enkele binding als team, niet toegestaan een drankje na je dienst te nem
3,0
Kamermeisje (m/v) | Hoofddorp | 30 okt. 2015
een gezellige sfeer en een leuk hotel waar geen dag het zelfde is
Bastion is het eerste hotel waar ik werkzaam ben als hotel assistente of zoals ze daar zeggen hoofd huishouding De ochtend begint voor mij om de dag roosters voor de huishouding te maken zodat ze weten welke kamers ze moeten schoonmaken , Ik hou een praatje over waar ze op moeten letten en vertel wat er goed en niet goed is gegaan de dag ervoor Ik heb zelf de taak van de roosters op me genomen omdat ik iedereen het liefst op de zelfde afdeling wil laten werken wat voor iedereen beter is ivm verantwoording voor hun linnenkamer en kamers die dag. Nadat de housekeeping aan het werk is vul ik alles bij zodat ze niet misgrijpen als ze spullen voor de kamer nodig hebben Ik spoel de linnenkamers door iedere ochtend en teken dat af vaak kom ik dan iedere houskeeper tegen en maak klein praatje zodat ze hun verhaal positief of negatief kwijt kunnen en dan probeer ik dat op te lossen . Daarna zijn er kamers schoon en die controleer ik of ze goed zijn voor de volgende gast ik geef het door bij de receptie en die zetten ze weer op schoon geinspecteerd Ik vind dit werk erg leuk omdat ik veel afwisseling heb en eigenlijk alles doe wat nodig is soms bedien ik de koffie en als het nodig is sta ik de houskeeping te helpen met het schoonmaken van de kamers of het linnen uit te delen. Wat ik wel moeilijk vind is het loslaten ik wil de dag goed afsluiten en laat niet de boel de boel heb geen 9 tot 5 mentalitijd maar soms werk ik echt te lang door, Ik werk nu twee en half jaar voor B
Pluspuntenveel vrijheid in me werk
Minpuntengeen uitbetaling overuren maar tijd voor tijd wat je niet kan opnemen
4,0
Horecamedewerker (m/v) | Apeldoorn | 18 mrt. 2020
Ontzettend leuke collega's, elke dag is een verassing
Je komt terecht in een hecht team met collega's die altijd voor je klaar staan, geen dag is hetzelfde! Je werkt elke dag met een hoop leuke gasten en gastvrijheid staat hoog in het vaandel, je ziet aan alles dat het personeel zeer gemotiveerd is om elke dag weer een lach op onze gasten hun gezicht te brengen! Zoals ik al zei, elke dag is anders en weer een avontuur maar één ding blijft altijd hetzelfde, je werkt elke dag met ontzettend leuke gasten en met een team van toppers! Er zijn veel verschillende werkzaamheden die je eventueel zou kunnen doen op een dag, het ligt er natuurlijk aan wat voor een functie jou voorkeur heeft! Denk hierbij aan bar werkzaamheden, restaurant, receptie en dergelijke! Het enige minpunt is dat er bij een lage bezetting gewoonweg minder uren te verdelen zijn, het is en blijft natuurlijk, horeca en niemand kan met 100% precisie zeggen hoe de bezetting gaat worden elke dag. Als je houd van met mensen werken en graag een onvergetelijke indruk wilt achterlaten bij onze gasten en je ook echt verbonden wilt voelen met je collega's en daarmee ook onderdeel wilt zijn van een sterk team zou ik het zeker aanraden om hier te gaan werken! Over het management is ook niets aan te merken, ze zullen altijd hun best voor je doen als je ergens mee zit of verbeterpunten hebt! Ze proberen dan ook altijd, zelfs bij lage bezetting iedereen zoveel mogelijk uren te geven! In veel bedrijven krijg je soms de indruk dat er niet naar je geluisterd word of dat je een
PluspuntenHecht team, leuke gasten, goed management, fijn team
MinpuntenBij lage bezetting minder uren
5,0
Receptionist (m/v) | Geleen | 8 apr. 2017
Top baantje
Naast alle negatieve reviews zal ik eens mijn verhaal vertellen over mijn vierjarige dienst bij Bastion Hotel. Ik ben in dienst als Keuken medewerker, Nachtportier en sporadisch Ontbijtmedewerker. In al deze jaren heb ik nog nooit een echt vervelende situatie meegemaakt. Er zijn altijd momenten die je minder leuk vind maar ik kan niet zeggen dat dit een slechte baan is, eerder een hele leuke. Als keuken medewerker bereid je het eten voor de gasten voor, loopt het uit als de manager bezig is of als je gewoon met de gasten wilt kletsen, je houdt de keuken schoon en zorgt dat alle producten niet over datum gaan. Er zijn vaak genoeg extra klusjes zoals het linnen verdelen, de bar bijvullen, de was bijhouden of extra poets klusjes. In het begin vond ik dit nog wel eens vervelend maar na een tijdje kreeg ik er juist plezier in om het hotel schoon te houden. Want wat is er nou leuker dan waardering van je managers en gasten? Als nachtportier zorg je dat het hotel schoon blijft, en mensen snachts hun kamer op kunnen. Vroeg in de ochtend begin je met het ontbijt bereiden en ruikt het hele hotel heerlijk naar vers brood. Je kunt je nacht lekker zelf inplannen, en als je het gunstig inpland heb je nog tijd om lekker een boek te lezen. Je leert je team heel goed kennen en kunt heel veel plezier met elkaar hebben. De sfeer op de werkvloer is harstikke leuk en je kunt altijd grapjes maken, als je iets verkeerd doet krijg je geen preek maar wordt je er gewoon netjes op geatten
3,0
Hotel Manager (m/v) | Noord-Brabant | 7 nov. 2019
Leuke werkgever met veel doorgroeimogelijkheden
Ben nu een aantal maanden werkzaam als assistent manager. Tot nu toe valt het mij een beetje tegen. Tijdens mijn sollicitatiegesprek werd vermeld dat je een enkele keer op andere locaties moest invallen, in de praktijk ben je meer dan de helft van de maand op andere locaties aan het werk. Na 1 maand inwerken/training werd ik gelijk de eerste dag naar een hotel 120km verderop in het land gestuurd, waar ik de hele avond alleen heb gedraaid. Reiskosten krijg je vergoed, maar als je even pech hebt ben je 4 uur per dag aan het reizen om 8 uur te werken, en die tijd krijg je niet vergoed. Helaas komt het ook vaak voor dat je ver weg wordt gestuurd ivm onderbezetting in bepaalde regio's. Ook vind ik het salaris laag voor de verantwoordelijkheid die je draagt. Sommige momenten sta je alleen in een vol hotel met 80+ kamers. Soms zijn de gasten ook niet erg prettig, hier moet je wel sterk voor in je schoenen staan. Leidinggeven doe je niet tot weinig, je stuurt soms de huishouding aan of een of twee bar/restaurant medewerkers, stel je daar niet teveel bij voor. Het team is klein en er is veel verloop onder medewerkers. Het is een mooi bedrijf om te starten als je nog geen of weinig hotel ervaring hebt, maar als ervaren medewerker ga je je al snel vervelen. Doorgroeien is mogelijk mits daar plaats voor is. Maar voor mij is het nu een kwestie van mijn jaar afmaken (zodat ik de trainingskosten niet terug hoef te betalen) en dan opzoek naar een andere baan.
PluspuntenVeel waardering
MinpuntenGeen vaste locatie
2,0
Verschillende functies | Nederland | 21 mei 2021
Mijn ervaring
Je leest veel over werken bij Bastion, zowel negatieve als positieve punten. Ik heb beide kanten ervaren. De positieve kanten zijn: - het hoge salaris - doorgroeimogelijkheden - contact met gasten Negatieve kanten: - geen positieve feedback je hoort alleen de fouten - geen begrip vanuit hoofdkantoor - er word aan leeftijdsdiscriminatie gedaan bij o uren contracten - er word verwacht dat je continu bereikbaar bent - overplaatsingen zonder eigen inbreng Tijdens mijn tijd bij dit bedrijf heb ik tijden met veel plezier gewerkt dit kwam echter door de collega's en de gasten. Je word gepusht om vaak bereikbaar te zijn en als je dan aangeeft het is teveel dan word er gedacht je kan de functie niet aan. Bij een opening op andere afdelingen worden er geen gesprekken gehouden maar word degene die ze het leukst vinden de functie gegeven. Dit helaas meerdere keren zien gebeuren. Na enige tijd ben ik ziek geworden en dan word je een te dure kracht dus word er aan alle kanten gekort en gepusht om weer aan de slag te gaan ondanks dat het advies van een arbo arts anders luid. Daarbij houd dit bedrijf zich niet aan de regels betreft ziek zijn. Zo is er nooit een plan van aanpak gemaakt en zullen ze er alles aandoen om je voor 42 weken zien zijn (hierna komt het UWV om de hoek) of uit dienst of beter te melden. Nadat ik mijn ontslag had ingediend moest ik 3 maanden wachten tot al mijn geld was gestort. Ik ken redelijk wat mensen die voor dit bedrijf gewerkt hebben en niemand is positief.
PluspuntenZie hierboven
MinpuntenZie hierboven
1,0
Kamermeisje (m/v) | Apeldoorn | 24 apr. 2016
Kamer meisje
Bastion is een vreselijk hotel keten! Gelukkig is het voor mij een bijbaantje maar voor veel van de meiden om me heen moeten ook echt leven van het salaris ( al snap ik zelf niet hoe, kan me niet voorstellen dat je van dit salaris kan leven). Je verdient veel te weinig je werkt bijna standaard wel in je eigen tijd. Je krijgt 20 min per kamer bed bank 4 minuten. Je werkt altijd in je eentje. Het werk is enorm zwaar en ook zwaar voor je rug en benen. Heb nog nooit gehoord hoe je precies een bed moet optillen zodat je, je rug minder belast na het werken heb bijna altijd weg rugpijn. Daarnaast is dit geen baan waarbij ik vind dat je, je kan ontwikkelen je maakt alleen de kamers schoon dus je leert niet echt wat ( ik zelf ga naar school dus voor mij maakt het niet uit, maar als dit je serieuze baan is dan kan je beter een bedrijf zoeken die je echt waardeert en meer mogelijkheden hebt om door te groeien). Daarnaast is het een hotel keten die je enorm uitbuit. Er zijn geen pauzes ( pauze houden is ook in je eigen tijd) uren per dag dat je werkt verschilt enorm in de maanden januari - februari is het altijd enorm rustig en bellen ze je erg veel af. Managers zijn heel vaak verschillend ze komen overal vandaan ( ik ben gestopt met de namen te onthouden). Als je hier toch besluit om te komen werken, zorg er dan voor dat je niet over je heen laat lopen en alles maar pikt van de managers want anders wordt je echt behandeld als een slaaf.
PluspuntenSommige collega'S kan je mee lachen
MinpuntenVooral slecht salaris! En veel in eigen tijd werken
2,0
Kamermeisje (m/v) | Rotterdam | 3 feb. 2015
Werken bij Bastion Hotel.
Een typische dag op werk? Het verschilt per dag inprincipe wel, want het is een hotel waar elke dag een andere dag kan zijn. Dan moet je de kamers op, dan heb je een extra taak die je moet voltooien. Ligt maar aan de drukte in het hotel zelf. Ik heb geleerd in korte tijd snel schoonmaken in een goede staat (wel handig voor als je op je zelf woont, haha). In principe zijn mijn collega's onder de HDD'ers (kamermeisjes/jongens) niet verkeerd, altijd een lolletje onder elkaar of we helpen elkaar een handje. Leuke gesprekstoffen waar we elke ochtend mee beginnen als we samen komen voor om te beginnen. Maar de managers die in het hotel werken communiceren heel weinig en hebben weinig begrip naar de HDD'ers. Aan afspraken houden is heel lastig voor de managers. Moeilijkste aan de baan? Het harde werken van heel veel bedden opmaken als er te weinig collega's zijn. En je krijgt er weinig voor te rug. Als het best meevalt qua pijnklachten, heb je de volgende dag alleen beetje spierpijn. Anders elke dag. Het leukste van de baan is wel dat ik iedere dag bijna nieuwe gasten zie en er gezellig een praatje mee kan maken. 9 van de 10 gasten zijn heel vriendelijk en vinden het niet erg om te praten. Ook vaste gasten vinden het leuk om te praten met het vaste personeel. Over hoe hun werkdag is, of die van de HDD'ers. Het voordeel is wel dat ik graag een praatje maak met iedereen dus je stelt de gasten ook op hun gemak natuurlijk!
PluspuntenGratis drinken
Minpuntenniet communicerend.
1,0
Hotel Manager (m/v) | Zuid-Holland | 10 feb. 2022
Hard werken, totaal geen waardering.
Ik heb veel geleerd in de functie assistent hotelmanager, maar dat is ook wel het enige positieve. Je kan doorgroeien, maar onder aan de streep doe je als (plaatsvervangend) hotelmanager bijna hetzelfde als een assistent hotel manager, maar dan heb je een nog een hogere werkdruk. Je bent “manager” maar eigenlijk heb je helemaal niks te zeggen, ook niet als hotelmanager. Alle hotels zijn hetzelfde en worden precies volgens dezelfde richtlijnen vanuit het hoofdkantoor aangestuurd. Je moet er dus voor zorgen dat hun regeltjes goed worden nageleefd. Het hoofdkantoor bepaald dus echt alles. Je bent een nummertje, een goede werk-privé balans kennen ze niet, hele lange dagen (standaard 9, 9,5 uur of langer), ontzettend veel overuren die je niet kan opnemen, veel op andere locaties ingeroosterd (last minute wijzigingen, als een soort poppetje wordt je telkens verplaatst), ook heb je een contract waar je een jaar aan vast zit, er is weinig personeel, het hoofdkantoor is altijd negatief, er is amper onderhoud aan de hotels, amper pauzes, veel personeel is ontevreden. Personeel met een 0-uren contract mag komen opdraven als het druk is. Als het ook maar iets rustiger is worden ze afgebeld, waardoor parttimers wel naar de buren gaan. Kortom een permanent personeelstekort, omdat het totaal niet aantrekkelijk is om (parttime) bij deze werkgever te werken. Lang verhaal kort, kies een andere hotelketen!
1,0
Hoofdkantoor medewerker | Utrecht | 31 okt. 2019
Overheidsinstantie?
Binnen het bedrijf heerst een bijna overheidscultuur waar niet het maximale resultaat wordt nagestreefd. De managers zijn veelal afkomstig van de werkvloer zonder opleiding. Dit heeft als gevolg dat er geen of slechte strategische keuzes worden gemaakt. Gemaakte fouten door medewerkers zijn bekend maar hier wordt verder niks aan gedaan om ze in de toekomst te voorkomen. De werksfeer is niet goed. Er bestaat op een aantal afdelingen een cultuur waarbij er geen vragen mogen/ durven te worden gesteld. Een medewerker wordt ingewerkt door iemand die er zelf pas 2 maanden werkt. Het verloop van de medewerker is bijzonder hoog. Op het gebied van automatisering loopt het bedrijf ver achter. Door verschillende automatiseringen zou het bedrijf de werkzaamheden vereenvoudigen. Dit gebeurt niet waardoor er veel fouten worden gemaakt (iedere keer weer dezelfde fouten). Een koppeling is hier te maken met 'veel meer uit te halen' want het management lijkt dit niet een topprioriteit te vinden en dit gebeurt al jaren zo. De HR afdeling laat al jaren steken vallen. De HR afdeling is eveneens verantwoordelijk voor de ICT en het wagenpark binnen het bedrijf. Dit heeft als gevolg dat deze afdeling weinig tijd heeft voor HR en er geen aandacht is voor (de ontwikkeling) van de medewerkers.
PluspuntenVrijheid in je werkzaamheden
MinpuntenCultuur en werksfeer
1,0
Assistent Manager (m/v) | Alle, JU | 30 jan. 2020
Ga hier niet werken.
Het begint allemaal bij een sollictatie vol mooie praatjes, vervolgens onderteken je een contract waar €1000 boete opstaat mocht je deze op willen zeggen volgens de wettelijke opzeg termijnen. Volgens bastion is dit voor training, nou de enige training die je krijgt is wat systeem uitleg, kamer schoonmaak en keuken uitleg. Want je moet natuurlijk wel het hele hotel in je eentje draaiende kunnen houden, Bij meerdere hotels sta je er namelijk gewoon alleen voor. Dit betekend dat je verantwoordelijk bent voor de keuken, restaurant,bar, kamers en receptie. Dit heeft niks met hard werken te maken, dat is gewoon moderne slavernij. Mocht namelijk de nachtportier niet opdagen dan ben je verplicht om te blijven staan tot de volgende dienst komt. Ook het niveau van communiceren onderling is erg laag, zeker aan het lokale personeel, deze mensen worden als slaven gebruikt en er kan geen lolletje van af. Er is niks met hard werken echter door het handelen van deze mensen is het team gevoel ver te zoeken en worden taken als een dictator verdeeld. Mocht je het doen voor de door groei mogelijkheden doen dan laten ze je net zo lang hard door rennen tot je niet meer kan, het is dan ook niet zo heel gek dat bij meerdere filialen er mensen met een burn out thuis zitten. Ook is het best opvallend dat alle 5 sterren reviews op deze website in dezelfde stijl geschreven zijn, toevallig vind je niet?

Vragen en antwoorden over Bastion Hotels

Wat veroorzaakt voor jou de meeste stress bij Bastion Hotels?
Gevraagd op 2 mrt. 2018
Iedere keer weer een verrassing hoe laat je begint, waar je staat ondanks dat je een "vaste" locatie hebt, of dat je misschien zelfs verplicht vrij bent. Jammer.
Beantwoord op 20 mrt. 2019
Stress? Daar zijn wij bestendig tegen! Iedereen doet het samen, dat is het fijne aan Bastion hotels!
Beantwoord op 8 jan. 2019
Wat zijn de werktijden als oproepkracht bij Bastion Hotels?
Gevraagd op 6 dec. 2018
Dat ligt aan je functie, hier kan ik niet accuraat op antwoorden.
Beantwoord op 18 mrt. 2020
24 uur per dag, geen dag vrij.
Beantwoord op 4 dec. 2019
Hoe zie jij de toekomst van Bastion Hotels?
Gevraagd op 6 dec. 2018
Die zie ik niet
Beantwoord op 13 feb. 2022
ik hoop dat kan wel nog groeien binnen Bastion
Beantwoord op 25 jan. 2022
Worden reiskosten vergoedt bij Bastion Hotels?
Gevraagd op 20 okt. 2018
Ben 4 dagen nachtportier in adam en al3 keer gebeld voor zoetermeer/ velsen en Tilburg ..dit wordt alleen vergoed met 19 ct per km .wil graag invallen maar niet uren reizen voor 0..19ct die schiet je ook nog voor omdat je dat tankt
Beantwoord op 3 jul. 2021
Ja, op basis van woon-werk verkeer
Beantwoord op 25 apr. 2019
Gemiddeld, hoeveel uur per dag werk je bij Bastion Hotels?
Gevraagd op 16 feb. 2021
3 tot 4 uur soms 5 uur per dag
Beantwoord op 18 apr. 2022
3 uur per dag, meer uren willen ze niet geven.
Beantwoord op 13 feb. 2022