Asito

Werken bij Asito: bedrijfsoverzicht en reviews

Asito
Asito
3,4
274 reviews
Beoordelingen van Asito
3,4
Gemiddelde beoordeling van 274 reviews op Indeed
3,4Werk-privébalans
3,2Salaris en arbeidsvoorwaarden
2,8Doorgroeimogelijkheden
2,9Management
3,3Bedrijfscultuur
Hoofdkantoor
Plesmanweg 24 Postbus 375 7600 AJ Almelo
Medewerkers
5001 tot 10.000 (USD)
Omzet
100 tot 500 miljoen (USD)
Branche
Consulting and Business Services

Populaire functies bij Asito

 Gemiddeld salarisSalarisschaal
726 salarissen doorgegeven
€ 12,48
per uur
€ 6,20-€ 18,75
41 salarissen doorgegeven
€ 17,99
per uur
€ 8,95-€ 27,00
102 salarissen doorgegeven
€ 14,11
per uur
€ 7,05-€ 21,20
28 salarissen doorgegeven
€ 2.835
per maand
€ 1.400-€ 4.300
9 salarissen doorgegeven
€ 2.828
per maand
€ 1.400-€ 4.300
Tevredenheid over salaris
57%
van de medewerkers is tevreden over hun salaris
Gebaseerd op 444 reviews

Reviews over Asito

Algemene reviews over Asito

2,0
Schoonmaker (m/v) | Gelderland | 4 mei 2020
Slecht
Ik werk nu al een aantal jaar bij Asito en overweeg weg te gaan. Communicatie met de baas is erg slecht, er word niet gecommuniseerd. Baas heb ik nog nooit gezien ook al werkt hij er nou al meer dan een half jaar, baas neemt klachten niet serieus en bij ziekmelding moet je komen werken terwijl de dokter zegt dat je thuis moet blijven. Ze praten je elke keer een schuld gevoel aan bij ziek melding en zijn erg onbeschoft. Bij het op tijd aanvragen van een vrije dag, krijg je een dag van te voren te horen dat ze van niks wisten en krijg je geen vrij. (Aantal maanden van te voren aangevraagd) Dit is niet 1x, maar elk jaar zo. Vakantie MOET je voor 1 februari door geven en zij moeten van de wet binnen 2 weken goedkeuring geven. Je krijgt past een week voor je vakantie een email met goedkeuring of niet! Als je geboekt hebt, heb je pech! Officieel mag dit dus NIET, trap er niet in. Materiaal word half geleverd of kapot geleverd. Ik heb al een aantal keer gehad waar een stofzuiger in brand vloeg toen ik hem in de stekker wou steken. Vandaag weer een ongeluk gehad met de stofzuiger waarbij een klant kwaad werd. Je staat te stofzuigen, geeft een klein trekje om verder te gaan en stofzuiger werkt niet meer, blijkt de stekker in de fik te zijn gevlogen. Stofzuigers worden naar kantoor gebracht, daar even gerepareerd en weer terug gebracht met hetzelfde probleem.. Heb dit vaker zien gebeuren, ook andere collega's hebben hier ervaring mee. Het loon is meestal wel ok, maar je kr
2,0
Teamleider (m/v) | Utrecht (provincie) | 29 apr. 2022
Werkplezier is ver te zoeken op het moment. Een jaar of 2 terug nog een leuk bedrijf.
Erg moeilijke en omslachtige organisatie welke nog niet echt mee wil gaan met de tijd. Er wordt veelal gewerkt met eigen, verouderde en achterhaalde systemen wat werken vaak erg omslachtig maakt. Dit is vooral gericht om het kantoorpersoneel het werk zo gemakkelijk mogelijk uit te kunnen laten voeren, als het omslachtig is voor objectleiding dan moet men er maar mee dealen. Voor de simpelste dingen dien je diverse zaken vanuit de systemen over te nemen en in een excelformuliertje te plakken. Pas dan kan er door de organisatie wat mee gedaan worden. Asito profileert zich als familie bedrijf, wellicht is dat gevoel er op het hoofdkantoor, op de vloer zeker niet. Er is totaal geen verbinding tussen het kantoor en werknemers op de vloer, het lijken wel twee totaal verschillende bedrijven.
PluspuntenNieuwe laptops zijn een verbetering ten opzichte van de ipads.
MinpuntenOverwerk wordt niet betaald (soms werkweken van 60+ uur), Bijbetalen voor leaseauto bij teveel km, Verwachting 7 dagen per week bereikbaar te zijn kantoor en klant/medewerkers op andere tijden, Salaris niet op een vaste dag/wisselend afhankelijk van aantal werkdagen, geregeld sta je zelf schoon te maken i.v.m. onderbezetting
4,0
medewerkster schoonmaakbedrijf | Den Haag | 17 jun. 2015
gezellig leuke sfeer leerzaam
bij binnen komst word er besproken wie wat een waar de werkzaamheden moet uitvoeren. dit zodat iedereen zijn taak weet dan pakje je kar met schoonmaak producten en controleert of je alle schoonmaakmiddelen op je kar heb dit zodat je niet heen en weer hoeft te lopen. dan ga je naar de afdeling waar je moet zijn en voert je taken uit. Ik heb geleerd dat hygiëne belangrijk is 1. voor de gezondheid van de medewerkers 2.in een schone omgeving werk je beter. 3. er zijn schoonmaakmiddelen voor elk soort vuil. Er heerst een leuke werksfeer en je praten kan met de leiding over bijvoorbeeld dingen praten die je tegen komt op het werkvloer en wat je daar tegen kan doen. collega's bieden ook hulp waar nodig en daardoor ga het werk heel wat sneller. het moeilijkste van de baan is: wanneer een nieuwe gebouw moet schoonmaken worden voordat het open gaat. daar zit een deadline aan verbonden dus de werkdruk is dan het hoogst. leukste ervan is dat je steeds op een andere locatie ben en daardoor ook nieuwe personen tegen komt en ook weer via hun kan leren hoe jij je werkzaamheden makkelijker kan maken.
Pluspuntengoede sfeer
Minpuntenhardwerk
2,0
Schoonmaker (m/v) | Hilversum | 6 aug. 2021
Goede bedrijfscultuur, slecht management
Sinds mijn eerste sollicitatiegesprek kreeg ik op het eerste oog een zeer goede en heldere indruk van Asito. De arbeidsvoorwaarde en de functieomschrijviving was destijds goed met mij gecommuniceerd. Echter tijdens mijn inwerkperiode ben ik er vanaf de eerste dag al achter gekomen dat er (half) gelogen werd over waar ik precies de werkzaamheden moet verrichten De bedrijfscultuur en de collega's zijn daar zeer vriendelijk en hebben mij goed geholpen het vak onder de knie te krijgen, alleen helaas gaat het dus fout bij het management. Ander probleem is dat salarissen niet (op tijd) worden overgemaakt. Dit gebeurd normaliter tussen de 3e en de 5e van de eerstvolgende maand. Tot op heden nog geen salaris gehad en contact hierover verloopt heel stroef. Kortom: Goed en behulpzaam personeel en een zeer slecht georganiseerd management.
PluspuntenSociaal en divers werk
MinpuntenMentaal en fysiek zwaar werk
4,0
Mystery Guest | Zwolle | 27 feb. 2017
prima werkomgeving met enthousiaste mensen en inspirerende collega's
Asito is een professioneel bedrijf waar veel aandacht is voor de mens achter de professional. Er zijn voldoende mogelijkheden voor collega's om zich verder te ontwikkelen vooral via het leerhuis Asito wat enigszins onderbelicht is bij aanbestedingen en dergelijk. Het opzetten en ontwikkelen van de Mystery Guest is goede zaak voor de externe klant en ik heb de mogelijkheid om mijn opgedane vakkennis van het facilitair bedrijf goed te gebruiken. Hierdoor kan de klant verder in het ontwikkelen van de gastvrijheid in de organisatie. De Mystery Guest is toepasbaar op alle organisatie waar mensen werken. Iedere dat leer ik weer meer over gastvrijheid en over facilitaire dienstverlening in schoonmaak organisatie en andere grote dienstverleners ook op zakelijk gebied.
Pluspunteninspiratie positive open medewerkers
4,0
Schoonmaker (m/v) | Oss | 4 dec. 2013
goede collegiale mensen en een best wel sociaal beleid
wij gingen morgens om 5.30u aan het werk en we hadden ons eigen ritueel als er personeel van dit pand kwam werken dan had niemand last van ons Ik heb geleerd om efficiënt te werken ik heb nooit een last gehad van overijverige meerdere ze kwamen natuurlijk wel kijken maar meestal as alles goed en als er problemen waren werden die opgelost ik had hele leuke collega's waar ik nog steeds mee omga Moeilijk was het niet ik vond het echt heel leuk fijne collega en mooi werk niet echt vies omdat we alles iedere dag schoonmaakte het mooiste is dat ik er een fijne gedachte aan over heb gehouden zowel voor het werk en de omgang met elkaar was heel goed
Pluspuntenhebben mij op oudere leeftijd een goede kans gegeven
Minpuntenik vind dat ze meer moeten lobbiën in mijn woonplaats dan zat in niet zonder werk
2,0
Schoonmaker (m/v) | Noord-Holland | 30 aug. 2017
Geen management
Ik werk nu zo'n 7 jaar voor Asito. Eigenlijk gaat er een ding goed fout bij Asito. Het gebrek aan management. De objectleiders zien we zelden of nooit. Je zou denken dat als je met een groep samen op een pand werkt dat je elkaar ook helpt, maar helaas gebeurt dat niet, en krijg je daardoor wrijvingen over tussen collega's, Wat erg jammer is. Op scholen werken ze met aanbesteding en doen ze de klus eigenlijk voor veel te weinig geld, daardoor krijg je weinig tijd voor het vele werk. Ook een grote minpunt is de uitbetaling. De betalen pas tussen 3de en 5de van de maand. Wanneer als je vaste lasten van de maand (de 1ste) er af zijn gehaald, dus je moet altijd een deel van de vorige loon apart zetten om de nieuwe maand door te komen. Daardoor lijkt het alsof je helemaal niet zoveel verdient.
PluspuntenVaste tijden
MinpuntenUitbetaling, en gebrek aan management.
1,0
Security Officer (m/v) | Schiphol | 18 feb. 2017
Wat een slecht bedrijf.
Ik heb bij Asito Schiphol exact 1 jaar gewerkt en wat een flutbedrijf is het. Zij proberen zoveel mogelijk te voorkomen dat je over gaat werken, dan wouden ze een andere team in de plaats voor zetten en dan het huidig team naar huis sturen. Er heerst veel vriendjespolitiek, de mensen die amper wat doen en slecht werken kunnen maken wat zij willen. En de mensen die goed werken worden altijd afgezeiken/ eruit gekickt. Ze geven ook niet snel een vast contract en meestal na de 2e contract moet je er uit. Asito komt hun beloftes ook niet na, ik was als 1e bij een nieuwe functie en zou een contract van 38 uur krijgen, maar opeens werdt het 24 uur, en mensen die na mij kwamen kregen een contract van 30 uur. Ik heb echt spijt dat ik daar een jaar ben gebleven.
PluspuntenGeen
MinpuntenTeveel om op te noemen, 1 en al een slecht bedrijf
3,0
Schoonmaker (m/v) | Best | 27 feb. 2013
jaren ervaring in schoonmaak in de avonduren.
Ik ben werkzaam in Bestwijzer in Best waar ik in de avonduren schoonmaakwerk doe. Mijn collega was mijn schoonzus we werkten daar met zijn tweeën. Otnze leidinggevende zagen we nooit alles ging telefonisch. Het contact was zeer slecht, we werden niet sociaal behandeld. het leukste of het moeilijkste was er wel en niet. we kregen bijna nooit samen vrij en dat was moeilijk. we moesten zelf voor vervanging zorgen?????? eigenlijk te veel om op te noemen. in 5 jaar tijd heb ik geen enkel ziekte verzuim gehad en nooit extra verlof dagen aangevraagd. leidinggevende was en is geen gemakkelijk persoon. dit is de reden dat ik opzoek ben naar een andere werkgever waar ik wel gewaardeerd wordt.
Pluspuntenrustige werkomgeving.
Minpuntenwordt niet naar je geluisterd
5,0
Medewerker Vestigingsadministratie | Zwolle | 20 nov. 2014
Erg leerzaam bedrijf en ontzettende leuke collega's
Als uitzendkracht werkzaam binnen het bedrijf, maar zeer snel ingewerkt op het beheren van een vestiging binnen een team van 10 personen. Eén team, maar ieder is het eerste aanspreekpunt voor één vestiging, wat je van A tot Z leert beheersen. Je wordt behandeld als een vaste medewerker en hebt dezelfde werkzaamheden / verantwoordelijkheden. De directie zou nog wat meer aan communicatie trainingen kunnen doen, maar er heerst een directe lijn, wat prettig is. Het moeilijkste van de baan is dat je erg snel voor de leeuwen wordt gegooid, maar dat is tevens het leukste van de baan. Je leert en groeit daardoor vrij snel.
PluspuntenUitzendkrachten worden behandeld als vaste krachten
MinpuntenCommunicatie

Vragen en antwoorden over Asito

Met welk gevoel ga je elke dag naar je werk bij Asito?
Gevraagd op 5 dec. 2018
Goed gevoel. Ik ging met plezier naar werk
Beantwoord op 20 jan. 2022
Met plezier
Beantwoord op 16 jul. 2019
Welk advies zou je de CEO van Asito willen geven, om de werksfeer te verbeteren?
Gevraagd op 8 jan. 2018
Door beter te communiceren met personeel. Niet alles afschuiven naar hun compagnon. Afspraken nakomen. En cao boekjes verstreken zodat wij onze plichten kennen maar zeer zeker onze rechten.
Beantwoord op 7 dec. 2020
Luisteren naar eigen schoonmakers , proberen meer uren krijgen van klant , waarderen hard werken , proberen stimuleren en complimenten geven verplaatst van zieken
Beantwoord op 26 mei 2020
Wat veroorzaakt voor jou de meeste stress bij Asito?
Gevraagd op 16 jul. 2019
Betaling wat elke maand fout is Geen schoonmaakmiddelen je moet je maar behelpen
Beantwoord op 2 dec. 2021
Niet te bereiken maar als hun je nodig hebben of als je ziek bent elke dag bellen Maar vrij krijgen nee hoor pauze ook niet ook geen reistijd is wel slecht
Beantwoord op 20 okt. 2020
Als jij de baas zou zijn, wat zou je doen om van Asito een betere werkplek te maken?
Gevraagd op 3 nov. 2019
Je hoofd vaker laten zien
Beantwoord op 13 dec. 2021
Meer naar mijn werknemers luistere
Beantwoord op 26 nov. 2021
Welk advies zou je iemand geven die bij Asito een sollicitatiegesprek heeft?
Gevraagd op 15 feb. 2018
Wees jezelf
Beantwoord op 22 apr. 2022
Wees jezelf en eerlijk. Meer kan ik je niet geven, simpele sollicitatie.
Beantwoord op 14 jun. 2020