ANWB

Werken bij ANWB: bedrijfsoverzicht en reviews

ANWB
ANWB
4,0
173 reviews
Beoordelingen van ANWB
4,0
Gemiddelde beoordeling van 173 reviews op Indeed
3,9Werk-privébalans
3,6Salaris en arbeidsvoorwaarden
3,2Doorgroeimogelijkheden
3,3Management
3,9Bedrijfscultuur
Hoofdkantoor
Wassenaarseweg 220 2596 EC Den Haag
Medewerkers
1001 tot 5000
Omzet
1 tot 5 miljard (USD)
Branche
Restaurants, Travel and Leisure

Populaire functies bij ANWB

 Gemiddeld salarisSalarisschaal
290 salarissen doorgegeven
€ 2.349
per maand
€ 900-€ 4.200
164 salarissen doorgegeven
€ 2.200
per maand
€ 1.100-€ 3.300
13 salarissen doorgegeven
€ 10,65
per uur
€ 5,30-€ 16,00
8 salarissen doorgegeven
€ 12,49
per uur
€ 6,20-€ 18,75
77 salarissen doorgegeven
€ 2.359
per maand
€ 900-€ 4.300
Tevredenheid over salaris
50%
van de medewerkers is tevreden over hun salaris
Gebaseerd op 263 reviews

Reviews over ANWB

Populaire functiesVerkoper (m/v)Medewerker Klantenservice (m/v)Verzorgende (m/v)Branchemanager (m/v)Stagiair (m/v)Winkelmedewerker (m/v)Callcentermedewerker (m/v)Rij-instructeur (m/v)Service Medewerker (m/v)Accountmanager (m/v)Administratief Medewerker (m/v)Debiteurenbeheerder (m/v)Filiaalmanager (m/v)Logistiek Medewerker (m/v)Manager (m/v)Medewerker Alarmcentrale (m/v)Receptionist (m/v)ReisadviseuseSecretaresse (m/v)Technisch Medewerker (m/v)WegenwachtANWB LeidenAdministratief Medewerker Logistiek (m/v)Adviseur Buitendienst (m/v)AlarmcentraleAlarmcentrale medewerksterAlarmcentrale zakelijkAllround Medewerker (m/v)AssistantBegeleider (m/v)Beveiliger (m/v)Business Consultant (m/v)Business Controller (m/v)CentralistDebiteurenadministratieDirectiesecretaresse (m/v)Diverse functies op HAVO / HBO niveauFacilitair Medewerker (m/v)Financieel Medewerker (m/v)Financieel-administratief Medewerker (m/v)HRMHelpverlener Franse taalHoofd Verkoop Binnendienst (m/v)Ik werk momenteelInformatiemedewerksterInkoper (m/v)InstructriceJunior Communicatiemedewerker (m/v)Klantenadviseur (m/v)KlkanLearning & Development Specialist (m/v)Ledenservice medewerkerMagazijnmedewerker (m/v)Management Assistent (m/v)Manager Vastgoed (m/v)Medewerker ANWB SelectMedewerker Data Entry (m/v)Medewerker Regie en InschakelingMedewerker voertuighulpverlening buitenlandMedewerksterMedewerkster HRMMedewerkster Services Alarmcentrale ANWBMonteur (m/v)Online Marketeer (m/v)Online planningOpleidingsfunctionarisOrderbegeleider (m/v)Pedagogisch Medewerker (m/v)Planner (m/v)Productmanager (m/v)Projectleider (m/v)Projectmedewerker (m/v)RIJ-INSTRUCTEURBRedacteur (m/v)RijcoachRijcochRijinstructrice BSeizonsmederwerker ANWB alarmcentrale voertuighulpverlening buitenlandSenior Projectmanager (m/v)Senior ReplenisherService Adviseur (m/v)Servicedeskmedewerker (m/v)Specialist (m/v)Stage Front Office (m/v)Supervisor (m/v)Teamleider (m/v)Telefoniste (m/v)Trainer (m/v)VerkoopadivseuseVerkoopinformatrischeVerkoopmedewerk(st)er (m/v)Vestigingsmanager (m/v)Voertuig HulverlenerWebshop Medewerker (m/v)behoudsmedewerker (inbound)call centre medewerkercommercieel medewerksterhulpverlening Italië Zomerseizoenreisbureau medewerksterverkoopadviseusweekend hulp

Algemene reviews over ANWB

2,0
Medewerker Klantenservice (m/v) | Den Haag | 7 nov. 2019
Teleurgesteld , verdriet .
Niet doen. Na een opleiding van 2 weken meteen in het diepe met factuurgesprekken. Begeleiding op een enkeling na kil, koud en niet toereikend. Cursussen werden altijd geannuleerd, afgebroken of er was wat. Geen enkele dag vrij rond de feestdagen van 2018. Was niet onderhandelbaar. Na maanden door naar grote zaal. Ook eigenlijk weer alles zelf uitzoeken. Moeilijk doen om coulance naar leden, het geven van een bloemetje als leden na bijvoorbeeld 50 jaar opzeggen en dat soort dingen. Dan weer door de een dan weer door de ander begeleid. Leiding niet consistent. Men vond dat ik bekakt sprak aan de lijn. Nooit iets positiefs, altijd negatieve kritiek. Viel niet echt mee te praten. Mijn account, daar was iets niet mee in orde, kreeg altijd de indruk dat dat mij kwalijk werd genomen. Uiteindelijk ontslag wegens tijdverlies aan telefoon. Toen ik 2 weken later mijn lidmaatschap opzegde (heb geen auto, brommer of fiets) kreeg ik bij de bevestingsmail in de bijlage een condoleance brief gericht aan mijn nabestaanden. Conclusie : heb veel geleerd, Wfts gehaald, maar als je niet in de bedrijfscultuur ligt, beter niet doen. Heb binnen een week iets anders gevonden met betere arbeidsvoorwaarden meer anno nu. Bij deze organisatie draait alle om geld, al doe zij anders voor.
PluspuntenLeuk, lieve collega's
MinpuntenOrganisatie zelf, hooghartige mensen die er vast werken .
5,0
Medewerkster HRM | Den Haag | 29 jan. 2014
Prachtig Nederlands bedrijf waar het personeel hoog in het vaandel staat.
Een prachtig Nederlands bedrijf. In eerste instantie gevraagd voor een periode van 5 maanden. Zoals in mijn C.V. te lezen is, heb ik zeer veel ervaring opgedaan in functies die gericht waren op personeelsgebied o.a. bij het Ministerie van Defensie, Randstad Uitzendbureau, Unisource, Bakkenist Management Consultants. Deze vorige functies sloten naadloos aan op mijn huidige functie bij de ANWB als medewerkster HRM. Door mijn ervaring heb ik persoonlijke kernkwaliteiten kunnen ontwikkelen zoals sociale vaardigheden, contactuele eigenschappen, punctualiteit en flexibiliteit. Ik houd ervan om zelfstandig te werken en ben tevens een samenwerkingsgerichte teamspeler pur sang. Ik raak gemotiveerd door het werken onder druk en weet in dit soort situaties mijn hoofd koel te houden. En dit alles kom ik nu tegen binnen mijn huidige functie. Maar ook de ANWB ontkomt niet aan reorganisatie. Doordat mijn contract nu 2 keer is verlengd, en het niet mogelijk is om mij een vast-contract aan te bieden, is nu de tijd gekomen om mij weer te oriënteren. De ANWB geeft mij nu alle mogelijkheid om te solliciteren. Mijn huidige contract loopt tot 1 mei a.s., maar ook mag ik per direct stoppen als ik weer die een mooie / nieuwe functie tegenkom.
4,0
Business Consultant (m/v) | Den Haag | 22 jul. 2013
Complexe organisatiestructuur met veel verschillende producten, politieke besturingscultuur en een heel klantvriendelijke instelling bij de medewerker
Ik ben met veel mooie en vernieuwende bedrijfsveranderingen bezig geweest bij de ANWB. Er is vanoudsher veel ruimte voor nieuwe ideen ik heb dan ook veel vrijheid gekregen om nieuwe processen en systemen te kunnen implementeren. De verbeteringen kwamen tot stand doordat ik ingewikkelde systemen, processen en organisatieinrichting snel heb kunnen analyseren en doorgronden en deze te abstraheren naar een logisch en begrijpbaar geheel. Daarbij vernieuwende concepten toevoegende aan het originele idee en/of andere uit te dagen en faciliteren hetzelfde te doen. De erg politieke bedrijfscultuur van het management en conservatieve houding na (vaak lastige) concretiseren van de initiele vernieuwings-ideeen maakte mijn werk in de rol van projectleider/changemanager wel eens lastig. Door de juiste inhoudelijke kennis, inzicht in de stakeholders en met veel motivatie inzetten van de juiste overtuigingstechnieken heb ik de ANWB op veel onderdelen kunnen verbeteren.
PluspuntenFijne collegiale bedrijfscultuur, werkvrijheid
5,0
Supervisor (m/v) | Den Haag | 11 okt. 2012
Het gevoel van thuiskomen in een team
Het werken bij de ANWB heb ik ervaren als het thuiskomen in een team. Bij de afdeling Rechtshulp werkt een team medewerkers die een nieuwe medewerker direct het gevoel van welkom kunnen geven. Dat is iets dat je niet altijd meer ziet. Een typische werkdag was nooit te voorspellen. Ad hoc kwamen er altijd allerlei dingen naar voren. Soms heerlijk, soms ook niet. Het moeilijkste van de baan is voor mij geweest om op tijd afscheid te nemen en niet te verzanden in een baan die je ontgroeid bent, maar afscheid nemen van dit team valt erg zwaar. Wat ook het moeilijkste voor mij is geweest, maar waar ik ook bijzonder veel van heb geleerd is dat "Nee" zeggen niet altijd een negatief resultaat oplevert, soms is "Nee" zeggen uitermate effectief en heeft het als resultaat een verbetering van een proces. Het leukste van mijn baan bij de ANWB vond ik het bouwen van de financiële rapportages, de uitzoek klussen en het op orde krijgen van de technische voorziening, zoeken naar informatie en waar die dan vandaan komt. Ik heb met veel plezier bij de ANWB gewerkt en zou er zonder twijfel direct weer een betrekking accepteren!
Pluspuntenvariabele werktijden
4,0
Allround Medewerker (m/v) | Leeuwarden | 15 jan. 2017
Stage gelopen
Voor de periode van vijf maanden heb ik stage gelopen bij de ANWB in Leeuwarden, waar ik veel ervaring heb opgedaan als een allround medewerker. Dit betekent dat ik constant met klanten aan het communiceren was om ze zo goed mogelijk te helpen. Ik stond achter de kassa, maar ging vaak de klanten begeleiden wanneer ze hulp nodig hadden met het kiezen voor de perfecte ANWB product die ze nodig hadden. Ik heb geleerd om altijd vriendelijk en open naar de klanten toe te zijn. Klanten waarderen een enthousiaste medewerker en dit motiveerde mij om altijd open en vriendelijk naar de gasten toe te zijn. Wat ik ook geleerd heb is om zelfstandig te werken, wanneer er geen collega's in de buurt zijn bijvoorbeeld, moest ik vaak multitasken door eerst de klant te helpen met het kiezen van het juiste product en vervolgens naar de kassa toe te lopen om met de klant af te rekenen. De manager van de winkel was professioneel in haar werk en naar mij toe ook. Het contact met de collega's was goed, vriendelijk naar elkaar toe en respectvol. Het leukste van de baan was het contact met de klanten.
Pluspuntencentraal gelegen
Minpuntende werkkleding vond ik niet fijn
4,0
hulpverlening Italië Zomerseizoen | Den Haag | 10 okt. 2017
Leuke interessante ervaring
Ik vond de internationale sfeer zeer prettig. De training ter voorbereiding was ook efficient. Je krijgt te maken met bellen naar vele landen in het buitenland. Het management was empathisch, niet push maar pull (goed leiderschap). Ik kon goed aan het werk. Hele leuke collega's leren kennen. Het nadeel was dat er tijdens de drukke periode erg veel stressvolle ontwikkelingen plaats vonden rondom drukte, de urenverdeling en het overwerk. Wanneer je van ver moet reizen zonder auto heb je te maken met reiskosten die alleen gedeeltelijk vergoed worden en de uitbetaling van je uren die je boven de 24 uur werkt worden pas in de eerstvolgende maand uitbetaald. Dus in die ene drukke maand word je veel gevraagd om te werken maar krijg je heel weinig betaald. Dit voelt dan erg onprettig omdat je dan zelfs verlies draait, maar na afloop van de zomerperiode kreeg ik nog een zeer galante uitbetaling (dubbel salaris) Als je dit werk doet en van ver komt is het het best als je met de auto bent.
Pluspuntenleuke sfeer, mooie laatste uitbetaling
Minpuntenbetalingsregeling
4,0
Reisadviseuse | Den Haag | 3 jul. 2013
Groot, klantgericht bedrijf met commerciële insteek
In mijn werk had ik zeer veel zelfstandigheid, waarin ik in bepaalde mate mijn werk zelf kon indelen en afhandelen. Deze zelfstandigheid was zeer fijn en gaf in grote mate een zeer goede balans tussen werk en privé. Mijn werk betrof klantcontact vanaf het allereerste gesprek, zowel telefonisch als per mail, tot de gehele afhandeling van de verkoop en de nazorg hiervan. Dit houdt in het reserveren van reizen, verwerken van de gehele administratie, verzorgen van alle in- en uitgaande post zowel schriftelijk als per mail. Tevens heb ik binnen de ANWB ook baliewerk verricht en klanten ontvangen. Hierdoor heb ik tevens een ruime ervaring in het klantvriendelijke ontvangst van bezoekers en ze het gevoel te geven zeer welkom te zijn zonder het bedrijfsbelang uit het oog te verliezen.
PluspuntenGoede balans werk-privé, zeer goed salaris
MinpuntenVeel lange termijnplanning met weinig ruimte voor verandering
5,0
Rij-instructeur (m/v) | Rotterdam | 1 mrt. 2016
Professionle werkomgeving
Een werkdag bij de ANWB rijopleidingen is een dag als geen andere elke dag is het weer een verrassing wie er bij je in de auto stapt. Wat ik er heb mogen leren is om van mensen te houden en ik heb er een hoop mensenkennis op gedaan. De directie is altijd aanwezig je kan er altijd aankloppen voor zowel een zakelijk gesprek als persoonlijk maar ook voor de gezelligheid. Wat mijn collega's betreft zijn er een hoop verschillende leeftijdscategorieën waardoor er in de pauzes leuke gesprekken ontstaan maar ook boeiende discussies. Het moeilijkste aan de baan is dat je veel verschillende mensen in de auto hebt dus niet altijd een klik tevens maakt dit het ook het leukst en heel afwisselend. Het mooiste aan mijn baan is dat je de mensen ook echt leert kennen en soms ook kan helpen. Ik zeg altijd dat ik twee functies heb rijinstructrice maar ook psycholoog.
PluspuntenVeel ruimte voor eigen input
Minpunten-
4,0
Management Assistent (m/v) | Den Haag | 19 aug. 2014
Groot bedrijf waar veel gebeurd
Ik ben begonnen op het contactcenter, absoluut niet mijn ideale baan, maar er werd mij een binnen een half jaar een heel fijn uitzicht beloofd. Ik zou stage's gaan lopen binnen diverse afdelingen om zo inage te krijgen wat er allemaal gaande is binnen de ANWB en te ontdekken waar mijn interesses zouden liggen. Helaas ging dit alles niet door en ben ik zelf na 9 maanden hard opzoek gegaan naar een nieuwe functie binnen de ANWB. Ik werd toen aangenomen bij ANWB Media als management assistent, een leuke uitdagende functie die ik met veel enthousiasme heb aangenomen. Een reorganisatie lag op de loer, sinds vorig jaar december is ANWB Media gereorganiseerd en werk ik inmiddels als Medewerker Servicebureau. Ik heb momenteel weinig uitdaging meer in mijn werk, en ben toe aan een nieuwe stap in mijn carrière
PluspuntenFlexibiliteit en goede sfeer (anwb media)
MinpuntenKantoorruimte
4,0
commercieel medewerkster | Gouda | 12 okt. 2012
een drukke gestructureerde dag met een gezellige sfeer
Bij de ANWB stond gezelligheid op 1 wat natuurlijk heel belangrijk was voor de werk sfeer tussen de collega,s maar ook hoe we met de klanten om gaan. Iedereen kreeg aan het begin van de dag een taak op zich en als die af was mocht je onderling wisselen met een collega. Ik vond de verzekeringen het leukst om te doen omdat, ik daar iedere dag weer iets van leerde. Ook de winkel vond ik erg leuk het contact met de klanten is erg gezellig. Het kassa werk vond ik iets minder omdat, je daar niet echt mensen kunt adviseren omdat, er soms een rij staat dat vond ik wel erg jammer. Mijn manager was een toppertje! heel erg aardig en begaan met iedereen als er iets was of het ging even niet goed met de werkzaamheden kon je naar haar toe en anders zag ze het aan je en kwam ze even naar mij dat was heel fijn.
Pluspuntenfijne werksfeer & leuk klanten contact
Minpuntenkassa werk
1,0
Verzorgende (m/v) | Lyon (69) | 7 okt. 2018
Werk en collega´s leuk, management en werkomstandigheden om te huilen
Het werk op het steunpunt Lyon voor de ANWB is uitbesteed aan het Franse ACTA dat aanstuurt met een feodale management stijl. Alles is gericht op korte termijn winst en niet op langere termijn winst. Het gevolg is dat ANWB leden onnodig lang moeten wachten op de hun beloofde hulp bij autopech. Het ingehuurde meertalige zomerpersoneel verdient maandelijks 1200 euro. De huisvesting van 400 euro moet daar nog vanaf. Beloofde VVV-bonnen die worden beloofd als bonus bij een bepaalde periode van overwerken, worden uiteindelijk niet aan het personeel gegeven. En dat vinden ze het gek dat ze onvoldoende personeel kunnen werven...... Het werk en de collega's zijn leuk, maar de arbeidsomstandigheden zijn zeer slecht. Uitbuiting via een U-bocht constructie, terwijl de ANWB in NL toch beter voor haar personeel zorgt, is dat in Lyon dus totaal niet het geval!
PluspuntenLeuk werk met leuke collega's
MinpuntenSlecht betaald, Feodaal management, Bonus bij overuren beloven en die dan niet geven, Doen wat je je zegt geldt blijkbaar niet voor de ANWB in Lyon.

Vragen en antwoorden over ANWB

Hoe zie jij de toekomst van ANWB?
Gevraagd op 26 jun. 2018
Commercieel en geen fijne werksfeer.
Beantwoord op 8 jul. 2021
Positief, leuk bedrijf wat potentie heeft
Beantwoord op 28 mrt. 2021
Hoe zou jij de doorgroei mogelijkheden beschrijven bij ANWB?
Gevraagd op 20 dec. 2019
Minder goed
Beantwoord op 11 sep. 2022
Doorgroei mogelijkheden zijn er niet. Je kunt vraagbaak worden als je veel kennis hebt om anderen te helpen. Of Teammanager als je de juiste opleiding hebt.
Beantwoord op 26 mrt. 2022
Welke vragen worden er gesteld tijdens een sollicitatiegesprek bij ANWB?
Gevraagd op 16 okt. 2018
Er wordt gekeken of je het werk snel oppakt. Je werkt voornamelijk zelfstandig.
Beantwoord op 26 mrt. 2022
Was een relaxed gesprek zonder de bekende vragen. Hier kon ik gewoon mezelf blijven.
Beantwoord op 9 feb. 2021
Wat is de bedrijfscultuur bij ANWB?
Gevraagd op 16 okt. 2018
relaxen sfeer, vriendelijke mensen. Erg groot bedrijf zodat je alleen per afdeling contact hebt.
Beantwoord op 28 mrt. 2021
Angst afrekenen en zwijgen
Beantwoord op 24 jun. 2020
Hoe zou je de werkdruk bij ANWB omschrijven?
Gevraagd op 20 sep. 2018
Hoog tempo je moet wel kunnen aanpakken en geduld hebben. Je helpt namelijk vooral ouderen
Beantwoord op 9 okt. 2020
Weinig tot gemiddeld
Beantwoord op 1 aug. 2019