• Managed all project related tasks associated with initiating, planning, scheduling, executing and controlling resources in portfolios
• Automated management SLA dashboards. Eliminated multiple steps in data reporting process and dramatically reduced the amount of time needed to obtain and load data from several sources.
• Evaluated Project success by measuring the scope of fulfillment, schedule adherence and budgeted cost in portfolios
• Created and maintained project issue log , dashboards to track issues and ensure timely resolution
• Maintained environment migration plans, calendars and change logs, for all releases including tracking all updates made to each pre-production environment to production environment implementation plan.
• Worked closely with the DBA, Web operations, QA, Application Support, Application Development, Infrastructure support team and vendors to create, test and maintain migration scripts that automate and log all activities for release code/infra fix deployments.
• Coordinated efforts with the projects' senior manager, customers and technical team members to identify areas of opportunity and improve project performance
• Ensured timely portfolio level communication specific to steering committee, stakeholders, portfolio project team , external resources and senior management
• Managed Project Risk, Cost and Quality, delivery first time right on time
• Process improvement initiatives for the project to reduce efforts and costs
• Performed Quality
Een dag op het werk begon altijd met team-building een half uurtje samen koffie drinken, lopende zaken bespreken, ervaringen uitwisselen en "best practice" ervaringen delen. Daarna wijdde ik me aan mijn taken ( relatiebeheer/ beleggingsadvies ) belde mijn klanten met adviezen of peilen naar behoeftes en ontving klanten op kantoor, zowel actief als reactief en zocht naar oplossingen, dit alles klant- en resultaat gericht, maar uit win-win oogpunt ( klant en bank moeten er wel bij varen )
Ik heb uiteraard alles op mijn vakgebied geleerd, maar ook mensenkennis opgedaan, verkoop technieken geleerd, omgaan met problemen en klachten, zelfstandig te werken , goed te communiceren in zowel gesprekken als in brieven, e mail en telefoon.
De directie kan ik weinig over zeggen, ik werkte in Hulst maar vanuit dislocatie Dordrecht, zag mijn leidinggevende een keer per twee weken en werkte zelf vrij autonoom, maar als er problemen waren, kon ik mijn leidinggevende makkelijk bereiken.
Mijn collega's waren stuk voor stuk leuke en gemotiveerde mensen met ieder zijn eigen vakgebied of specialisatie, maar we werkten als een goed geoliede machine in een goede sfeer.
Het moeilijkste van mijn baan was de targets te halen, maar dat was meteen ook een uitdaging en motivatie om creatief oplossingen te zoeken en met mooie resultaten de week af te sluiten, hetgeen een heerlijk voldaan gevoel gaf.
Het leukste van mijn baan was het contact met mensen, zowel klanten als medewerkers, ik kwam
PluspuntenGroot bedrijf met toch aandacht voor het individu
MinpuntenDoor de crisis in 2008 worstelen banken met hun imago, moeten vaak hard werken om de ontstane vooroordelen weg te nemen
Als leidinggevende was ik verantwoordelijk voor een team van 12 adviseurs, servicemedewerkers en kassiers.
Zowel operationeel als commercieel droeg ik de eindverantwoordelijkheid. Denk hierbij aan krediet verstrekking, realiseren commerciele doelstelling en zorgdragen voor het verhogen van klanttevredenheid. En het ontwikkelen van medewerkers op team en individueel nivea.
Dit door dagelijkse coaching aan de balie, in 1 op 1 beoordelingsgesprekken ontwikkelgesprekken. wat ook altijd werd vast gelegd.
Meedraaien binnen het team, het gezicht in de markt zetten en er zichtbaar voor de klant zijn. Zowel de zakelijke als de particuliere klant.
Deelnemer van het Districts MT. Prettig om dicht bij het vuur te zitten zodat je inbreng kan doen voordat afspraken concreet zijn gemaakt.
Vanwege een reorganisatie veel onduidelijkheid en ontevredenheid binnen het MT.
Het leukste vond ik om een team te vormen die voor elkaar door het vuur gaat, dat men met veel plezier naar het werk gaat en elkaar weet op te zwepen om productie te draaien op een juiste manier.
In de top 3 staan qua commerciele cijfers binnen de regio en daardoor feestjes met elkaar vieren vanwege onze behaalde successen.
Het moeilijkste wat ik heb ervaren is dat je soms "alleen"bent binnen een team. een leidinggevende kan geen allemans vriend zijn dus je kan niet alles delen met je team.
Pluspuntendichtbij het vuur eigen sausje geven zien groeien van een team
Minpuntenfraude agressie in kantoor hoge druk voor medewerkers zien
4,0
Financieel Medewerker (m/v) | Dordrecht | 14 aug. 2014
mooi bedrijf met teveel werkdruk, en m.i. onjuiste comm.sturing.
werkte op een erg drukke, Specialistische afdeling als Comm/adm.medewerker. Onze cliëntengroep bestond uit Medici, vrije beroepers en DGA's. Erg leuke afdeling voor wat betreft collega's. Ook de uit te voeren werkzaamheden waren gevarieerd en leuk. Hield mij voornamelijk bezig met Kredietbeheer. Door de zoveelste reorganisatie ben ik in een afspiegelingsprocess helaas per 12.06.2014 niet geplaatst in een nieuwe functie. Mijn direct leidinggevende was erg rechtlijnig en minder goed in de communicatie. Luisterde bijv. niet naar signalen uit de groep wanneer de werkdruk wederom (te) hoog opliep. De bank was m.i. tot mijn vertrek erg gericht op doelstellingen van bovenaf, zonder oog te hebben voor hetgeen er nu precies op onze afdeling allemaal op klantniveau voorbij kwam. Dit kwam niet altijd ten goede aan de klanttevredenheid. Alhoewel men dat wel hoog op de prioriteitenlijst had staan. Verder mooie tijd gehad, waarbij ik nu nog hoor dat klanten waar ik contact mee had, mij missen en het niet vinden kunnen dat ik er niet meer werkzaam ben. Heb dit echter helaas niet zelf in de hand gehad. Collega's waren top. Klein team wat voor elkaar door het vuur ging. De overgebleven mensen staan nog steeds onder erg hoge werkdruk.
Pluspuntengoede financiele beloning en secundaire arbeidsvoorwaarden
Minpuntente weinig oog voor wat gebeurd op de werkvloer
Een goed begin is het halve werk.Iedere ochtend een dagstart waarbij we alle koppen bij elkaar steken.Zo leren we veel van elkaar en weet je waar een ieder mee bezig is en kan er open en eerlijk feedback worden gegeven.Dit is ook onder andere wat ik geleerd heb binnen de bank, feedback geven om met elkaar vooruit te gaan.
Alleen ga je sneller, samen kom je verder!
Ondanks het feeback geven goed gepromoot werd blijven sommige leidinggevenden het lastig vinden om dit ook te doen. Naar mijn inziens een verbeterpunt. leidinggevenden hoeven geen allemans vriend te zijn dus wees open en eerlijk en durf elkaar aan te spreken.
ABN AMRO collega's zijn sociaal ingesteld, bij enkele commerciele functies waken voor 'jaloezie".
Het moeilijkste van de baan als Salesconsultant vond ik de gemaakte afspraken na te laten komen binnen het MT. Veelal liet de Districtdirecteur zich overrulen door andere MT leden waardoor gemaakte afspraken niet meer zo belangrijk werden gemaakt als op het moment dat ze gemaakt werden
.Het leukste van mijn baan als Salesconsultant is om vooruitgang te boeken. Cijfertechnisch maar ook in de ontwikkeling van collega's. Op commercieel niveau maar ook op gebied van persoonlijke ontwikkeling.
Pluspuntendichtbij het vuur eigen initiatieven gewaardeerd
MinpuntenOudere leidinggevenden die hoger functieniveau hadden te zien overtuigen.
4,0
Business Unit Manager (m/v) | Amsterdam | 31 aug. 2014
Dynamische werkomgeving
Een omgeving die gekenmerkt wordt door een diversiteit aan taken.
Snel schakelen! Dynamiek! Dat vind ik leuk.
Van harde targets tot aan 'de zachte kant' ( coaching). Kennis en vaardigheden zijn nodig om als leidinggevende tot een goed functionerende groepsdynamiek te komen. Vertrouwen is hierbij essentieel. Leuk vind ik dus:
* de omgang met mensen, zowel het groepsproces als de individuele coaching/ begeleiden bij veranderingen; kennis delen, zodat iedereen zich optimaal kan inzetten.
* Zorgen dat in administratief en processueel opzicht je 'huis op orde' is ( beheer, governance). Creatieve oplossingen bedenken.
Moeilijk vond ik het:
* om soms met 4 uur reistijd per dag de werk-prive balans goed te bewaken.
* om onder tijdsdruk veranderingen te realiseren met niet juist gekwalificeerde medewerkers bij een 'span of control' van > 25 Fte
Ik heb gewerkt in een managementteam waar ieder verantwoordelijk was voor zijn eigen afdeling, alsook voor het geheel. Dat werkt prettig, omdat er ruimte is voor eigen invulling naast collegiale toetsing.
Een directie die open en transparant is, is essentieel voor de werkmotivatie en het vertrouwen dat ze van de mensen krijgen. Doe wat je zegt en zeg wat je doet! Dat betekent mensen meenemen in de ontwikkeling, waarbij soms ook moeilijke beslissingen genomen moeten worden. Je verplichtingen als 'goed werkgever' nakomen.
Een job met variatie en veel eigen verantwoordelijkheid
Het werk als redacteur bestaat uit bellen van ABN AMRO medewerkers (vaak via mijn opgebouwde netwerk), eventueel interviewen van deze collega's, informeren of er op bepaalde vlakken nieuws is of informeren wat ze vinden van een bepaald onderwerp. Geregeld trek je het land in om klanten of bankpersoneel te interviewen.
Ik heb in de afgelopen jaren geleerd (o.a. via interviewtechnieken) hoe je de juiste informatie boven tafel krijgt, hoe je een artikel schrijft dat lezers van begin tot eind boeit.
De interactie tussen directie en medewerkers Interne Communicatie kon beter.
De samenwerking met mijn collega's was prima. We lieten geregeld elkaars teksten ter lering aan elkaar zien.
Het moeilijkste van de baan was geduld bewaren als je te maken krijgt met bureaucratie en als mensen niet reageren en/of bereikbaar zijn naar aanleiding van een verstuurde mail/tekst.
Het leukste van de baan was de gevarieerdheid. Je sprak met mensen als Joop Wijn en Gerrit Zalm, maar ook met zzp'ers die bij ABN AMRO klant waren geworden, met collega's van de Postkamer met een interessante hobby of kantoordirecteuren die een vernieuwing doorvoerden op het kantoor.
PluspuntenPrettige spanning van naderende deadlines, veel teksten schrijven voor verschillende media
MinpuntenStroperigheid van de organisatie. Afstandelijkheid van management.
In deze functie benader ik klanten die op één of meerdere bankproducten een achterstand vertonen. Dit doe ik per telefoon en/of schriftelijk en geef in samenspraak met de klant uitvoering aan het te lopen traject en draag zorg voor de afhandeling, gericht op de betreffende doelgroep. Dit met als doel dat er voor de debet en/of achterstanden een regeling getroffen wordt.
Ik heb enorm veel geleerd over de werkwijze van een bank. Dat de bancaire sector uitermate belangrijk is voor onze samenleving. Het is prachtig om daar onderdeel van te mogen zijn. Vooral het teamgevoel is erg mooi en de motivatie bij een ieder op de vloer. Dit werkt namelijk aanstekelijk. Het moeilijkste van de baan is mensen helpen in te zien dat zij intensievere begeleiding nodig hebben, bijv. SHV. Dit zijn gesprekken die erg beladen zijn. Het leukste van mijn werk is vooral mensen helpen. Om mensen op een objectieve manier naar hun financiële situatie te laten kijken. Op het moment dat iemand erg emotioneel is dan is het lastig om rationele beslissingen te nemen. Ik kan dan hulp bieden. Wanneer ik een oplossing aandraag en zo een leven ontzorg, dat geeft mij voldoening.
PluspuntenFijne collega's
MinpuntenBeperkte doorgroeimogelijkheden
4,0
Manager Klantenservice (m/v) | Den Bosch | 7 feb. 2015
Prestatiegericht bedrijf
De huidige functie behelst het beoordelen, invoeren en beheren van nieuwe incassodossiers, waarna een mogelijke overdracht naar deurwaarder, bewindvoerder of advocaat plaatsvind. Dagelijks worden de betalingen beoordeeld, vervolgakties uitgezet, contacten met cliënten en debiteuren onderhouden alsook de voortgang van de incasso via derden gemonitord. Daarnaast vindt een beoordeling van de risicodekking plaats en vindt de uitkering schade plaats via deze afdeling.
De totalen van deze inzet vertalen zich in een drietal verslagleggingen t.b.v. het hoger management ter beoordeling.
Je leert telkens weer bij inzake de rechtsgang in m.n. Nederland, maar ook daarbuiten.
Het meeste werk ik samen met de collega's van de Juridische Zaken alsook met Limieten, waar de kredietwaardigheid van debiteuren wordt beheerd. Het overdragen van specifieke incasso kennis aan de afdeling Clients hoort daar ook bij
Het moeilijkste aan deze baan is het maatwerk dat geleverd wordt door nog maar een persoon. Het leukste aspect van dit werk zijn de contacten van zowel intern alsook met cliënt als debiteur.
PluspuntenGoede werkomstandigheden
MinpuntenVeranderende werksfeer binnen de organisatie
I have undertaken three contract roles with ABN Amro with a combined duration of about 3 years. The roles were quite varied but were largely Project Management/Service Management in the capacity of infrastructure and application support.
They are a good employer, albeit my assignments tended to be fixed term with extensions rather than career positions.
A typical work day is between 7 and 10 hours with a degree of flexibility and occasional remote working. During my assignments I learned a lot about banking applications, in particular compliance related services, and also completed some online training courses related to the banking sector and financial services. Dutch culture requires a good work life balance since happy employees tend to be more productive, and accordingly ABN Amro offered a friendly culturally diverse working environment.
In line with other banks the hardest part of all of my roles was dealing with beurocracy and internal politics, although challenging at times my long career has given me the ability to manage this.
PluspuntenFlexible working arrangements and good work life balance
Intensive job with a dedicated team to achieve client satisfaction
My job involves actively engaging with corporate clients on a daily basis in order to gain market updates, the client-specific business developments and/ or any financing requirements they may require.
In parallel to my daily interaction with clients, I also follow up with the various departments (Risk, Operations, Trade, Treasury etc.) to complete credit reviews, complete documentation, monitor complicated transactions etc.
The challenge with the job is dealing with our very complicated business model with our back office located in Hong Kong, Singapore and Amsterdam. The time difference to get the job done with tight timelines requested by the clients always make it a challenge. But we always ensure that the job is done!
A normal day is between 10-12 hours and is mainly because we are the fast growing regions which has resulted in a fast growth in the portfolio. We have been a team to cope with this growth and have been commended for our exceptional dedication, job ethic and support to grow the business.
Over the years, the bank has recognised my dedication and commitment by rewarding me financially (100% increase in salary since I joined) and also giving me the opportunity to work at the New York branch.
The only reason I am now considering a shift is because my wife has been offered an opportunity to move to Austin, TX within her existing organisattion. I am confident that, with my experience and banking knowledge, I would also be able to secure a job in th
PluspuntenSmall well connected team, tremendous support from the Team leader/ Regional Head
Friendly workplace, collaboration, hard working team
First thing in the morning, bank liquidity is prepared, until 9:00 it has to be ready for the Treasury. Open Currency Position is checked for the previous day, between ledger bank system and Treasury system. Daily Central bank reporting are prepared and sent within cut-of-time.
Transactions start to be checked and authorized, payments are being generated and checked with the 6-eyes-principle . Investigations over Nostro and Loro accounts are run. Transactions settlement is followed and eventual incoming payments, that are not received are investigated with the correspondent bank.
Above are few activities that run within back office.
At the moment, I lead a team of 16 people, some of the best in the department, we are working together for more than 5 years. Procedures, risks and error numbers are kept very low. I think that starting with 2000 until now all at audit weren't any issues, this is a proof about me as a leader and also about my team.
Managers had until now were always pleased and confident working with me.
Hardest part of my job was to keep correct collaboration between Front Office and Back Office and to understand each other in order to avoid incidents and errors.
the most enjoyable part of my job was to work together with my team and implementation team to implement the new Treasury system (I had 3 Treasury systems implemented).
Even if it was very hard and stressful, the results were always great and I fell very confident.
During my journey as trea
Pluspuntenteam player team
Minpuntenlong hours daily
5,0
Senior Sales Executive | Chicago, IL | 17 jul. 2013
LaSalle Bank - The Bank That Stood For Chicago and it's employees
A typical day at LaSalle changed so much over the 17+ years I was there, because of the many different titles I held while there. All I can say is, every day consisted in making customers of Chicago's biggest retail banking institution very happy with us. I learned the many different cultures in the city and surrounding suburbs that made up our deposit core at LaSalle. Be it traveling to affluent areas where I met with computer technicians in the northern suburbs to offer accounts to employees at an IT company. Or, to factory workers, working 2nd and sometimes 3rd shifts, scraping paycheck to paycheck. I had many managers in my years at Lasalle Bank over the years. All of them wanted nothing but the best from you as well as for you. Even in the near end in 2007-2008 before we were bought out, my direct manager promoted me to give me the experience I needed to move upward in the company. Only after displaying my talents and experiences with frontline customers for the 15 years before. I loved all my co-workers. From the simple summer fill in tellers, to after 2pm part timers, to those that were there for 40 years when the bank was bought out. Everyone had a story to tell of the experiences they had, day to day. The HARDEST part of my job, was the day they took the name "LaSalle Bank, NA-ABN-AMRO" off the door and sign out in front of the branches and we were just a memory of Chicago's Great past. The MOST ENJOYABLE part, was the day I heard "You got the job"
PluspuntenMany cohorts/allies and friends made over 17 years here at LaSalle Bank
Pros: Opportunities to adapt more knowledge and learn more things
Cons: It takes a while to get on to the payroll for ABN
The 5 Types of Work That Fill Your Day
Hacking work is all the rage these days, along with tips for managing email, taking notes, and running meetings. But, at a higher level, what can we learn from analyzing the different types of work we do and how we allocate our time?
1. Reactionary Work
2. Planning Work
3. Procedural Work
4. Insecurity Work
5. Problem-Solving Work
What We Learn When We Audit Our Work -Taking all five types of work into perspective, we can audit our day and the types of work we engage in most.
My typical day includes 2-5 types of work, with the majority being Reactionary Work. I hate to admit it, but I find that Reactionary Work constantly bleeds over into my efforts to schedule myself (Planning Work) and the deep thinking required to solve problems (Problem-Solving Work).
I also find that, between nearly any type of work, I usually slip into a period of Reactionary Work that may include surfing the top of my email inbox, or a period of Insecurity Work, which usually comes in the form of scanning Twitter messages about our business.
All work is not created equal. Try working with an awareness of the type of work you're doing, and how it's helping (or limiting) your progress.
What's Your Take? How do you juggle the different types of work you're doing?
Pluspuntenfree lunches, and a trip once in 6 months
Minpuntenrecruitment
4,0
Financial Planning Analyst | São Paulo, SP | 12 aug. 2015
Analytical work to situate the CFO and headquarter about the banks up-to-date results and trends
My routine at ABN was seasonal, depending on what day of the month I was.
Because on the 3th day of each month I had to deliver the results explanations related to the closing process to Santander headquarter, on the first days of the month I was committed to the accounting results analysis and translations, from ABN’s internal account system to Santander’s. On the first 3 days I usually was very busy, with no lunch time, arriving early and leaving the bank very late.
After that period, I my focus was on the monthly forecast process. Every 15th day of the month I delivered the CFO the variances explanations for the Bank’s forecast according to each business unit estimations, comparing the numbers with each budget, up-to-date actual numbers, market trends. Once the forecast process was established a long time ago and worked smoothly, I had enough time to work on the numbers, on the accurateness of the analysis and to highlight the main points, where we should put more attention on. During these days I was busy, but usually I arrived and leaved the bank on regular times.
From the 15th day until the end of the month I worked on ad/hoc studies and presentations that the CFO was interest on. Most of these works were related to the transition and integration by Santander for the acquisition of ABN. On these days my workload depended on the deadline we had.
Vragen en antwoorden over ABN AMRO
Welke arbeidsvoorwaarden biedt ABN AMRO aan?
Gevraagd op 20 feb. 2018
Vakantie geld
Beantwoord op 27 feb. 2020
Doorleren, kortingen op verzekeringen/hypotheek maar dat wordt snel minder ivm wet
Beantwoord op 26 sep. 2019
Hoe wordt iemand aangenomen bij ABN AMRO? Wat zijn de stappen?
Gevraagd op 6 dec. 2017
Www.abnamro.nl/vacatures
Beantwoord op 25 mrt. 2019
In december 1973 gesprek gehad en op 10 januari 1974 begonnen bij de Algemene Bank Nederland als leerling Archivaris en op 20 maart 2018 na 44 jaar er letterlijk en Figuurlijk eruit gegooid net een paar jaar voor ,ijn Pensionering.
Beantwoord op 24 jul. 2018
Wat is je favoriete onderdeel aan werken bij ABN AMRO?
Gevraagd op 4 okt. 2019
Binnen dagelijkse bankzaken de hulpbehoevende mensen zo veel mogelijk helpen, en dan niet in de rol als bank medewerker maar als mens zijnde hun probleem erkennen en zo goed mogelijk binnen de beschikbare kaders te helpen.
Beantwoord op 22 mei 2023
De vrije informele werksfeer in het directe team.
Beantwoord op 13 okt. 2022
Worden reiskosten vergoedt bij ABN AMRO?
Gevraagd op 6 feb. 2019
Ja, de manier waarop is afhankelijk van of je direct in dienst bent van ABN of dat je basis van een uitzend- of detacheringsconstructie werkt.
Nadat ik in directe dienst kwam van ABN kreeg ik een business card waarmee ik gratis met OV kon reizen.
Beantwoord op 13 okt. 2022
Ja, ook mogelijkheid op OV kaart
Beantwoord op 15 mrt. 2020
Wat is het meest stressvolle aan werken bij het bedrijf?